Grzegorz76 Opublikowano 8 Października 2008 Opublikowano 8 Października 2008 Witam. Jeżeli ktoś posiada kompletny rysunek dolotu w A4 b5 2.5tdi Quattro to bardzo proszę o link. Pozdrawiam.
spetsnaz Opublikowano 8 Października 2008 Opublikowano 8 Października 2008 Witam. Jeżeli ktoś posiada kompletny rysunek dolotu w A4 b5 2.5tdi Quattro to bardzo proszę o link. Pozdrawiam. o co Ci dokładnie chodzi?
Grzegorz76 Opublikowano 8 Października 2008 Autor Opublikowano 8 Października 2008 No chciałem się wziąć za jego czyszczenie i chcę liznąć nieco teorii
spetsnaz Opublikowano 8 Października 2008 Opublikowano 8 Października 2008 No chciałem się wziąć za jego czyszczenie i chcę liznąć nieco teorii Stary.. co dokładnie chcesz czyścić? IC, kolektory, rury??
Grzegorz76 Opublikowano 8 Października 2008 Autor Opublikowano 8 Października 2008 Wszystko co brudne, do czego będę mieć dostęp. IC raczej odpada bo to za poważna bajka. Generalnie chodzi mi o wszystkie rury + kolektory, w których zachodzi podejrzenie że mogą być zasyfiałe. A myślę nad tym ponieważ ostatnio zmieniałem świece żarowe i musiałem wymontować "łącznik kolektorów- tak go nazwę :)" i było tam sporo mazi, którą przetarłem na szybko z braku czasu.
spetsnaz Opublikowano 8 Października 2008 Opublikowano 8 Października 2008 Z intercoolerami będziesz miał najłatwiej, wystarczy zdjąć zderzak (ewentualnie odsunąć pas przedni) , z resztą może być więcej roboty
Grzegorz76 Opublikowano 8 Października 2008 Autor Opublikowano 8 Października 2008 Kolejny raz mnie zadziwiasz spetsnaz. Pięknie dziękuję....
Flyer Opublikowano 8 Października 2008 Opublikowano 8 Października 2008 Grzegorz76, jak bedziesz juz "szorował" to porob jakies fotostory dla innych...
Grzegorz76 Opublikowano 18 Października 2008 Autor Opublikowano 18 Października 2008 Nie ma sprawy [br]Dopisany: 08 Październik 2008, 21:44_________________________________________________Na razie miałem czas na rury nr 17 i 19 oraz 9 i 22. Są czyste, nie ma co tam zaglądać. Sprawdziłem i wyczyściłem na glanc zawór nr 10. I tam uwaga, jest sporo mazi. IC czyste. Zatem pozostaje mi wziąć się za kolektory i tam spodziewam się syfu. Niestety nie miałem uszczelek, więc zabieram się za to dopiero w piątek. Na razie nie robiłem zdjęć bo chyba nie było sensu. Pozdrawiam.[br]Dopisany: 14 Październik 2008, 21:15_________________________________________________Witam. Udało mi się wyczyścić kolektory ssące..., spodziewałem się więcej syfu ale skoro już rozebrałem to wyczyściłem to co było. O to kilka fotek z operacji - przebieg 210k Po wyciągnięciu lewego kolektora : Zabrudzenia otworu dolotowego przy silniku (wszystkie wloty wyglądały podobnie) : Zabrudzenia kolektora : Otwory kolektora : W trakcie czyszczenia: Po wyczyszczeniu: Po czyszczeniu wlotów przy silniku: To tyle jeżeli chodzi o zdjęcia, teraz może kilka słów co do całej operacji. Zajęło mi to jakieś 7-8 godzin. Samo odkręceni kolektorów to bułka z masłem, natomiast problemem jest ich wyciągnięcie z racji przebiegających nad nimi przewodów paliwowych. Napiszę po kolei jak to zrobiłem : Lewy kolektor: 1. Odkręcić "łącznik kolektorów" 2. Odpiąć zapinki trzymające przewody przy kolektorze 3. Wykręcić śrubę od wspornika przewodu paliwowego. 4. Wyciągnąć wtyczki świec żarowych. 5. Wykręcić 6 śrub mocujących kolektor. 6. Wyciągnąć kolektor z tym, że trzeba się tutaj nagimnastykować. Mi się udało wyciągnąć bez odkręcania przewodów paliwowych. Tzn, wyciągnąć go lekko do góry i przewrócić na prawą stronę a potem delikatnie, ruszając nim w tą i tamtą powinien się dać wyciągnąć. Jeżeli ktoś chce uniknąć takiej gimnastyki to może odkręcić przewody paliwowe przy wtryskach. Prawy kolektor: Z prawym kolektorem jest podobnie z tym, że tutaj musiałem odkręcić jeden przewód paliwowy(pierwszy z dołu), żeby się dało pomalutku go wyciągnąć - na końcu trzeba odpowietrzyć wtrysk czyli odpalić go na chwilę aż zacznie lecieć paliwo i wtedy dokręcić. Przy dokręcaniu kolektorów nie używać za dużo siły, z wyczuciem. Śruby po troszku przykręcać naprzemiennie. To wszystko. Potrzebne rzeczy : 2 uszczelki pod kolektory 12 zł za sztukę. Uszczelki do łącznika kolektorów można kupić ale ja użyłem starych uszczelek z odrobiną dobrego silikonu odporności 300stopni Jak ktoś ma stare koszule flanelowe to ze 3 trzeba przeznaczyć na szmaty , bo jest od cholery czyszczenia. Ze 3-4 butelki rozpuszczalnika i wanienka mieszcząca cały kolektor. Dobry pędzel z twardym włosiem ale na tyle wąski, żeby wlazł przez otwory kolektora. Butelka AKRY do czyszczenia wlotów przy silniku i tutaj trzeba uważać, żeby syf nie wpadał do środka, starać się czyścić ruchem do góry, żeby ten bród wyciągać na zewnątrz. Jeżeli coś tam spadnie to zagiąć przewód plastikowy i wydmuchać do góry. Jaka poprawa? Wyczuwalnie żwawszy silnik przy niskich obrotach no i sumienie, że jest po prostu czysto;) Pozdrawiam.
stray1 Opublikowano 18 Października 2008 Opublikowano 18 Października 2008 Mozna bylo by jeszczes sprobowac wypolerowac,ale pozatym dobra robota .
stray1 Opublikowano 18 Października 2008 Opublikowano 18 Października 2008 Czyszczenie turbiny polecam, http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?p=1060640#1060640
Grzegorz76 Opublikowano 19 Października 2008 Autor Opublikowano 19 Października 2008 Czyszczenie turbiny polecam, http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?p=1060640#1060640 Turbinka już była wcześniej wyczyszczona wg w/w instruktażu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się