Skocz do zawartości
IGNOROWANY

silnik nie odpala opiłki?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

to co nie kazda opilkowala ??

Opublikowano

Ja patrzyłem też na swoją pare dni temu z ciekawości i jest czyściutko, ale sitka też nie mam ;>

Opublikowano

to co nie kazda opilkowala ??

Oczywiscie ze nie.

Opublikowano

Jaki koszt naprawy ?

Opublikowano (edytowane)

ja swoja sprawdzalem pol roku temu i bylo czysto ,sitko mam ale nie jestem pewny czy bylo w pompie czy na czujniku

no to jak nie kazda opilkowala to podajcie numery tych nie opilkujacych skoro tak uwazacie albo rocznik auta od ktorego je stosowano no chyba ze to znowu teza wysunieta bezpodstawnie gdzies tam wyczytana badz uslyszana od kogos


to co nie kazda opilkowala ??

Oczywiscie ze nie.

UZASADNIJ

Edytowane przez lukas309
Opublikowano

Czy teza wysunięta jest bezpodstawnie czy nie tego nie wiem.

Po śledzeniu wątków z różnych for nie tylko krajowych wiem że pompy były montowane z różnymi numerami boscha zamiennymi na siebie ale nr ori jest ten sam

Np u mnie jest pompa Bosch 0 445 010 507 były też 0 445 010 543 oraz 0 445 010 546

0 445 010 568 była montowana od 11.2011

0 445 010 543 ta jest najpopularniejsza (2008/2009) i z tego co wyczytałem montowana do połowy 2009 czyli do rocznika modelowego 2009

Od połowy 2009 czyli rok modelowy 2010 była 0 445 010 507

I no właśnie czy teza jest wysunięta podstawnie czy nie???

Jest kilka osób na tym forum co zmieniali pompę i wtryski niech podadzą numery opiłkujących pomp może coś to wyjaśni.

Opublikowano
Opiłkuje pompka wstepna paliwa i to ona uszkadza pompę Cp4. trudno bedzie okreslić czy jest taki model Audi A4 który zawiera pompe wys cisnienia z pompa wstepną, Naprawa polega na wymianie badz naprawie szkodzonych elementów i w przypadku naprawy otrzymuje pan gwarancję pisemną.


to jest odpowiedz firmy ktora zajmuje sie regeneracja m.in. pomp wysokiego cisnienia

Opublikowano

Pompka wstępna paliwa jest przed filtrem pod podłogą.

Czyżby filtr nie wyłapał opiłków?

Opublikowano

wlasnie nie wyłapuje ponoć

Opublikowano

wlasnie nie wyłapuje ponoć

To nie jest przypadłość tylko Audi. Inne marki mają tak samo. Pompa pośrednia zużywając sie wpuszcza w obwód paliwowy drobinki metalu które sa na tyle małe że przepuszcza je filtr paliwa. Są jednak na tyle duże że powodują przyśpieszone zużycie pompy wysokiego ciśnienia która zaczyna sypać opiłkami dużych rozmiarów niszcząc przy okazji wtryskiwacze.

Najgorsze jest to ze nie ma na to zużycie reguły. Prawdopodobnie powodem jest jakość paliwa.

Opublikowano

ja wiem ze to nie jest problem tylko audi ale ja pytalem o audi nasze akurat a czy znana nam jest budowa owej pompki sredniego cisnienia chodzi mi o przekroj bo szukalem i nie moge znalezc,

takze nawet wymiana na nowa nie pomoze bo moze sie stac to samo hmmmm na co nie ma reguły

Opublikowano

Opiłki biorą się pompy wysokiego ciśnienia i jej niefortunnej budowy. Jak macie zaprzyjaźniony serwis który regeneruje te pompy to warto zobaczyć jaki jest problem.

Najczęściej ściera się wałek na który napiera inny element, dlatego bardzo ważne jest smarowanie i praca pompy z ciągłą dostawą paliwa, czyli konieczny proces odpowietrzania po wymianie filtra itp, a także jazda z "pustym" zbiornikiem może powodować pęcherze powietrza, które zwiększają tarcie na wałku.

Niestety chciałem też wszystkich ostrzec aby sprawdzić dokładnie opiłki nie na czujniku pompy tylko na czujniku/regulatorze ciśnienia na listwie wtryskowej tam jest 100% pewności czy w układzie są opiłki. U mnie w sitku jest czysto a na czujniku widoczne bardzo drobne opiłki, pompa trafia w tym tygodniu do regeneracji bo jeszcze da się wszystko uratować.

Opiłki są bardzo małe najlepiej widoczne jak podświetli się je lampą błyskową z telefonu.

U mnie w sitku czysto a zobaczcie na czujniku listwy jaka sytuacja :) na szczęście są one bardzo drobne i jeszcze nie ma tragedii, napiszę jak będę widział coś o pompie po jej rozebraniu.

IMG_1533.jpg

Opublikowano

Dzięki za informacje. A powiedz ile będzie Cię kosztować regeneracja tej pompy? Z tego co wiem to tylko bosch service robi cp44 i koszt to od 1100-2000 czyli trzeba przyjąć wyższą granicę, co w konfrontacji z ceną nowej pompy ok. 1500 zł jest dla mnie bezsensem. 

Opublikowano

Cena nowej pompy jest chyba wyższa niż 1500zł... Wydaje mi się, że startują od 3tyś więc cena naprawy zawsze lepsza a wg serwisu żywotność po naprawie porównywalna. Tak przynajmniej było w mojej 2.7 tdi... :decayed:

Opublikowano

Regeneracja kosztowała 1100 zł, raczej nie wierzył bym allegro, rzeczywiście są tam pompy niby nowe po 1500 zł - to mogą być jakieś odpady.

Opublikowano (edytowane)

Te pompy za 1,5-1,8k są nowe z gwarancją oryginalne i nie żaden odpad...widzieliście tak precyzyjną pompę z odpadu? Znajomy kupował i lata bezproblemowo.  Za 1100 regeneracja... niewiele więcej nowa. Gdzie tu logika?

Edytowane przez audikrk_
Opublikowano

tak samo żarniki xenon są oryginalne za połowę ceny, tak samo wahacze, tak samo zwrotnice kto chce niech kupuje,
Polecam zapoznać się z warunkami gwarancji jeśli posypie się silnik przez takie pompy.

Jedyna rzecz w którą uwierzę to że jest to sprzęt kradziony.

Opublikowano

Yhm tak, na fakturę vat wystawiony przez normalny sklep z normalną gwarancją z oznaczeniami Boschowskimi. Na bank kradzione i podrabianie.  Podrabiane pompy cp44....

Opublikowano

siema po odkręceniu tych 2 śrub i sprawdzeniu czy nie ma opiłków skręcam całość i jest ok czy trzeba jeszcze coś VCDS-em sprawdzić. Pytam po pojawiło się u mnie takie dziwne cykanie. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...