Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opóźnione spadanie obrotów po naciśnięciu sprzęgła w Audi A4 B6 2.0


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Też jestem użytkownikiem ALT z problemem podbijania się obrotów podczas zmiany biegów i wolno opadających obrotów. Mało tego nie za ciekawie rusza się tym autem bo w momencie ruszania jakby tracił moc (przyduszał się), spadały jeszcze obroty za nisko po puszczeniu gazu i łatwo go zadusić. Wymieniłem czujnik pod pedałem sprzęgła i nic to nie dało, ale zauważyłem jedną rzecz w Vagu o której nikt jeszcze nie pisał tu na forum. W grupie 66 w engine w drugiej kolumnie (Bin Bits) gdzie sprawdza się czy działa czujnik pod sprzęgłem i hamulcem nie wiem czemu i czy to tak ma być ale w piątej pozycji pali się zawsze 1. Czyli grupa 66 w engine zawsze wygląda tak: 00001000. Wiadomo jak wciśnie się sprzęgło to wygląda tak: 00001100 a jak dodatkowo hamulec to tak: 00001111, więc czujniki sprzegła i hamulca działają prawidłowo. Ale co z tą jedynką na piątej pozycji? O czym ona mówi?

Jeżeli przyjmiemy wersję taką jak przy sprawdzaniu czy czujnik pod pedałem sprzegła i hamulca działa prawidłowo to ta jedynka na piątej pozycji wskazuje na usterkę czy jakieś nie prawidłowe działanie czegoś. Może ktoś wie za co odpowiada ta piąta pozycja i czy normalne jest że zawsze tam pali się 1. A może Ci co nie mają problemu z tymi obrotami musieli by sprawdzić czy u nich ta jedynka występuje, może Ci co mają problem to jest ta jedynka a Ci co nie mają tego problemu lub się jego pozbyli to nie mają już tej jedynki

Co wy o tym myślicie? Zastanawiał się ktoś kiedyś nad tym?

Opublikowano

Tak mam i działał na starym czujniku i na nowym tym bardziej a obroty bez zmian - a a nic nie dała wymiana tylko w portfelu o 80zł mniej a satysfakcji żadnej z tego bo stary jednak był sprawny;(

Opublikowano

To jest info, że tempomat jest uaktywniony w ECU...

1 Naciśnięty pedał hamulca (włącznik świateł hamowania)
1 Naciśnięty pedał hamulca (włącznik pedału hamulca)
1 Naciśnięty pedał sprzęgła (gdy autom. skrzynia biegów - pedał hamulca)
1 Tempomat uaktywniony
0 Bez znaczenia
0 Bez znaczenia
0 Bez znaczenia
0 Bez znaczenia

Opublikowano

aha czyli po prostu ta jedynka pali się bo mam tempomat i tyle rozumiem - czyli prawidłowo a już myślałem że to jakaś usterka. Ale nie powinna się tam jedynka palić dopiero gdy włączy się tempomat? A nie że na postoju cały czas... Podczas jazdy nie sprawdzałem i gdy się włącza i wyłącza tempomat czy ta jedynka się jakoś inaczej zachowuje ale na postoju paliła się u mnie cały czas a tempomat normalnie się włączał i trzymał prędkość jak potem robiłem test na trasie

Opublikowano

Dla testu dezaktywuj tempomat w ECU i potem aktywuj...

Opublikowano

Kupiłem dziś samostart i chyba z połowę wypsikałem na całą odmę, wszystkie wężyki kolektor ssący, miejsca wtrysków ,przepustnicę i wszystko co chyba znajduje się przy silniku i silnik nawet nie pierdnął więc nie mam nawet najmniejszej nie szczelności...

Opublikowano

Nieszczelności odmy, nieprzepalajace świece, błędne wskazania przeplywki i jeżeli na 1000% wszystko git to nadmiar powietrza bierze się z nieszczelności silnika. Coś musi zaburzac pracę

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Nieszczelności odmy, nieprzepalajace świece, błędne wskazania przeplywki i jeżeli na 1000% wszystko git to nadmiar powietrza bierze się z nieszczelności silnika. Coś musi zaburzac pracę

nieszczelności dziś wykluczyłem samostartem, świece wcześniej miałem jakieś ori 3 żarnikowe potem wsadziłem boscha platynowe jednożarnikowe i czy były tamte czy te to się tak samo działo , przepływka sprawdzana na vagu i przy max bucie i obrotach to wskazuje ponad 100mg więc tyle co ma wskazywać piszą że 105g mi chyba nawet ze 107g pokazywała już dobrze nie pamiętam ale była 100% sprawna, auto chyba już nie wiem ile razu sprawdzane vagiem zawsze zero błedów i jakiś nie domagań w blokach pomiarowych, czujnik temp. wody wymieniony.

Ja uważam że tak jak z tą olejorzernością w tym modelu tak samo z tym podbijaniem obrotów czy wolno opadającymi obrotami jest tak samo czyli nawet tego najstarsi gurale nie wiedzą o co kaman i tylko znikomy ułamek użytkowników uporało się z tym wymieniajac tylko czujnik lub znajdując inną przyczynę a u 99% innych posiadaczy było już wszystko wymienione i nic nie pomogło - czyli spory pobór oleju w ALT i dziwnie podbijające się obroty i wolno opadające można zaliczyć jakby do własności tego silnika że tym się charakteryzują i tyle i czytając na tym forum że inni już w zasadzie całe silniki wyremontowali i zmienili cały osprzęt i dalej to samo więc chyba pozostaje przywyknąć do tego i tyle. Generalnie bardzo dobre samochody jeżdzę ponad 3 lata i w zasadzie nic się nie działo poza normalnymi wymianami jak w każdym samochodzie. Wygodne bardzo ciche w środku zawieszenie a kupi się innego złoma to bedzie się leczyć inne głupie dolegliwosci więc uważam że trzeba do pewnych przywyknąć i jezdzić jeśli nic się więcej nie psuje...... Zresztą miałem kiedyś golfa IV i również chyba z 5 lat walczyłem by się uporać z jedną dolegliwością i do tej pory tego nikt nie znalazł więc to olałem i tak przywykłem że nawet już nie zwracałem na to uwagi a tu widzę mam inny teraz samochód i znów co innego więc lepiej za dużo się nie martwić tylko trzeba olać i jezdzić dalej i tyle....

Opublikowano

Kolego a duży masz pobór oleju ? z tego co piszą własciciele b7 problem olejowy jest marginalny :)

Opublikowano

No powiem Ci że jak kupiłem swoją B7 przy liczniku 120 000 to pobór miałem mniej więcej 200-300ml na 2500km czyli średnio dolewałem na 15000 przebiegu 1,5L. Zawsze gdy kupowałem olej do wymiany to brałem 5L+1L. Wchodzi na wymianę 4,3l do 4,5l czyli 1,5l mi zostawało na dolewki i to mi wystarczało, ale nie wiem czy ostatnio już nie zaczęła brać więcej i to chyba sporo więcej ale jak na razie nie miałem jakoś weny by sprawdzać, zapisywać ile po ilu dolewam ale coś zaczęła zdecydowanie więcej łykać...teraz ma 150 000 przebiegu



z tego co piszą własciciele b7 problem olejowy jest marginalny

no jeśli w B6 pobór był nawet 1l na 1000km bo i o takich przypadkach czytałem to mój jest faktycznie w porównaniu do poprzednich modeli marginalny ;)


Miałem golfa na pompowtryskach i tam nawet producent podawał w książce że do 1,5l ma prawo brać silnik i to jest jego normalną własnością i tak mi brał, dlatego ja w swojej B7 poborem 200-300ml na 25000km wcale się nie przejmowałem choć teraz chyba muszę się przyjrzeć bo coś chyba pobór jeszcze wzrósł :\

Opublikowano

Mój podobnie około litra na 10 tys.ale przy gazie zawsze łyknie.Przebieg mam ponad 100 tys większy.Spróbuj zmienić trójnik tam jest taka membrana od gorącego oleju parcieje może temu zaczyna więcej brać :)

Opublikowano

Spróbuj zmienić trójnik tam jest taka membrana od gorącego oleju parcieje może temu zaczyna więcej brać

Ten trójnik już dawno wymieniłem bo kosztuje nie wiele w serwisie a membrana faktycznie była już odkształcona i pewnie nie do końca działało to jak należy, ale uwież mi po wymianie nie zauważyłem w czym kolwiek jaką kolwiek porawę czy zmianę....



choć teraz chyba muszę się przyjrzeć bo coś chyba pobór jeszcze wzrósł :\

nie wiem czy zwiększony pobór nie wiąże sie też z zużyciem oleju (jakaś logika w tym i sens jest) i czy im bliżej do wymiany czyli olej bardziej zurzyty to czy auto nie bierze więcej bo u siebie w zasadzie powinienem już wymienić i być może dlatego jeszcze więcej pobiera dlatego takie objawy zaobserwowałem u siebie...

Opublikowano

Z tymi silnikami to wielka loteria, niektórzy wymienia 1 część za 50 zł i nie ma szarpania, poboru oleju, moc wraca a pakują grube setki na katalizatory, przepustnice, rury dolotu, odmy, czwórniki i dalej problemy mają...

Opublikowano

A u mnie poradziłem z trzymaniem obrotów podczas zmiany biegu ,czujnik sprzęgła po wciśnięciu wyłączał tempomat ale robił to w połowie wciśnięcia dźwigni sprzęgła.Był źle poprostu wsadzony (nie przekręcony do końca)teraz dosłownie dotknę sprzęgła i tempomat wyłączony.Teraz obroty podczas zmiany biegu spadają od razu aż się nie mogę przyzwyczaić :D.

Opublikowano

ja mam ten sam problem z wolno opadajacymi obortami i nie wiem co moze byc przyczyna :/ 

Opublikowano

u mnie obroty podnoszą się na ciepłym silniku na zimnym spadają szybciej niż na ciepłym, też macie tak ? 

 

Opublikowano (edytowane)

Tak. Na zimnym jest OK. Jak złapie temp to objawy jak u Was.

U mnie czujnik po wymianie (nowy kupiony w ASO - 85 zł) nadał łapie dopiero w połowie wciśnięcia sprzęgła.

Źle zamontowany? Spróbuje przez weekend tak jak pisze adek444 sprawdzić czy jest "do końca przekręcony".

(...) c.d.

Rzeczywiście coś z tym dokręceniem jest. Przy przekręcaniu jest pewien luz. Poprawiłem. Podczas jazdy czujnik łapał od razu przez jakiś czas, ale teraz znowu się pogorszyło. Chyba się lekko "odkręcił" - kuźwa. Chyba go docisnę i łapnę klejem na gorąco.

Tak czy siak nawet gdy łapie od samej góry to obroty nie schodzą tak jak powinny (jak na zimnym).

Teraz czas na czyszczenie przepustnicy, a później śledztwo w sprawie nieszczelności...

Edytowane przez TyDraniu
Aktualizacja
Opublikowano

Witam ja dzisiaj u siebie odłączyłem wężyki które podgrzewają przepustnicę i połączyłem ze sobą  żeby płyn nie wylatywał a na przepustnicę założyłem dwa wężyki żeby nic nie naleciało do środka i wydaje mi się że obroty lepiej opadają i nie szarpie tak przy zmianie biegów. Może już przyzwyczaiłem się do tego że trzeba puścić wcześniej gaz albo że dłużej przytrzymać na pół sprzęgle może ktoś to lepiej odczuje czy to pomogło czy też nie . 

Opublikowano

Masz tempomat?
Jak reaguje na sprzęgło? Od razu się wyłącza jak u adek444 czy w połowie jak u mnie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...