slawek.odi Opublikowano 20 Lutego 2015 Opublikowano 20 Lutego 2015 Witam wszystkich serdecznie na tym forum. Problem zauważyłem dzisiaj podczas wymiany termostatu, wcześniej nie mogę powiedzieć jak było bo nie wiem. także po odkreceniu korka wlewu oleju bucha z niego jak z lokomotywy, z gniazda bagnetu tak samo. Po ściągnięciu węża z odmy, włożeniu bagnetu i zakręceniu korka wlewu oleju, widać że bardzo niewiele wydobywa się oparów ze skrzyni korbowej. Tak jakby odma była przytkana. Jest to możliwe? Macie jakieś pomysły?? Dla porównania w drugim aucie z silnikiem AWX nie ma tego problemu a przejechane ma 270.000 km Co mnie jeszcze niepokoi to, że po odpaleniu rano i przejechaniu ok 300 metrów auto zaczyna kopcić na niebiesko. Po 5 minutach problem znika, i auto nie puszcza dymków. Dodam że autem dziennie robię ok. 170km https://www.youtube.com/watch?v=lRuHr2lcJjg Audi A4 B7 Avant 1.9 TDi 116 KM BRB z DPF Rok 2008 231.000 km olej Liqui Moly 5W30 LongLife III Z góry wielkie dzięki za jakiekolwiek podpowiedzi.
Hezen Opublikowano 20 Lutego 2015 Opublikowano 20 Lutego 2015 Wygląda na to że zawór odmy w pokrywie zaworów nie spełnia swojego zadania. W takim stanie lepiej nie jeździć z zakręconym korkiem oleju bo ciśnienie wysra Ci uszczelki. Możesz zdemontować pokrywę i spróbować zawór odmy przeczyścić np. benzyną ekstrakcyjną lub przedmuchać sprężonym powietrzem.
Kazek 1.9 Opublikowano 20 Lutego 2015 Opublikowano 20 Lutego 2015 Albo odma albo uszczelka pod głowicą /ewentualnie uszczelniacze ale raczej odma .. tak myśle po filmiku na to wskazuje ehh żaden ze mnie mechanik ale widziałem juz podobne przypadki...
slawek.odi Opublikowano 20 Lutego 2015 Autor Opublikowano 20 Lutego 2015 Albo odma albo uszczelka pod głowicą /ewentualnie uszczelniacze ale raczej odma .. tak myśle po filmiku na to wskazuje ehh żaden ze mnie mechanik ale widziałem juz podobne przypadki... Uszczelka pod głowicą raczej nie, nie ubywa ani płynu w chłodnicy ani oleju. Nie mieszają sie też olej z płynem, ze zbiorniczka nie śmierdzi spalinami... A jeśli chodzi o tą odmę to nie mam pojęcia czy da sie to w jakikolwiek sposób wyczyścić... czy trzeba nową pokrywę...
Hezen Opublikowano 20 Lutego 2015 Opublikowano 20 Lutego 2015 (edytowane) http://a4-klub.pl/index.php?/topic/305992-Zasada-działania-odmy-w-pokrywie-zaworów-1.9-TDI-BRB#entry4343397 Możesz spróbować otworzyć dekielek i sprawdzić w jakim stanie jest membrana. Najlepiej zdjąć pokrywę i dokładnie wymyć bo może się okazać że kanaliki są zapchane? Wysłane z mojego GT-I9100 Edytowane 20 Lutego 2015 przez Hezen
lukaszooo Opublikowano 21 Lutego 2015 Opublikowano 21 Lutego 2015 Mozesz sprawdzić odmę ale wydaje mi sie ze wszystko jest ok, jaki przebieg auta ????
slawek.odi Opublikowano 21 Lutego 2015 Autor Opublikowano 21 Lutego 2015 Mozesz sprawdzić odmę ale wydaje mi sie ze wszystko jest ok, jaki przebieg auta ???? 231.000 km
lukaszooo Opublikowano 21 Lutego 2015 Opublikowano 21 Lutego 2015 Po odkręceniu korka kazdy jeden 1.9 bedzie tak chodził, co do bagnetu to dziwna sprawa na zimnym tez tak sadzi ???
Hezen Opublikowano 21 Lutego 2015 Opublikowano 21 Lutego 2015 (edytowane) Łukasz, a wg. mnie coś jest nie tak bo na filmie słychać jak olej bulgocze a korek jest unoszony... w dieslu to normalne ze korkiem bedzie pufał ale nie aż tak. Z bagnetu to dopiero pufa, albo ma mocno zapchaną odmę albo już ma wysmarkaną uszczelkę pod głowicą? Sławek przybywa Ci oleju, ubywa płynu chłodzącego? Wysłane z mojego GT-I9100 Edytowane 21 Lutego 2015 przez Hezen
slawek.odi Opublikowano 21 Lutego 2015 Autor Opublikowano 21 Lutego 2015 Łukasz, a wg. mnie coś jest nie tak bo na filmie słychać jak olej bulgocze a korek jest unoszony... w dieslu to normalne ze korkiem bedzie pufał ale nie aż tak. Z bagnetu to dopiero pufa, albo ma mocno zapchaną odmę albo już ma wysmarkaną uszczelkę pod głowicą? Sławek przybywa Ci oleju, ubywa płynu chłodzącego? Wysłane z mojego GT-I9100 Narazie nic nie zauwazylem, Wszystkie plyny w normie. Spokojnie w zbiorniczku. Dodam zaraz jeszcze jeden filmik krecony za dnia. Tak to wzglada za dnia...
Hezen Opublikowano 21 Lutego 2015 Opublikowano 21 Lutego 2015 Pierwsze czym powinieneś się zająć to wspimnianą odmą. Jeśli odma okaże się w porządku to będziemy myśleć dalej. Wysłane z mojego GT-I9100
Januszek1 Opublikowano 21 Lutego 2015 Opublikowano 21 Lutego 2015 http://a4-klub.pl/index.php?/topic/305992-zasada-dzialania-odmy-w-pokrywie-zaworow-19-tdi-brb/
grami121 Opublikowano 21 Lutego 2015 Opublikowano 21 Lutego 2015 (edytowane) Według mnie z twoim silnikiem jest wszystko ok. Każdy brb,avf czy awx tak robi. Mój avf też tak miał od samego początku i wszystko było wporzadku przez długie lata mojego użytkowania. Teraz mam 2.0 i jest to samo. Jak chcesz to szukaj dziury w całym, a ja Ci gwarantuję że nawet po kapitalnym remoncie silnika ten objaw pozostanie ( dymienie z korka). A co do dymu z wydechu jak auto zimne to może to jest para wodna. Edytowane 21 Lutego 2015 przez grami121
gambler_21 Opublikowano 10 Marca 2015 Opublikowano 10 Marca 2015 Miałem identyczne objawy, przyczyną była zatkana odma. Nie jest to normalne ponieważ w momencie wyciągnięcia miarki oleju słychać upust powietrza (ciśnienie którego nie powinno tam być). Wymiana pokrywy zaworów (038103475 N/P/T AA) na inną używaną i wszystko wróciło do normy. Nowa to koszt ok. 700 zł. Pozdrawiam.
Januszek1 Opublikowano 10 Marca 2015 Opublikowano 10 Marca 2015 Można dmuchnąć w rurkę żeby sprawdzić przelot odmy.
Brzozek Opublikowano 11 Marca 2015 Opublikowano 11 Marca 2015 Mam identyczny objaw co kolega. Silnik również BRB. Jeszcze pewnie będzie potrzebna uszczelka pod pokrywę?
mateusz901 Opublikowano 11 Marca 2015 Opublikowano 11 Marca 2015 A to są spaliny? czy raczej opary oleju? Jeżeli to spaliny to masz oprócz zatkanej odmy, przedmuchy na cylindrach, uszkodzone (zużyte) pierścienie.
lukaszooo Opublikowano 12 Marca 2015 Opublikowano 12 Marca 2015 Żaden silnik nie jest szczelny w 100% dlatego jest odma aby opary miały ujście. Pokrywa jest rozbieralna wiec lepiej przed kupnem zobaczyć czy problem leży w pokrywie (wątpię). Uszczelka jest gumowa i jeśli nie jest peknieta to smaruje się ja olejem i zakłada ponownie.
slawek.odi Opublikowano 18 Marca 2015 Autor Opublikowano 18 Marca 2015 Pokrywa jest rozbieralna Jest rozbieralna?? Ale chyba jednorazowo.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się