Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wali dym / gniazdo bagnetu korek wlewu. Zatkana odma? 1.9 BRB


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/305992-zasada-dzialania-odmy-w-pokrywie-zaworow-19-tdi-brb/

Jest rozbieralny ale mi nie udało sie tego rozebrać lecz nie uzywałem duzej mocy aby tego nie połamać, jesli ktos ma zamiar kupić nową moze potestować.

Opublikowano

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/305992-zasada-dzialania-odmy-w-pokrywie-zaworow-19-tdi-brb/

Jest rozbieralny ale mi nie udało sie tego rozebrać lecz nie uzywałem duzej mocy aby tego nie połamać, jesli ktos ma zamiar kupić nową moze potestować.

To co tu widzisz na tych zdjęciach to rozcięta pokrywa. Napewno nie jest ona rozbieralna. Teoria a praktyka... Sorry ale nie zgadzam się z Tobą.

Opublikowano

Zdjęcia są zrobione, widać zatrzaski, na pokrywie widać ze są to dwa elementy wiec jest to rozbieralne a jeśli nie wierzysz to twój problem :) SEK w tym ze plastik z którego jest to zrobione jest dosyć twardy i ciężko to rozpolowic.

Opublikowano

No i udalo ci sie cos zdzialac? Mam tak samo w awx i nie wiem czy czeka mnie wymiana dekla czy moze da wymienic sie sam zawor odmy.

Opublikowano

Wymiana pokrywy na nową i brak dymu. Starej nie udało się rozebrać bez uszkodzenia.

Wysłane z mojego XT1032 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Wymiana pokrywy na nową i brak dymu. Starej nie udało się rozebrać bez uszkodzenia.

Wysłane z mojego XT1032 przy użyciu Tapatalka

ile dałeś za nową ??

Opublikowano

712 nowa albo szukać używanej

Wysłane z mojego XT1032 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

712 nowa albo szukać używanej

Wysłane z mojego XT1032 przy użyciu Tapatalka

no a kopcil Ci kiedy nabieral temperatury? miedzy 50 a 70 ??

Opublikowano (edytowane)

Moze nikt nie poda mnie do sądu... Post ściągnięty z forum passata a napisany przez uzytkownika GRZECHHH.

Link do tematu http://forum.vw-passat.pl/threads/114520-TDI-PD-Modyfikacja-fabrycznego-separatora-oleju-w-pokrywie-zawor%C3%B3w-odma?p=1578728&viewfull=1#post1578728

"Jestem już po sekcji zwłok mojej nowo zakupionej z allegro pokrywy 038 103 469 R, czyli model dedykowany do AVB, AWX itp.
Mogę potwierdzić że pokrywa z idei to nierozbieralny element który tworzy jedną całość.
Przy użyciu kilku narzędzi takich jak: wkrętak, młotek, łom udało mi się jednak ją „rozebrać”
Najpierw zabrałem się za kopułkę na wierzchu samej pokrywy. Oglądając różne wersje tej pokrywy w zależności od położenia silnika pod maską można rozróżnić dwa rodzaje, do montażu poprzecznego i wzdłużnego. Od tego zależy kierunek w jakim jest zwrócone wyprowadzenie odmy. Kapturek jest jednak przytwierdzony na stałe poprzez zgrzanie [prawdopodobnie ultradźwiękowe] do korpusu.
Podważając wkrętakiem z pomocą młotka udało mi się ten element odłupać.

pok02.jpg

Pod spodem oczom ukazała się membrana która konstrukcyjnie do złudzenia przypomina to co można zobaczyć w rozwiązaniu Forda TCDI.

tcdi.jpg

Jednak ze względu na drobne różnice konstrukcyjne patentu z filterkiem tutaj upchać się raczej nie da. Na zdjęciach widać jeszcze metalową klapkę która pełni funkcję zaworu kierunkowego i przepuszcza nagromadzony w okolicach membrany olej powrotem do silnika. Podczas pracy silnika kiedy pod pokrywą będzie ciśnienie klapka będzie dociskana i tym samym zblokuję drogę dla oleju, a nadmiar powędruje dalej…

pok03.jpg

Zdejmując osłonę kanału poprzecznego od spodu nie widać nic ciekawego więc idziemy dalej…
Zdejmując największy element z pomocą wkrętaka i łoma, można zobaczyć coś takiego.

pok05.jpg

pok06.jpg

Są tu 4 kolumny którymi gazy są zasysane znad kanałów olejowych dodatkowo są również szerokie wloty dla gazów po obu stronach przykrywki.

pok07.jpg

pok01.jpg

Konstrukcja samych kolumn ma zapewne osadzać jak najwięcej oleju na ściankach a tym samym zatrzymywać go przed dalszą wędrówką. Przekrój wygląda mniej więcej tak.

przek.png

Rozpatrując teraz możliwość montażu filtru który poprawi efektywność separacji oleju widzę jedno idealne miejsce przed przepustem do poprzecznego kanału doprowadzające gazy do membrany.

pok08.jpg

Zastanawiam się nad zastosowaniem takich materiałów:
- drobna siatka z stali nierdzewnej, ewentualnie kilka warstw – zalety to gwarantowana odporność na warunki panujące w silniku oraz kontakt z olejem,
- gąbka filtracyjna z dużymi porami – aktualnie badam wpływ oleju i ropy na trwałość tej gąbki (w oddzielnych
pojemnikach moczę dwa kawałki) Jak na razie nie wykazuje żadnych oznak pogorszenia jej kondycji.

pok09.jpg

Montaż gąbki był by niewątpliwie prostszy i sprowadzał się tylko do docięcia odpowiedniego kształtu i umiejscowieniu w miejscu przed przegrodą.
Siatka nierdzewna wymagała by po wyprofilowaniu odpowiedniego kształtu trwałego przytwierdzenia. Poprzez przygrzanie lub przyklejenie do korpusu obudowy.

Zwracam też uwagę na fakt iż pokrywa przed rozbiórką była całą w oleju, została tylko oczyszczona w benzynie ekstrakcyjnej. Przyglądałem się na to co wypływa z jej kanałów przy czyszczeniu. Stwierdzam że był to praktycznie tylko czysty olej, a wszystkie kanały drożne. Porównując do tego co potrafi się zgromadzić w OCT jest to inna bajka.

Jeżeli chodzi o samo rozdzielenie tego zgrzanego plastiku od korpusu to stwierdzam że jest to wykonalne praktycznie beż żadnych uszkodzeń. Mimo że wygląda porządnie ale ma słabą wytrzymałość z odrobiną wyczucia puszcza przy podważeniu. Najciężej jest chyba z tym okrągłym deklem skrywającym membranę ale tego nie warto ruszać.
Jeżeli chodzi o późniejszy montaż to można albo zgrzać/zespawać na gorąco albo skleić klejem, jeszcze się nie zastanawiałem jakim.

Będę chciał też wykonać testy efektywności tych dwóch wariantów separatorów. Czyli wstawić wkład z gąbki, złożyć pokrywę, zamontować na silnik, wyprowadzenie odmy do butelki, dać większe obroty na określony czas i obserwować co będzie się wydostawać. Potem zdjąć pokrywę rozebrać i obejrzeć gdzie są ślady oleju. To samo przeprowadzić z siatką. Taki test powinien dać dosyć sporo informacji.

Mam jeszcze tylko wątpliwości na które nie mogę znaleźć odpowiedzi a mianowicie czy do mojego silnika ATJ będzie pasować P&P pokrywa od AWX itp..
Etka podaje dwa różne modele:
AWX, AVF, AVB, BGW, BHW - 038 103 469 AE [stara z literka R]
AJM, ATJ - 038 103 469 AA [stara z literką P]

Nie znalazłem też nigdzie zdjęcia jak wygląda ta poprawiona pokrywa z literkami AA do silnika ATJ, czy może coś na wzór R? Jeżeli ktoś wymieniał to powinien się orientować.
Bez tej informacji nie wiem czy nabyć jeszcze wersje z literką P i ją też rozpracować czy skupić się na takiej nowego typu."

Edytowane przez lukaszooo
Opublikowano

no a kopcil Ci kiedy nabieral temperatury? miedzy 50 a 70 ??

Kopcił a najbardziej jak stałem na czerwonym świetle albo studziłem turbinę po trasie...

Opublikowano (edytowane)

No,mnie też to wczoraj dotknęło.Ciśnienie podniosło bagnet i rzygnęło olejem po silniku.Zamówiłem nową pokrywę.Jeszcze targuję się o upust.Na dobry początek mam 10%,ale chcę więcej.

No i po wymianie dekla.Zobaczymy,czy dolegliwości ustąpiły.

Edytowane przez bouzuki
Opublikowano (edytowane)

Odgrzewam temat, bo mam podobny problem... Czy odma działa w jedną stronę tzn. od silnika bo u mnie przedmuch jest w obie strony i wąż od odmy jest upaćkany olejem czy tak ma być czy szukać nowej pokrywy?

Edytowane przez boban
Opublikowano

Odgrzewam temat, bo mam podobny problem... Czy odma działa w jedną stronę tzn. od silnika bo u mnie przedmuch jest w obie strony i wąż od odmy jest upaćkany olejem czy tak ma być czy szukać nowej pokrywy?

witam

mam Audi A4B7 2006r. silnik BRB z DPF 1.9 - miałem to samo:

1. dymił na biało że z tyłu drogi nie było widać jak był zimny ale tylko kilka minut

2. dymił również jak się zatrzymałem na światłach

Odkręciłem pokrywę zaworów i wlałem do odmy kilka razy naftę oświetleniową, potem przedmuchałem kilka razy

następnie wlałem środek do czyszczenie EGR i TURBO, zatkałem ręką wylot z odmy i trochę tym potrząsałem i na końcu też przedmuchałem

na samym końcu wymyłem wszystko wodą i wydmuchałem sprężonym powietrzem.

Po przykręceniu pokrywy z powrotem auto już nie dymi.

pytanie tylko jak to długo będzie działać, napiszę po przejechaniu kilku tys. kilometrów, jak znowu będzie kopcił to kupie nową pokrywę.

Odgrzewam temat, bo mam podobny problem... Czy odma działa w jedną stronę tzn. od silnika bo u mnie przedmuch jest w obie strony i wąż od odmy jest upaćkany olejem czy tak ma być czy szukać nowej pokrywy?

witam

mam Audi A4B7 2006r. silnik BRB z DPF 1.9 - miałem to samo:

1. dymił na biało że z tyłu drogi nie było widać jak był zimny ale tylko kilka minut

2. dymił również jak się zatrzymałem na światłach

Odkręciłem pokrywę zaworów i wlałem do odmy kilka razy naftę oświetleniową, potem przedmuchałem kilka razy

następnie wlałem środek do czyszczenie EGR i TURBO, zatkałem ręką wylot z odmy i trochę tym potrząsałem i na końcu też przedmuchałem

na samym końcu wymyłem wszystko wodą i wydmuchałem sprężonym powietrzem.

Po przykręceniu pokrywy z powrotem auto już nie dymi.

pytanie tylko jak to długo będzie działać, napiszę po przejechaniu kilku tys. kilometrów, jak znowu będzie kopcił to kupie nową pokrywę.

Witam ponownie

niestety po kilku tygodniach znowu zaczął kopcić

kupiłem nową pokrywę zaworów (750 PLN) i problem zniknął

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...