twir Opublikowano 26 Lutego 2015 Opublikowano 26 Lutego 2015 Witam. Mam problem z moją Audi A4 1.6 AHL, kiedy silnik chodzi na postoju co jakiś czas przerywa (objawy jakby przez chwile nie dostawał iskry na jeden cylinder) i zatelepie budą. Pojawia się to co 10-30 sekund, na zimnym silniku rzadziej. Czasami podczas przyspieszania albo ruszania przerwie ale tylko raz. Nie wiem czy to ma związek z przerywaniem ale kopci z rury bardziej niż inne A4, jak parkuje to nawet po wyjściu z samochodu jeszcze widać śmierdzące spaliny z rury. Wymienione zostały świece DENSO, kable BERU, na komputerze 0 błędów, napięcie sondy sprawdzone - zmienia się dynamicznie w dużym zakresie. Spalanie benzyny to 11 l w samym mieście, na trasie przy 140km/h 9l tankuje na sprawdzonej stacji. Spalanie oleju - na 1000 km około 100ml. Myślę, że spalanie benzyny i oleju w normie. Proszę o pomoc. Co może być przyczyną usterek, zanim wymienię pół silnika? Najgorzej mnie martwi przerywanie.
xXPiotrekXx19 Opublikowano 26 Lutego 2015 Opublikowano 26 Lutego 2015 (edytowane) jeżeli faktycznie by nie dostawał iskry przez chwilę to pozostało by ci jeszcze do wymiany cewka zapłonowa Edytowane 26 Lutego 2015 przez xXPiotrekXx19
twir Opublikowano 26 Lutego 2015 Autor Opublikowano 26 Lutego 2015 jeżeli faktycznie by nie dostawał iskry przez chwilę to pozostało by ci jeszcze do wymiany cewka zapłonowa a czy może mieć to związek z nie dopalaniem mieszanki na jednym z cylindrów i dymienie? a i czy ta cewka w AHL jest jakoś do modułu podłączona czy to moduł cały trzeba wymienić?
neoxpl Opublikowano 27 Lutego 2015 Opublikowano 27 Lutego 2015 Wpisz w google cewka 1.6 ahl to bedziesz wiedzial jak wyglada i co wymienic. Dostep jest bardzo ciulowy.
xXPiotrekXx19 Opublikowano 27 Lutego 2015 Opublikowano 27 Lutego 2015 wymieszasz cewkę jest jedna na wszystkie cylindry i tak jak kolega napisał jest tylko trudny dostęp do niej ale jak zdejmiesz dolot i odkręcisz jeszcze przepustnicę to da radę wymienić ja tak wymieniałem u siebie
jacek70 Opublikowano 27 Lutego 2015 Opublikowano 27 Lutego 2015 Tylko gdyby to była cewka to komp pokazał by błąd wypadania zapłonu..?? Tak czy nie???
xXPiotrekXx19 Opublikowano 27 Lutego 2015 Opublikowano 27 Lutego 2015 no takie awarie powinien pokazać lecz u mnie kiedyś sie zdażyło że przez cewkę miałem problemy i nie pokazywało i po wymianie na nową problem ustąpił ale u kolegi może byc inna przyczyna a nawet kilka
twir Opublikowano 28 Lutego 2015 Autor Opublikowano 28 Lutego 2015 czy któraś z usterek może mieć związek z układem paliwowym? nie wymieniłem jeszcze filtra paliwa
neoxpl Opublikowano 28 Lutego 2015 Opublikowano 28 Lutego 2015 (edytowane) U znajomego w tez nie pokazywalo bledow a tez byla winna cewka. Ale tak jak koledzy pisali przyczyn moze byc wiele nawet wypalone zawory itd itd. Edytowane 28 Lutego 2015 przez neoxpl
twir Opublikowano 12 Marca 2015 Autor Opublikowano 12 Marca 2015 Zrobiłem trasę 400 km i ubyło ze 100 ml płynu, już sam nie wiem może to uszczelka pod głowicą i mam pytanie jak najlepiej to sprawdzić? ciśnienie w cylindrach? byłem u kilku mechaników każdy mówi co innego. Jeden, że to normalne i wszystko jest ok tak, że można jeździć inny że to lambda mimo tego że po sprawdzeniu miernikiem i na kompie jest ok. Jeszcze inny że uszczelka, albo głowica pęknięta.
twir Opublikowano 13 Marca 2015 Autor Opublikowano 13 Marca 2015 Ubywanie płynu nie jest normalne !!! Czyli mam rozumiec ze to uszkodzona uszczelka? Bialy dym z rury nie rowna praca na wolnych obrotach czasami sie zamuli jak przypieszam. Sprawdzalem temp na klimatronie i jest ok. Tylko mam pytanie od czego mogla zostac uszkodzona jezeli termostat najprawdopodobiej dobry bo trzyma 90 okolo?
sebidi Opublikowano 14 Marca 2015 Opublikowano 14 Marca 2015 Ubywanie płynu nie jest normalne !!!Czyli mam rozumiec ze to uszkodzona uszczelka? Bialy dym z rury nie rowna praca na wolnych obrotach czasami sie zamuli jak przypieszam. Sprawdzalem temp na klimatronie i jest ok. Tylko mam pytanie od czego mogla zostac uszkodzona jezeli termostat najprawdopodobiej dobry bo trzyma 90 okolo?Jeśli wycieków nie masz a płyn znika T9 odpowiedz sama się nasuwa zobacz czy zbiorniczku z plynem nie ma śladów oleju w postaci osadu lub czarnych kropek przewaznie czuć tez z niego spaliny możesz również sprawdzić czy pod korkiem oleju nie robi się masło tzw mieszanina płynu właśnie i oleju co do białego dymu może to być również para która jest normalna .nie jest powiedziane ze to zaraz uszczelka trzeba wykluczyć jedno po drugim zamiast rozbierać pół silnika i narażać się na koszty
twir Opublikowano 14 Marca 2015 Autor Opublikowano 14 Marca 2015 Ubywanie płynu nie jest normalne !!!Czyli mam rozumiec ze to uszkodzona uszczelka? Bialy dym z rury nie rowna praca na wolnych obrotach czasami sie zamuli jak przypieszam. Sprawdzalem temp na klimatronie i jest ok. Tylko mam pytanie od czego mogla zostac uszkodzona jezeli termostat najprawdopodobiej dobry bo trzyma 90 okolo?Jeśli wycieków nie masz a płyn znika T9 odpowiedz sama się nasuwa zobacz czy zbiorniczku z plynem nie ma śladów oleju w postaci osadu lub czarnych kropek przewaznie czuć tez z niego spaliny możesz również sprawdzić czy pod korkiem oleju nie robi się masło tzw mieszanina płynu właśnie i oleju co do białego dymu może to być również para która jest normalna .nie jest powiedziane ze to zaraz uszczelka trzeba wykluczyć jedno po drugim zamiast rozbierać pół silnika i narażać się na koszty Olej wygląda na czysty, wymieniałem go 2 tys temu i od tamtej pory trochę ściemniał i nic poza tym, pod korkiem nic nie ma - sprawdzam bardzo często, płyn chłodniczy lekko mętny ale nie ma żadnych kropek oleju ani olej nie osadza się. Ten dym czy para z rury to na pewno nie normalne bo od 2 miesięcy się temu się przyglądam, żaden samochód tak nie dymi. A tego dymu najwięcej jak ciepły silnik. Z tymi objawami - przerywanie, falowanie obrotów od 780 do 840 na postoju i dym z rury jeżdżę już prawie 2 tys km i cały czas jest tak samo, nic się nie zmienia na gorsze.
sebidi Opublikowano 14 Marca 2015 Opublikowano 14 Marca 2015 Tzn dym w sensie para jest normalny jak zimniej a4 lubią a zwłaszcza jak kat wycięty moja tez daje z wydechu na wolnych obrotach jak lekki mrozik jest
twir Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Wymieniłem moduł zapłonowy i ok.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się