Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHL] Nierówna prac silnika, dymi z rury


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam problem z moją Audi A4 1.6 AHL, kiedy silnik chodzi na postoju co jakiś czas przerywa (objawy jakby przez chwile nie dostawał iskry na jeden cylinder) i zatelepie budą. Pojawia się to co 10-30 sekund, na zimnym silniku rzadziej. Czasami podczas przyspieszania albo ruszania przerwie ale tylko raz. Nie wiem czy to ma związek z przerywaniem ale kopci z rury bardziej niż inne A4, jak parkuje to nawet po wyjściu z samochodu jeszcze widać śmierdzące spaliny z rury.

Wymienione zostały świece DENSO, kable BERU, na komputerze 0 błędów, napięcie sondy sprawdzone - zmienia się dynamicznie w dużym zakresie. Spalanie benzyny to 11 l w samym mieście, na trasie przy 140km/h 9l tankuje na sprawdzonej stacji.

Spalanie oleju - na 1000 km około 100ml. Myślę, że spalanie benzyny i oleju w normie.

Proszę o pomoc. Co może być przyczyną usterek, zanim wymienię pół silnika? Najgorzej mnie martwi przerywanie.

Opublikowano (edytowane)

jeżeli faktycznie by nie dostawał iskry przez chwilę to pozostało by ci jeszcze do wymiany cewka zapłonowa

Edytowane przez xXPiotrekXx19
Opublikowano

jeżeli faktycznie by nie dostawał iskry przez chwilę to pozostało by ci jeszcze do wymiany cewka zapłonowa

a czy może mieć to związek z nie dopalaniem mieszanki na jednym z cylindrów i dymienie? a i czy ta cewka w AHL jest jakoś do modułu podłączona czy to moduł cały trzeba wymienić?

Opublikowano

Wpisz w google cewka 1.6 ahl to bedziesz wiedzial jak wyglada i co wymienic. Dostep jest bardzo ciulowy.

Opublikowano

wymieszasz cewkę jest jedna na wszystkie cylindry i tak jak kolega napisał jest tylko trudny dostęp do niej ale jak zdejmiesz dolot i odkręcisz jeszcze przepustnicę to da radę wymienić ja tak wymieniałem u siebie

Opublikowano

Tylko gdyby to była cewka to komp pokazał by błąd wypadania zapłonu..?? Tak czy nie???

Opublikowano

no takie awarie powinien pokazać lecz u mnie kiedyś sie zdażyło że przez cewkę miałem problemy i nie pokazywało i po wymianie na nową problem ustąpił ale u kolegi może byc inna przyczyna a nawet kilka

Opublikowano

czy któraś z usterek może mieć związek z układem paliwowym? nie wymieniłem jeszcze filtra paliwa

Opublikowano (edytowane)

U znajomego w tez nie pokazywalo bledow a tez byla winna cewka. Ale tak jak koledzy pisali przyczyn moze byc wiele nawet wypalone zawory itd itd.

Edytowane przez neoxpl
Opublikowano

Zrobiłem trasę 400 km i ubyło ze 100 ml płynu, już sam nie wiem może to uszczelka pod głowicą i mam pytanie jak najlepiej to sprawdzić? ciśnienie w cylindrach? byłem u kilku mechaników każdy mówi co innego. Jeden, że to normalne i wszystko jest ok tak, że można jeździć inny że to lambda mimo tego że po sprawdzeniu miernikiem i na kompie jest ok. Jeszcze inny że uszczelka, albo głowica pęknięta.

Opublikowano

Ubywanie płynu nie jest normalne !!!

Opublikowano

Ubywanie płynu nie jest normalne !!!

Czyli mam rozumiec ze to uszkodzona uszczelka? Bialy dym z rury nie rowna praca na wolnych obrotach czasami sie zamuli jak przypieszam. Sprawdzalem temp na klimatronie i jest ok. Tylko mam pytanie od czego mogla zostac uszkodzona jezeli termostat najprawdopodobiej dobry bo trzyma 90 okolo?

Opublikowano

Ubywanie płynu nie jest normalne !!!

Czyli mam rozumiec ze to uszkodzona uszczelka? Bialy dym z rury nie rowna praca na wolnych obrotach czasami sie zamuli jak przypieszam. Sprawdzalem temp na klimatronie i jest ok. Tylko mam pytanie od czego mogla zostac uszkodzona jezeli termostat najprawdopodobiej dobry bo trzyma 90 okolo?
Jeśli wycieków nie masz a płyn znika T9 odpowiedz sama się nasuwa zobacz czy zbiorniczku z plynem nie ma śladów oleju w postaci osadu lub czarnych kropek przewaznie czuć tez z niego spaliny możesz również sprawdzić czy pod korkiem oleju nie robi się masło tzw mieszanina płynu właśnie i oleju co do białego dymu może to być również para która jest normalna .nie jest powiedziane ze to zaraz uszczelka trzeba wykluczyć jedno po drugim zamiast rozbierać pół silnika i narażać się na koszty
Opublikowano

Ubywanie płynu nie jest normalne !!!

Czyli mam rozumiec ze to uszkodzona uszczelka? Bialy dym z rury nie rowna praca na wolnych obrotach czasami sie zamuli jak przypieszam. Sprawdzalem temp na klimatronie i jest ok. Tylko mam pytanie od czego mogla zostac uszkodzona jezeli termostat najprawdopodobiej dobry bo trzyma 90 okolo?
Jeśli wycieków nie masz a płyn znika T9 odpowiedz sama się nasuwa zobacz czy zbiorniczku z plynem nie ma śladów oleju w postaci osadu lub czarnych kropek przewaznie czuć tez z niego spaliny możesz również sprawdzić czy pod korkiem oleju nie robi się masło tzw mieszanina płynu właśnie i oleju co do białego dymu może to być również para która jest normalna .nie jest powiedziane ze to zaraz uszczelka trzeba wykluczyć jedno po drugim zamiast rozbierać pół silnika i narażać się na koszty

Olej wygląda na czysty, wymieniałem go 2 tys temu i od tamtej pory trochę ściemniał i nic poza tym, pod korkiem nic nie ma - sprawdzam bardzo często, płyn chłodniczy lekko mętny ale nie ma żadnych kropek oleju ani olej nie osadza się. Ten dym czy para z rury to na pewno nie normalne bo od 2 miesięcy się temu się przyglądam, żaden samochód tak nie dymi. A tego dymu najwięcej jak ciepły silnik. Z tymi objawami - przerywanie, falowanie obrotów od 780 do 840 na postoju i dym z rury jeżdżę już prawie 2 tys km i cały czas jest tak samo, nic się nie zmienia na gorsze.

Opublikowano

Tzn dym w sensie para jest normalny jak zimniej a4 lubią a zwłaszcza jak kat wycięty moja tez daje z wydechu na wolnych obrotach jak lekki mrozik jest

Opublikowano

Wymieniłem moduł zapłonowy i ok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...