przemek793014 Opublikowano 8 Marca 2015 Opublikowano 8 Marca 2015 Chciałbym się dowiedzieć, czy da się gdzieś dostać sam wałek z kompletnymi plastikami (te żółte u kolegi na zdjęciu wyżej). Też miałem połamany ten mechanizm i wczoraj go skleiłem ale w moim przypadku nie miałem tych plastików.
Maxim309 Opublikowano 8 Marca 2015 Autor Opublikowano 8 Marca 2015 Chciałbym się dowiedzieć, czy da się gdzieś dostać sam wałek z kompletnymi plastikami (te żółte u kolegi na zdjęciu wyżej). Też miałem połamany ten mechanizm i wczoraj go skleiłem ale w moim przypadku nie miałem tych plastików. Sam wałek, ewentualnie z gruszkami, tylko w ASO - koszt bardzo duży. Musisz szukać używanych kolektorów ssących do Twojego silnika, w którym będą sprawne te klapki. Ja znalazłem cały kolektor z tym walkiem i gruszkami, chciał 200 zł, ale dogadałem się z gościem żeby mi sprzedał sam wałek z gruszkami za 100 zł. Udało się ;-) Pojeździłem wczoraj trochę i czuć poprawę, może nie aż tak kolosalną jak to było u niektórych osób, ale jest lepiej. Autko chętniej się wkręca na obroty, ogólnie zabieg na plus, choć wydaje mi się że jeszcze czegoś mojemu ASN brakuje :-) Teraz jeszcze muszę pomyśleć nad wywaleniem katów, dam znać czy to coś zmieni. Koledzy, poszedłem teraz obejrzeć mój stary wałek z kolektora. Był zamontowany taki jak na zdjęciu powyżej, czyli że ma pełny prześwit, nie ma w nim klapek (nie ma również śladów żeby tam kiedykolwiek były). Wałek miał wyrobione te ząbki, które wchodzą w gruszki, więc jak ciśnienie obracało cięgnami to wałek się nie obracał. Wymieniłem to na wałek który kupiłem z kolektora od ASN, czyli ten z klapkami. Dziwi mnie to, że seryjnie mam silnik ASN, a miał zamontowany wałek od AVK (tak twierdzi kolega kilka postów wyżej). W ogóle jest opcja że te dwa silniki miały inne wałki? Wychodzi na to, że ktoś już kiedyś przy tym kombinował i założył wałek od AVK. Nic się nie stanie jeżeli teraz zamontowałem wałek z klapkami, a wcześniej był bez? Zamontowałem ten wałek:
marc1n Opublikowano 8 Marca 2015 Opublikowano 8 Marca 2015 AVK 218KM / ma chyba 1 katalizator na stronę ASN 220KM / ma 2 katalizatory na stronę
BeyerBrown Opublikowano 8 Marca 2015 Opublikowano 8 Marca 2015 Wałki są takie same wg. ETKI dla wszystkich 3.0 (ASN/AVK/BBJ/BGN). AVK 218KM / ma chyba 1 katalizator na stronę ASN 220KM / ma 2 katalizatory na stronę ASN/AVK ma też 220KM (i 300Nm) BBJ ma 218KM (160kW) i 290Nm BGN ma 220KM i 295Nm
marc1n Opublikowano 8 Marca 2015 Opublikowano 8 Marca 2015 Maxim909 kolektor skraca się przy ok 3900rpm i zmiana zaworow 2/3 na 3/2, przy wymianie walka warto go nasmarować smarem w spreju żeby uszczelnić. Czasem wymiana walka mało daje bo kolektor może być wytarty.
Maxim309 Opublikowano 9 Marca 2015 Autor Opublikowano 9 Marca 2015 Mam silnik ASN po dwa katalizatory na stronę, tylko dziwi mnie czemu miałem zamontowany taki dziwny ten wałek. Nie wymieniałem go sam, więc nie wiem czy mechanik go czymś nasmarował, jeżeli nie, postaram się w wolnym czasie wyciągnąć go jeszcze raz i uszczelnić, tak jak mówisz. Ale czy smar w spreju wystarczy? Aż taka może być różnica?
przemek793014 Opublikowano 9 Marca 2015 Opublikowano 9 Marca 2015 (edytowane) Chciałbym się dowiedzieć, czy da się gdzieś dostać sam wałek z kompletnymi plastikami (te żółte u kolegi na zdjęciu wyżej). Też miałem połamany ten mechanizm i wczoraj go skleiłem ale w moim przypadku nie miałem tych plastików. Sam wałek, ewentualnie z gruszkami, tylko w ASO - koszt bardzo duży. Musisz szukać używanych kolektorów ssących do Twojego silnika, w którym będą sprawne te klapki. Ja znalazłem cały kolektor z tym walkiem i gruszkami, chciał 200 zł, ale dogadałem się z gościem żeby mi sprzedał sam wałek z gruszkami za 100 zł. Udało się ;-) Pojeździłem wczoraj trochę i czuć poprawę, może nie aż tak kolosalną jak to było u niektórych osób, ale jest lepiej. Autko chętniej się wkręca na obroty, ogólnie zabieg na plus, choć wydaje mi się że jeszcze czegoś mojemu ASN brakuje :-) A powiedz mi jak zakładałeś ten mechanizm? Bo jak patrzyłem to trzeba by cały przód demontować żeby chłodnice odchylić żeby wałek wszedł do środka a nie udało nam się odkręcić całego kolektora ssącego bo jeszcze go coś trzymało od strony ściany grodziowej. Przy wyciąganiu trochę nagieliśmy pas przedni żeby sam wałek wyszedł z kolektora ale już kompletny sklejony za nic tak nie wejdzie. Edytowane 9 Marca 2015 przez przemek793014
Maxim309 Opublikowano 9 Marca 2015 Autor Opublikowano 9 Marca 2015 Chciałbym się dowiedzieć, czy da się gdzieś dostać sam wałek z kompletnymi plastikami (te żółte u kolegi na zdjęciu wyżej). Też miałem połamany ten mechanizm i wczoraj go skleiłem ale w moim przypadku nie miałem tych plastików. Sam wałek, ewentualnie z gruszkami, tylko w ASO - koszt bardzo duży. Musisz szukać używanych kolektorów ssących do Twojego silnika, w którym będą sprawne te klapki. Ja znalazłem cały kolektor z tym walkiem i gruszkami, chciał 200 zł, ale dogadałem się z gościem żeby mi sprzedał sam wałek z gruszkami za 100 zł. Udało się ;-) Pojeździłem wczoraj trochę i czuć poprawę, może nie aż tak kolosalną jak to było u niektórych osób, ale jest lepiej. Autko chętniej się wkręca na obroty, ogólnie zabieg na plus, choć wydaje mi się że jeszcze czegoś mojemu ASN brakuje :-) A powiedz mi jak zakładałeś ten mechanizm? Bo jak patrzyłem to trzeba by cały przód demontować żeby chłodnice odchylić żeby wałek wszedł do środka a nie udało nam się odkręcić całego kolektora ssącego bo jeszcze go coś trzymało od strony ściany grodziowej. Przy wyciąganiu trochę nagieliśmy pas przedni żeby sam wałek wyszedł z kolektora ale już kompletny sklejony za nic tak nie wejdzie. Ale sam wałek da się odpiąć od gruszek. Jest na takich zatrzaskach dwóch i wychodzi, później montujesz gruszki. U mnie robił to mechanik, nie ja sam. Wiem że nie demontował przodu, tylko poluzował bodajże kolektor, być może coś delikatnie naciągnął i wszedł wałek. Ale ja to chyba jeszcze kiedyś w wolnym czasie spróbuje zdemntować, żeby go uszczelnić, tak jak pisał kolega wyżej. Wtedy dam znać co i jak.
przemek793014 Opublikowano 9 Marca 2015 Opublikowano 9 Marca 2015 (edytowane) Ale sam wałek da się odpiąć od gruszek. Jest na takich zatrzaskach dwóch i wychodzi, później montujesz gruszki. U mnie robił to mechanik, nie ja sam. Wiem że nie demontował przodu, tylko poluzował bodajże kolektor, być może coś delikatnie naciągnął i wszedł wałek. Ale ja to chyba jeszcze kiedyś w wolnym czasie spróbuje zdemntować, żeby go uszczelnić, tak jak pisał kolega wyżej. Wtedy dam znać co i jak. Wałek jest na łożysku które ściągaczem wyjmowaliśmy z obudowy. Jak zakładaliśmy to trochę papierkiem przejechaliśmy żeby lżej weszło wszystko. Chyba, że ja miałem akurat wytarte te zaczepy na wałku. Edytowane 9 Marca 2015 przez przemek793014
Tomek 3.0 v6 Opublikowano 10 Marca 2015 Opublikowano 10 Marca 2015 A jaki jest numer części tego wałka, może ktoś wie, bo mam szanse go ogarnąć z aso audi przez kumpla ale muszę mieć ten nume.
Gregory87 Opublikowano 10 Marca 2015 Opublikowano 10 Marca 2015 A jaki jest numer części tego wałka, może ktoś wie, bo mam szanse go ogarnąć z aso audi przez kumpla ale muszę mieć ten nume. 06C 133 611
Tomek 3.0 v6 Opublikowano 30 Marca 2015 Opublikowano 30 Marca 2015 Dzięki Powiem wam szczerze, że po wymianie tego wałka mam wrażenie jakby mi prawie 20 koni przybyło, przedewszystkim czuć lepsze przyspieszenie od dołu obrotów, to tak jakbym miał ileś niutonometrow więcej, a więc polecam mieć sprawny ten element
Maxim309 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Dzięki Powiem wam szczerze, że po wymianie tego wałka mam wrażenie jakby mi prawie 20 koni przybyło, przedewszystkim czuć lepsze przyspieszenie od dołu obrotów, to tak jakbym miał ileś niutonometrow więcej, a więc polecam mieć sprawny ten element U mnie aż takiej różnicy nie było, choć też wymiana była na plus ;-)
pawel212333 Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Opublikowano 26 Kwietnia 2015 mam do was pytanie jak poznać że wałki są uszkodzone
boro81 Opublikowano 1 Maja 2015 Opublikowano 1 Maja 2015 czy ktoś może mi powiedzieć czy ten wałek jest dobry ? bo również czeka mnie wymiana , proszę o ocenę http://fotowrzut.pl/GOD47QFIS5 http://fotowrzut.pl/3IQZX3OIOB
Maxim309 Opublikowano 12 Maja 2015 Autor Opublikowano 12 Maja 2015 czy ktoś może mi powiedzieć czy ten wałek jest dobry ? bo również czeka mnie wymiana , proszę o ocenę http://fotowrzut.pl/GOD47QFIS5 http://fotowrzut.pl/3IQZX3OIOB Wyglądają ok, ale ja aż tak bardzo zagłębiony w temacie tych klapek do końca nie jestem, żebym mógł to ocenić po zdjęciach.
boro81 Opublikowano 15 Maja 2015 Opublikowano 15 Maja 2015 (edytowane) a więc i ja dołączam do osób które są po wymianie wałka, stary nie miał klapek , i był oderwany od gruszek , wymiana wyglądała na bardzo skomplikowaną , ale wystarczy wykręcić wszystkie śruby które trzymają kolektor i podnieść go delikatnie do góry , cała filozofia , po wymianie jest całkiem inna praca silnika , i lepiej się zbiera to nie podlega dyskusji . Uszkodzony Wałek i pozostałości po nim w gruszkach wygląda tak : sam wałek uszkodzony : a jeśli będziecie szukać używany to ma wyglądać tak : Edytowane 15 Maja 2015 przez boro81
BeyerBrown Opublikowano 15 Maja 2015 Opublikowano 15 Maja 2015 (edytowane) Miałeś jakieś błędy zapisane w ECU z powodu ukręconego wałka? Da się zaobserwować różnicę na postoju (patrząc na wskazówkę obrotomierza) czy tylko w czasie jazdy? Edytowane 15 Maja 2015 przez BeyerBrown
boro81 Opublikowano 16 Maja 2015 Opublikowano 16 Maja 2015 (edytowane) Żadnych błędów nie miałem , na postoju odrazu po odpaleniu jest inny dźwięk silnika u mnie już wcześniej trzymał równo obroty około 760 także w tej kwesti się nic nie zmieniło , a co chodzi o deptanie na postoju inaczej się wkręcą na obroty jak by z 50nm przybyło , podsumowując polecam każdemu sprawdzić ten wałek , po wymianie jest duża różnica w mocy i przyspieszeniu. Edytowane 16 Maja 2015 przez boro81
BeyerBrown Opublikowano 16 Maja 2015 Opublikowano 16 Maja 2015 (edytowane) Jaki to był dźwięk? Brzęczenie, cykanie czy inny niepokojący hałas? Tak myślę, że najprostszą i najszybszą diagnozą będzie wypięcie zasilania elektrozaworku przy gruszkach i porównanie osiągów lub wkręcania się na obroty Pytam o te błędy bo gdzieś czytałem, może nawet na tym forum, że skład mieszanki się niektórym zmieniał gdy zmiana długości dolotu była niesprawna i długoterminowa adaptacja zgłaszała błąd, że jest bodaj zbyt bogato - czy jakoś tak. Jaki masz stan licznika? Edytowane 16 Maja 2015 przez BeyerBrown
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się