Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klapki kolektora ssącego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chciałbym się dowiedzieć, czy da się gdzieś dostać sam wałek z kompletnymi plastikami (te żółte u kolegi na zdjęciu wyżej). Też miałem połamany ten mechanizm i wczoraj go skleiłem ale w moim przypadku nie miałem tych plastików.

Opublikowano

Chciałbym się dowiedzieć, czy da się gdzieś dostać sam wałek z kompletnymi plastikami (te żółte u kolegi na zdjęciu wyżej). Też miałem połamany ten mechanizm i wczoraj go skleiłem ale w moim przypadku nie miałem tych plastików.

Sam wałek, ewentualnie z gruszkami, tylko w ASO - koszt bardzo duży.

Musisz szukać używanych kolektorów ssących do Twojego silnika, w którym będą sprawne te klapki.

Ja znalazłem cały kolektor z tym walkiem i gruszkami, chciał 200 zł, ale dogadałem się z gościem żeby mi sprzedał sam wałek z gruszkami za 100 zł. Udało się ;-)

Pojeździłem wczoraj trochę i czuć poprawę, może nie aż tak kolosalną jak to było u niektórych osób, ale jest lepiej. Autko chętniej się wkręca na obroty, ogólnie zabieg na plus, choć wydaje mi się że jeszcze czegoś mojemu ASN brakuje :-)

Teraz jeszcze muszę pomyśleć nad wywaleniem katów, dam znać czy to coś zmieni.

690tbt.jpg

Koledzy, poszedłem teraz obejrzeć mój stary wałek z kolektora.

Był zamontowany taki jak na zdjęciu powyżej, czyli że ma pełny prześwit, nie ma w nim klapek (nie ma również śladów żeby tam kiedykolwiek były).

Wałek miał wyrobione te ząbki, które wchodzą w gruszki, więc jak ciśnienie obracało cięgnami to wałek się nie obracał.

Wymieniłem to na wałek który kupiłem z kolektora od ASN, czyli ten z klapkami.

Dziwi mnie to, że seryjnie mam silnik ASN, a miał zamontowany wałek od AVK (tak twierdzi kolega kilka postów wyżej).

W ogóle jest opcja że te dwa silniki miały inne wałki?

Wychodzi na to, że ktoś już kiedyś przy tym kombinował i założył wałek od AVK.

Nic się nie stanie jeżeli teraz zamontowałem wałek z klapkami, a wcześniej był bez?

Zamontowałem ten wałek:

mmsimg-46_wnxwsae.jpg

Opublikowano

AVK 218KM / ma chyba 1 katalizator na stronę

ASN 220KM / ma 2 katalizatory na stronę

Opublikowano

Wałki są takie same wg. ETKI dla wszystkich 3.0 (ASN/AVK/BBJ/BGN).


AVK 218KM / ma chyba 1 katalizator na stronę

ASN 220KM / ma 2 katalizatory na stronę

ASN/AVK ma też 220KM (i 300Nm)

BBJ ma 218KM (160kW) i 290Nm

BGN ma 220KM i 295Nm

Opublikowano

Maxim909 kolektor skraca się przy ok 3900rpm i zmiana zaworow 2/3 na 3/2, przy wymianie walka warto go nasmarować smarem w spreju żeby uszczelnić. Czasem wymiana walka mało daje bo kolektor może być wytarty.

Opublikowano

Mam silnik ASN po dwa katalizatory na stronę, tylko dziwi mnie czemu miałem zamontowany taki dziwny ten wałek.

Nie wymieniałem go sam, więc nie wiem czy mechanik go czymś nasmarował, jeżeli nie, postaram się w wolnym czasie wyciągnąć go jeszcze raz i uszczelnić, tak jak mówisz.

Ale czy smar w spreju wystarczy?

Aż taka może być różnica?

Opublikowano (edytowane)

Chciałbym się dowiedzieć, czy da się gdzieś dostać sam wałek z kompletnymi plastikami (te żółte u kolegi na zdjęciu wyżej). Też miałem połamany ten mechanizm i wczoraj go skleiłem ale w moim przypadku nie miałem tych plastików.

Sam wałek, ewentualnie z gruszkami, tylko w ASO - koszt bardzo duży.

Musisz szukać używanych kolektorów ssących do Twojego silnika, w którym będą sprawne te klapki.

Ja znalazłem cały kolektor z tym walkiem i gruszkami, chciał 200 zł, ale dogadałem się z gościem żeby mi sprzedał sam wałek z gruszkami za 100 zł. Udało się ;-)

Pojeździłem wczoraj trochę i czuć poprawę, może nie aż tak kolosalną jak to było u niektórych osób, ale jest lepiej. Autko chętniej się wkręca na obroty, ogólnie zabieg na plus, choć wydaje mi się że jeszcze czegoś mojemu ASN brakuje :-)

A powiedz mi jak zakładałeś ten mechanizm? Bo jak patrzyłem to trzeba by cały przód demontować żeby chłodnice odchylić żeby wałek wszedł do środka a nie udało nam się odkręcić całego kolektora ssącego bo jeszcze go coś trzymało od strony ściany grodziowej. Przy wyciąganiu trochę nagieliśmy pas przedni żeby sam wałek wyszedł z kolektora ale już kompletny sklejony za nic tak nie wejdzie.

Edytowane przez przemek793014
Opublikowano

Chciałbym się dowiedzieć, czy da się gdzieś dostać sam wałek z kompletnymi plastikami (te żółte u kolegi na zdjęciu wyżej). Też miałem połamany ten mechanizm i wczoraj go skleiłem ale w moim przypadku nie miałem tych plastików.

Sam wałek, ewentualnie z gruszkami, tylko w ASO - koszt bardzo duży.

Musisz szukać używanych kolektorów ssących do Twojego silnika, w którym będą sprawne te klapki.

Ja znalazłem cały kolektor z tym walkiem i gruszkami, chciał 200 zł, ale dogadałem się z gościem żeby mi sprzedał sam wałek z gruszkami za 100 zł. Udało się ;-)

Pojeździłem wczoraj trochę i czuć poprawę, może nie aż tak kolosalną jak to było u niektórych osób, ale jest lepiej. Autko chętniej się wkręca na obroty, ogólnie zabieg na plus, choć wydaje mi się że jeszcze czegoś mojemu ASN brakuje :-)

A powiedz mi jak zakładałeś ten mechanizm? Bo jak patrzyłem to trzeba by cały przód demontować żeby chłodnice odchylić żeby wałek wszedł do środka a nie udało nam się odkręcić całego kolektora ssącego bo jeszcze go coś trzymało od strony ściany grodziowej. Przy wyciąganiu trochę nagieliśmy pas przedni żeby sam wałek wyszedł z kolektora ale już kompletny sklejony za nic tak nie wejdzie.

Ale sam wałek da się odpiąć od gruszek.

Jest na takich zatrzaskach dwóch i wychodzi, później montujesz gruszki.

U mnie robił to mechanik, nie ja sam. Wiem że nie demontował przodu, tylko poluzował bodajże kolektor, być może coś delikatnie naciągnął i wszedł wałek.

Ale ja to chyba jeszcze kiedyś w wolnym czasie spróbuje zdemntować, żeby go uszczelnić, tak jak pisał kolega wyżej.

Wtedy dam znać co i jak.

Opublikowano (edytowane)

Ale sam wałek da się odpiąć od gruszek.

Jest na takich zatrzaskach dwóch i wychodzi, później montujesz gruszki.

U mnie robił to mechanik, nie ja sam. Wiem że nie demontował przodu, tylko poluzował bodajże kolektor, być może coś delikatnie naciągnął i wszedł wałek.

Ale ja to chyba jeszcze kiedyś w wolnym czasie spróbuje zdemntować, żeby go uszczelnić, tak jak pisał kolega wyżej.

Wtedy dam znać co i jak.

Wałek jest na łożysku które ściągaczem wyjmowaliśmy z obudowy. Jak zakładaliśmy to trochę papierkiem przejechaliśmy żeby lżej weszło wszystko. Chyba, że ja miałem akurat wytarte te zaczepy na wałku.

Edytowane przez przemek793014
Opublikowano

A jaki jest numer części tego wałka, może ktoś wie, bo mam szanse go ogarnąć z aso audi przez kumpla ale muszę mieć ten nume.


06C 133 611
Opublikowano

Dzięki

Powiem wam szczerze, że po wymianie tego wałka mam wrażenie jakby mi prawie 20 koni przybyło, przedewszystkim czuć lepsze przyspieszenie od dołu obrotów, to tak jakbym miał ileś niutonometrow więcej, a więc polecam mieć sprawny ten element

Opublikowano

Dzięki

Powiem wam szczerze, że po wymianie tego wałka mam wrażenie jakby mi prawie 20 koni przybyło, przedewszystkim czuć lepsze przyspieszenie od dołu obrotów, to tak jakbym miał ileś niutonometrow więcej, a więc polecam mieć sprawny ten element

U mnie aż takiej różnicy nie było, choć też wymiana była na plus ;-)

Opublikowano

mam do was pytanie jak poznać że wałki są uszkodzone

Opublikowano

czy ktoś może mi powiedzieć czy ten wałek jest dobry ? bo również czeka mnie wymiana , proszę o ocenę

http://fotowrzut.pl/GOD47QFIS5

http://fotowrzut.pl/3IQZX3OIOB

Wyglądają ok, ale ja aż tak bardzo zagłębiony w temacie tych klapek do końca nie jestem, żebym mógł to ocenić po zdjęciach.

Opublikowano (edytowane)

a więc i ja dołączam do osób które są po wymianie wałka, stary nie miał klapek , i był oderwany od gruszek , wymiana wyglądała na bardzo skomplikowaną , ale wystarczy wykręcić wszystkie śruby które trzymają kolektor i podnieść go delikatnie do góry , cała filozofia , po wymianie jest całkiem inna praca silnika , i lepiej się zbiera to nie podlega dyskusji . Uszkodzony Wałek i pozostałości po nim w gruszkach wygląda tak :c965b4509e0c3538gen.jpg

sam wałek uszkodzony :

cdcc004db9d14dcdgen.jpg

a jeśli będziecie szukać używany to ma wyglądać tak :

492751d9db2d9789gen.jpg

Edytowane przez boro81
Opublikowano (edytowane)

Miałeś jakieś błędy zapisane w ECU z powodu ukręconego wałka?

Da się zaobserwować różnicę na postoju (patrząc na wskazówkę obrotomierza) czy tylko w czasie jazdy?

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano (edytowane)

Żadnych błędów nie miałem , na postoju odrazu po odpaleniu jest inny dźwięk silnika u mnie już wcześniej trzymał równo obroty około 760 także w tej kwesti się nic nie zmieniło , a co chodzi o deptanie na postoju inaczej się wkręcą na obroty jak by z 50nm przybyło , podsumowując polecam każdemu sprawdzić ten wałek , po wymianie jest duża różnica w mocy i przyspieszeniu.

Edytowane przez boro81
Opublikowano (edytowane)

Jaki to był dźwięk? Brzęczenie, cykanie czy inny niepokojący hałas?

Tak myślę, że najprostszą i najszybszą diagnozą będzie wypięcie zasilania elektrozaworku przy gruszkach i porównanie osiągów lub wkręcania się na obroty :)

Pytam o te błędy bo gdzieś czytałem, może nawet na tym forum, że skład mieszanki się niektórym zmieniał gdy zmiana długości dolotu była niesprawna i długoterminowa adaptacja zgłaszała błąd, że jest bodaj zbyt bogato - czy jakoś tak.

Jaki masz stan licznika?

Edytowane przez BeyerBrown

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...