Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Niskie napięcie ładowania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Od niedawna jestem posiadaczem Audi A4 B8 2008 2.0 TDI 143 ps CAGA.

Jak kupiłem autko był problem z odpalaniem na zimnym silniku, odpalał ale ledwo co. Nie było żadnego komunikatu o niskim napieciu , słabym naładowaniu itp. Po podłączeniu kompa pokazały się jedynie błędy w komforcie o słabym napięciu itp. o ładowaniu nic nie było.

Dodam że za każdym razem gdy odpalałem po nocy, kasowały sie wskazania komputera dotyczące średniego spalania i dystansu. Licznik km ( ten kasowany osobnym przyciskiem ) nie kasował się. Nie wiem czy ma to związek z tym ale podejrzewam że tak.

W aucie znajdował się fabryczny akumulator 95 Ah. Kupiłem nowy akumulator o takich samych parametrach jak fabryczny ( ten sam prąd rozruchowy i pojemność ) i teraz ładnie odpala ale dalej kasują się wskazania komputera o średnim spalaniu itp ( tylko po odpaleniu na zimnym silniku ) i martwi mnie ładowanie akumulatora.

Pomierzyłem i sprawa wygląda tak:

Auto wyłączone napięcie na akumulatorze 12,1 V

Podczas odpalania napięcie spadło do 10,5 V

Odpalone auto bez obiążenia 13,5V ( mierzone na zaciskach pod maską oraz w bagażniku na akumulatorze - tu i tu takie same )

Odpalone auto z dużym obciążeniem ( na akumulatorze 12,6 V a na zaciskach pod maską niecałe 13 V )

Wydaje mi sie że regulator napięcia jest do wymiany ... czy mam dobre przypuszczenia ?

Dodam że mam alternator Boscha 140 A o nr: 03G 903 016 E. Wyczytałem na necie że do niego pasuje regulator napięcia F 00M 144 197.

A może wina słabego ładowania leży gdzie indziej ?
image.png

image.png

image.png

I ostatnie pytanie dotyczące kodowania akumulatora. Czy musze coś zmieniać na kompie ? Jak pisałem wcześniej nowy akumulator jest o takich samych parametrach jak ten fabryczny.

z góry dzięki za odpowiedzi :)

image.png

Opublikowano

własnie nie kodowałem.a napewno trzeba? skoro są identyczne parametry ?

Opublikowano

własnie nie kodowałem.a napewno trzeba? skoro są identyczne parametry ?

a sterownik skad moze wiedziec ze załozyłes nowy Akumalotor :wink:

---> http://a4-klub.pl/index.php?/topic/246890-zmiana-i-kodowanie-akumulatora/#entry3548904

Opublikowano

no rozumiem ale sprawdzałem ładowanie na starym akumulatorze i było to samo.... góra 13,5 V na nieobciążonym

Opublikowano

OK sprawdz w blokach pomiarowych ładowanie po zakodowaniu

Opublikowano (edytowane)

OK sprawdz w blokach pomiarowych ładowanie po zakodowaniu

Witam panowie mam problem z autem tzn dzis po przejechaniu trasy ok 150 km wjechałem na stacje zatankować auto po odpaleniu auta pokazało mi komunikat na komuterze że problem z alternatorem póżniej zaś zaczęła mi mrugać kontrolka od ładowania na czerwono po zajechaniu do domu zgasiłem auto i ponownie zapaliłem i kontrolka początkowo nie świeciła po czym po krótkim rozruchu ok 3 min ponownie wyskoczył komunikat alternator is fault and battery i not charged co może być problemem ?.wcześniej ok 2 tyg temu komuter pokazał mi komunikat że mam niski stan baterii.i do dnia dzisiejszego wszystko było ok bardzo proszę o porady auto z 2010 roku więc nie sądze że będzie to alternator do wymiany???nadmienie żę autem poruszam się w większości na trasach bardzo proszę o pomoc

Edytowane przez maciej242
Opublikowano

Dziś wymieniłem akumulator i coś chyba niskie te ładowanie bo 13,5V? W kodowaniu zmieniłem dwie ostatnie cyfry w tym drugim numerze,aku taki sam jak miałem. Czyżby regulator czy coś nie tak z kodowaniem?

da8d053aedbdf709822ee986e98af594.jpg

Opublikowano

Mam ten sam problem... Nie wiem czym jest spowodowany... mierząc bezpośrednio na alternatorze ładowanie jest około 14.5 V  idąc dalej na podszybiu jest tylko 13.4 V a na akumulatorze 13.3 V... Nie wiem skąd taki duży spadek napięcia jest pomiędzy alternatorem a chociażby tym podszybiem... Pobór prądu po uśpieniu jest ok, około 0,02 A co wyklucza jakieś zwarcie do masy na kablu od alternatora do podszybia... Dzisiaj przeczyściłem papierkiem ściernym masę w bagażniku ale to nic nie pomogło, spróbuję jeszcze znaleźć gdzieś masę przy silniku i też ją przeczyścić... Kolego a akumulator kupiłeś o tym samym prądzie rozruchowym czy większym?? ja kupiłem z troszkę większym prądem rozruchowym i może komputer ma tak ustawione sterowanie że nie będzie doładowywał aku z tą ciut większą mocą rozruchową... Nie wiem... już nie mam sił do tego samochodu a jeszcze nikt nie chce pomóc bo już pisałem w innych wątkach w tej sprawie...

Opublikowano

Bardzo to wszystko zagmatwane. W poniedziałek postaram się podmienić regulator napięcia i sprawdzę czy to coś da.

Opublikowano

Mam ten sam problem... Nie wiem czym jest spowodowany... mierząc bezpośrednio na alternatorze ładowanie jest około 14.5 V (za***isty wynik) idąc dalej na podszybiu jest tylko 13.4 V a na akumulatorze 13.3 V... Nie wiem skąd taki duży spadek napięcia jest pomiędzy alternatorem a chociażby tym podszybiem...

Posprawdzaj końcówki grubych przewodów od altka, akumulatora , rozrusznika i masy aku i silnika i wszystkie łączeniówki :decayed:

Coś musiało się utlenić i musi się grzać pod obciążeniem, a tam gdzie się grzeje masz spadek napięcia :naughty:

Opublikowano

Mam ten sam problem... Nie wiem czym jest spowodowany... mierząc bezpośrednio na alternatorze ładowanie jest około 14.5 V (za***isty wynik) idąc dalej na podszybiu jest tylko 13.4 V a na akumulatorze 13.3 V... Nie wiem skąd taki duży spadek napięcia jest pomiędzy alternatorem a chociażby tym podszybiem...

Posprawdzaj końcówki grubych przewodów od altka, akumulatora , rozrusznika i masy aku i silnika i wszystkie łączeniówki :decayed:

Coś musiało się utlenić i musi się grzać pod obciążeniem, a tam gdzie się grzeje masz spadek napięcia :naughty:

Posprawdzam ale teraz o tyle ciężko jest że od mrozu "parzy palce" i nie wiadomo które to się grzeje a które jest tak zimne;P będę chyba rozkręcał wszystkie kable i czyścił styki i może czymś je posmarować?? Smarem miedzinaym czy jakimś towotem... a jakie są objawy uszkodzonego sterownika akumulatora??

Jeszcze pytanie. Na linii alternator-akumulator łączenie mamy na podszybiu i na klemie +, po drodze już chyba nic więcej tam nie ma...

Opublikowano

Mam ten sam problem... Nie wiem czym jest spowodowany... mierząc bezpośrednio na alternatorze ładowanie jest około 14.5 V (za***isty wynik) idąc dalej na podszybiu jest tylko 13.4 V a na akumulatorze 13.3 V... Nie wiem skąd taki duży spadek napięcia jest pomiędzy alternatorem a chociażby tym podszybiem... Pobór prądu po uśpieniu jest ok, około 0,02 A co wyklucza jakieś zwarcie do masy na kablu od alternatora do podszybia... Dzisiaj przeczyściłem papierkiem ściernym masę w bagażniku ale to nic nie pomogło, spróbuję jeszcze znaleźć gdzieś masę przy silniku i też ją przeczyścić... Kolego a akumulator kupiłeś o tym samym prądzie rozruchowym czy większym?? ja kupiłem z troszkę większym prądem rozruchowym i może komputer ma tak ustawione sterowanie że nie będzie doładowywał aku z tą ciut większą mocą rozruchową... Nie wiem... już nie mam sił do tego samochodu a jeszcze nikt nie chce pomóc bo już pisałem w innych wątkach w tej sprawie...

Tak sobie analizuje ten Twój wątek i przychodzą mi do głowy różne myśli i nie do końca jestem pewien czy mam chociaż trochę racji...jezeli altek ładuje 14,5V a napięcie na aku jest 13,5V po prawidłowym zakodowaniu nowego aku wiec może faktycznie elektronika w aucie nie pozwala ładować akumulatora mocniejszym napięciem aby go nie przaladować, ale to tylko takie moje przemyślenia i nie wiem tylko czy to ma sens?

Opublikowano

Najlepiej by było, żeby ktoś zmierzył u siebie gdzie nie ma żadnych problemów z prądem w aucie i napisał jakie ma napięcia na alternatorze, podszybiu i na samym akumulatorze. Na innych forach posiadaczy Audi też bardzo dużo jest tematów o słabym ładowaniu, rozładowywaniu po nocy itp. i nigdzie nie ma sensownego rozwiązania tego problemu... Ludzie mieniali alternatory, regulatory, akumulatory, "sterowniki" akumulatora i dalej to samo... W jednym temacie na forum A6 przyczyną spadku napięcia było grzanie się punktu ładowania w komorze silnika (to samo co u nas na podszybiu) i rozwiązaniem było wywiercenie jeszcze jednej dziurki w nakrętce i danie dodatkowej śrubki. Zimową porą cieżko jest to zdiagnozować bez ogrzewanego garażu... Od mrozu śrubki i tak parzą... Jedyne rozwiązanie teraz to chyba rozkręcanie wszystkich połączeń czyszczenie papierkiem ściernym i smarowaniem czymś dla lepszego połączenia...

Opublikowano

mierzyłem dzisiaj i na aku też mam 13,5V więc tak powinno (dodam ze nie mam problemów z ładowaniem)

Opublikowano (edytowane)

Ja u siebie też dzisiaj pomierzyłem i tak:
alternator: 14,5V
zaciski komora silnika: 13,8V
akumulator: 13,5V
Czyli tak ma być czy z kodowanie jednak coś nie tak?

Edytowane przez Kaju77
Opublikowano

Wydaje mi się że znalazłem winowajce ale jeszcze przydał by się pomiar w aucie z 2010-2011 r

Opublikowano

No to daj info co to za przyczyna

Wydaje mi się że znalazłem winowajce ale jeszcze przydał by się pomiar w aucie z 2010-2011 r

Opublikowano

Ja zas dzis zmierzyłem (sprawdziłem) VCDS w 19 -GATEWAY blok 14 i mam takie wyniki:

Generator Voltage - 15.00V

Dynamic Filed - 61.3%

Fieled Current - 2.625A

Zas w bloku 18 akumulatora mam:

Battery Votage - 14.4V

Battery Current - 6.9A

Zamontowany jest akumulator 95Ah 450A i mam wątpliwość czy alternator nie podaje za duże napięcie, może ktoś wie czy tak może być czy np regulator napięcia jest uszkodzony??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...