Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AGB] ABS + ESP poszedł się kochać


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam spory problem. :disgust:

Wczoraj o późnej nocy wystartowałem spod świateł, a ponieważ rozposcierał się przede mną blisko 8 km bezkolizyjny odcinek trasy o parametrach GP :naughty: więc depnąłem pedał gazu solidnie :piroman::wink4:

Na dwójce przy ok. 6000 obrotów poczułem szarpnięcie :blink: po czym poszło dalej, ale na desce rozdzielczej zapaliła mi się "choinka" - ABS i ESP :oops:.

Sprawdziłem potem ostro hamując - hamuje mocno jak dawniej ale z piskiem opon i blokowaniem kół.

Po zgaszeniu silnika i odpaleniu ponownym FIS sygnalizuje OK ale po ruszeniu zapala się czerwony sygnał uszkodzenia układu hamulcowego; czasami zapala się od razu po przekręceniu kluczyka. :wallbash:

Sprawdziłem też bezpieczniki nr 7 i 41 w skrzynce koło lewych dzwi kierowcy - wyglądają na sprawne. :confused4:

Czy ktoś ma pojęcie co się mogło strać :co::wtf:

Czy oprucz bezpieczników przy kierowcy system ABS ma gdzie jeszcze umieszczony jakiś bezpiecznik :?:

Co mogę jeszcze sprawdzić we własym zakresie :?:

Opublikowano

Bez vaga to możesz jeszcze tylko oczyścić czujniki abs przy kołach i zobaczyć czy pierścienie są całe.

Opublikowano

Suli

Jak chcesz i masz chwile to wpadnij do mnie na Mokotów i sie podłączymy VAG'iem pod ten ABS.

Opublikowano

Suli

Jak chcesz i masz chwile to wpadnij do mnie na Mokotów i sie podłączymy VAG'iem pod ten ABS.

OK byłoby super :good:

Podeślij mi namiar do siebie na PW - wpadłbym max za jakąś godzinę :)

Opublikowano

Błąd w ABS/ESP jest taki:

1 Fault Found:

18265 - Load Signal: Error Message from ECU

P1857 - 35-00 - -

W silniku jest trochę więcej:

4 Faults Found:

16538 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: No Activity

P0154 - 35-00 - -

17800 - Camshaft Position Sensor Bank 2 (G163): Open Short to Plus

P1392 - 35-00 - -

17528 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B2 S1: Open Circuit

P1120 - 35-00 - -

16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low

P0102 - 35-00 - -

Suli twierdzi że błąd z AIR MASS FLOW jest od niedawna.

Błędy w Engine można skasować, ale wracają. Po skasowaniu błędów w Engine, daje się skasować błąd w ABS. Po odpaleniu wszystkie powracają. Bez skasowania błędów w Engine, błąd w ABS nie daje się skasować. Jakieś pomysły? Przeszukałem forum, ale na błąd w ABS/ESP nie ma nic konkretnego.

Opublikowano

To może nie mieć absolutnie żadnego związku z autem Suliego

Byłem niedawno w warsztacie na Przasnyskiej, widziałem tam fajne błękitne S4 z silnikiem leżącym obok. :shocked:

Facet kupił sobie S4 B6. Przegląd po zakupie troszeczkę przesunął w czasie. Na Toruńskiej przycisnął mocno, poczuł szarpnięcie, auto na moment zwolniło, później znowu zaczęło jechać. Po pewnym czasie okazało się, że auto pali litr oleju na 1 tys. km

Gdyby niedługo po zdarzeniu facet odstawił auto do warsztatu byłoby OK, ale on pojechał i wrócił z Wybrzeża .... :blink:

Facet nie wymenił świec, jedna z nich w trakcie tego gazowania pękła, kawałki ceramiki porysowały gładź cylindra .... ;(

Suli, wrzuć ten temat też na audiklub.org, tam jest większe prawdopodobieństwo, że trafi się posiadacz takiego silnika :wink4:

Opublikowano

Mass Air Flow Sensor (G70): - nie było go na 100% przy ostatnim VAG-owaniu na spocie w zeszły wtorek.

Facet nie wymenił świec, jedna z nich w trakcie tego gazowania pękła, kawałki ceramiki porysowały gładź cylindra .... ;(

Fakt jest faktem - nie wiem kiedy ostatnio były tam wymieniane świece :mysli:

Przy jakim przebiegu powinno się je wymieniać :co:

Opublikowano

Suli, w miarę możliwości nie jeździj nią, może umów się w MegaCar na Przasnyskiej (http://szczegoly.pkt.pl/megacar_serwis_audi_vw_seat_5d1ee3ce9b8ec08105ccc9289d8b366e.html) przynajmniej niech ją zdiagnozują. Godzina pracy mechanika kosztuje u nich 80 zł

Nie twierdzę, że u Ciebie to to.

Ale może warto udać się z tym problemem do specjalisty z doświadczeniem praktycznym? Na Przasnyskiej różne wózki widziałem, niektóre potrafią skórę na nosie prostować :naughty::evil:

Niech przynajmniej zobaczą o co chodzi, odżałuj te 80 zł. Jeśli to coś poważnego z silnikiem to dalsza jazda może narobić wiele szkód

Jak nie Przasnyska to Mineralna albo jakiś inny warsztat

-----

I jak pisałem wyżej, wrzuć wątek na AKP, tam silniki pokroju S4 B5 są częściej spotykane ... :wink4:

Opublikowano

Suli jak chcesz sprawdzić swoją Eske czy wymienić te świecie to polecam tylko i wyłącznie Maćka z P&M Motorsport 503-825-842 jest to najlepszy gość od benzyn w polsce a temat 2.7 BiT ma w jednym paluszku, widziałem nie jedna auto które od niego wyjechało profi robota :good: Polecam :good:

Opublikowano

Opis błędu ze strony ross-tech:

18265/P1857/006231 - Load Signal: Error Message from ECU

Possible Symptoms

* Malfunction Indicator Light (MIL) active

Possible Causes

* Fault Code(s) stored in Engine Control Unit (ECU)

Possible Solutions

* Check Engine Control Unit for Fault Code(s)

Czyli Suli, musisz wyczyścić problemy znalezione w Engine(w szczególności ten ostatni z Air Mass Flow), a potem jest szansa ze ABS wróci do życia :good:

Opublikowano

To może po prostu odpiąć akumulator - to się komp sam zresetuje :wink4:

Opublikowano

To może po prostu odpiąć akumulator - to się komp sam zresetuje :wink4:

Można zacząć i od takiej operacji :decayed:

Opublikowano

Witam. Od wczoraj mam podobne objawy.

Suli, szarpnięcie podczas jazdy jest objawem chwilowego zgaśnięcia silnika. Wczoraj dwa razy zgasł mi na postoju i 2-3 razy podczas jazdy (szarpnięcie).

Każde zgaśnięcie silnika następuje w momencie zapalenia się kontrolki ABS, po czym świeci lampka ostrzegawcza o niskim poziomie płenu i ostrzegawczy sygnał dźwiękowy.

Poza tym kontrolka ABS sporadycznie miga/ledwo się zapala, ale to nie powoduje gaśnięcia silnika.

Zobaczę dziś, co ze stykami, bo objawy wystąpiły po deszczu, może to jest powodem.

Błędy też pewnie wywalił, w poniedziałek zobaczę. ABS działa poprawnie, akumulator też sprawny.

Ustaliłeś, w czym problem?

Opublikowano

Puki co paźdzocha mam cały czas w warsztacie. ;(

Z tego, co mi przekazał mechanik to wynik błędnej pracy komputera sterowania silnikiem. Po prostu źle pracuje i co za tym idzie, przy okazji nie współpracuje z ESP i ASR i w związku z tym cała elektronika hamulcowa się wyłącza.

U mnie ABS + ESP wyłaczyły się na dobre i ABS wogóle nie działał. Przy ostrzejszym hamowaniu (a jest czym zahamować :wink4:) blokował koła.[br]Dopisany: 23 Październik 2008, 11:53_________________________________________________Odebrałem samochód z warsztatu.

Z punktu widzenia systemu hamulcowego sprawa rozwiązana.

Tak jak pisałem wyżej winny był sterownik (komputer) silnika, który w związku kumulującymi się błędami "zgłupiał" i odmówił współpracy z ESP i ABS. Czy pierwotną przyczyną zgłupienia kompa, które przeważyło szalę był czujnik połozenia wałka rozrządu, czy przepływka tego nie udało się ustalić

W każdym razie hamulce działają, vag nie pokazuje żadnych blędów, również w silniku.

Koszty:

  • czujnik położenia wałka rozrządu - 240 zł

  • przepływomierz + sonda lambda - 650 zł

  • Robocizna - pińcet

Temat :closed: - mam nadzieję

Opublikowano

To do zobaczenia jutro na spocie :wink4::good:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...