Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Polerowanie Samochodu Audi a4 B5 Porady


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zderzak jest plastikowy i dużo szybciej lapie temp dlatego trzeba uważać. Jesteś początkujący wiec narazie matowienie sobie daruj bo pasta 400 szybko potrafi nagrzać element i lakier lubi popekac na plastikach. Ja jak zaczynałem załatwiłem plastikowa listwę na drzwiach wiec ucz sie na cudzych bledach.

Opublikowano

Będę ćwiczyć na jakiś starych maskach wiec spokojnie, jakim papierkiem to robić 2500? czy 2000? I jak dobrze oczyścić powierzchnie IPA z wodą demineralizowaną w proporcji 1:1 po umyciu da rade?

Opublikowano

Maska to prosty element i ciężko coś zepsuć. Weź sobie drzwi z plasikowa listwa, zrób parę rys gwoździem i testuj z papierem. Po testach sprawdź jak długo trzeba trzymać w jednym miejscu aby przepalic lakier, to samo zrób na listwie abyś wiedział czego się wystrzegac

Opublikowano

Okej dzięki jak bede mial mozliwosc to tak zrobie, a co z tym IPA? bo mam straja paste K2 ultra cut i jak to dobrze zmyc ?

Opublikowano

Kup Car pro Eraser - super pokazuje co się dzieje na lakierze

Opublikowano

Nadal nie otrzymałem odpowiedzi czy mam zmatowic cały element czy tylko grubsza ryse wokół ? Papierem 2500 czy jakimś innym?

Opublikowano

Pisze kolejny raz póki co nie używaj papieru bo mozesz narobic biedy, jesli chcesz na siłe bawić sie papierem to potestój najpierw na jakims elemencie aby nauczyć sie ile mozna trzeć aby nie zobaczyć podkładu. Ja uzywam najpierw 2000 a potem wyprowadzam 4000 tak aby po polerce nie było widać sladów papieru choć staram sie tego nie robić bo bez czujnika grubości lakieru mozna szybko sie przetrzeć co niestety raz mi sie przydarzyło.

Opublikowano

Powiedzcie mi panowie jak długo polerowac każda z poszczególnych past i ile obrotów dawać na każdą z nich?. Chodzi o pasty wyżej wymienione.

Opublikowano

Ja sie zabrałem za polerowanie swojego czarnego auta sam. Najpierw długi czas czytałem fora, pytałem bardziej doświadczonych zawodników jak Griffe co i jak a jak już miałem poukładane mniej więcej w głowie to kupiłem najtańszą polerke bez stabi, najtańszy zestaw menzerny z alle czyli 500,2500,4000 z najgorszymi padami farecli jakie mozna sobie wyobrazić i jazda :wink:

Walczyłem 3 dni ze swoim autem, na początku było ciężko bo polerka skakała, obroty ciężko utrzymać bo nie ma stabilizacji no i do wszystkiego musiałem dojść sam więc chwile to zajeło ;)

Efekt:

korekta_bok.jpg

Jak dla mnie bomba, teraz niedługo delikatna wiosenna korekta :naughty:

Od tego czasu zrobiłem też parę aut znajomym a za zarobioną kase stopniowo dokupuje lepszy sprzęt.

Tak więc dla chcącego nic trudnego. Kupujcie to na co was stać i jazda.

Tutaj podrzucam poradnik który wieele wyjaśnia

http://www.detailer.pl/blog/2011/01/polerowanie-maszynowe-lakieru-z-uzyciem-polerki-obrotowej-autor-davekg-poradnik-detailing-world/

Do tego polecam wszystki filmiki instruktażowe na YT- szczególnie te angielskojęzyczne jeżeli ktoś ogarnia. :hi:


Ten gościu dużo mi wyjaśnił :wink:

Opublikowano

Kolego bez urazy ale nawet nie wiesz o czym piszesz. "Panowie szybko, będę robił pierwszy raz w życiu bajpasy tacie, a nigdy nie miałem skalpela w ręku - powiedzcie co i jak"

Jasne przegiąłem pałę i to grubo. W razie "Wu" oddasz auto do lakiernika i po kłopocie.

Wiedza internetowa, o którą pytasz nic Ci nie da. Czas się obudzić i to zrozumieć.

Chcesz się bawić rusz się do garażu, zepsuj kilka elementów i pozyskaj prawdziwą wiedzę o doświadczeniu nie wspominam.

W momencie kiedy zaczynałem, nie było takich for internetowych...

Opublikowano

Wiedza internetowa, o którą pytasz nic Ci nie da. Czas się obudzić i to zrozumieć.

Tu sie nie zgodze, w necie jest mnóstwo porad i ciekawych rzeczy na ten temat, które pozwalają sie przełamać i zacząć działać samemu w tej dziedzinie :)

A co do reszty podpisuje sie dwoma rękoma. Jak sie nie spróbuje samemu co wolno a co nie wolno to nie można sie nauczyć.

btw Griffe ja też kiedyś zadawałem głupie pytania ale na większość konsekwentnie mi odpowiadałeś na PW za co jeszcze raz dzięki :hi:

Opublikowano

Misiek to nie było do Ciebie.

Krótko dosadnie i na temat - w erze gimbazy, szacun dla Ciebie za ruszenie d*py i działanie.

Opublikowano (edytowane)

pytałem bardziej doświadczonych zawodników jak Griffe

Wiesz podważyć wiedzę można każdego ale żeby to robić trzeba mieć argumetny....dla mnie ww. stwierdzenie bez podania kogo pytałeś jest równoznaczne z pytaniem nikogo... :(

ak już miałem poukładane mniej więcej w głowie to kupiłem najtańszą polerke bez stabi, najtańszy zestaw menzerny z alle czyli 500,2500,4000 z najgorszymi padami farecli jakie mozna sobie wyobrazić i jazda

noo i zacząłeś wojować ... prawdopodobnie wyszło Ci mniej więcej tak

uFLDkp.jpg

ale jeszcze o tym nie wiesz... a czemu... a to przyjdzie z czasem... :)

miłej nauki ...

Edytowane przez gusiak11
Opublikowano

pytałem bardziej doświadczonych zawodników jak Griffe

Wiesz podważyć wiedzę można każdego ale żeby to robić trzeba mieć argumetny....dla mnie ww. stwierdzenie bez podania kogo pytałeś jest równoznaczne z pytaniem nikogo... :(

ak już miałem poukładane mniej więcej w głowie to kupiłem najtańszą polerke bez stabi, najtańszy zestaw menzerny z alle czyli 500,2500,4000 z najgorszymi padami farecli jakie mozna sobie wyobrazić i jazda

noo i zacząłeś wojować ... prawdopodobnie wyszło Ci mniej więcej tak

uFLDkp.jpg

ale jeszcze o tym nie wiesz... a czemu... a to przyjdzie z czasem... :)

miłej nauki ...

Myślę że jakiś lakiernik walczył z tym błotnikiem haha :decayed: U mnie nic z tych rzeczy- żadnej chmurki na lakierze w pełnym słońcu nie znalazłem. Dzięki

Opublikowano

Rozumiem że nie jestem doświadczony, ale po to jest forum by wyjaśnić lub poszukać porady a później iść do garażu i robić mniej więcej tak jak być powinno. Wiec nie widzę z twojej wypowiedzi żebym mógł się czegoś dowiedzieć. Jeśli nie masz czasu lub nie chcesz napisać co i jak porostu nie pisz, może znajdzie się ktoś inny. Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

ale po co te nerwy nie pisałem żadnym wypadku do Ciebie...

a`propos skoro już zaczepiłeś nałatwiej jest zapytać/założyć nowy wątek po co czytać może jakiś dobry człowiek odpisze co i jak... ale jak mówiłeś po to jest forum, ale po to też jest funkcja szukaj!!!! a nie zadałeś pytania którego nie ma w ODP. ale na szczęście są jeszcze moderatorzy :)



tym błotnikiem

z błotniekm jak z błotniiem tu cały bok, pradowpodobnie całe auto tak wygląda a czemu.... a to długa historia :) ale po przeczytaniu calego psta kolegi...wiedzę że kolega......... ale juz nie bede tu OT robił ;)

Edytowane przez gusiak11
Opublikowano

Witam. Kupiłem juz pasty menzerna fg400 2500 i 4000 + IPA oczywiście pady do tego, kilkanaście ściereczek z mikrofibry. Czy kupić coś jeszcze ? Pozdrawiam

Opublikowano

A glinkę masz żeby przygotować lakier do korekty? Tar&Glue? Jaką maszynę? Jakie pady? Jaki wosk na zabezpieczenie po korekcie?

Opublikowano

Glinki nie mam, Royalpads, wosk mam ale jakiś z K2. Coś polecacie dobrego żeby kupić w jakimś samochodowym?.

Opublikowano (edytowane)

A co ze światłem, maszyną, eraserem, glinką, odsmoleniem/dekontaminacją, dwoma wiadrami, szamponem, APC, rękawicą, pędzelkami i szczotką do czyszczenia padów?

W temacie "przepychanki" Marcin vs Karol: "forum uczy, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!"

Edytowane przez denishome

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...