Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kolejność przy odpowietrzaniu hamulców z ABS w Audi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Rzeźnik VCDSem to ogarniesz, miałem to samo.

Opublikowano

Jesli ta opcja nie jest fabrycznie zablokowana :)

Opublikowano

Rzeźnik VCDSem to ogarniesz, miałem to samo.

a dokładnie to co w tym VCDSie mam zrobić wybrać jakaś opcje odpowietrzania?

Opublikowano (edytowane)

No u mnie to wyglądało całkiem inaczej, w Basic Settings mam tylko adaptacje czujnikow. Ja to robiłem w Output Tests i bylo to nieco bardziej skomplikowane, samo załączenie pompy to niewiele chyba pomoże, równie dobrze możemy odpalić auto - tak mi się wydaje. Ten opis z Adako jest dla VAG-Com.

Rzeznik odpal Output Tests na włączonym samym zapłonie, po kliknięciu start załączy się pompa i chodzi dopóki nie dasz "next", w następnych krokach leci po kolei każde koło, zwracaj uwage kiedy pisze "press brake pedal", wciskasz do dechy i trzymasz, dajesz next i znow załącza się pompa i pompuje się pedał. Słychać oprócz pompy przepływ płynu i wyczaiłem, że np. z tyłu przepływało gładko, natomiast w przednim prawym (w tym odpinałem przewód) słychać takie jakby" pyrkanie" (nie wiem jak to określić :decayed:). Potem jak dasz next wyłącza i pisze "relase brake pedal". I tak 4 razy, lącznie z 15 kliknięć, na końcu robi "bum" systemami i to jest koniec, można dać close. Za pierwszym razem nie wiedziałem co jest grane, chciałem tylko zobaczyć czy to działa, wyszedłem w połowie procedury to była dyskoteka, świecił ABS, ale jak przejdziesz całe jest OK.

Przed wszystkim odpowietrzone tradycyjnie perfect z założonym wężykiem, żeby mieć pewność, że nie idą bąbelki. Po wszystkim znowu odpowietrzałem na pracującym silniku. Potem jeszcze raz VCDS, pyrkanie było mniejsze i znów odpowietrzanie na włączonym silniku. Pojeździłem - była poprawa, to powtórka z rozrywki - wtedy przy odpowietrzaniu poszły w wężyk 4 grube bąble :)

Zaznaczam, źe nie mam pojęcia jak to się poprawnie robi - improwizowałem, ale pomogło. Podejrzewam, że w trakcie jak pompuje pedał to powinno się popuszczać w tym kole odpowietrznik i wtedy nie ma tyle zabawy, ale ja nie miałem akurat takiej możliwości, zresztą wpadłem na to po wszystkim.

Edytowane przez Pablo_s-c
Opublikowano

Z własnego doświadczenia powiem ze przy całkowitym zapowietrzeniu pompy pomoże tylko podcisnienie.

Opublikowano

Ja jak przerabiałem hebelki to odkreciłem wszystkie zaciski i tak auto stało 2tygodnie wiec podejrzewam, ze pompa abs dobrze sie zapowietrzyła, odpowietrzałem raz jedna osoba pompowała a ja spuszczałem powietrze odpowietrznikami, nie wiedziałem ze z tego moze byc taki problem hamulce mocno mi hauja ale ten pedał po malutku wpada w podłoge, i czytajac jakie sa z tym problemy chyba pojade na warsztat do fachowców

Opublikowano

A ile zrobiłeś już na nowym zestawie? Spróbuj jeszcze raz odpowietrzyć na włączonym silniku, załóż przezroczysty wężyk na odpowietrznik i daj go do butelki z płynem powyżej, zanim zawieziesz do "fachowców", bo pewnie pierwsze co to tak zrobią...

Opublikowano

A ile zrobiłeś już na nowym zestawie? Spróbuj jeszcze raz odpowietrzyć na włączonym silniku, załóż przezroczysty wężyk na odpowietrznik i daj go do butelki z płynem powyżej, zanim zawieziesz do "fachowców", bo pewnie pierwsze co to tak zrobią...

500-800 km na tym przejechałem nie dawno co robiłem hamulce ok spróbuje tak jak mówisz na dniach i zobaczę czy pomoże

Ale pompa mogła mi sie zapowietrzyc jak płyn mi sie zagotował i brakło mi hebli (tłoczek tylnego koła się zaciął )

Opublikowano

Przeczytałem temat od początku i widzę, że kilkukrotnie przewinął się motyw powoli wpadającego hamulca po dłuższym przytrzymaniu. Czy któreś rozwiazanie konkretnie na to pomogło? Na logikę, skoro w układzie jest tylko płyn, to gdzie ten tłoczek w pompie wpada gdy się trzyma nogę na hamulcu? Niby przy poluzowanych odpowietrznikach powietrze nie leci z wężyka. Ale raz kiedyś mechanikowi płynu zabrakło przy wymianie hamulców.

Opublikowano

Ja zmieniłem pompę wakum na bosch ze skody 2.0tdi 160tys. odczułem dużą poprawę, ale są momenty, że czasem hamując pedał gwałtownie lekko wpadnie w stronę podłogi i po 1-2 sekundach odbija o skok który wcześniej wpadł, zauważyłem również ze po tym jak pedał hamulca odbije heble są jak by mocniejsze jest taki efekt jak by zmienił je na wiekszę, nie wiem dlaczego tak się dzieje czy to dalej problem z zapowietrzona pompą abs ?
Dodam ze odpowietrzałem ja kilka razy za pomocą vcds-a.

Opublikowano

Musisz jeszcze sprawdzic czy w tylnych zaciskach nie ma powietrza.

Opublikowano

Musisz jeszcze sprawdzic czy w tylnych zaciskach nie ma powietrza.

Jutro odpowietrzę cały układ hamulcowy i sprawdzę czy jest jeszcze w nim powietrze, może jeszcze coś tam zostało i dam znać czy pomogło czy nie.

Opublikowano

Ja zmieniłem pompę wakum na bosch ze skody 2.0tdi 160tys. odczułem dużą poprawę, ale są momenty, że czasem hamując pedał gwałtownie lekko wpadnie w stronę podłogi i po 1-2 sekundach odbija o skok który wcześniej wpadł, zauważyłem również ze po tym jak pedał hamulca odbije heble są jak by mocniejsze jest taki efekt jak by zmienił je na wiekszę, nie wiem dlaczego tak się dzieje czy to dalej problem z zapowietrzona pompą abs ?

Dodam ze odpowietrzałem ja kilka razy za pomocą vcds-a.

Witam Kolege :)

mialem podobny problem pedal hamulca zachowywal sie tak jak opisujesz i caly czas bylo wrazenie jak by gdzies byl zapowietrzony mimo ze byl odpiwietrzany tradycyjna metoda. Przypadkiem dowiedzialem sie ze mozna odpowietrzyc caly uklad za pomoca specjalnego urzadzenia pod cisnieniem taka usluge oferuja w serwisach feuvert odpowietrzanie plukanie calego ukladu wymiana plynu cala usluga 109zl. po wszystkim o niebo lepiej problemy ustaly, moze cos takiego by pomoglo.

Pozdrawiam

Opublikowano

Ja zmieniłem pompę wakum na bosch ze skody 2.0tdi 160tys. odczułem dużą poprawę, ale są momenty, że czasem hamując pedał gwałtownie lekko wpadnie w stronę podłogi i po 1-2 sekundach odbija o skok który wcześniej wpadł, zauważyłem również ze po tym jak pedał hamulca odbije heble są jak by mocniejsze jest taki efekt jak by zmienił je na wiekszę, nie wiem dlaczego tak się dzieje czy to dalej problem z zapowietrzona pompą abs ?

Dodam ze odpowietrzałem ja kilka razy za pomocą vcds-a.

Witam Kolege :)

mialem podobny problem pedal hamulca zachowywal sie tak jak opisujesz i caly czas bylo wrazenie jak by gdzies byl zapowietrzony mimo ze byl odpiwietrzany tradycyjna metoda. Przypadkiem dowiedzialem sie ze mozna odpowietrzyc caly uklad za pomoca specjalnego urzadzenia pod cisnieniem taka usluge oferuja w serwisach feuvert odpowietrzanie plukanie calego ukladu wymiana plynu cala usluga 109zl. po wszystkim o niebo lepiej problemy ustaly, moze cos takiego by pomoglo.

Pozdrawiam

Myślałem o tym i chyba to będzie najlepszy sposób, ale na chwile obecna walczę z lampami w drugim aucie i jakoś brak czasu a po drugie to chyba będę zmieniał przód na 320mm wiec znów układ hamulcowy będzie ruszany, ale dzięki wielki za podpowiedź :)

Opublikowano

Prosze :) zawsze chetnie pomoge. Co do swapa hebli na 320mm to bardzo polecam !!! sam mam takie i naprawde auto staje deba :)

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Koledzy, słyszałem że jest spory problem z odkręceniem tylnych odpowietrzników, bo zaciski są aluminiowe. Można się jakoś uchronić przed zerwaniem gwintu?

Pozdrawiam

Opublikowano

trzeba zdjac zacisk wkrecic w imadło i przy...ć pare razy młotkiem

oczywiscie odpowietrznik trzeba dac nowy

Opublikowano

trzeba zdjac zacisk wkrecic w imadło i przy...ć pare razy młotkiem

oczywiscie odpowietrznik trzeba dac nowy

W B5 po lifcie też dawać nowy odpowietrznik?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...