Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Co lepsze box czy wirusik?? Za i przeciw


MDM

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak w temacie zapraszam do dyskusji.

Ja jestem za wiruskiem gdyz jest on tworzony indywidualnie do stanu technicznego chipowanego samochodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem za wiruskiem gdyz jest on tworzony indywidualnie do stanu technicznego chipowanego samochodu

ja słyszałem że do czipsowania powinno autko być w dobrej kondycji :027:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież wiadomo , że box to zło , więc o czym tu dyskutować :) Zaraz się zaczną kłótnie :053:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież wiadomo , że box to zło , więc o czym tu dyskutować :) Zaraz się zaczną kłótnie :053:

ja też to wiem ale myślałem ze jak założe taki temat to sie jakas konstruktywna dyskusja wywiąze i Ci co jeżdzą na boxach sie opamietaja:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ja napiszę co o tym myślę.

Chiptuning polega na wgraniu nwego oprogramowania do ECU silnika, przy jego projektowaniu brane pod uwagę są parametry silnika oraz jego możliwości, auto przechodzi diagnozę przed i po takim zabiegu. Daje to nam gwarancję poprawnego spalania oraz przyrostu mocy. Komputer nadal w pełni panuje nad autem i jego parametrami pracy.

Box, jest to zwykłe urządząnko, zazwyczaj właśnie mała skrzynka, którą wpina się np. pomiędzy ECU a różnymi sensorami, np. wtryskami. Zasada działania jest prosta, sensor podaje wartość rzeczywistą, natomiast Box przekazuje już do ECU coś zupełnie innego. Takie oszustwo powoduje najczęście podniesienie samych dawek paliwa ! Jakie są tego konsekwencje ? Otóż skład spalanej mieszanki jest niewłaściwy, co może doprowadzić do powolnego niszczenia komór spalania, zaworów czy wręcz spłynięcia tłoków... temperatura gazów spalinowych (EGT) jest tak wysoka, że jeśli mamy auto turbodoładowane, najczęściej spowoduje też zniszczenie wirników turbiny po stronie gorącej, nie wspomnę o katalizatorze jeśli jeszcze jest. Kolejny przykry efekt box'a, w jaki sposób komputer na wypadek uszkodzenia może przejść w stan awaryjny jeśli cały czas dostaje nieprawdiłowe dane ? Otóż nie może, a chyba nie muszę tłumaczyć jaki to czasem przyniesie skutek...

Generalnie każdy kto myśli, że zaoszczędził parę złotych i założył box'a, zostanie na szybko zweryfikowany przez rzeczywistość...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprinter, w takim razie dziwne że taka znana i znająca sięna rzeczy firma jak V-tech (i wiele innych nie pochodzących z Chin czy Tajwanu) również produkuje boxy... nie jest chyba aż tak strasznie jak piszesz, choć nie powiem sam swój samochód będę chipowała , zamiast zakładania boxa bo tak jak piszesz :

Chiptuning polega na wgraniu nwego oprogramowania do ECU silnika, przy jego projektowaniu brane pod uwagę są parametry silnika oraz jego możliwości, auto przechodzi diagnozę przed i po takim zabiegu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny przykry efekt box'a, w jaki sposób komputer na wypadek uszkodzenia może przejść w stan awaryjny jeśli cały czas dostaje nieprawdiłowe dane ? Otóż nie może, a chyba nie muszę tłumaczyć jaki to czasem przyniesie skutek...

duzo prawdy napisales, ale tu sie nie zgodze. Z praktycznego doswiadczenia wiem (box'a mam w golfie braciaka) ze moze wpasc w tryb awaryjny i nawet czesto to robi ;)

Generalnie każdy kto myśli, że zaoszczędził parę złotych i założył box'a, zostanie na szybko zweryfikowany przez rzeczywistość...

dokladnie tak, hmm ale czy ja wiem czy box wyjdzie taniej? - standardowo pewnie tak, ale przeciez zawsze mozna negocjowac ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny przykry efekt box'a, w jaki sposób komputer na wypadek uszkodzenia może przejść w stan awaryjny jeśli cały czas dostaje nieprawdiłowe dane ? Otóż nie może, a chyba nie muszę tłumaczyć jaki to czasem przyniesie skutek...

duzo prawdy napisales, ale tu sie nie zgodze. Z praktycznego doswiadczenia wiem (box'a mam w golfie braciaka) ze moze wpasc w tryb awaryjny i nawet czesto to robi ;)

Generalnie każdy kto myśli, że zaoszczędził parę złotych i założył box'a, zostanie na szybko zweryfikowany przez rzeczywistość...

dokladnie tak, hmm ale czy ja wiem czy box wyjdzie taniej? - standardowo pewnie tak, ale przeciez zawsze mozna negocjowac ;)

Wpada w tryb awaryjny, bo tak Ci się wydaje albo tak Ci powiedziano... ECU tak czy inaczej stale dostaje nieprawdziwe informacje i nie potrafi wejść na podstawie nieprawdiłowych informacji w prawidłowy tryb awaryjny...

Taniej, drożej, ze wszystkim można dyskutować i zawsze znajdzie się ktoś kto powie "a ja mam taniej !". Weźmy pod uwagę realne średnie ceny dla każdego, a nie promocje specjalne czy jakieś tam uzgodnienia znajomków. Generalnie koszt box'a jest zdecydowanie niższy niż koszt czipowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja napisze troszke inaczej.

podam definicje Box'a oraz Chiptuningu... po ich przeczytaniu sami wywnioskujecie co jest dobre a co złe .... :diabelek:

Chiptuning-jest to zmiana parametrów w pamięci programu jednostki sterującej ECU takich jak:

dawka paliwa,

ciśnienie doładowania,

kąt wtrysku lub zapłonu,

limiter obrotów silnika,

ograniczenie szybkości maksymalnej,

otwarcie zaworu recyrkulacji spalin,

overboost oraz cały szereg innych parametrów i ograniczeń.

Z reguły jest on robiony na bazie oryginalnego programu jakis został zapisany w sterowniku

zanim autko wyjechało z fabryki.

Box-jest to urządzenie (zawierające bardzo często mikrokontroler „box cyfrowy”) przetwarzające sygnały powrotne z nastawnika pompy (dla silników z pompą wtryskową) powodujący zwiększenie dawki paliwa. Boxy nie sterują kątem wtrysku, ciśnieniem doładowania, układem recyrkulacji spalin, overboostem oraz całym szeregiem parametrów korekcyjnych, z tego też powodu box nie jest w stanie podnieść mocy silnika, w takim zakresie jak „chiptuning”, ale jest alternatywą zwłaszcza dla posiadaczy pojazdów, w których ECU nie posiada zewnętrznej pamięci programu „chipa”.

także wybór pozostawiam Wam ... ja już wybrałem :diabelek:

p.s definicje zostały zacytowane z jednej ze stron internetowych firmy zajmujacej sie chiptuningiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpada w tryb awaryjny, bo tak Ci się wydaje

tak mi sie wydaje ;) po chwili jazdy ok 180km/h poprostu traci moc. po restarcie sily mu wracaja. hmm a na vagu jest historia wpadniecia w tryb awaryjny??

tak czy siak box i tak bedzie zmieniony na program ;)

(byla to wersja testowa, zeby zobaczyc co potrafi AHL bez wymiany wtryskow )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpada w tryb awaryjny, bo tak Ci się wydaje albo tak Ci powiedziano... ECU tak czy inaczej stale dostaje nieprawdziwe informacje i nie potrafi wejść na podstawie nieprawdiłowych informacji w prawidłowy tryb awaryjny...
ależ tryb awaryjny jest przywoływany właśnie wtedy, gdy ECU uzna, że ma nieprawidłowe informacje :) (albo z powodu uszkodzenia czujników albo z powodu poprawnych odczytów z dobrych czujników tyle, że przekraczających parametry dopuszczalne)

BTW - jest jakiś "nieprawidłowy" tryb awaryjny ? ;)

Odpowiednio spaprany box może spowodować przejście w tryb awaryjny. (np - za duża dawka paliwa = sadza = sklejenie kierownic przy turbinie = przeładowanie = notlauf, oczywiście - nie stanie się to w ciągu kilku godzin od założenia box'a) Z pewnością można by znaleźć kilka przykładów, kiedy "przekłamane" przez box'a dane nie współgrają z resztą parametrów i ECU wtedy też może stracić zaufanie do soprzętu silnika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przez 1,5 roku jeżdziłem golfem IV z założonym używanym już wtedy boxem i moją 90 naprawdę śmigało się pięknie a teraz jeżdzi nim kolego który go (gofra) odemnie kupił w sierpniu 2006 i nadal nie ma żadnych problemów nie mówiąc o jakichkolwiek trybach awaryjnych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Box jest jak podlewanie giełbasek na grillu benzyną, żeby się szybciej upiekły. Jak ktoś takie lubi jego sprawa.

Miałem boxa, taki już niby najlepsiejszy. I nie podobało mi się, zwłaszcza na autostradzie kiedy auto samo sobie przyspieszało i zwalniało. To było jak jeżdżenie na podtlenku(NOS), można użyć tylko w określonym momencie, a cała reszta to nuda.

Ustawiałem, przestawiałem,kręciłem w końcu się wkurzyłem i sprzedałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koleszko kalina, że Ty miałeś problemy ze swoim boxem to nie znaczy zaraz że każdy je musi mieć, mój załączałsię dopiero jak silnik uzyskał tem min ~75 st C. i wówczas śmigał pięknie i o żadnych "efektach NOS" nie było mowy ale tak jak napisałem tak zaczęła się moja przygoda z chiptuningiem a teraz będę wgrywał program w ECU...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie: :564: Istotne jest jaką macie opinię na temat boxów generalnie :diabel:

Także luzik

A ja tam na boxie nie jeździłem, ale wiem ze słyszenia, że "box to zło" :582:

Moim zdaniem Sprinter dobrze opisał co się może dziać (może, nie musi)

i na jakiej zasadzie działa box.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Murzyn

Widać wpadał Ci kompik w awarię z powodów niezależnych od box'a, czyli parametrów których nie oszukiwał.

@damos

Oczywiście tryb awaryjny, to tryb awaryjny, może zdanie poprzednie zdanie niefortunnie wyszło ;) Generalnie kwestia dotyczyła mniej więcej tego co napisałem wyżej Murzynowi.

To czy komuś się to podoba czy nie jest indywidualną sprawą, auto na pewno dostaje od tego w kość, pytanie tylko jak rzeźnicki jest ten powerbox, ile auto pokonuje kilometrów i w jakim stylu... Efekty mogą wyjść szybciej lub później, ale wyjdą na pewno...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o boxy to nawet diler AUDI w Krakowie oferuje je do A4 tdi@90km w cenie do 1500 zł i daje na to gwarancje 1 rok.Miałem okazję i dzwoniłem do właścicieli takich a4 i każdy sobie chwali a niektózy robią w rok ponad 100k km auto chodzi bez problemu.Zastanawiam się nad tym rozwiązaniem ale sądząc po tym co tu piszecie,mam obawy o swój silnik,troszkę marne te 90km na atobahnie a 4 x w roku pokonuję trasę Polska-Bruxela i nie chciałbym się wlec nonstop prawym pasem ale też nie chcę wydawac majątku na tuning

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...