Skocz do zawartości
IGNOROWANY

(BKN 12.2005) intensywnie dymi na biegu jalowym i podczas obciazenia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

CO: auto dymi po rozruchu silnika, kolor spalin niebiesko-szary ze wskazaniem raczej na niebieski, mocno wyczuwalny zapach ropy, gryzacy i nieorzyjemny, jakby "dlugo zostajacy w powietrzu"

KIEDY: na zimnym silniku po odpaleniu na poczatku prawie niewidocznie na biegu jalowym, wraz z przejechaniem kazdego kilometra dym sie nasila, znacznie widoczne kleby przy przyspieszeniu pod obciazeniem, przy dojazdach do krzyzowki rowniez te same objawy, ale rowniez puszcza widoczne kleby dymu nawet przy jezdzie na tempomacie 60km/h 3-4bieg. Sytuacja ustepuje po rozgrzaniu silnika do 90stopni i mocniejszych kilku przyspieszeniach i kiedy rozpoczynam powiedzmy dalej jazde na trasie, nawet przy mocnym obciazeniu objawow nie ma albo sa praktycznie niewidoczne dla mnie we wstecznym lusterku. Jednak jezeli po ustapieniu objawow na trasie, zatrzymam sie na postuj na pracujacym silniku, objawy powracaja po kolo 2-3minutach: dymi, czuc zapach gryzacy, nieorzyjemny, przy kolejnym ruszeniu chmura niebieskiego dymu i sytuacja sie powtarza.

KTO: bkn 12.2005 220kkm, bez DPF po programie MRmotors, uzywany bezproblemowo przez 4lata (zdaje sie ze sie nasila od okolo pol roku)

INNE: sytuacja nasilila sie do "nieznosnej" w ostatnie dwa miesiace, wyrazne pogorszenie i wyrazniejsze objawy. Auto jezdzi o 4,5 lat na LMoly 5w30, olej wymieniany zawsze na poczatku roku co ca. 12tys km, nigdy nie ubywalo i nie dolewam pomiedzy wymianami. W ostatni weekend sprawdzany przy pomocy vcds: brak bledow zglaszanych orzez komputer, parametry turbiny ok, przeplywomierz ok, egr ok, dawki korekcyjne na biegu jalowym w granicach: + - 0,4-0,5mg/str na 5 wtryskiwaczach, 1 wtryskiwacz wahania -1,0-1,8mg/str.

Podczas badania na programie easytronic u lokalnego diagnosty bosch przy "elektronicznej analizie stopnia sprezania" wskazywal na zastanawiajace wartosci % na jednym z cylindrow (1 na 78% - czerwony, 3 na +95% - kolor zielony i 2 na 89% kolor zolty)

Ps. Dodam ze od poczatku mialo dziwny objaw: na iles tam rozruchow silnika, wydaje mi sie raczej na cieplym silniku "po jezdzie" przy kolejnym rozruchu silnik kreci bez problemu ale na chwile jest taki dziwny stuk i chwilowa cisza - wrazenie jakby ktos na ulamek sekundy wstrzymal calkowicie rozruch - i pozniej normalnie sie uruchamia. Aku ok, rozrusznik tez sprawdzany.

Opublikowano

Na poczatku jak to zacząłem czytać to sobie myślę, że jaja sobie robi, albo jakis hejter czytam dalej przecieram oczy i dochodze do wniosku, że na tak długie wypociny to nie hejt, ale leń śmierdzący, bo tego typu pytań tylko na tym forum (A4) jest z 20, a na (A6) ze 100, a wystarczy z 2 min poszukać, co zajmie znacznie mniej czasu niż niż pisanie tych wypocin, bo nie chce mi sie wierzyć, że można byc aż takim dyletantem?

Opublikowano

Na poczatku jak to zacząłem czytać to sobie myślę, że jaja sobie robi, albo jakis hejter czytam dalej przecieram oczy i dochodze do wniosku, że na tak długie wypociny to nie hejt, ale leń śmierdzący, bo tego typu pytań tylko na tym forum (A4) jest z 20, a na (A6) ze 100, a wystarczy z 2 min poszukać, co zajmie znacznie mniej czasu niż niż pisanie tych wypocin, bo nie chce mi sie wierzyć, że można byc aż takim dyletantem?

Panie Specjalisto, nie skomentuje Twojej odpowiedzi, mierz dalej wszystkich swoja miara, prosilbym Cie abys sie juz nienadpisywal wiecej. Dzieki.
Opublikowano

Mam nadzieję, że te głupoty moderator wywali do kosza, a Tobie za zaśmiecanie forum da ostrzeżenie.

Opublikowano

Mam nadzieję, że te głupoty moderator wywali do kosza, a Tobie za zaśmiecanie forum da ostrzeżenie.

Panie Specjalisto, jeszcze raz Cie prosze o czytanie ze zrozumieniem i nie nadpisywanie komentarzami ktore nic nie wnosza sensownego do watku. Daj sie poznac z dobrej strony kelogom forumowiczom i swoje frustracje zyciowe, jak i oceny osob sobie nieznanych, zostaw dla siebie i najblizszych. Dzieki.
Opublikowano

Wtryski ci chłopie leją jak kran na full odkrecony a ty piszesz elaborat jakby tu chodziło o przygotowania do wylotu na księżyc

Opublikowano

Leją od roku, teraz to już się grubszy remont zapowiada.

Byłeś w Boschu i ci takiej prostej diagnozy nie postawili ?

Opublikowano

Leją od roku, teraz to już się grubszy remont zapowiada.

Byłeś w Boschu i ci takiej prostej diagnozy nie postawili ?

wg serwisu wtryski do wyjecia i pomiaru na stole, podejrzenie niewlasciwego dawkowania paliwa na 3 cylindrach (odpowiednio zaznaczonych na zolty i czerwony kolor na wykresie). Dlatego jeszcze napisalem ten post, oczywiscie wczesniej szukajac watku na forum, poprostu szukajac dodatkowego potwierdzenia.

Kwota do wydania nie jest mala, w intercars wtr z koncowka 078 kosztuja 1,2kpln x Xszt. W poniedzialek, wtorek ida do wyjecia i sprawdzenia, zastanawiam sie tylko czy przy tym przebiegu wymienia sie ewentualnie tylko niewlasciwie pracujace czy komplet.

Opublikowano (edytowane)

łatanie dziurawego kondoma, wszystkie sie wymienia, bo wszystkie sa zużyte, po co w ogóle tracić kasę na sprawdzanie na stole, chcesz to ci za free wyśle 2 takie wtryski co niby sa dobre, to ci bedzie brakowało tylko jednego do kompletu.

Edytowane przez bosniak_sg
Opublikowano

łatanie dziurawego kondoma, wszystkie sie wymienia, bo wszystkie sa zużyte, po co w ogóle tracić kasę na sprawdzanie na stole, chcesz to ci za free wyśle 2 takie wtryski co niby sa dobre, to ci bedzie brakowało tylko jednego do kompletu.

czyli nawet bys ich niesprawdzal, po opisie w ciemno ze to wtryski i odrazu caly komplet? Regenerowane 1kpln w intercars czy nowe z koncowka 078?
Opublikowano

ja kupiłem 6 nowych po 990 zł szt

Ja też się łudziłem po takich objawach licząc nie wiem na co i wywaliłem po znajomości 350 zł w błoto bo 2 lały, dwa takie se a dwa były jeszcze ok i sprzedałem je za tysiąc więc sprawdzenie i wymiana mi się w pewnym sensie zamortyzowała.

Opublikowano

ja kupiłem 6 nowych po 990 zł szt

Ja też się łudziłem po takich objawach licząc nie wiem na co i wywaliłem po znajomości 350 zł w błoto bo 2 lały, dwa takie se a dwa były jeszcze ok i sprzedałem je za tysiąc więc sprawdzenie i wymiana mi się w pewnym sensie zamortyzowała.

jaki nr wtryskow? Gdzie brales nieregenerowane w takiej cenie ? Ktos moze wie jaka jest roznica pomiedzy regenerowanymi a nowymi? W cenie to okolo 250pln/szt, przy regenerowanych w intercars prosze o komplet do zwrotu i wtedy ca.1kpln/szt.
Opublikowano

078 bosch w sklepie motoryzacyjnym.

Opublikowano (edytowane)

Skoro definitywnie leją to po co je sprawdzać, to nie jest korekta -0,08 tylko -1,8 a do tego masz wszystkie klasyczne objawy. To nie jest lekko puszczający wtrysk tylko stan krytyczny, do tego po tak długiej eksploracji martwiłbym się o stan tłoków, ale to już na własne życzenie.

To miałeś dobrą cenę mi podali 1150 za AX czyli regenerowane,

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

Skoro definitywnie leją to po co je sprawdzać, to nie jest korekta -0,08 tylko -1,8 a do tego masz wszystkie klasyczne objawy. To nie jest lekko puszczający wtrysk tylko stan krytyczny, do tego po tak długiej eksploracji martwiłbym się o stan tłoków, ale to już na własne życzenie.

To miałeś dobrą cenę mi podali 1150 za AX czyli regenerowane,

0 445 115 078 (jezeli dobrze zrozumialem to poprawione wzgledem tych z bkn) nowe mozna miec za 1kpln przy kupnie kompletu, co do naprawy to tak czy inaczej musze je wyjac na stol (czwartek) aby sprawdzic co i ile, czlowiek z serwisu bsh powiedzial ze to klasyczny objaw uszkodzonej koncowki, pytanie teraz tylko ile szt. Nie wiem czy warto zrobic pomiar cisnienia sprezania na cylindrach, oprocz tego co napisales wyzej moga byc jakies inne problemy dodatkowo?
Opublikowano

Tak mogą byc inne problemy nadpalone tłoki, dalej nie rozumiem co ty chcesz sprawdzać w tych wtryskach, znam przypadek ori 80 tys przebiegu i do wyrzucenia wszystkie 6 szt. Liczysz że jeden czy 2 szie uchował? Potem założysz 4 nowe a za kilkaset km silnik do remontu bo tamte całkiem zdechna.

Opublikowano

Tak mogą byc inne problemy nadpalone tłoki, dalej nie rozumiem co ty chcesz sprawdzać w tych wtryskach, znam przypadek ori 80 tys przebiegu i do wyrzucenia wszystkie 6 szt. Liczysz że jeden czy 2 szie uchował? Potem założysz 4 nowe a za kilkaset km silnik do remontu bo tamte całkiem zdechna.

jak sprawdzic ewentualne uszkodzenia o ktorych piszesz? Co jezeli bsh mi powie np. 3 wymiana 3 ok.
Opublikowano

Mi powiedzieli 2 dobre, 2 słabe i 2 leja i co wymieniłbys 2 czy 4, ja wymieniłem 6 zeby mieć święty spokój a nie za 100, 200 czy 300 km znowu sie denerwować widząc w lusterku chmurę dymu. Czy za każdym razem jak odpale to czy śmierdzi czy nie, czy chodzi równo, czy chodzi głośno?

Jak bedziesz miał do wymiany opony które są od nowości na aucie i wulkanizator powie że jedna spoko, dwie takie sobie a czwarta łysa, to wymienisz jedną,

trzy, czy może komplet?

Jak sprawdzić? Kamera do środka i widać czy coś nie halo. Zresztą co cię o to głowa boli jak mechanik sprawdzi ciśnienia i kamerą? No chyba, że serwisujesz u kowala to warto wiedzieć i mu podpowiedzieć, ale on nie wiadomo czy cie posłucha.

Opublikowano (edytowane)

80K i już walnięte ? Kusk nie za szybko ?


jak sprawdzic ewentualne uszkodzenia o ktorych piszesz? Co jezeli bsh mi powie np. 3 wymiana 3 ok.

wydasz kasę na sprawdzanie wtrysków, wyminiesz np. 3 a sumaryczny koszt wyjdzie jakbyś wymienił 5.

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

Samochód kupiony w salonie w 2004 r jeden właściciel do dzisiaj przy 80 tys standardowe objawy. Samochód jeździł praktycznie tylko w mieście.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...