Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4b6] Opony 225/45/17 Nowe Barum będą ok?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, znalazłem takie opony http://allegro.pl/4x-225-45r17-91y-barum-bravuris-3-hm-3hm-warszawa-i5146685538.html#tabsAnchor

Z kuponem na allegro -100 zł komplet będzie mnie kosztował 950zł za nowe Barumy. Czy indeks nośności będzie dobry do a4 b6 1.9tdi quattro?

Jakie macie opinie o tych oponach? Warto czy lepiej trochę dołożyć i kupić co innego? Kupował ktoś u tego sprzedawcy? Cena może taka ponieważ 24mc gwarancji a nie 5 lat..

tutaj podobna cena a 5 lat gwarancji: http://allegro.pl/4x-225-45r17-p-continental-barum-bravuris-3hm-2015-i5082068669.html

Jeszcze myślałem nad Fuldą: http://allegro.pl/4-opony-letnie-225-45r17-fulda-sportcontrol-2015r-i5149485828.html

Edytowane przez Fugi
Opublikowano

Z tego co wiem to chwalą sobie tą firmę.

100 razy lepsze Barum niż jakiś chińczyk

Opublikowano

Mialem takie Barumy, biły.

Opublikowano

Jest coś takiego jak reklamacja.

Myślisz że np.w Michelin nie zdarzają się buble ?

Opublikowano

Dałem na reklamację i odrzucili :facepalm:

Stwierdzili ze felgi krzywe

Ktorych na oczy nie widzieli

Opublikowano (edytowane)

99% reklamacji odrzucają, wiem, bo robiłem w tym biznesie :facepalm:

Gwarancja na opony to jeden wielki bull shit ....

Edytowane przez radek_siara
Opublikowano

Barumy mają dobre opinie, ale podany przez Ciebie rozmiar nie jest odpowiedni dla B6.

Opublikowano

Z tego co wiem sporo osób jeździ na 225.45 i nie narzeka. Różnica średnicy mieści sie w normie, wg. kalkulatora. Nie chcę zakładać 235.45. To mówicie, że acatrakcyjna cena bo moze jakieś wadliwe opony? Ogolnie Barumki i Fuldy mają raczej dobrą opinię. Co do gwarancji na opony to faktycznie, raczej większość roszczeń odrzucają. Co kupić w podobnej cenie? I czy rozmiar opon 225.45.17, niby nie prawidłowy może mieć jakiś wpływ na quattro? Czy raczej tylko delikatne przełamanie na prędkościomierzu?

Opublikowano

A jak sporo osób będzie skakać z dachu, też skoczysz? To chyba dobry rozmiar tylko do B5. Załóż 215/50 i ciesz się komfortem bez przekłamywania licznika. Decyzja należy do Ciebie. W takim razie dlaczego nie chcesz szerokości 235?

Opublikowano

A jak sporo osób będzie skakać z dachu, też skoczysz? To chyba dobry rozmiar tylko do B5. Załóż 215/50 i ciesz się komfortem bez przekłamywania licznika. Decyzja należy do Ciebie. W takim razie dlaczego nie chcesz szerokości 235?

No może i skoczę..

Posiłkuję się opinia innych bo nie mam jak sprawdzić osobiście. A co do patrzenia na innych to zebrałem opinie, że na rozmiarze jaki rozważam jeździ się zdecydowanie bardziej komfortowo, niż na 235/45. Wiem tez jak rzuca w koleinach na 235. Dlatego 225/45/17 będzie oponą którą kupię. Jako opone wzorcową wziałem 205/55/16(na takich jeżdżę teraz zimówkach) , Takie przekłamania licznika, że prawie nie zauważalne. Poza tym na dniach zakładam zawias 1be(a może w przyszłości będzie coś niższego), a felgi na których będę jeździł mają 7,5J ET28 17", będą na równo z błotnikiem i nie chcę żeby mi coś przycierało.215/50 ma o 12,5mm większą średnicę niż 225/45.

Jakie są powody żeby nie zakładać do audi a4 b6 opon 225/45/17? I jaki ma być poprawny indeks nośności do tego auta? 91?

Opublikowano

Może się mylę, ale szukasz odpowiednika dla felg 17", czyli powinieneś brać zamienniki tej średnicy, czyli z 235/45/17, a nie z 205/55/16.

Opublikowano

Może się mylę, ale szukasz odpowiednika dla felg 17", czyli powinieneś brać zamienniki tej średnicy, czyli z 235/45/17, a nie z 205/55/16.

Szukałem na tej stronie: http://www.oponeo.pl/narzedzia/zamienniki-opon wpisałem 205/55/16 i pokazało mi zamienniki i różne wielkości 15/16/17/18/19 chodzi tu o średnice koła. I co z tym indeksem nośności wiesz może? Np. Barumy mozna kupić 91, 92, 94.

Z tego co wiem to chwalą sobie tą firmę.

100 razy lepsze Barum niż jakiś chińczyk

Barum lepsze od Fuldy?

Opublikowano

Tu nie podpowiem.

Ale jeszcze jedno.

Źle dobierasz zamiennik i się mylisz.

Fabrycznie jest 235/45/17 i od tego rozmiaru się dobiera zamiennik a nie od 16"

Ideałem jest wspomniany rozmiar 215/50/17

Mam takowe i polecam

Opublikowano

Czytam te Wasze opowieści i szczerze mówiąc ciężko określić kto ma rację. Niby powinno się dobierać opony do rozmiaru na jakich auto wyjechało z fabryki. I tu jest problem. Moje auto z DE wyjechało na 235/40/18, kolega ma A4 po ojcu, a ten z kolei kupował ją w PL salonie i auto wyjechało na 205/55/16. Bądź tu mądry :facepalm:

Ja w każdym razie jeżdżę na 225/40/18 lub 205/55/16 zimą oba rozmiary mieszczą się w zakresie błędu, różnica może być tylko w komforcie, osiagach, spalaniu ....Przy 17" wolał bym 205/50 niż 215/50 :hi:

Opublikowano

Nie było fabrycznie 16? Już mniejsza z tym wybieraniem. Opona raczej napewno bedzie 224/45/17 Ładny wygląd i jakiś tam komfort zachowany. Zobaczę jeszcze ile obniży się auto po zmianie zawieszenia. Co do tego niby złego rozmiaru to 1km/h w tą czy w tamtą to mi nie przeszkadza.. W tym temacie głównie chodziło mi o to, co sądzicie o komplecie Barum za ok 1000 zł.

Czytam te Wasze opowieści i szczerze mówiąc ciężko określić kto ma rację. Niby powinno się dobierać opony do rozmiaru na jakich auto wyjechało z fabryki. I tu jest problem. Moje auto z DE wyjechało na 235/40/18, kolega ma A4 po ojcu, a ten z kolei kupował ją w PL salonie i auto wyjechało na 205/55/16. Bądź tu mądry :facepalm:

Ja w każdym razie jeżdżę na 225/40/18 lub 205/55/16 zimą oba rozmiary mieszczą się w zakresie błędu, różnica może być tylko w komforcie, osiagach, spalaniu ....Przy 17" wolał bym 205/50 niż 215/50 :hi:

Też mam auto z PL salonu i było 205 55 16.

205 50 ciekawe jak by to wyglądało na 7,5 feldze. Ile tej gumy będzie. Specjalnie zrezygnowałem z 18", żeby dało się czasem na krawężnik wjechać.

Opublikowano

Opona byla dobierana w zaleznosci od rynku docelowego I jakue klient sobie mógł zazyczyc w momencie zakupu

byly 195/65-15" jak i 235/40-18"

W Briefie zawsze jest opisane na jakich oponach ma jezdzic auto.

Opublikowano

Na oponie 205/50 będzie tyle samo gumy, co na oponie 225/45. nawet może troszkę więcej.

Na obliczanie profilu jest bardzo prosty wzór:

205/50/17:

205 - szerokość opony wyrażana w milimetrach

50 - profil/wysokość opony wyrażana w procentach

jeśli chcemy wiedzieć, jaki wysoki będzie profil ( co się przekłada na komfort jazdy) :

205 x 50 % = 102,5 mm

225 x 45 % = 101,25 mm

Opublikowano (edytowane)

No tak :) Obliczyłem sobie , chciałbym zobaczyć 205 50 na żywo, a jak z trakcją? Lubię szybkie zakręty;) z quattro super sprawa. 225/45 będzie ok... To co polecicie? Barum, Fulda, może Dunlop? I czy indeks 91 będzie dobry? Może inaczej, jakie macie indeksy na swoich oponach?

Edytowane przez Fugi
Opublikowano

Zapewne Dunlop będzie najdroższy.

Wszystko zależy od zasobności kieszeni.

Opublikowano

Dunlop będzie najlepszy i najcichszy :wink: Ale do szybkich zakrętów to lepiej 225 bierz :hi:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...