kempas Opublikowano 21 Marca 2015 Opublikowano 21 Marca 2015 (edytowane) Witajcie. Żona miała stłuczkę, kole,ś wymusił na skrzyżowaniu, efekt poniżej. Dostałem szkodę całkowitą. Nie wiem czy robić czy sprzedać w całości, tylko ile bym dostał? Ogólnie auto bez problemowe, na bieżąco wszystko robione. W Polsce od 6 lat, olej Motul 8100 x-cess 5w40. Wersja S-line, Bose, srebrne relingi i obwódki, skóra, podgrzewane siedzenia przód, elektryczne szyby przód, lusterka podgrzewane i chromatyczne (z czego lusterka p. wylane, więc już bez chromo), koło zapasowe - alu., rok 1997, ale końcówka, silnik AFN, przejechane 340 tysięcy, z czego 80 tys w Polsce, reszta DE. Co trzeba by zrobić: w nawiasach ceny w jakich się orientuję (część + malowanie) - kupić zderzak, pomalować, chyba ze dostanę w kolorze LY4N - (200+300)- pomalować maskę, (300) - przydałby się wymiana obu błotników, lub malowanie, ponieważ na rantach od kamieni lekko rudawo. (200+400) - chłodnicza od klimy, bo chyba leci, choć to muszę sprawdzić - klima się włącza, ale zaraz wyłącza. (70) - ewentualnie prawy reflektor (pęknięty zaczep, ale trzyma się mocno) (40) - prawa poduszka pasażera w fotelu (100+60 szycie) Razem ok 1700 zł, jak bym dostał w kolorze to ok 900 zł bez błotników (zaprawki) 1700-600= 1100, w kolorze bez błotników 700 zł Proszę o info, jaką kwotę mógłbym wołać w stanie jakim jest?Naprawiać czy sprzedawać? Zabrałem się dziś za autko, zdjąłem zderzak, założyłem kierunki. Ostatnie fotki obazują, że nie jest najgorzej, spasowało się dobrze Oryginalne części. Edytowane 21 Marca 2015 przez kempas
marekg Opublikowano 21 Marca 2015 Opublikowano 21 Marca 2015 Suma na naprawę jaką wyliczyłeś to jakieś drobniaki a nie pieniądze. Jakbyś miał dać 17 tysięcy albo dajmy nawet 7 to mógłbyś się zastanawiać. Jak z auta byłeś zadowolony, dbałeś i nie planowałeś się pozbywać to naprawa wydaje się bardzo rozsądną opcją.
toman Opublikowano 21 Marca 2015 Opublikowano 21 Marca 2015 gdybym nie planował zmiany auta i był w Twojej sytuacji, z takimi samymi uszkodzeniami, to naprawiałbym.. to nie są duże uszkodzenia, przynajmniej wiesz co masz. A jak sprzedasz i kupisz coś innego, to możesz tyle samo albo i więcej wydać na niespodziewane naprawy, żeby doprowadzić auto do ładu
kempas Opublikowano 21 Marca 2015 Autor Opublikowano 21 Marca 2015 (edytowane) Z OC trochę dostałem, myślałem nad sprzedażą i kupnem po lifcie, ale nie wiem czy to jest jakaś duża różnica lekko wizualnie, silnik pewnie i tak byłby taki sam lub kupno A6 -większe auto, ale nie wiem ile bym musiał położyć (nie zastanawiałem się zbytnio na tym)Co mnie może zastanawia to przebieg, nie wiem ile jeszcze mogę wyciągnąć km na tym silniku, fakt dbam o auto, ale powiedzcie ile te silniki kręcą km ? Dodatkowo i tak prosiłbym o wycenę autka, tak orientacyjnie, Hestia wyceniła na 6600 zł Edytowane 21 Marca 2015 przez kempas
rafalekx Opublikowano 22 Marca 2015 Opublikowano 22 Marca 2015 Walcz z ubezpieczycielem, napisz im, że nie zgadzasz się z ich wyceną i poproś o ponowną kalkulację i postrasz ich firmą zajmującą się takimi rzeczami. Szkoda całkowita nigdy nie wychodzi na Twoją korzyść. Często firmy robią szkodę całkowitą bez sensu... Zaniżają wartość auta i zawyżają koszt naprawy. A jak dla mnie tu nie ma mowy o szkodzie całkwitej w tym przypadku... Groszowa naprawa. Więc jeszcze powalcz z Hestią. Ja z nimi powalczyłem ostatnio i ugrałem parę groszy. Kiedyś też miałem szkodę całkowitą co prawda przy zdecydowanie większej szkodzie, ale mimo wszystko też mnie chcieli w ch#ja zrobić... Nie można im tak wierzyć w te ich wyliczanki Więc się odwołuj. A co do naprawy auta, jeśli dobrze Ci się nim jeździ i nie masz dużo kasy na coś nowszego np. B6 to wg mnie nie ma co kombinować, naprawa tutaj jest groszowa, a jak dorzucisz kilkaset zł na lampy poliftowe na przód to auto się odmłodzi i będziesz miał "polifta" Przebieg 340 tys. to dopiero docieranie silnika w tym aucie. No chyba, że na blacie masz 340 a w rzeczywistości jest 900... Spokojnie te silniki są pancerne. W pierwszej kolejności napraw auto, a potem myśl o ewentualnej sprzedaży i zmianie na nowsze. Bo naprawa groszowa.
xXPiotrekXx19 Opublikowano 22 Marca 2015 Opublikowano 22 Marca 2015 ja na twoim miejscu bym robił to auto bez zastanawiania się ponieważ wież już co masz a jak kupisz co innego to i tak musisz sie liczyc z wymianami rozrządów i innych jeszcze rzeczy a jesli chodzi o blachę też możesz trafić na coś co będzie trzeba polakierować więc jak tu masz już wszystko wiadome to lepiej ogarnij sobie naprawy lakiernicze i tak jak koledzy piszą zapodaj przy okazji zderzak przód z polifta z halo i lampy poliftowe i bedzie ładniejsze. ja jestem w podobnej sytuacji z tm że ja nie miałem żadnej kolizji tylko kilka miejsc gdzie wyszła ruda i też wolę sobie ogarnąć ten temat lakierniczo i jeździć kolejne 3 lata bo silnik jak i zawieszenie jest doprowadzone do stanu bardzo dobrego
kempas Opublikowano 22 Marca 2015 Autor Opublikowano 22 Marca 2015 rafalekx auto faktycznie ma tyle najechane, kupiłem pewniaka z DE. Z Hesitą walczyłem i dostałem 4800 w tym ryczałt za samochód zastępczy 500 zł. xXPiotrekXx19 jeżeli też kombinujesz z przodem to możesz mi napisać czy zderzak po lifcie będzie pasował plug & play czy trzeba coś przerabiać? Do tego błotniki z przed liftowe, z tego co czytałem. O lampach czytałem, bez problemu to ogarnę. tylko nie wiem co ze zderzakiem i błotnikami.
xXPiotrekXx19 Opublikowano 22 Marca 2015 Opublikowano 22 Marca 2015 rafalekx auto faktycznie ma tyle najechane, kupiłem pewniaka z DE. Z Hesitą walczyłem i dostałem 4800 w tym ryczałt za samochód zastępczy 500 zł. xXPiotrekXx19 jeżeli też kombinujesz z przodem to możesz mi napisać czy zderzak po lifcie będzie pasował plug & play czy trzeba coś przerabiać? Do tego błotniki z przed liftowe, z tego co czytałem. O lampach czytałem, bez problemu to ogarnę. tylko nie wiem co ze zderzakiem i błotnikami. jeśli chodzi o zderzak to nie dokonca wiem jak to jest bo ja mam polifta ale z tego co mi sie wydaje to bedziesz musiał do zderzaka poliftowego zakupic też ślizgi poliftowe
rafalekx Opublikowano 22 Marca 2015 Opublikowano 22 Marca 2015 Do zderzaka poliftowego potrzebujesz ślizgów, a błotniki przedliftowe pod lampy poliftowe trzeba przycinać od wewnętrznej strony - kołnierz mocujący kierunkowskazy. I tyle - prosta sprawa. Kilka lat temu błotniki przycinane w moim poprzednim aucie i do dzisiaj kolega nie ma żadnych wykwitów, a pomalowane tylko podkładem 2 warstwy.
kempas Opublikowano 26 Marca 2015 Autor Opublikowano 26 Marca 2015 Ok, dzięki za info co to modów, a co z wyceną autka ? tak orientacyjnie chociaż. up
Path Opublikowano 26 Marca 2015 Opublikowano 26 Marca 2015 Od 7k do 9k jak będzie zrobiona. Trzeba znaleźć odpowiedniego nabywcę. BTW. W B5 nie było S-Line
kempas Opublikowano 26 Marca 2015 Autor Opublikowano 26 Marca 2015 Nie wiem czy nie było, ale pakiet ory mam z s-line. dać VIN ?
Path Opublikowano 26 Marca 2015 Opublikowano 26 Marca 2015 Pakiet S-Line wszedł dopiero w B6 Możesz dać VIN to Ci pokażę EDIT W sumie nie dawaj VIN-u. Na bank nie masz S-Line, gdyż dotyczył on głównie wyglądu zewnętrznego A w B5 inne zderzaki, progi i błotniki miały S4 i RS4.
kempas Opublikowano 26 Marca 2015 Autor Opublikowano 26 Marca 2015 a takie rzeczy jak kierownica, czy pikowana gałka skrzyni biegów to norma, czy jakoś to się nazywa ?
marjon Opublikowano 26 Marca 2015 Opublikowano 26 Marca 2015 jakos sie nazywa ale napewno nie s-line bo pojecie s-line pojawiło sie dopiero około roku 2002 a twoje auto jest z 1997
Path Opublikowano 26 Marca 2015 Opublikowano 26 Marca 2015 Kierownica została zmieniona i gałka prawdopodobne też. Ewentualnie może to był jakiś pakiet, który można było zamówić. Podaj VIN to w kodach PR będzie widać czy to było w samochodzie od nowości. Tak jak marjon napisał, S-line dopiero w B6 zostało wprowadzone
hak64 Opublikowano 27 Marca 2015 Opublikowano 27 Marca 2015 (edytowane) tak prosiłbym o wycenę autka, tak orientacyjnie, Hestia wyceniła na 6600 zł To jest zapewne szacunkowa wycena wartości pojazdu przed wypadkiem, a nie kosztów naprawy! Domyślam się, że w podanej przez Ciebie wycenie jest także druga pozycja "szacunkowa wartość wraku" (bo to szkoda całkowita). Ubezpieczyciel wypłaci zaś różnicę pomiędzy tymi obiema wartościami. Koszt naprawy przekracza wartość pojazdu przed wypadkiem (choć stosując części używane, można się zmieścić w 5 tyś zł). Rzeczywisty koszt naprawy tego samochodu (przy zastosowaniu oryginalnych części) z pewnością przekroczy 12 tyś zł. Na taką kwotę jednak nie możesz liczyć. Co najwyżej możesz podnieść szacunkową wartość pojazdu przed wypadkiem, poprzez udokumentowanie nakładów poniesionych na podniesienie tej wartości (wymiana całych podzespołów, doposażenie samochodu, tuning). Jest to zadanie trudne, ale wykonalne. Przy szkodzie całkowitej możesz naprawiać swoje auto do wysokości 100% wartości samochodu przed wypadkiem, możesz także auto sprzedać, lub zezłomować. Należy Ci się także auto zastępcze (od dnia zdarzenia, do dnia wypłaty odszkodowania). Po aucie widać, ze uderzenie było dość mocne, jeśli więc małżonka odczuwa jakieś dolegliwości bólowe (zwłaszcza kręgosłup w odcinku szyjnym), to do lekarza. Takie urazy są zwykle wyceniane w przedziale 5-10 tyś zł. Godne polecenia zapoznać się: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/313362-szkoda-osobowa/ http://a4-klub.pl/index.php?/topic/313364-tuning-a-odszkodowanie/ Edytowane 27 Marca 2015 przez hak64
kempas Opublikowano 28 Marca 2015 Autor Opublikowano 28 Marca 2015 (edytowane) Kierownica została zmieniona i gałka prawdopodobne też. Ewentualnie może to był jakiś pakiet, który można było zamówić. Podaj VIN to w kodach PR będzie widać czy to było w samochodzie od nowości. Tak jak marjon napisał, S-line dopiero w B6 zostało wprowadzone Foto Odpowiedź znalazłem na forum: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/119251-pakiety-wewnetrzne/ Edytowane 4 Kwietnia 2015 przez kempas
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się