Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Stuki w zawieszeniu podczas ruszania i hamowania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czyli ten typ tak ma :-), chyba że po wymianie tulei będzie cisza. Ja jak wcześniej napisałem mam to od 4 lat czyli odkąd mam b8, ostatnio chciałem ten stukot wymusić poprzez ostre hamowanie i ruszanie ale się nie udało.

Opublikowano

To spróbuj przy skręconych kołach...

Opublikowano

Rozmawiałem ze swoim mechanikiem od audi i potwierdził to co M@rcus odkrył że tuleje banana stukają lub poduszki silnika gdy są już zmęczone, stuk jest jak silnik się na niej opiera.


U mnie temat rozwiązany, wymieniłem tuleje w bananie (wg mechanika nie były jeszcze tragiczne) oraz poduszkę skrzyni która była rozerwana i od tej pory nie mam stuków oraz nie rzuca budą przy odpalaniu i gaszeniu. :-)
Opublikowano

Kodzak33, bardzo mnie cieszy Twoja wiadomość, bo u siebie jeszcze nie brałem się za wymianę. Weszły poliuretany, czy standardowe?

Opublikowano

Ori z aso tak samo poducha.

Opublikowano

Witam,

Posiadam Audi A4 B8 sedan 2008r 2.0TDI i mam z nim dziwny problem:

Podczas mocniejszego ruszenia następuje stuknięcie tak jakby się coś przesunęło do tyłu i uderzyło o coś. Kolejne mocne ruszenie nie powoduje stuku, chyba że mocno przychamuje wtedy jest kolejny stuk tak jakby coś poleciało do przodu. Mechanicy rozkładają ręce i nie wiedzą co to, byłem na stacji diagnostycznej i tak samo nie widzą żadnej przyczyny.

Czy ktoś spotkał się z takim problemem?

Konkretnie chodzi o przednie lewe koło, tak mi się wydaje i wystepuje tylko przy gwałtownym przyśpieszeniu i przychamowaniu na przemian.

Właśnie rozwiązałem problem Dokręciłem koło. Śruby były poluzowane i efekt był dokładnie jak z tego opisu. Teraz nic nie stuka i nie puka.

Sam się zdziwiłem, że to takie trywialne.

Opublikowano (edytowane)

Dokrecales koła na lewarku bez bez jego pomocy? Mam ten same problem:D dokrecilem raptem jedną srube nic to nie dało

Edytowane przez firefighter79
Opublikowano (edytowane)

Dokrecales koła na lewarku bez bez jego pomocy? Mam ten same problem:D dokrecilem raptem jedną srube nic to nie dało

Dokręciłem na posadzce wszystkie śruby, aż "strzelało" przy dokręcaniu. Użyłem klucza z lidla z przedłużanym ramieniem. oczywiście dokręcałem zgodnie z zasadami na złożonym ramieniu - nie ryzykowałem urwania śruby. Powinienem to zrobić kluczem dynamometrycznym ale takiego nie mam.

Ważne jest to, że podczas zmiany koła z zimowego na letnie czyli z felgi stalowej na aluminiową dokręcałem kluczem z zestawu w bagażniku do wymiany koła zapasowego - stąd pewnie za słabe dokręcenie.

Teraz ważna rzecz. Jeśli długo jeździsz z tymi stukami to możliwe, że felga już ci się wychlastała i jak byś nie dokręcał to i tak będzie stukać - wtedy felga do wymiany. Łatwo to sprawdzić - jeśli założysz koła ze stalowymi felgami i przestanie stukać to masz 100% pewności, że to właśnie było problemem. Felgi stalowe nawet jeśli nie są dobrze dokręcone to się tak nie wychlastają jak aluminium.

Aha - dokręciłem wszystkie koła i wszystkie śruby

Edytowane przez Dahoo
Opublikowano

Hmmm na chlopski rozum musialy by sie tez przesuwac śruby w gniazdach a nie sądzę zeby tak sie dzialo.

Opublikowano

Witam doszedł juz ktoś konkretnie co to jest za dziwne puknięcie przy domahamowywaniu i przy ruszaniu dochodzace jakby z lewej strony przód jakby z pod kolumny ? kupilem auto tydzien temu , moge tylko dodać gdy na dworze pada deszcz jest mokro niema jakiegokolwiek dzwieku jest totalna Cisza , Bylem wczoraj na szarpakach zawieszenie sprawdzone jest w idealnym stanie zadnych luzów , w poniedziałek jade do mechanika ale niechce wymienić pół zawieszenia a okaże sie to jakaś błachostka a skoro tyle ludzi ma takie same puknięcie przy ruszaniu i dohamowywaniu to myslę ze to u kazdego z nas przyczyna jest ta sama Czekam na odp z gory dziekuje :) POZDRAWIAM

Opublikowano

Tez mam taki sam problem tyle ze nie moge znalesc czasu i jechac z tym do mechanika...

Jezeli cos bedziesz wiedzial od mechanika zapodaj info ;)pozdro

Opublikowano

Tez mam taki sam problem tyle ze nie moge znalesc czasu i jechac z tym do mechanika...

Jezeli cos bedziesz wiedzial od mechanika zapodaj info ;)pozdro

No właśnie jutro chce podjechać , ale tak jak mówię jak mam suchac tych mechaników od siedmiu boleści , którzy wymyslają , a myślałem ze już ktos odkrył co konkretnie daje taki dziwne puknięcia , moge tylko dodać u mnie jesli pada deszcz jest totalna cisza . ;/

Bylem dziś u mechnika zaczoł od dokręcania wszyskich srub zawieszenia , wsporników itp. śruba od amortyzatora nie była do końca dociagnięta oraz któraś od wspornika króry jest w kszaucie krzyżaka pod skrzynią biegow ja mam akurat automat , po dociągnięciu wszystkich srób problem zniknoł Pozdrawiam :)

Opublikowano (edytowane)

Aha no to super,zaprowadzam do mechanika niech tez tak posprawdza śruby :-)pozdro.

Auto odebrane od mechanika....poluzowane były trzy śruby jak stwierdził oraz posprawdzał pozostałe i podociągał na dziś dzien jestem zadowoloony... za usługe zapłaciłęm 100 zika.pozdro

Edytowane przez firefighter79
Opublikowano

Witam

Moja historia stuków jest taka. Zaczęło stukać w prawym przednim kole zazwyczaj na skręconych kołach cofając. ASO rozebrało zawieszenie. Wymienili dolny sworzeń potem oba górne wahacze końcówkę drążka. Stukanie nie ustało skasowali 2100. Po przejechaniu 20tyś km stuka w prawym i lewym kole. Bardzo głośne walnięcie w zawieszeniu raz z prawej raz z lewej przy gwałtownym hamowaniu a potem przy ruszaniu. Napina się w jedną i drugą stronę. Tak samo przy cofaniu na skręconych kołach w prawo badz w lewo - bardzo głośne walnięcie w zawieszeniu. Stuka tez przy najechaniu na cos np studzienka. Oprócz tego trzeszczenie przy hamowaniu w zawieszeniu chyba ze sworzni dolnych wahaczy przednich. Luzów nie ma nigdzie. Przychodzi mi juz tylko na myśl przekładnia

Opublikowano

Witam,

Posiadam Audi A4 B8 sedan 2008r 2.0TDI i mam z nim dziwny problem:

Podczas mocniejszego ruszenia następuje stuknięcie tak jakby się coś przesunęło do tyłu i uderzyło o coś. Kolejne mocne ruszenie nie powoduje stuku, chyba że mocno przychamuje wtedy jest kolejny stuk tak jakby coś poleciało do przodu. Mechanicy rozkładają ręce i nie wiedzą co to, byłem na stacji diagnostycznej i tak samo nie widzą żadnej przyczyny.

Czy ktoś spotkał się z takim problemem?

Konkretnie chodzi o przednie lewe koło, tak mi się wydaje i wystepuje tylko przy gwałtownym przyśpieszeniu i przychamowaniu na przemian.

Witam czy mozecie sprawdzic u siebie jak jest ulozona tuleja (banana)? czy tak czy inaczej,prosze dajcie znac.

Opublikowano

Witam. Mam taki problem. Kiedy cofnę trochę gwałtowniej słyszę stuknięcie czasami dwa, po tym gwałtowniej ruszam do przodu również słyszę ten trzask, puknięcie. Dzieję się to tylko jak najpierw cofnę i później do przodu. Przy ruszeniu gwałtowniej tylko do przodu nic się nie dzieje. Na stacji diagnostycznej na szarpakach niby OK. Pukanie te było słychać jakby bardziej prawa strona lub środek. Gościu na stacji twierdzi, że coś z przegubem (jakiś luz we wielowpuście przegubu czy coś takiego) Stuknięcie ma taki dziwny dźwięk jakby "strzelanie" z zabawki na kapiszony tylko ciszej.

Opublikowano

mam ten sam problem co u Ciebie @resiak82 : cofam, potem włączam bieg 1szy i strzela podójnie(metalicznie), następne ruszania już nie wywołują takich głośnych strzałów. ale ponowne cofnięcie i wrzucenie 1 znów wywołuje ten efekt.

rozwiązałeś może ten problem u siebie??

Opublikowano
11 godzin temu, lukasz_szymanski napisał:

mam ten sam problem co u Ciebie @resiak82 : cofam, potem włączam bieg 1szy i strzela podójnie(metalicznie), następne ruszania już nie wywołują takich głośnych strzałów. ale ponowne cofnięcie i wrzucenie 1 znów wywołuje ten efekt.

rozwiązałeś może ten problem u siebie??

Niestety nie rozwiązałem tego problemu. Po prostu olałem to, nie wywołuje już tego efektu. Ruszam delikatnie :)

Opublikowano (edytowane)

Witam 

Może komuś się przyda ...

Umnie też pojawiły się trzaski z lewej strony.  Przód trzask cisza, wsteczny trzask cisza...

Na badaniu technicznym diagnosta stwierdził że trzask pochodzi z przegubu napędowego zew. lewej półosi.

To samo potwierdził mój mechanik z ASO.

Siedziałem podniesiony do góry w aucie i zapinałem 1 bieg przyhamowywijąc następował trzask to samo wywoływałem na wstecznym.

Mechanik ewidentnie widział jak podczas trzasku zrywa półosią i dźwięk niesie się od strony zewnętrznego przegubu. 

Reasumując. Przy demontażu półosi okazało się że śruba którą skręcone są piasta z przegubem i półosią  była nie dokrecam z odpowiednią siłą. 

Mechanik dokrcił ja jeszcze raz z siłą 200 Nm i kątem 180°

I zero trzasków :)

Niestety zawinił inny mechanik który wiosną wymieniał mi łożysko i nie dokręcił tej śruby jak należy.

Co do trzasków moje spostrzeżenia są takie że od czasu wymiany łożyska wszystko było ok do momentu ostrego hamowania. Widocznie niedokręcona śruba i gwałtowne hamowanie spowodowały dodatkowe naprężenia skutkiem czego powstał mikro luz w przegubie który wywołał ten trzask.

 

 

Edytowane przez krystian3769
Opublikowano (edytowane)

U mnie stuki powoduje luz w śrubie w sankach zaznaczony czerwoną strzałką jak widać na innych zdjęciach w sankach jest tylko okrągła dziurka a wiec u mnie najwyraźniej jest wyrobione i przy gwałtownym hamowaniu lub ruszaniu słychać stuk.

Pytanie czy ktoś wymieniał sanki i czy macie jakieś porady np momenty dokręcania śrub ?

zzz.jpg

Edytowane przez spknet

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...