Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audio BOSE w avancie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, być może temat już istnieje ale nie doczytałem. Pytanie mam co do BOSE na Concert I, ogólnie jakość dźwięku jest straszna, i chciałbym wiedzieć jakimi głośnikami mogę zastąpić fabryczne, ile watt uciągnie wzmacniacz (RMS), jakie i ilu watowe głośniki drzwi, gwizdki i głośnik suba (jeżeli ten umrze) mogę wsadzić by czysto grały, zależy mi na tym aby było dużo sopranu, bo bass to można zastąpić jakąś dobrą skrzynką.

Kolejne pytanie. Jeżeli zastąpić będę chciał Concerta innym radiem to zagra to jakoś? Schemat mam więc myślę że ogarne jak to podłączyć żeby zagrało. Tylko czy warto?, najbardziej mi zależy na USB no i mam nowe radio w szafie które kupiłem niedawno do EX passata b5.

Opublikowano (edytowane)

Takie półśrodki nie mają żadnego sensu. Albo zostajesz na fabrycznym bose i słuchasz tylko radia maryja albo wypierdzielasz to i ładujesz zestaw odseparowany na przód i suba do bagaja i słuchasz muzyki jak należy.

Edytowane przez Mesiah
Opublikowano (edytowane)

Wszyscy się tak spuszczają na to Bose, a prawda jest taka, że to był świetny system, ale te 15-20 lat temu.

Ja też zacieszałem, że mam system HarmanKardon w laptopie, no, ale on był świeżynka w 2003 roku i teraz pewnie by trzeszcza, pierdział i w ogóle.

Nie ma cudów, ktoś widzi znaczki Bose i pierdzi nimi na maxa a później membrany wydmuchane, cewki popalone i dziw, że pierdzi.

Teraz dochodzenie co powoduje straty na jakości dźwięku, czy głośniki czy wzmacniacz, który w bose odpowiada za aktywne wszystkie głośniki.

A co do radia i usb, no zawsze można zostać przy ori i kupić "zmieniarkę mp3" są też takie z BT i masz zestaw głośnomówiący, fakt, że id3 nie pokaże na wyświetlaczu a tylko Track XX, ale jest.

Ja zastąpiłem Concerta wsadzając Blaupunkta Toronto 410BT bo wyszło taniej niż taka zmieniarka, no i procek w radio się już zapchał, więc regulacja głośności padła. Nie mam Bose a gra świetnie, przecież nie będę z tego robił dyskoteki. Gra, o korkach informuje, wiadomości poda i telefon odbierze. Wsio.

Edytowane przez soulmaster3m
Opublikowano

A jak ogarnąć RNS-E i układ odseparowany na przód i tył + sub do bagaja(nawet dwa - I w miejscu ori, a II po przeciwnej stronie? Gra warta świeczki?

Trzeba by zapewne jakieś "adaptery", ale czy są takie na których jakość dźwięku nie ucierpi a i z torbami nie pójdę?

Opublikowano (edytowane)

Pod rns-e podpinasz alpine h700 z ruxem i ogarniasz 3way + sub czyli praktycznie wszystko co można wymyślić. Głośniki w drzwi tylne sobie daruj bo to tylko pogarsza odbiór muzyki a w bagażniku starczy Ci jeden sub 10" w skrzynce. Reasumując. RNS-E>H700>wzmacniacz (jedna czterokanałówka (dwa kanały na przód i dwa pozostałe w mostku na suba) lub dwa wzmaki dwukanałowe na przód i suba oddzielnie , albo dwukanałówka na przód i jedno mono na suba :wink: ) >jakiś 2 way odseparowany>sub= kupa kasy ale jakość przebija bose jakieś 10 razy.


Tańsza opcja. Jeśli rns-e nie ma wyjść chinch na wzmacniacz (tego nie wiem , nie trzymałem tego szajsu nawet w łapach) to kupujesz sobie przelotkę sinuslive i ogarniasz jakiś tam wzmak pod samym rns-e. Do tego jakieś nocniki na przód i do bagaja.

http://allegro.pl/konwerter-sygnalu-audio-rca-sinuslive-hl-406-i5083938692.html

Edytowane przez Mesiah
Opublikowano

Zakładałem Bose do avanta u Al@na i powiem wam że zestaw był w stanie idealnym i grało to pięknie :D Teraz mam u siebie na przodzie powerbassy s-6c zasilone wzmacniaczem blaupunkta 4x75 i skrzynie jbl 1204br w bagaju i z taką głośnością jak bose to to nie zagra :naughty: Wiadomo niskie tony u mnie nieporównywalnie lepsze bo skrzynia robi niezłą głębie ale słuchając bose ma sie wrażenie że wszystko jest zestrojone tak jak powinno :wink: Jak bym miał jeszcze raz wydać te 600zł na audio to poważnie bym sie zastanowił czy nie poszukać bose


aa jeszcze co do tej głośności to u mnie wszystko jest zestrojone zgodnie ze sztuką, tylko przód przy pewnej(bardzo dużej) głośności zaczyna już nie wyrabiać a bose dopiero sie rozkręca

Opublikowano

Głośność to nie wszystko. Co do zestrojenia i reszty nie to dziw się skoro wsadziłeś klocki z najniższej pułki. Żeby grało z jajem trzeba wydać 1.5-2tyś minimum i dobrać klocki z głową nie na pałę. Założę się, że nawet drzwi nie masz porządnie przygotowanych. Czym zasiliłeś ten tłuczek (subem go nie nazwę) bo chyba nie mostkiem z tego blaupunkta?

Bose ma mizerne wysokie, brak średnicy i rozlazły buczący bas ale jest zestawione przez fabrykę i jak jedna całość czyli tak jak napisałeś.

Opublikowano

Głośność to nie wszystko. Co do zestrojenia i reszty nie to dziw się skoro wsadziłeś klocki z najniższej pułki. Żeby grało z jajem trzeba wydać 1.5-2tyś minimum i dobrać klocki z głową nie na pałę. Założę się, że nawet drzwi nie masz porządnie przygotowanych. Czym zasiliłeś ten tłuczek (subem go nie nazwę) bo chyba nie mostkiem z tego blaupunkta?

Bose ma mizerne wysokie, brak średnicy i rozlazły buczący bas ale jest zestawione przez fabrykę i jak jedna całość czyli tak jak napisałeś.

No ale nie wrzucaj mi tu gadki o sprzęcie za 2000 bo wyraźnie napisałem że porównuje swój sprzęt który kosztował 600zł do kompletu bose który kosztuje(kosztował) podobne pieniądze :) Drzwi robiłem pierwszy raz w życiu i starałem sie najlepiej jak umiałem- uważam że są zrobione dobrze. Fotki w moim temacie :hi:

Opublikowano

Ja nie porównywałem tego tylko napisałem ile minimalnie trzeba wydać żeby w aucie grało jak należy a i tak to kwota bez bez szaleństw. Ogólnie Twój sprzęt to straszna lipa i według mnie fabryczne bose zagra sporo lepiej nie tylko głośniej. Było dorzucić trochę grosza chociaż do tysiaka i kupić coś zgranego z głową. I nie napisałeś czy pędzisz tego suba z mostka blaupunkta. Jeśli tak to nawet w połowie nie słyszałeś na co stać ten głośnik. Ten blau to mało mocy i zero kontroli potrzebnej szczególnie przy głośniku 30cm (z reguły im większy głosnik tym wolniejszy)

Jeszcze co do bose. Jeśli ktoś już je ma fabrycznie w aucie i jest w dobrym stanie a ten ktoś nie chce wydawać tyle kasy co napisałem to warto przy nim pozostać. Mało ludzi słyszało dobre garnie i bose dla nich to święty gral. No ale jeśli ktoś miał np nokie i chce zakładać specjalnie bose o według mnie operacja bezsensu totalnie.

Opublikowano

I nie napisałeś czy pędzisz tego suba z mostka blaupunkta. Jeśli tak to nawet w połowie nie słyszałeś na co stać ten głośnik. Ten blau to mało mocy i zero kontroli potrzebnej szczególnie przy głośniku 30cm (z reguły im większy głosnik tym wolniejszy)

Tak, sub napędzony jest mostkiem z blaupunkta. Z tego połączenia jestem bardzo zadowolony, odcięty jest chyba do 80hz i gra tak jak oczekiwałem, nie ma sie do czego przyczepić. Gdybym chciał cokolwiek zmieniać żeby lepiej to zagrało to byłoby to radio, bo ori symphony nie jest dobrym punktem wyjścia ;) btw a co u Ciebei gra w aucie?

Opublikowano (edytowane)

Radio powinno wylecieć od razu. Blaupunkta zostaw tylko na przód bo do niczego innego się nie nadaje. Pod suba kup tanią dwukanałówkę która ma w mostku chociaż 250 prawdziwych watów. Nie wiem czy wiesz ale słuchając głośniej na tym wzmaku możesz uwędzić cewkę w subie. Głośnik spalisz szybciej za małą mocą niż za dużą. BTW suba masz wysoko ciętego ja bym zszedł z nim do 60-70hz. Na 80 a często i niżej to tnie się przednie głośniki. Choć to ustawia się na słuch tak żeby zgrało się z przodem.

W tej chwili mam clariona dxz848rmc (nowy prawie 3 tyś kosztował w 2005r) teraz używki w bdb stanie po 400zł chodzą. Ja dałem za niego 450 bo wiedziałem w co się pakuje (miałem go wcześniej) i trafiłem jakiegoś leżaka bo ani pilot na kierownice ani pilot ręczny ani same radio nie ma ani jednej ryski nawet na ekranie. Można powiedzieć, ze kupiłem nowe radio. Nie ma aktywnej zwrotnicy i czasówek ale na razie nie będzie mi to przeszkadzało. Docelowo będzie jakiś fajny wynalazek (może 2 din z androidem) + alpine h700 do tego. Woofery Micro Precision 5.16 na razie bez tw bo nie wiem jeszcze z czym je sparować (nie wydam 1000zl na morele piccolo). Wzmak na suba to kenwood PS400M (mono) a na przód mam audiosona vr209 ale nie wiem czy zostanie. Sprzęt jest poza autem bo jeszcze a4 ne ogarnąłem. Woziłem go w poprzedniej 80 B4. Zastanawiam się jak ogarnąć drzwi bo są dwie szkoły i czekam na ładną pogodę.


Aha i zapomniałem o subie. Helix P10 w pancernej skrzynce (mdf 35-40mm) CL ok 18-19l netto.


Dodam jeszcze, że mam zapas mat stp gold i zacząłem już wyklejać bagażnik pod suba. Nie to, ze bedzie lepiej grało to jeszcze znacznie go wyciszy (te nasze b5 do dobrze wyciszonych nie należą). Na to położe warstwę grubego filcu tłumiącego takiego jak był fabrycznie tylko więcej i dokładniej. Jak to ogarnę zastanowię się nad przednią grodzią bo stamtąd bierze się najwięcej hałasu. Nie wiem czy chce mi się zdejmować deskę skoro np nagrzewnica jest ok. Może poczekam do jej awarii :wink:

Edytowane przez Mesiah
Opublikowano

Radio powinno wylecieć od razu. Blaupunkta zostaw tylko na przód bo do niczego innego się nie nadaje. Pod suba kup tanią dwukanałówkę która ma w mostku chociaż 250 prawdziwych watów. Nie wiem czy wiesz ale słuchając głośniej na tym wzmaku możesz uwędzić cewkę w subie. Głośnik spalisz szybciej za małą mocą niż za dużą. BTW suba masz wysoko ciętego ja bym zszedł z nim do 60-70hz. Na 80 a często i niżej to tnie się przednie głośniki.

Radio zostaje bo coś sensownego w 2din kosztuje gruby hajs, reszty też nie zamierzam zmieniać :wink: Z częstotliwościami eksperymentowałem ale 80hz najbardziej mi odpowiada. EOT, reszta na PW :naughty:

Opublikowano (edytowane)

Będziesz musiał zmienić jak rozdupcysz :wink: Spoko

Edytowane przez Mesiah
Opublikowano

Radio zmienione, zero filozofji, wystarczy schemat i chwila myślenia, chętnie pomoge w zmianie jezeli ktos chetny bedzie ;-) pisać PW.

Opublikowano

@soulmaster3m
Zgadzam się z Tobą w 100% , za chorą cenę BOSE którą ludzie chcą za takie zestawy nawet i 500 zł , można skompletować o wiele lepsze audio z niewiele większym wkładem finansowym.
Jeszcze ludzie potem narzekają że kupili BOSE a tu niekompletne wiązki , głośniki są zajechane itd .

Opublikowano

Kiedyś w Civic'u miałem taki zestaw:
Pioneer DEH-9300SD ~700zł (nowy)
Wzmacniacz Harman / Kardon CA470 ~900zł (używany)
Głośniki przód i tył: Morel Tempo 6 ~750zł * 2 = 1500zł (nowe)
Subwoofer Pioneer TS-306C 42L@41Hz 350zł (używka + obudowa dostrojona bo oryginale nie była)
Okablowanie HW Energetic PRO-44 ~350zł (nowe)
Maty bitumiczne i pianki tłumiące ~1000zł (nowe - wszystkie drzwi, klapa bagażnika, dach i obkleiłem jeszcze maskę z silnika od dołu)

Sama elektronika z podłączeniem ~4800zł oczywiście maty bitumiczne i pianka nie są w tym

Podłączenie 2.1 grało równo na każdym paśmie wyrównana charakterystyka, czysto ale niestety bass nie był aż tak dynamiczny - ciężka membrana - Linkin Park i Nickelback czyli hard rock oraz rock był idealny na ten zestaw. Miałem zamiar zmienić sub ale samochód się sprzedał i kupiłem Audi :)

Podłączenie 4.0 niestety ale Morel Tempo znakomicie grają na średnich i wysokich tonach ale niskie kiepsko, używałem tylko jak trzeba było gdzieś dalej pojechać (powiększyć bagażnik)

A jak słyszę Bose jako wymówienie nazwy i odsłuch to po prostu d*py nie urywa. Helix'y lepiej wypadają na ucho, a potem to już z wzmacniaczem coś można zdziałać. Kiedyś był przetwornik stx 17cm z membraną bierną w obudowie 12L który lepiej sobie radził odtwarzaniem basu niż w bose, ale niestety stx wycofał to z swojej oferty

Opublikowano (edytowane)

Ogólnie ciekawy zestaw. Tylko dwie uwagi. Po pierwsze kiepski sub i tak jak piszesz mógł nie nadążać a po drugie to głośniki z tyłu nie są potrzebne. Wprowadzają tylko chaos do muzyki. Ogólnie im mniej źródeł dźwięku tym łatwiej je ogarnąć i osiągnąć satysfakcjonujący efekt. Muzyka przecież jest tworzona pod stereo a nie quadro. Tak poza tym to ładnie groszem sypnąłeś. Ciekaw jestem jak gra ten HK CA470 którego miałeś. W życiu go nie słyszałem.

Edytowane przez Mesiah
Opublikowano (edytowane)

jest jeden na allegro i jakiś ufil go sprzedaje xD ogólnie ceny z przed 2 lat ;)

Ostatnio w mej głowie rodzi się myśl hetz'ów w pakiecie ESK, przód i tył + sub, ale to odległe marzenia, przede mną dwu-masa, FMIC i myślę nad lakiernikiem, porządnym a nie amatorami z HVLP i komorąw garażu :)

Edytowane przez Gilbert1990
Opublikowano

ESK nie polecam. Albo HSK albo odpuść Hertza. Jak chcesz jakościowej zadymy w aucie do pakuj DLS R6A

Opublikowano (edytowane)

Wszyscy się tak spuszczają na to Bose, a prawda jest taka, że to był świetny system, ale te 15-20 lat temu.

Ja też zacieszałem, że mam system HarmanKardon w laptopie, no, ale on był świeżynka w 2003 roku i teraz pewnie by trzeszcza, pierdział i w ogóle.

Uwielbiam takie porównania - nagłośnienie BOSE w aucie z głośniczkami Harmana w lapku...

Do wszystkich audiowców - pamiętajcie, że aby to niefabryczne audio grało na prawdę ładnie to trzeba wydać 4x tyle kasy niż za ładnie wymontowany zestaw BOSE z innego auta.

Każdy, komu nie zależy na skaczących po szybie wycieraczkach i brzęczącej rejestracji bardzo polecam BOSE.

A4 jest już moim drugim autem, w którym zamontowałem BOSE od innego dawcy ( poprzednio była to Omega B ) i jest bardzo, ale to bardzo elegancko.

Muzy da się posłuchać głośno i z odpowiednią jakością. Dodam, że mi zależy na fabryce bo chociaż nikt mi tego nie ukradnie i mam miejsce w bagaju bo i tak juz jeździ tam koło.

BTW - jak pokazałem zestaw kumplom w pracy to mnie wyśmiewali, że niby co zrobi taki malutki głośniczek w subie a jak puściłem po montażu to każdy był zaskoczony jak to możliwe że nawet trochę trzęsie siedzeniami.

No właśnie bo jak ktoś już tu wcześniej wspomniał w BOSE jest wszystko tak obliczone i dobrane, że gra bardzo elegancko i gorąco Wam takie rozwiązanie polecam do 500zł.

Skończyłem :wink:

Edytowane przez irzyk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...