Coldfire28 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 (edytowane) Pacjent: A4 B5 FL 1999r. ANB3 tyg temu zakupiłem audike. Wstawiłem kpl rozrząd , zrobiłem płukanke archoil i zalałem olej tymczasowy gulf 5w40 zeby po 3 tys zalać po kolejnej plukance LM synthoil high 5w40. Doradził mi tak przyjaciel:) Do tego wjechał nowy gaz STAG i kpl tarcz i klocków. Teraz okazuje sie ze bierze olej. Po wymianie byl full na bagnecie w tym momencie jest lekko ponad połową miedzy minimum a maximum. Raptem 600km zrobione. Napisałem do poprzedniego właściciela mówił ze po prostu dolewał olej i ze bylo to robione co 1000 km w zaleznosci od stylu jazdy. Szukam winowajcy, ponieżej dodaje filmik z przegazowaniu maszyny na jalowym na lpg.Pisze tu bo moze ktos mi podpowie abym nie dal sie zrobic u mechanika i nie wymienial po kolei pierscieni, uszczelniaczy, regenerował turbo itd .... https://drive.google.com/file/d/0Bzz054MRr-_wM0JyczNITmZGVjQ/view?usp=sharing Edytowane 1 Kwietnia 2015 przez Coldfire28
Kolkov Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Cześć, nie działa ten link, który wstawiłeś. Jeżeli rzyga olejem z wydechu, to znaczy, że gdzieś się coś rozszczelniło. Niestety może okazać się, że turbo powiedziało sajonara BTW uzupełnij profil
Coldfire28 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Film poprawiony, razem z profilem. Takze oczekuje na podpowiedzi ;]
jacek70 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Ja tam oleju nie widzę. Widać tylko spaliny po przegazówce a to coś innego. Tak w ogóle to ubywa Ci oliwy? ( nie pytam o wycieki)
Coldfire28 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2015 niestety ubywa .... patrz na tłumik to zobaczysz rzyg , dokładnie 17s .
jacek70 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Przy 17s to widać spaliny a nie olej. Pokaż fotkę rury z bliska.
jospethe Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Oczywiście,że rzyga olejem trzeba być ślepym żeby nie zauważyć
kkrzysiekk555 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Ja widze wyraźnie, że faktycznie leci jak by olej. Na niebiesko nie dymi czyli raczej go nie spala tylko wyrzuca, podpisałbym się nad tym co kolega wyżej napisał, że turbo może gdzieś puszczać, a jak z uszczelką? Płyn w zbiorniczku ok?
Coldfire28 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Płynu nie ubywa, nalotu na korku nie mam. Co do uszczelki to nie wiem ale raczej cala. Mechanik raczej by coś powiedział jak wymieniał rozrząd z olejem czy tez gazownik. Na filmiku widać niebieskiego baczka. Jak się dobrze przyjrzysz w 15s. Poprzedni właściciel już dolewał olej wiec raczej bym nie stawiał na uszczelkę bo by już dawno była maź na korku. aha przebieg 248 tysi.
hunter91 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Możliwe ze na popychaczach gumki szlak trafiło
Coldfire28 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2015 (edytowane) Hunter91 czy oby gumki na popychaczach nie daja oznak dymienia przy zimnym starcie ?? Rano nie kopci przy odpalaniu. Tylko przy wysokich obrotach. Są jakieś sposoby na sprawdzenie tej usterki ?? Wiem, że mozna sprawdzic rury od intercoolera i wirnik turbo. Może uda mi sie jutro podjechac do kogos na kanal to sprawdze. Czy mozemy wykluczyc rzeczy typu odma, n75, gruszka od turba, wastegate ?? Co do dzwieku turbiny to załącza sie kolo 2tys i slychac zasysanie powietrza bez gwizdu, jak odpuszcze gaz słychać tak jakby grzechotanie. Auto ciagnie w przod Edytowane 2 Kwietnia 2015 przez Coldfire28
bialy986 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Z tym grzechotaniem przy zejściu z obrotów to może być klapka WG (u mnie tak było). Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
rafal9119 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Silnik nie dość że wyrzuca olej to i go pobiera w 15s widać niebieska chmurę.
hunter91 Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Opublikowano 3 Kwietnia 2015 jezeli bierze kolosalne ilosci oleju,turbo puscilo na 99.9%
Kazek 1.9 Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Opublikowano 3 Kwietnia 2015 U mnie w b6 jak pluł olejem to było turbo do roboty plus gumki na popychaczach także na bank turbina zawineła się pod koc ;p
Coldfire28 Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2015 (edytowane) Jestem po 1500km i łykło 0,5l oleju ... Jak dla mnie to za duzo. W skali 10tys to wyjdzie mi cała druga banka .... Rozmawiałem ze swoim mechanikiem obstawia uszczelniacze i pierscienie. Pytałem o sprawdzenie kompresji i powiedział, że to mało wiarygodna metoda. Mimo że cisnienie bedzie dobre to i tak moze dalej spalac olej. A co z zapchana odma?? Jeżeli chodzi o poranne rozruchy to brak dymu. Auto przyspiesza normalnie. Tzn czuć ze turbo ciągnie Ktoś mógłby mi przybliżyć koszty wymiany pierścieni i uszczelniaczy??Zapomnialem dodac jeszcze, że zrobilem znów mały teścik. Na benzynie go przegazowałem na jalowym i nic nie wyplul. Później na gazie i znow cos plunął ... Po zmacaniu była jakby woda + nagar z tłumika. Szkoda ze jak nagrywalem film dla Was to tego nie sprawdziłem Edytowane 9 Kwietnia 2015 przez Coldfire28
hunter91 Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Opublikowano 9 Kwietnia 2015 A sprawdzałeś to turbo czy od d*py strony zaczynasz?
rafal9119 Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Prawdopodobnie silnik nie pluje olejem tylko jak spala ci 0,5 l na 1500km to ta sadza musi gdzieś sie zbierać . ze słabej jakości paliwa robi sie woda + ten nagar sadzy i mamy ciemne plamy podobne do oleju. mam tak w firmówce też ponad 0,5l na 1000km bierze i chlapie coś podobnego z tłumika. Miałem już to dawno napisać ale tu każdy obstawiał turbo.
Magicbattle Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Opublikowano 9 Kwietnia 2015 sciagnij waz z dolotu i bedziesz widzial czy olej stoi i czy to turbo plus wydech zaraz za turbo odrazu obadasz klapke wg. ogolnie szykuj sie na remont bo za duzo chla oleju. mi maks 100ml na 10tys.
Coldfire28 Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Szykuje sie niestety na ten remont Jutro dopiero bede miał dostępny kanał to zerkne na turbo i dam znac.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się