Skocz do zawartości
IGNOROWANY

SWAP AFN-> AVF /AWX Co potrzebne ?


Reggi

Rekomendowane odpowiedzi

Niecałe 50 tys . temu planowana była głowica u Grankowskich w Lublinie , nowe turbo .. hydra i co jeszcze nie pamiętam do końca .. musiał bym sie dopytać bo mam takie szczątkowe informacje .

Planowanie głowy to się robi pod padniętą uszczelkę i przed założeniem nowej. Ja piszę o opcji, w ktorej wymianie ulegają prowadnice zaworów i uszczelnienia, zawory na nowe, gniazda są przefrezowane i dotarte, łoża wałka rozrządu są dopasowane pod wymiar wałka, popychacze idą nowe. Do tego oczywiście planowanie pod uszczelkę. Tak zrobiona głowica to praktycznie nowa poza odlewem.

Dół silnika to większe koszta ale spoko daje się zrobić na cacy.

Inną opcją jest włożenie silnika VP od Octavi 1 lub Seata Leona, takiego z 2004-2005 r. Trzeba przerobić parę kostek do czujników, dorobić wąż od vacum pompy do serwa i zmienić miskę olejową i smok na ten np z AWX/AVF. Przypuszczalnie też trzeba dać dolotową rurę od IC do kolektora np od AJM albo AWX - by minęła bez przeszkód vacum pompę na głowicy (AFN ma ją na bloku)

Masz wówczas dużo nowszy silnik, z filtrem oleju na wkłady, z możliwością założenia chłodnicy oleju od AWX.

Jeszcze inną jest zwobienie silnika "hybrydy" - dół od AWX/AVF, głowica od ALH/ASV/AHF/AGR. Masz wówczas możliwość podjechania z mocą pod 210 KM (na setupie wtryski 230, pompa 11, FMIC, turbo np BRD) albo i wyżej jak zmienisz turbo na większe i dasz wtryski 260 Race :evil: Choć do normalnej eksploatacji to polecam opcję: "hybryda" z dołem AWX, głowa ALH/ASV, pompa 11, wtryski 230, turbo BRD, FMIC - lekkim pierdem masz 185-190 KM, bez dymu i chodzi jak przeciąg nawet na kujawskim jak to VP ;)

Jakbyś robił "hybrydę" to jest jeden bardzo ważny "myk" bo inaczej nie będzie chodził. Jakby co pytaj na PW.

Z elektroniką nic nie trzeba kombinować.

Wybór należy do Ciebie. :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaro4444

Karwa...kolego , chyle czoła :hi: .. oblatany jesteś jak ..nie wiem co

Musze usiąść spokojnie bo tak czytam na szybkiego i zgubiłem sie w połowie drogi :decayed:

Zrobie logi ..i później będe dumał .. :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego raggaman zawsze na spocie moge pomuc zrozumieć przekaz kolegi Jaro :wink4: troche tego jest a co dwie głowy to nie jedna :cool1::kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

był kolega na forum co do B5 wsadzał awx/a ale nie pamiętam jak się nazywał...miał wcześniej 1z...z nim pogadaj jakie problemy miał i kto mu ogarniał temat :>

Tak to ja i wydalem duzo kasy i nie zaluje ani zlotowki , tak wiec sie nie zastawawiaj tylko rob SWAP-a i bedziesz :drool: :dance: A kolesie ktorzy mi to zakladali zapomnieli mi zalozyc chlodnicy paliwa,i pompy paliwa do zbiornika a i tak Witek zrobil bez problemu 170KM. Teraz juz sobie zalozylem chlodnice paliwa i kupilem pompe do zbiornika od AJM jutro jade do Grzanka i bedziemy ja montowac . Jeszcze kupic pompki Al,turbo BRD , wzmocnic sprzeglo odwiedzic Witka i cieszyc sie z 200KM :wink4: nie daj sie namowic na grzebanie przy starym silnku bo bedziesz zalowal.[br]Dopisany: 17 Październik 2008, 19:58_________________________________________________jaro4444 nie czujesz gdzies wtryskow AL do mojego AWX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

był kolega na forum co do B5 wsadzał awx/a ale nie pamiętam jak się nazywał...miał wcześniej 1z...z nim pogadaj jakie problemy miał i kto mu ogarniał temat :>

Tak to ja i wydalem duzo kasy i nie zaluje ani zlotowki , tak wiec sie nie zastawawiaj tylko rob SWAP-a i bedziesz :drool: :dance: A kolesie ktorzy mi to zakladali zapomnieli mi zalozyc chlodnicy paliwa,i pompy paliwa do zbiornika a i tak Witek zrobil bez problemu 170KM. Teraz juz sobie zalozylem chlodnice paliwa i kupilem pompe do zbiornika od AJM jutro jade do Grzanka i bedziemy ja montowac . Jeszcze kupic pompki Al,turbo BRD , wzmocnic sprzeglo odwiedzic Witka i cieszyc sie z 200KM :wink4: nie daj sie namowic na grzebanie przy starym silnku bo bedziesz zalowal.[br]Dopisany: 17 Październik 2008, 19:58_________________________________________________jaro4444 nie czujesz gdzies wtryskow AL do mojego AWX

Ile ludzi tyle opinii...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie jak zmieniac silnik to juz na taki, który bedzie miał spory potencjał - rzędowe 2.5 tdi

zmiana na 1.9 PD skoro nic sie z twoim obecnym afnem nie dzieje mija sie z celem, to chyba tylko taka zachcianka jest, bo moce mozna podobne osiagnac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Raggaman musi określić ile chce uzyskać mocy i jaki ma na to budżet.

Napisałem na czym polega różnica jeśli osiągamy granicę 200 KM - PD robi to od niechcenia VP już dostaje dobrze po garach. Jednak tak do 180 KM to VP ma też swoje wyraźne zalety.

Dudi75 gość Patrik780 z Allegro. Jest z Suchedniowa więc masz blisko. Powiedz, że dzwonisz od Irka z Leona :cool1:

http://www.allegro.pl/item448131339_pompowtryski_wtryski_vw_audi_seat_1_9_tdi_073_ag.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś robił "hybrydę" to jest jeden bardzo ważny "myk" bo inaczej nie będzie chodził. Jakby co pytaj na PW.

mozna troszke jasniej ... moze byc na PW .. [tak z czystej ciekawosci ] :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozna troszke jasniej ... moze byc na PW .. [tak z czystej ciekawosci ]

Trzeba stopniować napiecie :decayed:

Nadajnik czujnika położenia wału korbowego - taka tacza z nacieciami pomiedzy 3 i 4 cylindrem. W PD jest inna i na niej silnik nie będzie chodził. Trzeba wyjąć wał korbowy i przełożyć tą tarczkę z silnika VP np ALH/ASV/AHF/AGF/...

Jak zostawi się tą tarczkę od PD to po odpaleniu silnik wchodzi na maksymalne obroty a po chwili gaśnie. :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego raggaman zawsze na spocie moge pomuc zrozumieć przekaz kolegi Jaro :wink4: troche tego jest a co dwie głowy to nie jedna :cool1::kox:

Jeszcze miesiac temu pytales sie o totalne podstawy eksploatacji auta.

Przez kilka tygodni nadrobiles zaleglosci z zagadnien mechaniki i tuningu wszelkich TDI na rynku? :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak możesz to napisz mi na PW jakie to ja zadawałem pytania...

I nie rób OT, bo teraz to było typowe nabijanie się ze mnie, między innymi po to wstawiłem dwie buźki na końcu mojej wypowiedzi żeby wszyscy no prawie wszyscy wiedzieli że to są żarty, przecież wiadomo że nie bende tłumaczył koledze raggaman co napisał Jaro bo sam to dobrze zrozumie.

Świrki to były wrzuć na luzzz... ja wiem że masz 1000000000000000000000 raz większą wiedze od emnie...

Wróćmy do tematu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ragga

Przy tych mocach ~200KM, jak piszą koledzy, nie zakończy się na swapie silnika. Będziesz MUSIAŁ dorezać Q niestety :naughty: No i koszty lecą :shocked:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie jak zmieniac silnik to juz na taki, który bedzie miał spory potencjał - rzędowe 2.5 tdi

zmiana na 1.9 PD skoro nic sie z twoim obecnym afnem nie dzieje mija sie z celem, to chyba tylko taka zachcianka jest, bo moce mozna podobne osiagnac

Jak juz pisałem 2.5 odpada na starcie ..a co sie dzieje z moim AFN juz pisałem :hi: Więcej mam nadzieje pokaża logi .

I nie mam takich kosztownych zachcianek.. chce po prostu wybrać słuszną drogę..jesli da sie coś zrobić z moim motorem to ok .. jesli lepszym rozwiązaniem bedzie szczep motrowni to trza odkładać kapuste i szukać dawcy .

Moc jaką chciałbym wykrzesać wmiare z upływem czasu to 200 KM.

Ragga

Przy tych mocach ~200KM, jak piszą koledzy, nie zakończy się na swapie silnika. Będziesz MUSIAŁ dorezać Q niestety :naughty: No i koszty lecą :shocked:

Eeee tam ..:oczko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dorzucę coś od strony elektryki. widziałem jak jest to wszystko rozwiązane u dudiego i powiem szczerze że za dużo dubania nie ma. Poprawiałem niektóre rzeczy po tych fachowcach. I tak cała elektryka wnętrza ze starego B5(nawet 1Z) wystarczy do obsłużenia silnika AWX. Nawet tak proste rzeczy jak pedał gazu zostaje taki sam. Bedzie nam brakowało do igiełki tylko kilkunastu przewodów: komunikacja CAn, silnik nie będzie sie komunikował z ABS-em (brak danych o prędkości pojazdu w sterowniku silnika) i jeszcze kilka błędów nie podpiętych czujników z którymi można JEŹDZIĆ:) i osiągnąć wyniki jak u dudiego. Ogólnie instalacje bardzo się nie różnią, nawet kostki na podszybiu gdzie łączy się instalacja silnika z instalacją wnętrza są takie same wystarczy dołożenie i zmiana kilku pinów, więc jeśli ktoś opanuje temat mechaniki z tym powinien sobie poradzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

, silnik nie będzie sie komunikował z ABS-em (brak danych o prędkości pojazdu w sterowniku silnika)

Czyli ABS nie działa ? :embarrassed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raggaman rozmawiałem wczoraj z Rogalem. Wiem, że on zrobił swoją wiązkę profi i działa mu wszystko. Zapytaj go o ewentualne koszta takiego zabiegu. Bo jeśli on założyłby Ci elektrykę to mechanicznie nie ma już problemu zrobić SWAP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raggaman rozmawiałem wczoraj z Rogalem. Wiem, że on zrobił swoją wiązkę profi i działa mu wszystko. Zapytaj go o ewentualne koszta takiego zabiegu. Bo jeśli on założyłby Ci elektrykę to mechanicznie nie ma już problemu zrobić SWAP.

Wczoraj dowiedziałem sie o ogolne koszta jego swapa .

Teraz zostaje sprawdzić co sie dokładnie dzieje z moim silnikiem ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...