Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Bardzo dymi na zimnym i ciepłym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hmmm. Od czego by tu zacząć. Jakieś 2 miesiace temu kupiłem swoje a4 z kilkoma rzeczami do roboty. Była to turbina i kilka mniejszych pierdółek. Auto zostało zagazowane od razu u tego samego mechanika/gazownika. Tak więc autem bez instalacji jeździełm jedynie podczas ogledzin i w drodze do domu od sprzedawcy.

Od kilku tygodni zaczął kopcić, bardzo mocno po odpaleniu na zimnym oraz jako tako na ciepłym. Dym raczej biały. Autko nie straciło wydaje mi sie na mocy. Turbina wygląda na suchą, nie cieknie. Jest za to ubytek płynu chłodniczego, ok 1 litr na 1000km. Nie ubywa za to oleju. Jest dokładnie na połowie bagnetu. Nie ma mazi na korku oleju. Nie ma plamek oleju w naczyniu wyrównawczym.

Wymieniałem dwa czujniki temp, ten przy silniku g62 i przy chłodnicy g2, ponieważ i tak miałem błąd tego pierwszego. Świece wymienione na NGK z etki. Błędów żadnych nie mam. Turbina po regeneracji więc raczej odrzucam tą opcję, chociaż kto wie. Zostają uszczelniacze zaworowe lub uszczelka pod głowicą z tego co się naczytałem i nasłuchałem.

Jakie są Wasze podejrzenia?

Opublikowano

wiele warsztatow przeprowadza testy woda w oleju albo olej w wodzie najlatwiej podjechac do kogos podpytac aby sprawdzili uszczelke obecnie nie trzeba juz gdybac dosc latwo to zdiagnowac a przy takich ubytkach raczej bedzie to uszczelka

Opublikowano

Nadal mam nadzieję że ubytek płynu to oddzielna, nie związana z niczym sprawa. Zauważyłem dziś dosyć spore mokre miejsce na skrzyni biegów. Nie jest to olej, ale na 90% płyn chłodniczy. W którym miejscu jest usytuowana nagrzewnica?

Opublikowano

Podejrzewam uszczelkę. Obserwuj stan oleju i płynu . Kolor, ilość.

Opublikowano

A ja bym sprawdzil trojnik na glowicy. Mi 2 razy sie zesral i tez mialem jak ty

Opublikowano

Dokladnie sprawdz krociec z tylu glowicy bo bardzo czesto sie rozszczelnia i masz mokro na skrzyni od plynu.

Opublikowano

Dokładnie mi też strzelił krocie między silnikiem a podszybiem to dość częsty obiaw u brata w pasku też wczoraj pękł. Ale skoro dymi na biało możliwe że uszczelka lub głowica do sprawdzeniA. Odpal Auto rozgrzej silnik odkręć korek w zbiorniczku i zobacz jak płyn się zachowuje. Powinien stać w miejscu lub delikatnie się poruszać. Jeśli są bombelki to na bank głowica do zwalnia

Opublikowano

czy to jest ten trójnik w którym jest czujnik temperatury i dwa węże od płynu chłodniczego? Może wiecie jaki to numer części w etce jest? Postaram się zajrzeć czy nie cieknie z niego.

Opublikowano (edytowane)

Tak ten.

Nie jestem pewien na 100% bo ciężko jest cokolwiek tam zobaczyć ale włożyłem telefon od strony filtra powietrza nad sondą lamba i zacząłem robić zdjęcia na ślepo. Czy ten widoczny na zdjęciu wąż wychodzi z tego trójnika? Na złączeniu jest czerwony nalot, najprawdopodobniej od płynu chłodniczego.

1x6Fky.jpg

Winny okazał się nie króciec ale łączenie jednego węża z nim. Wymieniony króciec z nowymi oringami.

Edytowane przez Rafal2222

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...