Mozgu Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Opublikowano 7 Kwietnia 2015 (edytowane) Witam, od 15 msc jestem posiadaczem Audi A4 B5 1.9tdi AFN z quattro z 97r, chiałbym więcej mocy. Sprawa wygląda następująco, nie chciałbym rozstawać się z tym samochodem ponieważ chciałem quattro i szczerze to lubie jeździć dieselem stad ta decyzja. A4 zawsze mi sie podobało, zawieszenie jest w dobrym stanie i dość zadbany środek, w normalnym kolorze a nie jakieś zielone czy niebieskie. Nowe hamulce i wg większość bez zarzutu jedynie problem z sercem auta. Początkowo bylo lepiej ale zaczęły sie problemy w tym roku, albo auto osłabło albo mi brakuje mocy po prostu bo często jeżdżę mocniejszymi autami. Auto ma przejechane 360tys oryginalny przebieg co i tak bez tragedii bo niektórzy maja 600 i jeszcze auto chodzi. Ciśnienie sprężania to 1-27 2-27 3-28 4-27 czyli ani szału ani tragedii nie ma ale troche mało. W aucie będzie trzeba niedługo wymienić uszczelkę pod czapka bo sączy sie troche na zewnątrz miedzy 2 a 3 cylindrem. pompa trochę niedomaga lub coś z nastawnikiem bo jak zaczął cieknąć to silnik drżał, po wymianie jest troche lepiej ale bez szału, lekko drży. Turbo było niedawno czyszczone luzów brak, minimalny poprzeczny ciężko wyczuwalny. Przejdźmy do sedna, jak myślicie, czy pchać się w remont głowicy bo oczywiście dana by była do sprawdzenia itp przy wymianie uszczelki. i wtedy sprawdzić stan gładzi cylindrowej, ewentualnie nowe pierścienie i tłoki powiedzmy od auta z mniejszym przebiegiem (biore pod uwage że denka moich sa sklepane i zmeczone juz troche zyciem) przy okazji sprwdzić stan wału i może panewki. Czy szukać innego silnika który mozna sprawdzić np sprawdzajac kompresje i modląc sie żeby nie okazał sie taki jak moj lub gorszy. Gdybym "uzdrowił" moj silnik lub kupił inny, to raczej od razu wlatują wtryski 216 i program, jak budżet pozwoli to pewnie FMIC. Ale przed tym pewnie przy okazji tak konkretniej rozbiórki sprzęgło, pewnie sztywne bo obawiam sie że moje mogło by sie ślizgać przy mocy okolo 150km Czy robił ktoś taki remont? Co wg myślicie? Auto ma być robione "dla siebie" czyli wszystko tip-top ponieważ podczas użytkowania moze dalej zacząć brakować mocy i tedy w gre wchodziły by dalsze mody, z czasem moze pompa 11, większe turbo. Czy jest wg sens pchać tyle kasy a niezbyt drogie auto? Może ktoś sie zajmuje takim modzeniem byłby w stanie mniej wiecej wycenić taka operacje Edytowane 7 Kwietnia 2015 przez Mozgu
piotrsob1 Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Opublikowano 7 Kwietnia 2015 (edytowane) Na Twoim miejscu szukał bym AFN-a w z przebiegiem ok 200 kkm, wie wiem, że to prawie niewykonalne, ale z autopsji wiem że można znaleźć Braciakowi zajęło to 5 miesięcy, ale w nagrodę wyrwał igłę sztukę z Paska rozbitka za 1300 PLN-ów i to z kompletnym osprzętem Co do chipnozy, to lekki wirus na ori gratach na pewno nie zaszkodzi, jak chcesz koksu, to lepiej kupić po prostu mocne auto, albo w ogóle drugi egzemplarz tylko do głupoty Edytowane 7 Kwietnia 2015 przez piotrsob1
lukaszooo Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Wielu kolegów miało taki sam dylemat uderz do armiego, jego stare b5 AFN miało cos ok 200 kucy więc odpowie na wszystkie twoje pytania bo z tego co pamietam to tez robił remont przed modzeniem. Jesli chcesz zrobić sam program to nie pchaj sie w remont, jesli chcesz mimo to mieć zdrowiutki silnik to z autopsji wiem ze jesli zrobisz remoncik to bedziesz wiedział co masz a używka to zawsze loteria.
wodz Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Witam. Ja robiłem małą regeneracje AFN-a przy 512tyś. Tu masz wszystko opisane: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/282794-b5-afn-grob-tdi-by-wodz-gwint20-caliengine-stage3-182km413nm/ Sprawdź dobrze układ "korbowo-tłkowy",u mnie nie wytrzymał przy 540tyś. Pozdrawiam.
fazis Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Mody właściwie te same co AVG. 1. Turbo BRD 2. Wtryski 216 albo 230 3. Pompa 11 4. FMIC 5. Sprzęgło I okolice 190KM powinny się pojawić. Przy remoncie wsadziłbym dół z AWX-a. PS. km to kilometry PS2 niebieskie środki nie są takie złe
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się