Jump to content
IGNORED

Naprawa uszczelki pod głowicą


jan1audi

Recommended Posts

Witam, chciałbym się dowiedzieć krok po kroku jak rozebrać głowice i wymienić uszczelke, dlatego pytanie jak to zrobić kto miał z tym do czynienia i robił takie rzeczy to niech sie wypowie, z góry dziekuje.

Link to comment
Share on other sites

Trochę to kłopotliwe ale po kolei. Ściągasz pokrywę , głowicę odkręcasz w odpowiedniej kolejności. Potem nowa uszczelka ( możliwe ze planowanie głowicy) . Niektórzy dają nowe śruby które przykręca się też w odpowiedniej kolejności przy użyciu klucza dynamometrycznego oraz z odpowiednią siłą. Potem tylko nowa uszczelka pod pokrywę i po robocie. To tak w skrócie jednak z góry polecam warsztat.

Link to comment
Share on other sites

Dzieki, ale tyle to i ja wiem wole sam zrobić jeżeli mam dać na warsztat i mi zj***ą to, klucz dynamometryczny mam planowanie zrobie napewno, ale chciałbym wiecej informacji uzyskać na ten temat. Bardziej mi sie rozchodzi o kolejność odkrecania śrub, i z jaką siłą mam dokrecać. Bo tam nic nie trzeba ustawiać w głowicy, tylko wtryski i rozrząd i to wszystko, także wiecej szczegółów by sie przydało krok po kroku

Link to comment
Share on other sites

W necie znajdziesz wszystko co ci trzeba,bpw to rozwiercony avf

Wymiana i regul.pd -w necie

Instr.wymiany i ust.rozrządu -w necie.

Kolektor ssący 20nm

Kol.wydechowy 25nm

Siła i kolejność dokręcania daje każdy prneucent uszczelki ale nie zaleznie od tdi r4 bedzie to 40,60nm i 2x90* -zanuż śruby w oleju aby miały poślizg i zastosuj nowe śruby.

Edited by SotoM
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za mądre rady jeszcze troche poszperam po necie to napewno znajde.

Dzięki za mądre rady jeszcze troche poszperam po necie to napewno znajde.

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze poszperam za listą dokręcania co niektórych elementów autodaty jak coś będe mial na pw dam ci znać.

Link to comment
Share on other sites

Jak kupujesz uszczelke pod glowice to masz tam z jaka sila dokrecac i ktore sruby kiedy. Wymienilem chyba z 20 uszczelek i zawsze tak bylo.

Link to comment
Share on other sites

Spoko, dzieki wam koledzy narazie to są tylko gdybania i wdrażam się w temat bo do końca nie wiadomo czy to uszczelka pod głowicą

Link to comment
Share on other sites

to moze napisz co sie dzieje bo moze to tylko winna chłodniczka EGR'u

Link to comment
Share on other sites

Poprostu, weże od chłodnicy sa twarde jak cholera i po odkreceniu korka buchnie duże ciśnienie po czym płyn wzrasta od min do maximum, już korek zmieniałem ale jest to samo nawet jak zgasze samochód to weże twarde są, temperature normalnie trzyma 90stopni.

No i wlaśnie gdzieś tam z tych okolic syczy ale to tylko z pierwszego odpalenia na zimnym silniku, posyczy troche i poźniej przestaje.

Link to comment
Share on other sites

To że ciśnienie jest wciąż w układzie po ostygnięciu to normalne zjawisko to jeszcze nic nie znaczy-mam też tak ja u siebie i jak mi przyjdzie na myśal złapać za węże w innych autach to także bywają na pompowane. ubywa ci płyn?

Link to comment
Share on other sites

Nie ubywa plyn jaknarazie stoji twardo na mniej jak min po odkreceniu korka troche wzrasta ale nie zawsze do niecałego max

Link to comment
Share on other sites

Czy uwalona UPG moge objawiac sie rozniez slabsza moca i czarnym dymem przy butowaniu? Czy to raczej dolot za dymek moze odpowiadac?

Link to comment
Share on other sites

Czy uwalona UPG moge objawiac sie rozniez slabsza moca i czarnym dymem przy butowaniu? Czy to raczej dolot za dymek moze odpowiadac?

Jeździłem ponad 10 kkm z uszkodzoną uszczelką pod głowicą.

Oprócz twardych węży i wywalania płynu chłodzącego przez korek zbiorniczka wyrównawczego po mocniejszym butowaniu , żadnych innych niepokojących objawów nie było :decayed:

Link to comment
Share on other sites

A jak "laik" moze sprawdzic czy powietrze gdzies nie spierdziela? Te dwa grube weze od inter? cos jeszcze?

Link to comment
Share on other sites

Najprościej VAG-iem :decayed:

W odpowiednich grupach widać jak na dłoni odstępstwa od potrzebnej ilości przepływającego powietrza i ciśnienia doładowania :P:hi:

Edited by piotrsob1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...