Jump to content
IGNORED

Co to za zaworek pod kolektorem dolotowym?


NoWay

Recommended Posts

Witam.

Przy ostatnich pracach przy moim aucie (zwalczanie wycieków oleju oleju) znalazłem jakiś wężyk idący z jakiegoś zaworka pod kolektorem zaślepiony śrubą. Chciałbym się dowiedzieć co to za zaworek i do czego ewentualnie miałby być podłączony ten wężyk. Silnik ANB.

http://zapodaj.net/998defc7aa6ca.jpg.html

http://zapodaj.net/ec2296752808a.jpg.html

http://zapodaj.net/a15b029306718.jpg.html

Zaworek ma z drugiej strony (nie widać na zdjęciu) trzy króćce do których podłączone są dwa cieńsze wężyki i jeden grubszy.

Tak w sumie się nie przypatrzyłem za bardzo bo miałem trochę zabawy z odmą i chłodniczką ale to mnie zaciekawiło dlatego fotkę strzeliłem. Może by to tak gdzieś podłączył bo jakąś rzeźba mi to zalatuje :naughty:

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

o ile sie nie mylę steruje on zaworem dv czyli podciśnienie

Link to comment
Share on other sites

No właśnie to jest N75 ? Jeszcze się może ktoś wypowie :)

Link to comment
Share on other sites

Poszukaj mojego tematu o SAI i tam powinien być schemat z nazwami i symbolami.

To jest

23 - Recirculating valve for turbocharger -N249-

A N75 to masz:

26 - Wastegate bypass regulator valve -N75-


vaclines.gif

Edited by soulmaster3m
Link to comment
Share on other sites

Ty Gadasz na 100% o zaworze odpowietrzenia skrzyni korbowej. On wychodzi Od takiego trójnik?

To nie jest n75

Edited by hunter91
Link to comment
Share on other sites

No przecież napisałem co to jest.

1 - Air recirculation valve for turbocharger -N249

2 - Secondary air inlet valve -N112

a4-2382.png

Link to comment
Share on other sites

Zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej jest umieszczony w gumowym trójniku , a ten pod kolektorem ssącym.

Link to comment
Share on other sites

Według tego co napisał soulmaster3m to jest to właśnie N249. Tylko teraz do czegoś ma być podpięty ten wężyk ?

Z drugiej strony, tej niewidocznej jest jakby trójnik i wszystko jest podpięte tylko z tej widocznej na zdjęciach strony z jednego króćca wychodzi zaślepiony wężyk.

A może nigdzie ma nie być ?

Edited by NoWay
Link to comment
Share on other sites

A czytałeś w ogóle ten mój temat o SAI? Też miałem ślepy wężyk bo wcześniej było inne turbo to do usunąłem.

No jak to do czego ma być podpięty. Napisałem co to za zaworek, dałem schemat to już dziecko w przedszkolu by ci wzięło kredkę i pojechało po liniach do celu. U ciebie to zawór N249 to weż kredkę i jak małe dziecko uzupełnij kolorowankę nie wychodząc za linie.


13042445865_826c7dcffb_c.jpg[/url]

13042797154_ec44e2c245_c.jpg

mój zaślepiony przewód idący do turbo

13042802204_1f2b381f30_c.jpg


17198297365_756a6095c9_o.png

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej jest umieszczony w gumowym trójniku , a ten pod kolektorem ssącym.

no a zawor od skrzyni takze jest pod kolektorem

Link to comment
Share on other sites

No, według tego ostatniego i przedostatniego zdjęcia to ma być czerwony wężyk idący do kolektora dolotowego. Tylko, że u mnie do kolektora w tym miejscu wchodzi jakiś inny wężyk. I Soulmaster3m twój temat czytałem, a, i nie spinaj się tak :wink:

Pogoda lipna bo pada dlatego nie chcę już tam dzisiaj zaglądać, ale jak jakieś cuda odkryję to liczę na pomoc.

Edited by NoWay
Link to comment
Share on other sites

Ja się nie spinam, na uskuteczniam to co mam na co dzień w pracy, banda dzieci w średniej wieku, której ciągle trzeba młotkiem najprostsze rzeczy w mózgownicę wbijać, wyjaśniać jak łopatę trzymać, aż dziw, że wiedzą jak oddychać.

W 4 poście dałem mapę do wędki a Ty w 8 poście dalej nie wiesz gdzie pływa rybka.

Ten inny wężyk to gdzie idzie? W sensie u ciebie.

Edited by soulmaster3m
Link to comment
Share on other sites

Witam

Zapomniałem dodać, że kiedy musiałem zmienić głowicę (zmieniłem na taką z AEB) pozbyłem się całego obwodu SAI razem z zaworem CV, gdyż w głowicy AEB nie ma otworu na CV.

Przerobiłem zdjęcie żeby pokazać jak to wszystko jest u mnie połączone.

http://zapodaj.net/9e742afe80361.bmp.html

Co więcej patrzyłem i patrzyłem na WG i nie widze tam drugiego wejścia na jakieś podciśnienie, wydaje mi się na 99%, że jest tylko jeden wężyk z N75 podpięty (chyba, że od dołu WG jest jakieś wejście ale nie mam jak osłony zdjąc a ręką nic nie wyczuwam).

Czy takie połączenie jest ok?


Nie to zebym sie dopominal ale moze ktos oceni moje polaczenie..? :)

No spece?? :P

Link to comment
Share on other sites

Hej, chcę trochę zmodyfikować swój układ podciśnień itp.

Pierwsza sprawa, chciałem połączyć DV bezpośrednio do kolektora i zaślepić wszystkie 3 króćce w N249.

1. Czy to nie wywali jakichś błędów takie zaślepienie?

2. Czy nie wpłynie to negatywnie na pracę DV? Szukałem na necie i niby wielu łączy bezpośrednio DV z kolektorem, ale znalazłem też jakiś wykres, że to jest niekorzystne, bo dochodzi do podbicia ci ciśnienia. Jak to w końcu jest, ktoś wie?

Inna sprawa to N80. On leci do trójnika z którego jeden przewód idzie do turbo, a drugi wpada pod kolektorem.

3. Czy można wywalić ten przewód co idzie do kolektora? Gdzieś czytałem, że ktoś tak zrobił, ale nie wiem jakie to ma realne konsekwencje.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...