siwysk7 Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Witam, audi to 95 rok silnik 1Z mam taki problem mianowicie : odpalilem normalnie rano auto i pojechalem do pracy w trakcie jazdy dodawala sobie gazu(jakies 100-200 ob) tzn tak jakby sie dlawila po poludniu dodawala sobie juz wiecej okolo tysiaca obrotow ale zaraz sie unormowalo i wszystko wracalo do normy, przed chwila chcac jechac probowalem odpalic, odpalila strasznie ciezko i z rury wydechowej duza chmura czarnego dymu po chwili dym ustal i auto chodzilo normalnie, zgasilem zeby zobaczyc czy dalej tak ciezko odpali auto wogole nie odpalilo, mozna krecic krecic i nic . Probowalem odpalic na plaka ale odpalila i zgasla odrazu po paru sekunach. Panowie co mozebyc przyczyna ? Dzis jescze podlaczalem pod kompa i pokazalo takie o to błedy :/ 01237 Zawór odcięcia paliwa – N109 01117 Sygnał ładowania generatora terminala DF 00553 Czujnik masy przepływu powietrza – G70 65535 nie napisal ocb ? ;/ dodam jescze ze za intercooler plak i pali lecz odrazu gasnie :/
quadral20004 Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Opublikowano 22 Kwietnia 2015 zawor odciecia paliwa.stawiam ze on do wymiany
goldi Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Od razu gaśnie bo nie ma paliwa i jest zapowietrzony przede wszystkim w filtrze musi być paliwo po drugie jak juz będziesz kręcił poluzuj na wtryskach rurki niech sie odpowietrzy i dodatkowo możesz sobie pomóc plakiem podczas odpalania.dodatkowo sprawdz czy dochodzi napięcie na zawór n 109 podczas przekręcenia zapłonu
siwysk7 Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2015 zaworek dziala tzn slychac pykanie przy wlaczaniu zaplonu, byc moze za slabe napiecie na nim jest, sproboje jutro jescze z tym odpowietrzaniem
eaglent Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Ja natomiast bym sprawdził bezpieczniki w puszce od ecu, kiedyś czytałem, że takie błędy może powodować uwalony jeden z większych bezpieczników
Hezen Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Błąd 65535 dał się skasować? Wysłane z mojego GT-I9100
siwysk7 Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2015 z tego co wiem to chyba nie :/
Hezen Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Opublikowano 23 Kwietnia 2015 (edytowane) Stojąc przed autem, po prawej stronie podszybia jest czarna plastikowa skrzynka. W tej skrzynce jest ECU, odkręć pokrywę i sprawdź bezpieczniki oraz rozkręć ECU, bo ten błąd pojawia się najczęsciej przez zalanie elektroniki ecu przez olej z dolotu (pęknięty wężyk idący do map sensora) Co do diagnozy tego błędu to nie jestem na 100% pewny, bo nie wiem czy przy silnikach 1Z map sensor był w ecu. Wysłane z mojego GT-I9100 Edytowane 23 Kwietnia 2015 przez Hezen
mantix Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Co do diagnozy tego błędu to nie jestem na 100% pewny, bo nie wiem czy przy silnikach 1Z map sensor był w ecu. Siedzi w kompie na bank
Hezen Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Mantix, dzięki za potwierdzenie Wychodzi na to że moja diagnoza jest prawidłowa. Wężyk przy map sensorze nie pęka z byle powodu, bo jest to najczęsciej przeładowujące turbo - zbyt duże ciśnienie w dolocie. Jeśli będzie łapał tryb awaryjny to zaworek n75 do diagnozy/podmiany. Wysłane z mojego GT-I9100
Musashi Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Opublikowano 23 Kwietnia 2015 wężyk zwykle pęka ze starości. nawet przeładowujące turbina nie wytwarza aż tak dużego ciśnienia żeby go rozerwało oprócz bezpieczników do sprawdzenia przekaźnik zasilający ECU. w jednym z wątków zamieściłem rysunek. poszukaj, poczytaj. układ wtryskowy nie zapowietrzy się przez niedziałający N109.
siwysk7 Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2015 panowie gdzie znajde ten wezyk od map sensora ?
Hezen Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Opublikowano 23 Kwietnia 2015 (edytowane) wężyk zwykle pęka ze starości. nawet przeładowujące turbina nie wytwarza aż tak dużego ciśnienia żeby go rozerwało Jak u siebie rozbierałem ecu przez błąd 65535 to myslałem że przez ciśnienie pękł, bo zarazem miałem turbo do czyszczenia - po wymianie wężyka łapałem awaryjny.Drugą sprawą jest to że był zrobiony z innej gumy i był bardzo miękki, na pierwszy rzut oka wydawał się na mniej wytrzymały. To sprawiło że od tamtej pory łączyłem fakt pękniętego wężyka z przeładowaniem turbo. Tak czy inaczej dziękuję za sprostowanie i poprawienie mnie, w końcu człowiek uczy się na błędach Siwysk7, dwa posty wcześniej (post #8) pisałem gdzie masz szukać tego wężyka. Wysłane z mojego GT-I9100 Edytowane 23 Kwietnia 2015 przez Hezen
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się