Jump to content
IGNORED

bierze olej 1.8 T


Recommended Posts

Posted

Siemka. jakiś miesiąc temu kupiłem sobie A4 1.8t avj 110kw , wszystko fajnie ładnie. Do czasu :D
Problem pojawił się gdy pojechałem w trasę, okazało się ze na ok. 1000km zabrał 2l oleju :D. Nie ukrywam ze nie jestem zachwycony ale to przecież audi <3 :wub:. Dziwi mnie fakt ze nie kopci na niebiesko(chociaż nie jestem w stu procentach pewny samemu ciężko to sprawdzić a szczególnie na autostradzie), zamontowałem gaz, wymieniłem odmę bo była pęknięta, nie ma żadnych problemow z odpalaniem. co do samej pracy silnika to nie mam pojęcia ponieważ nigdy nie miałem styczności z tym silnikiem, jak dla mnie chodzi normalnie. jedyny objaw to jak by woda albo olej z wydechu z pewnością jakaś ciecz, spalanie w normie.

Wiec mam kilka pytań :D
1. co ewentualnie jestem w stanie sam sprawdzić?
2. po czym poznać ze to turbo? ( ewentualnie jakie byly by koszty wymiany?)
3. głowica? ( co wymieniać? od czego zacząć? całkowity remont? ewentualne koszty?)

4. co mam robić? :D

  • Upvote 1
Posted

Na początek zdejmij wąż z intercoolera :) jak będzie tam olej to Turbo do wymiany. Koszt, to zalezy czy regeneracja, nowa czy uzywana. Jak regeneracja to w 1200PLN powinienes sie zmiescic. Nowa to pewnie kolo 3000PLN a uzywka to koszty kolo 700PLN, mowie tu o cenach z robocizną nie w ASO :)

Posted

Pokaż mi auto gdzie nie będzie śladowych ilości oleju w tym wężu.

Posted

uszczelniacze zaworowe kaputt

Posted

w weżu zawsze troszkę oleju będzie ale to właśnie śladowe ilości. No chyba że leci ciurkiem ;p
Połknął 2litry oleju na tysiąc. Więc DEV chyba dobrze sugeruje gumki na zaworach.

Posted

A jaki jest kosat wymiany gumek na zaworach?

Posted

A jaki jest kosat wymiany gumek na zaworach?

tyle co zdjecie głowicy

Posted

W slupsku slyszalem ze jest gosc ktory wymienia gumy bez zdejmowania glowicy bo to wiaze sie z jej pozniejszym planowaniem. Wiesz cos o tym mechaniku Dev?

Posted

Można próbować ogarnąć temat bez zdejmowania głowicy o ile dostęp do zapięć zaworów jest dobry. Praktykowałem to w silnikach motocyklowych :-D

Posted

Podłącze się pod temat, odma może walić olejem do silnika i go spalać? Może tutaj szukać?

Turbine mam zregenerowaną 1000km temu a samochód dalej lubi przykopcić i smierdzi ( najbardziej jak ciepły chwile postoi na wolnych obrotach i dodam gazu ). Zrobiłem błąd bo nie wyczyściłem intercoolera, tylko sam dolot, gdzie dosłownie wylał się olej . Ogólnie na tysiąc km wziął pół bagnetu, czyli jakieś 0.5l? W najbliższych dniach postaram się zrobić pomiar kompresji, ale raczej to wykluczam, bo silnik trzyma moc itp

Posted

W slupsku slyszalem ze jest gosc ktory wymienia gumy bez zdejmowania glowicy bo to wiaze sie z jej pozniejszym planowaniem. Wiesz cos o tym mechaniku Dev?

Tez to robię, dość mozolne i pracochłonne.

Posted

W slupsku slyszalem ze jest gosc ktory wymienia gumy bez zdejmowania glowicy bo to wiaze sie z jej pozniejszym planowaniem. Wiesz cos o tym mechaniku Dev?

Tez to robię, dość mozolne i pracochłonne.

ale mozna zaoszczedzic kilkaset zlotych :)
Posted

Prawdę mówiąc to wolałbym ja zdjąć, jezeli po takim przebiegu zdechły uszczelniacze to warto zajrzec do gniazd, zaworów i prowadnic.

Posted

Podłącze się pod temat, odma może walić olejem do silnika i go spalać? Może tutaj szukać?

Turbine mam zregenerowaną 1000km temu a samochód dalej lubi przykopcić i smierdzi ( najbardziej jak ciepły chwile postoi na wolnych obrotach i dodam gazu ). Zrobiłem błąd bo nie wyczyściłem intercoolera, tylko sam dolot, gdzie dosłownie wylał się olej . Ogólnie na tysiąc km wziął pół bagnetu, czyli jakieś 0.5l? W najbliższych dniach postaram się zrobić pomiar kompresji, ale raczej to wykluczam, bo silnik trzyma moc itp

moze zle zregenerowana turbina? Jak nie uszczelka pod glowica ani uszczelniacze to pozostaje chyba tylko turbo.
Posted

Już wszystko jasne, węże z turbiny w miare suche ( w końcu regeneracja była jakieś 1200km temu ), ciśnienie sprężania na każdym cylindrze 11.5 bara.

Gumki do roboty. Tutaj pytanie, bo pewnie będę zdejmował głowice. Czy coś od razu warto zrobić? Wiadomo, nowe uszczelki i planowanie. Co jeszcze? Łańcuch się nie odzywa, tylko przy odpalaniu na zimnym jakieś 2 sekundy, więc akceptowalnie

Posted

Już wszystko jasne, węże z turbiny w miare suche ( w końcu regeneracja była jakieś 1200km temu ), ciśnienie sprężania na każdym cylindrze 11.5 bara.

Gumki do roboty. Tutaj pytanie, bo pewnie będę zdejmował głowice. Czy coś od razu warto zrobić? Wiadomo, nowe uszczelki i planowanie. Co jeszcze? Łańcuch się nie odzywa, tylko przy odpalaniu na zimnym jakieś 2 sekundy, więc akceptowalnie

Jak się odzywa to trzeba robić bo nie będzie lepiej tylko gorzej .

Posted

Ja obstawiam jednak pierścienie....

przy gumkach puszczałby dymka rano ...

pomiar ciśnienia sprężania w nijaki sposób oddaje sprawność pierścieni zgarniających (olejowych)

Posted

To może i ja dołączę tu swój problem. Co może być przyczyną spalania oleju w takiej sytuacji:
Silnik rozgrzany, pracuje na jałowych ok. 3min., przygazówka i poleci chmurka niebieskiego dymu. Każde kolejne wciśnięcie gazu i nic nie widać. Dopiero jak popracuje spokojnie i znowu gaz to chmurka. Na wirniku turbiny jakieś luzy się wyczuwa. Odma drożna - na czas testów zrobiona "wolna". Planuję zajrzeć do świec i zdjąć kolektor ssący i sprawdzić jak wyglądają trzonki zaworów - czy nie mokre od oleju. W razie czego uszczelniacze. Olej Valvoline 5w40 wymieniony 8kkm temu przebieg ok. 240tys.km. Od wymiany wziął już lekko ponad litr. W wężach dolotu są ślady oleju Jest przyczyna, którą charakteryzuje taki objaw?

Posted

Turbo

Posted

U mnie też brak wycieków i kopcenia a mimo to co 2 tyś. prawie litr dolewam.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...