Skocz do zawartości
IGNOROWANY

problem z ubywajacym olejem


lukaszaudib6

Rekomendowane odpowiedzi

Powiem tak mi się za***iście tym autem jeździ nie wiem co wy macie z tą mocą? Auto się ładnie rozpędza, jak chcesz mieć auto na autostradę to nie 5 biegowa benzyna bez turba. Wygląda ładnie (mam srebrnego sedana), jeździ się wygodnie, gaz można założyć jak ktoś chce takowac za 2.20, do tego nie mając zbyt wielka wiedzę można przy tym aucie coś zrobić no i nie kosztuje 50tys. Dzisiaj nawet jak dasz 50-70 tys. za używane auto to dalej możesz nie pojeździć (mam na myśli nowe silniki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no 1.6 nie chce jechać, żeby zbierało się tak jak 2.0 przy normalnej jeździe trzeba spalić 4 litry gazu na setkę więcej.
i to powyżej stówy już 1.6 nie ma najmniejszego podejścia, chyba że na 5 biegu, wtedy do 120 szybciej się zbierze bo 2.0 przy stówie ma za niski moment obrotowy (chyba 2400rpm, max jest dopiero przy 3300rpm).

do miasta jest to dobry i elastyczny silnik, ale na do większej jazdy się nie nadaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Siedziałem w 2.0 i gdybym miał wybierać wziął bym 1.6 ale to jest tylko moje zdanie. Oczywiście 1.8 t będzie dużo lepiej się zbierać jak nam turbo pomoże wejść na obroty ale ma swoje wady w VW znajomemu 1.8t oprócz oleju bierze 13 litrów benzyny.. zastanowił bym się jedynie nad 1.9 TDI ale trafił mi się 1.6 MPI i przy tym narazie zostanę bo jak ktoś wcześniej napisał wolę pchać pieniądze w cos innego niż samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak mi się za***iście tym autem jeździ nie wiem co wy macie z tą mocą? Auto się ładnie rozpędza, jak chcesz mieć auto na autostradę to nie 5 biegowa benzyna bez turba. Wygląda ładnie (mam srebrnego sedana), jeździ się wygodnie, gaz można założyć jak ktoś chce takowac za 2.20, do tego nie mając zbyt wielka wiedzę można przy tym aucie coś zrobić no i nie kosztuje 50tys. Dzisiaj nawet jak dasz 50-70 tys. za używane auto to dalej możesz nie pojeździć (mam na myśli nowe silniki)
Mam dokładnie takie samo zdanie :) Sam jak swoją b6 kupowalem rok temu to przekonało mnie to że 1.6 jest jednak nie do zajechania, zresztą każdy mi to powtarzał po zakupie, zresztą mam w domu jeszcze b5 tyle że nie ALZ a ADP i nie ukrywam że różnica w budowie jest duża ż racji zaworu egr dwumasy kolektora z kierownica powietrza i jednak ta starsza konstrukcja jest lepsza pod względem awaryjności. B5 ma niby 270 tyś nalotu + prawdopodobnie jakieś 60 tyś było cofnięte to dopiero zaczęły się powoli popychacze odzywać. B6 ma 160 tyś obecnie potwierdzonego przebiegu i myślę że ona do tych 300 tyś bez jakiegoś poważniejszego remontu nie dotrzyma, lecz nadal jest tania w utrzymaniu, części też nie są drogie więc nie ma co za wczasu narzekać. Z silnikiem nie mam żadnych problemów oleju nie bierze ani nic z tych rzeczy. Przed wymiana rozrządu brała olej ale to z powodu rozwalonego termostatu i czujnika temperatury i silnik był cały czas niedogrzany. Od wymiany 5 tyś zrobiłem i stan oleju cały czas w normie.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami mam błąd termostatu, ale auto po 4km jest dogrzane, wskazówka trzyma pion. Raz faktycznie opadla o 5 mm, ale po kilku sekundach wróciła (to było na początku jazdy).
Może pod tym kątem powinienem też popatrzeć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, moreluz napisał:
Czasami mam błąd termostatu, ale auto po 4km jest dogrzane, wskazówka trzyma pion. Raz faktycznie opadla o 5 mm, ale po kilku sekundach wróciła (to było na początku jazdy).
Może pod tym kątem powinienem też popatrzeć...

U mnie dopóki czujnik był sprawny też trzymała pion tyle że termostat mi się rozleciał w środku i oszukiwał kompa dopiero jak mi czujnik padł to zacząłem się tym bardziej interesować. Kazałem mechanikowi wymienić czujnik jednak on szedł w zaparte że to musi być termostat i na to wyszło że obydwoje mieliśmy rację bo najpierw wymienił czujnik i było ok znowu temp trzymał ale jak rozrząd złożył to nie mógł odpowietrzyć układu i termostat też nadawał się do wymiany. Vagiem to idzie sprawdzić tylko najlepiej jak zimny silnik jest.

Wchodzisz w bloki pomiarowe i otwierasz 3 grupy 130 131 i 134 i tutaj wklejam tekst z poradnika tyle że gość to opisuje dla 2.0 ALT ale to nie ma znaczenia, budowa jest prawie ta sama. 

Do regulacji wymagane są oczywiście czujniki temperatury płynu chłodzącego. Silnik ALT posiada dwa takie czujniki: 
- G2/G62 zamontowany na wyjściu z silnika (przy grodzi), G62 przesyła informacje do ECU a G2 na zegary. Są to 2 czujniki zintegrowane w jednej obudowie. 
- G83 zamontowany na wyjściu z chłodnicy (na dolnym wężu) 
Sterownik na podstawie tych wskazań reguluje natężenie prądu i steruje aktuatorem F256 w obudowie termostatu. Podgrzewana jest specjalna substancja woskowa, która się rozszerza wysuwając pin (bolec). 

Uszkodzenie G62 - wentylator pracuje na 1 biegu. 
Uszkodzenie G83 - wentylator pracuje na 1 biegu 
Jeżeli brakuje sygnału z obu czujników, aktuator wysterowany jest na duży obieg, a wentylator pracuje na drugim biegu. 

Aby sprawdzić poprawność działania czujników temperatury, najlepiej sprawdzać ich wskazania po nocy, na zimnym silniku. Wtedy wskazania z czujników powinny być zbliżone. Pomocny będzie znowu VAG/VCDS 

Grupa 130 

1 kratka - G62, 2 kratka - G83, 3 kratka - wysterowanie aktuatora F256 
Temperatura silnika (G62) zawsze musi być większa niż temperatura płynu chłodzącego na wyjściu z chłodnicy (G83) 

Grupa 131 

Tu mamy ciekawą rzecz, możemy sobie podejrzeć jaką aktualnie temperaturę silnika żąda ECU (spec) a jaką fizycznie silnik osiąga (act). Dzięki tej grupie możemy wychwycić wszelkie nieprawidłowości związane z niedomaganiem układu chłodzenia. 

Grupa 134 

1 kratka - temperatura oleju, 2 kratka - temperatura zewnętrzna, 3 kratka - temperatura zasysanego powietrza (czujnik w kolektorze dolotowym), 4 kratka - G62 
I tu rano na zimnym silniku temperatury powinny być do siebie zbliżone 

Warto co jakiś czas kontrolować, czy nie mamy przekłamań w G62 i G83. Zakłócenia mogą wpływać na żywotność silnika, konsumpcję paliwa i czystość spalin. 

Jak widać podstawową cechą takiego układu jest termostatyczna regulacja temperatury silnika z różną temperaturą zadaną oraz sterowanie pracą wentylatora chłodnicy w zależności od obciążenia silnika. 


Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez patryq633
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie nowości. Zaświeciła się kontrolka że mam minimalna ilość oleju.. dolałem moze 0,2 i mam ponad pół stanu na bagnecie. Czary? Chyba że ta kontrolka zaświeciła się od tego dodatku do oleju LIQUI MOLY STOP?(wymieniłem jeszcze świece sondę). I druga sprawa że pomimo emulatora na drugą sondę świeci check :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka to czasami problem czujnika poziomu oliwy. Skoro masz ponad połowę miarki to innej opcji nie ma.

Jeszcze pozostaje kwestia cisnienia - nie wiem czy w B6 ta sama kontrolka odpowiada za ciśnienie i poziom, ale np. w A6 czerwona to ciśnienie, pomarańczowa to poziom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, moreluz napisał:

Kontrolka to czasami problem czujnika poziomu oliwy. Skoro masz ponad połowę miarki to innej opcji nie ma.

Jeszcze pozostaje kwestia cisnienia - nie wiem czy w B6 ta sama kontrolka odpowiada za ciśnienie i poziom, ale np. w A6 czerwona to ciśnienie, pomarańczowa to poziom.

Pomarańczowa była menda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Fwl7 napisał:

A u mnie nowości. Zaświeciła się kontrolka że mam minimalna ilość oleju.. dolałem moze 0,2 i mam ponad pół stanu na bagnecie. Czary? Chyba że ta kontrolka zaświeciła się od tego dodatku do oleju LIQUI MOLY STOP?(wymieniłem jeszcze świece sondę). I druga sprawa że pomimo emulatora na drugą sondę świeci check :/

Możliwe, że czujnik w misce olejowej do wymiany. Co do sondy to najlepiej wyłączyć w ecu :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie nowości. Zaświeciła się kontrolka że mam minimalna ilość oleju.. dolałem moze 0,2 i mam ponad pół stanu na bagnecie. Czary? Chyba że ta kontrolka zaświeciła się od tego dodatku do oleju LIQUI MOLY STOP?(wymieniłem jeszcze świece sondę). I druga sprawa że pomimo emulatora na drugą sondę świeci check :/
Za jakieś 50-100 km zaświeci się znowu. Mi też tak świrowała przez chwilę ale samo jej przeszło. Tutaj myślę że te przewody podciśnienia zawór egr i odma są do sprawdzenia i wyczyszczenia

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, patryq633 napisał:

Za jakieś 50-100 km zaświeci się znowu. Mi też tak świrowała przez chwilę ale samo jej przeszło. Tutaj myślę że te przewody podciśnienia zawór egr i odma są do sprawdzenia i wyczyszczenia

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
 

Dam radę sam przeczyscic czy trzeba fachowca? Może jakaś mała instrukcja:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dam radę sam przeczyscic czy trzeba fachowca? Może jakaś mała instrukcja:)
Z egr-em powinieneś sobie poradzić, jest on w miarę widocznym miejscu z tyłu silnika zaraz pod deklem. Natomiast żeby się do odmy dostać to tu już trzeba prawdopodobnie odkręcić kolektor dolotowy.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,
Jeśli to nie problem dla was to zróbcie fotorelacje z czyszczenia tych gratów.
Wspólnymi siłami może opracujemy jakiś poradnik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie gdyby ktoś zrobił foto krok po kroku jak odmę wyczyścić to od każdego by dostał ? :)

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.12.2017 o 17:41, Fwl7 napisał:

Dokładnie gdyby ktoś zrobił foto krok po kroku jak odmę wyczyścić to od każdego by dostał ? :)

Odmę można wyczyścić ( wymienić) od góry, trzeba tylko zdemontować przepustnicę. Przy czyszczeniu przepustnicy można sobie przy okazji wyczyścić lub najlepiej wymienić odmę- w dosłownie parę minut....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Offtop, ale tutaj najszybciej się dowiem.

Po jakim czasie / dystansie nagrzewa Wam się ten 1.6? Jeśli nie problem to sprawdźcie na ustawionym na 20C/auto i na off. Jaka temperatura powietrza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi (w zimę) na off to jakieś 3km (4minuty) przejadę zanim 90stopni złapie. Obroty 2-2,5tys. Z tym że ja w garażu trzymam i trochę łatwiej mu się grzać. Na 20C to zdecydowanie dłużej się grzeje, zauważyłem to na początku i zawsze na OFF mam jak nie złapie temperatury roboczej.

Edytowane przez chicken-A4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ciut dłużej (3-4km), trzymam w blaszaku i nie zawsze uda się od razu wcisnąć "off". Ciekawe czy tak ma każdy z posiadaczy 1.6?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...