Skocz do zawartości
IGNOROWANY

problem z ubywajacym olejem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja mam zazwyczaj ustawione na 19 stopni i po 4-5 km mam 90 stopni Klime włączam zaraz po odpaleniu samochodu i nie mam problemów z zagrzaniem silnika. Ciepłe powietrze i tak w większości z klimy idzie a nie z silnika. Z silnika idzie wtedy jak na klimatroniku będzie przycisk Econ włączony

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano



Ciepłe powietrze i tak w większości z klimy idzie a nie z silnika.


Jesteś pewien, że klima poza osuszaniem powietrza również je znacząco ogrzewa?
Opublikowano
12 godzin temu, patryq633 napisał:

Ja mam zazwyczaj ustawione na 19 stopni i po 4-5 km mam 90 stopni Klime włączam zaraz po odpaleniu samochodu i nie mam problemów z zagrzaniem silnika. Ciepłe powietrze i tak w większości z klimy idzie a nie z silnika. Z silnika idzie wtedy jak na klimatroniku będzie przycisk Econ włączony

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
 

Co to za bzdury? W niektórych autach były dostępne elektryczne nagrzewnice jako opcja lub webasto. Ale standardowa klima w A4B6 na pewno nie grzeje sama z siebie.  

Opublikowano

Przecież poniżej pewnej temp. zewnętrznej (chyba +4) klima nie działa i automatycznie rozłącza kompresor i żadne econ wtedy nie świeci :D

Opublikowano

Econ = clima off. Możesz wcisnąć przy każdej temperaturze i się zapali. Klima jest z automatu na On.

Opublikowano (edytowane)
14 godzin temu, przem8 napisał:
Przecież poniżej pewnej temp. zewnętrznej (chyba +4) klima nie działa i automatycznie rozłącza kompresor i żadne econ wtedy nie świeci [emoji3]

W a4 b5 m.in. tak to działało. W b6 jest już inaczej. Przy -20 stopniach na zew. uruchomię klime, i będzie chłodzić.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
 

Edytowane przez patryq633
Opublikowano
15 godzin temu, PERUN_ napisał:

Co to za bzdury? W niektórych autach były dostępne elektryczne nagrzewnice jako opcja lub webasto. Ale standardowa klima w A4B6 na pewno nie grzeje sama z siebie.  

Nie chodziło mi o to że sama z siebie grzeje, tylko o to że w znacznym stopniu pomaga w tym aby dużo szybciej w kabinie było ciepło.

Opublikowano

Wydaje mi się, że klimatronik tylko czeka aż silnik się zagrzeje by odebrane ciepło podać do kabiny zgodnie z nastawami.

Opublikowano
W dniu 23.12.2017 o 14:21, Fwl7 napisał:

Dokładnie. Siedziałem w 2.0 i gdybym miał wybierać wziął bym 1.6 ale to jest tylko moje zdanie. Oczywiście 1.8 t będzie dużo lepiej się zbierać jak nam turbo pomoże wejść na obroty ale ma swoje wady w VW znajomemu 1.8t oprócz oleju bierze 13 litrów benzyny.. zastanowił bym się jedynie nad 1.9 TDI ale trafił mi się 1.6 MPI i przy tym narazie zostanę bo jak ktoś wcześniej napisał wolę pchać pieniądze w cos innego niż samochód.

Bardzo mądre podejście do sprawy.Mam sedana  z 1,6 8v 102KM i to najlepszy wybór wg mnie.Mam wielu kolegów jeżdżących A4B6,7,w tym B7 z silnikiem ALZ j.w. w dodatku kombi.Śliczne auto'2004,zadbane,niemal jak inne, 3 krotnie droższe i ciągle niedomagające. On  również świadomie wybrał auto z tym silnikiem,bo to jest wystarczająca moc na nasze drogi i autostrady a "zbiera "się nie gorzej niż 1.8T czy o większej pojemności.Szkoda,że tak mało na tym forum jest informacji,relacji o A4 z tym rewelacyjnym,skądinąd silnikiem.Może to nie wynika z lenistwa,a raczej z braku wielkich problemów,jak w przypadku innych,skomplikowanych i drogich w eksploatacji wersji silnikowych.Poza niewielkim zużyciem oleju (10w40 shell  ~~270ml/1000km) i 7,5 l Pb95/100km, nie wymaga żadnych  nagłych zabiegów.Przy okazji zwracam się do młodych : piszcie więcej o Waszych Audi B6,7 z tym silnikiem  1,6 8V ALZ wstawiajcie fotki, dzielcie się doświadczeniami, bo to naprawdę bardzo popularny silnik w tym aucie. Pozdrawiam wszystkich !   

Opublikowano
9 godzin temu, W.W. napisał:

Szkoda,że tak mało na tym forum jest informacji,relacji o A4 z tym rewelacyjnym,skądinąd silnikiem.Może to nie wynika z lenistwa,a raczej z braku wielkich problemów,jak w przypadku innych,skomplikowanych i drogich w eksploatacji wersji silnikowych.

Jest mało a to dlatego że w Polsce nadal jest zbyt mało b6/b7 z tym oto jakże dobrym i praktycznie bezawaryjnym motorze, przynajmniej w moim przypadku mogę taką opinie wystawić. Kolega handlarz od którego koniec końców kupiłem właśnie b6, przywiózł ją tylko dlatego że właśnie jest ich u nas zdecydowanie mało i szybko sprzeda taki temat. Wystarczy w sumie wejść na otomoto itd i tam jest wysyp b6 z jednostkami 1.9TDI ,1.8T a najwięcej to chyba jest tego 2.0 ALT :) Będzie więcej ALZ w Polsce to i na forum będzie tego więcej :D 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Jak Janusz mówi, że 1.9 jest najlepsze, to jest najlepsze. Koniec, kropka...

 

A tak na serio diesela miałem w v40, 1.9 - super auto, tylko, że silnik 2x remontowałem (sprowadzony z Włoch, pewnie ktoś go tam przegrzał). Sprzedałem.

 

Chciałem benzynę (on no more), trafiła sie B6, (B7 mi się nie podoba). Ma swoje bolączki (lambda tylko ori, przepustnica tylko ori itp), ale jak się zrobi tak się jeździ.

 

Na pewno będę tu zaglądał i dzielił się wiedzą na temat tego auta, choć to tylko narzędzie-dupowóz [emoji4]

 

 

Opublikowano

Panowie dodam tylko że założyłem gaz i 100km robię za 17zl a nie żałuję sobie bo lubię go pogonić najlepsze jest rozpędzanie jadę na gazie to go mogę pocisnac nawet do 4tys. bo w środku tylko słychać mruczenie(jest nieźle wygłuszenie) i delikatnie wciska w fotel:) tak tak.. 1.6 102 też może wcisnąć w fotel(przynajmniej u mnie stan auta na to pozwala). A i muszę przyznać że na gazie ku zdziwieniu lepiej się zbiera(jest takie wrażenie jak by mu ubyło trochę kg wagi), na pewno ma tutaj znaczenie z na założenie moje instalacji BRC za 2600 czekałem u gazownika w kolejce prawie miesiąc. 

Z innej beczki zlokalizowaliśmy że cieknie mi olej na łączeniu skrzyni i silnika oraz z pod pokrywy zaworów(klawiatury). Kopcenia na biało po trasie 100km i +2° znika. Ale te benzyny w audi kopca w zimie i tyle, gaziarz mi badał spaliny i jest ok. Te wycieki olejów trzeba ogarnąć mam nadzieję że to uspokoi trochę olej którego trochę ubywa.

Opublikowano

Ja robię do 15kkm rocznie i wydaje się, że lpg będzie słabą inwestycją.

Opublikowano (edytowane)
44 minuty temu, moreluz napisał:

Ja robię do 15kkm rocznie i wydaje się, że lpg b ędzie słabą inwestycją.

A ja 30tys :D

Edytowane przez Fwl7
Opublikowano

@Fwl7 Na pewno masz 1.6 ALZ?  Z czego się przesiadłeś na niego?  Bo zdaniem wielu (moim również)  ten silnik w A4B6 to porażka. Pali sporo, osiągi mizerne (ponad 13sek do setki), kultura pracy niska, głośny, częste problemy z pierścieniami olejowymi. Ja się właśnie pozbyłem swojego A4B6 przez ten właśnie silnik.

Opublikowano
4 minuty temu, PERUN_ napisał:

@Fwl7 Na pewno masz 1.6 ALZ?  Z czego się przesiadłeś na niego?  Bo zdaniem wielu (moim również)  ten silnik w A4B6 to porażka. Pali sporo, osiągi mizerne (ponad 13sek do setki), kultura pracy niska, głośny, częste problemy z pierścieniami olejowymi. Ja się właśnie pozbyłem swojego A4B6 przez ten właśnie silnik.

Tak 1.6 ALZ już 118 tys. Przebiegu. Chyba zależy kto czego szuka. Ja się śmieję jak tankuje:)

Opublikowano
2 godziny temu, Fwl7 napisał:

Tak 1.6 ALZ już 118 tys. Przebiegu. Chyba zależy kto czego szuka. Ja się śmieję jak tankuje:)

Szkoda tylko że śmierdzi olejem w kabinie jak się rozgrzeje ;-) Remont nie będzie już taki zabawny ;-)

Opublikowano
1 godzinę temu, PERUN_ napisał:

Szkoda tylko że śmierdzi olejem w kabinie jak się rozgrzeje ;-) Remont nie będzie już taki zabawny ;-)

Widzę pewna złośliwość. Byś może, ale dzięki gazowi będę miał na ten remont.

Opublikowano (edytowane)
44 minuty temu, Fwl7 napisał:

Widzę pewna złośliwość. Byś może, ale dzięki gazowi będę miał na ten remont.

Jak na razie to "zainwestowałeś" 2600 w nie do końca sprawne auto. Oszczędności to ja nie widzę na tą chwilę ;-)   Po ilu miesiącach chociaż zwróci się ta instalacja? (ile km miesięcznie robisz?) 17zł za 100km? Jak to policzyłeś? Bo w spalanie 8,5 to nie uwierzę. 

Edytowane przez PERUN_
Opublikowano
W dniu 28.01.2018 o 05:09, patryq633 napisał:

Jest mało a to dlatego że w Polsce nadal jest zbyt mało b6/b7 z tym oto jakże dobrym i praktycznie bezawaryjnym motorze, przynajmniej w moim przypadku mogę taką opinie wystawić. Kolega handlarz od którego koniec końców kupiłem właśnie b6, przywiózł ją tylko dlatego że właśnie jest ich u nas zdecydowanie mało i szybko sprzeda taki temat. Wystarczy w sumie wejść na otomoto itd i tam jest wysyp b6 z jednostkami 1.9TDI ,1.8T a najwięcej to chyba jest tego 2.0 ALT :) Będzie więcej ALZ w Polsce to i na forum będzie tego więcej :D 

Bezawaryjny  silnik,dlatego m.in. ,jest ich mało na rynku.Jeśli się pojawi egzemplarz  ogólnie w dobrym stanie,znajduje szybko nabywcę. "Tego 2.0 ALT" jest rzeczywiście dużo, ale one są najlepsze jako 5-cio latki,ale wtedy kosztowałyby nie np 15 tys,a trzy razy tyle.Dlatego jest ich dużo.ale  za to jest  co naprawiać,a to już inny temat.Twoja opinia o ALZ jest bardzo ważna,pewnie nie tylko dla mnie.Podsumowując,kto lubi spokojną jazdę A czwórką,bez  zlej adrenaliny,ścigania się ,zdąży wszędzie dojechać bez stressu.Pozdr. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...