patryq633 Opublikowano 4 Stycznia 2018 Opublikowano 4 Stycznia 2018 Ja mam zazwyczaj ustawione na 19 stopni i po 4-5 km mam 90 stopni Klime włączam zaraz po odpaleniu samochodu i nie mam problemów z zagrzaniem silnika. Ciepłe powietrze i tak w większości z klimy idzie a nie z silnika. Z silnika idzie wtedy jak na klimatroniku będzie przycisk Econ włączony Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
moreluz Opublikowano 5 Stycznia 2018 Opublikowano 5 Stycznia 2018 Ciepłe powietrze i tak w większości z klimy idzie a nie z silnika. Jesteś pewien, że klima poza osuszaniem powietrza również je znacząco ogrzewa?
PERUN_ Opublikowano 5 Stycznia 2018 Opublikowano 5 Stycznia 2018 12 godzin temu, patryq633 napisał: Ja mam zazwyczaj ustawione na 19 stopni i po 4-5 km mam 90 stopni Klime włączam zaraz po odpaleniu samochodu i nie mam problemów z zagrzaniem silnika. Ciepłe powietrze i tak w większości z klimy idzie a nie z silnika. Z silnika idzie wtedy jak na klimatroniku będzie przycisk Econ włączony Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka Co to za bzdury? W niektórych autach były dostępne elektryczne nagrzewnice jako opcja lub webasto. Ale standardowa klima w A4B6 na pewno nie grzeje sama z siebie.
przem8 Opublikowano 5 Stycznia 2018 Opublikowano 5 Stycznia 2018 Przecież poniżej pewnej temp. zewnętrznej (chyba +4) klima nie działa i automatycznie rozłącza kompresor i żadne econ wtedy nie świeci
moreluz Opublikowano 5 Stycznia 2018 Opublikowano 5 Stycznia 2018 Econ = clima off. Możesz wcisnąć przy każdej temperaturze i się zapali. Klima jest z automatu na On.
patryq633 Opublikowano 5 Stycznia 2018 Opublikowano 5 Stycznia 2018 (edytowane) 14 godzin temu, przem8 napisał: Przecież poniżej pewnej temp. zewnętrznej (chyba +4) klima nie działa i automatycznie rozłącza kompresor i żadne econ wtedy nie świeci [emoji3] W a4 b5 m.in. tak to działało. W b6 jest już inaczej. Przy -20 stopniach na zew. uruchomię klime, i będzie chłodzić. Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka Edytowane 6 Stycznia 2018 przez patryq633
patryq633 Opublikowano 6 Stycznia 2018 Opublikowano 6 Stycznia 2018 15 godzin temu, PERUN_ napisał: Co to za bzdury? W niektórych autach były dostępne elektryczne nagrzewnice jako opcja lub webasto. Ale standardowa klima w A4B6 na pewno nie grzeje sama z siebie. Nie chodziło mi o to że sama z siebie grzeje, tylko o to że w znacznym stopniu pomaga w tym aby dużo szybciej w kabinie było ciepło.
moreluz Opublikowano 6 Stycznia 2018 Opublikowano 6 Stycznia 2018 Wydaje mi się, że klimatronik tylko czeka aż silnik się zagrzeje by odebrane ciepło podać do kabiny zgodnie z nastawami.
W.W. Opublikowano 27 Stycznia 2018 Opublikowano 27 Stycznia 2018 W dniu 23.12.2017 o 14:21, Fwl7 napisał: Dokładnie. Siedziałem w 2.0 i gdybym miał wybierać wziął bym 1.6 ale to jest tylko moje zdanie. Oczywiście 1.8 t będzie dużo lepiej się zbierać jak nam turbo pomoże wejść na obroty ale ma swoje wady w VW znajomemu 1.8t oprócz oleju bierze 13 litrów benzyny.. zastanowił bym się jedynie nad 1.9 TDI ale trafił mi się 1.6 MPI i przy tym narazie zostanę bo jak ktoś wcześniej napisał wolę pchać pieniądze w cos innego niż samochód. Bardzo mądre podejście do sprawy.Mam sedana z 1,6 8v 102KM i to najlepszy wybór wg mnie.Mam wielu kolegów jeżdżących A4B6,7,w tym B7 z silnikiem ALZ j.w. w dodatku kombi.Śliczne auto'2004,zadbane,niemal jak inne, 3 krotnie droższe i ciągle niedomagające. On również świadomie wybrał auto z tym silnikiem,bo to jest wystarczająca moc na nasze drogi i autostrady a "zbiera "się nie gorzej niż 1.8T czy o większej pojemności.Szkoda,że tak mało na tym forum jest informacji,relacji o A4 z tym rewelacyjnym,skądinąd silnikiem.Może to nie wynika z lenistwa,a raczej z braku wielkich problemów,jak w przypadku innych,skomplikowanych i drogich w eksploatacji wersji silnikowych.Poza niewielkim zużyciem oleju (10w40 shell ~~270ml/1000km) i 7,5 l Pb95/100km, nie wymaga żadnych nagłych zabiegów.Przy okazji zwracam się do młodych : piszcie więcej o Waszych Audi B6,7 z tym silnikiem 1,6 8V ALZ wstawiajcie fotki, dzielcie się doświadczeniami, bo to naprawdę bardzo popularny silnik w tym aucie. Pozdrawiam wszystkich !
patryq633 Opublikowano 28 Stycznia 2018 Opublikowano 28 Stycznia 2018 9 godzin temu, W.W. napisał: Szkoda,że tak mało na tym forum jest informacji,relacji o A4 z tym rewelacyjnym,skądinąd silnikiem.Może to nie wynika z lenistwa,a raczej z braku wielkich problemów,jak w przypadku innych,skomplikowanych i drogich w eksploatacji wersji silnikowych. Jest mało a to dlatego że w Polsce nadal jest zbyt mało b6/b7 z tym oto jakże dobrym i praktycznie bezawaryjnym motorze, przynajmniej w moim przypadku mogę taką opinie wystawić. Kolega handlarz od którego koniec końców kupiłem właśnie b6, przywiózł ją tylko dlatego że właśnie jest ich u nas zdecydowanie mało i szybko sprzeda taki temat. Wystarczy w sumie wejść na otomoto itd i tam jest wysyp b6 z jednostkami 1.9TDI ,1.8T a najwięcej to chyba jest tego 2.0 ALT Będzie więcej ALZ w Polsce to i na forum będzie tego więcej 1
moreluz Opublikowano 28 Stycznia 2018 Opublikowano 28 Stycznia 2018 Jak Janusz mówi, że 1.9 jest najlepsze, to jest najlepsze. Koniec, kropka... A tak na serio diesela miałem w v40, 1.9 - super auto, tylko, że silnik 2x remontowałem (sprowadzony z Włoch, pewnie ktoś go tam przegrzał). Sprzedałem. Chciałem benzynę (on no more), trafiła sie B6, (B7 mi się nie podoba). Ma swoje bolączki (lambda tylko ori, przepustnica tylko ori itp), ale jak się zrobi tak się jeździ. Na pewno będę tu zaglądał i dzielił się wiedzą na temat tego auta, choć to tylko narzędzie-dupowóz [emoji4]
Fwl7 Opublikowano 28 Stycznia 2018 Opublikowano 28 Stycznia 2018 Panowie dodam tylko że założyłem gaz i 100km robię za 17zl a nie żałuję sobie bo lubię go pogonić najlepsze jest rozpędzanie jadę na gazie to go mogę pocisnac nawet do 4tys. bo w środku tylko słychać mruczenie(jest nieźle wygłuszenie) i delikatnie wciska w fotel:) tak tak.. 1.6 102 też może wcisnąć w fotel(przynajmniej u mnie stan auta na to pozwala). A i muszę przyznać że na gazie ku zdziwieniu lepiej się zbiera(jest takie wrażenie jak by mu ubyło trochę kg wagi), na pewno ma tutaj znaczenie z na założenie moje instalacji BRC za 2600 czekałem u gazownika w kolejce prawie miesiąc. Z innej beczki zlokalizowaliśmy że cieknie mi olej na łączeniu skrzyni i silnika oraz z pod pokrywy zaworów(klawiatury). Kopcenia na biało po trasie 100km i +2° znika. Ale te benzyny w audi kopca w zimie i tyle, gaziarz mi badał spaliny i jest ok. Te wycieki olejów trzeba ogarnąć mam nadzieję że to uspokoi trochę olej którego trochę ubywa.
moreluz Opublikowano 28 Stycznia 2018 Opublikowano 28 Stycznia 2018 Ja robię do 15kkm rocznie i wydaje się, że lpg będzie słabą inwestycją.
Fwl7 Opublikowano 28 Stycznia 2018 Opublikowano 28 Stycznia 2018 (edytowane) 44 minuty temu, moreluz napisał: Ja robię do 15kkm rocznie i wydaje się, że lpg b ędzie słabą inwestycją. A ja 30tys Edytowane 28 Stycznia 2018 przez Fwl7
PERUN_ Opublikowano 29 Stycznia 2018 Opublikowano 29 Stycznia 2018 @Fwl7 Na pewno masz 1.6 ALZ? Z czego się przesiadłeś na niego? Bo zdaniem wielu (moim również) ten silnik w A4B6 to porażka. Pali sporo, osiągi mizerne (ponad 13sek do setki), kultura pracy niska, głośny, częste problemy z pierścieniami olejowymi. Ja się właśnie pozbyłem swojego A4B6 przez ten właśnie silnik.
Fwl7 Opublikowano 29 Stycznia 2018 Opublikowano 29 Stycznia 2018 4 minuty temu, PERUN_ napisał: @Fwl7 Na pewno masz 1.6 ALZ? Z czego się przesiadłeś na niego? Bo zdaniem wielu (moim również) ten silnik w A4B6 to porażka. Pali sporo, osiągi mizerne (ponad 13sek do setki), kultura pracy niska, głośny, częste problemy z pierścieniami olejowymi. Ja się właśnie pozbyłem swojego A4B6 przez ten właśnie silnik. Tak 1.6 ALZ już 118 tys. Przebiegu. Chyba zależy kto czego szuka. Ja się śmieję jak tankuje:)
PERUN_ Opublikowano 29 Stycznia 2018 Opublikowano 29 Stycznia 2018 2 godziny temu, Fwl7 napisał: Tak 1.6 ALZ już 118 tys. Przebiegu. Chyba zależy kto czego szuka. Ja się śmieję jak tankuje:) Szkoda tylko że śmierdzi olejem w kabinie jak się rozgrzeje ;-) Remont nie będzie już taki zabawny ;-)
Fwl7 Opublikowano 29 Stycznia 2018 Opublikowano 29 Stycznia 2018 1 godzinę temu, PERUN_ napisał: Szkoda tylko że śmierdzi olejem w kabinie jak się rozgrzeje ;-) Remont nie będzie już taki zabawny ;-) Widzę pewna złośliwość. Byś może, ale dzięki gazowi będę miał na ten remont.
PERUN_ Opublikowano 29 Stycznia 2018 Opublikowano 29 Stycznia 2018 (edytowane) 44 minuty temu, Fwl7 napisał: Widzę pewna złośliwość. Byś może, ale dzięki gazowi będę miał na ten remont. Jak na razie to "zainwestowałeś" 2600 w nie do końca sprawne auto. Oszczędności to ja nie widzę na tą chwilę ;-) Po ilu miesiącach chociaż zwróci się ta instalacja? (ile km miesięcznie robisz?) 17zł za 100km? Jak to policzyłeś? Bo w spalanie 8,5 to nie uwierzę. Edytowane 29 Stycznia 2018 przez PERUN_
W.W. Opublikowano 29 Stycznia 2018 Opublikowano 29 Stycznia 2018 W dniu 28.01.2018 o 05:09, patryq633 napisał: Jest mało a to dlatego że w Polsce nadal jest zbyt mało b6/b7 z tym oto jakże dobrym i praktycznie bezawaryjnym motorze, przynajmniej w moim przypadku mogę taką opinie wystawić. Kolega handlarz od którego koniec końców kupiłem właśnie b6, przywiózł ją tylko dlatego że właśnie jest ich u nas zdecydowanie mało i szybko sprzeda taki temat. Wystarczy w sumie wejść na otomoto itd i tam jest wysyp b6 z jednostkami 1.9TDI ,1.8T a najwięcej to chyba jest tego 2.0 ALT Będzie więcej ALZ w Polsce to i na forum będzie tego więcej Bezawaryjny silnik,dlatego m.in. ,jest ich mało na rynku.Jeśli się pojawi egzemplarz ogólnie w dobrym stanie,znajduje szybko nabywcę. "Tego 2.0 ALT" jest rzeczywiście dużo, ale one są najlepsze jako 5-cio latki,ale wtedy kosztowałyby nie np 15 tys,a trzy razy tyle.Dlatego jest ich dużo.ale za to jest co naprawiać,a to już inny temat.Twoja opinia o ALZ jest bardzo ważna,pewnie nie tylko dla mnie.Podsumowując,kto lubi spokojną jazdę A czwórką,bez zlej adrenaliny,ścigania się ,zdąży wszędzie dojechać bez stressu.Pozdr.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się