Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL TDI PD] Regulacja obrotów biegu jałowego za pomocą VCDS


renegat207

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Ostatnio kolega poprosił mnie abym mu zwiększył obroty silnika na biegu jałowym bo ma zbyt niskie. Auto to Audi A4 B7 z 2006 r. silnik 2.0 TDI PD 140 KM.

Czy ta procedura czyli 01 silnik -dostęp upoważniony -login 12233- kanał 06 a potem zmiana wartości adaptacji podejdzie do tego modelu?

Jeszcze słyszałem o opcji z kanałem 02 w adaptacjach.

Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc.

Pozdrawiam forumowiczów.

Edytowane przez wrclaguna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Ostatnio kolega poprosił mnie abym mu zwiększył obroty silnika na biegu jałowym bo ma zbyt niskie. Auto to Audi A4 B7 z 2006 r. silnik 2.0 TDI PD 140 KM.

Czy ta procedura czyli 01 silnik -dostęp upoważniony -login 12233- kanał 06 a potem zmiana wartości adaptacji podejdzie do tego modelu?

Jeszcze słyszałem o opcji z kanałem 02 w adaptacjach.

Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc.

Pozdrawiam forumowiczów.

Dawki mozna zmienic tylko w programie sterownika silnika - odpowiednie mapy; zimny silnik - mapy zmieniaja sie wraz ze wzrostem temperatury silnika az do .... rozgrzany silnik -ostatnia mapa. Tutaj to juz grzebanie w programie vcds na nic sie nie zda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawki a obroty dwie różne sprawy. Oczywiście obroty można vcds podnieść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego kresek -no to zdradź mi jak to zrobić w Vcds w sterowniku z 2005 r jakoś żaden spec nie był w stanie zrobić tego po vagu - mowię o podniesieniu obrotów na jałowym.

I z góry dziękuje

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy da się to zrobić w b7 tego nie wiem. B5 i b6 da się napewno, wieczorem podam ci procedurę.

Nie moge znaleźć procedury dla B6, puki co mam dla b5:

1-engine

11 login i tu wpisujemy 12233

10 adaptacja:

Zmiana dawki paliwa

Channel Number: 01

W adaptacji zaczynamy od : domyślnej wartości (32768) (max co można wpisać to:65535) i klikamy TEST, sterownik wyświetli nam jaką wartość maksymalną może przyjąć, jeżeli powtórzy wartość 32768, trzeba jeszcze raz wpisać proponowaną przez siebie wcześniej wartość i wcisnąć Test

Gdy ustawimy sobie dawkę wciskamy test i save

(Jak większą wartość adaptujemy to podnosimy dawkę)

Zmiana obrotów

Channel Number: 02

Podobnie działa jak w dawce paliwa

Jak większą wartość adaptujemy to podnosimy obroty)

Współczynnik wypełnienia EGR

Channel Number: 03

Podając graniczną wartość można go ponoć wyłączyć całkowicie (osobiście raz testowałem w AHY, ale turbina zwariowała i zaczął przeładowywać), jeżeli już, to proponuję zaślepiać fizycznie.

Początek wtrysku

Channel Number: 03

Ponoć można tu też poprzestawiać podobnie jak wyżej, jednak osobiście początek wtrysku ustawiam fizycznie.

Zmiana dawki startowej

Channel Number: 05-dawka startowa

(Jak większą wartość adaptujemy to podnosimy dawkę startową)

Zmiana czasu grzania świec:

Channel Number- 12. czas grzania świec (w niektórych silnikach ta grupa jest niedostępna)

Zmienić wartość adaptacji 32768 (default) na niższą wartość aby wydłużyć czas grzania świec.

Zabawę w tym kanale proponuję robić na zimnym silniku, aby sobie od razu można było zweryfikować poczynania.

Należy pamiętać , ze przed zmianami zapisujemy wartości jakie były wcześniej, a po zmianie robimy test i save (aby zapisać zmiany) !

WSZELKIE ZMIANY WYKONUJECIE NA WŁASNE RYZYKO :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to macie odpowiedz... Dawki paliwa .... To są parametry w ecu, których vagiem nie ruszycie w edu 16

Ani w b6 ani w b7

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Egr także vagiem nie ruszycie - to nie ta epoka, ze vag da radę :)

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W b6 też można to zmienić, obrotów nie ruszalem ale czas otwarcie egr zmieniałem i nie było problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy koledzy, kolego kresek, kolego lukaszooo ...

Przyznaje sie do bledu :hi: tak obroty mozna zminic w b7 w sterowniku edu16 - ta opcja dziala tak samo jak w b5 czy w b6.

Jednoczesnie nie odstaje od mojej wersji - iz nie da sie ... juz wyjasniam.

Zakres mozliwy zmiany obrotow w b7 to 840-900 obr/min. Ta opcja jak najbardziej dziala.

Jesli natomiast owi spece ... o ktorych mowilem wczesniej nie byli w stanie podniesc obrotow, to dlatego, ze obroty byly juz podniesione do maximum czyli do 900 obr/min. Podniesienie obrotow z tego zakresu za pomoca vag/VCDS juz nie jest mozliwe. Dlatego wspomnialem o zmianie map, oraz grzebanie w dawkach.

Jednym slowem -przepraszam.

Dziekuje za wyrozumialosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem tunerem ani diagnostą, nigdy nie grzebałem w mapach ani nawet nie widziałem takiego procesu. Powiedz mi tylko po co podnosić obroty jałowe ponad 900 rpm ?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak spec nie wie ze są na 900 a chce je podnieść ... To dlatego. A potem sie dowiaduje i chce 920, 950 i sie nie da :)

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem zwiększyć wolne obroty w mojej B7 ALZ 1,6. Skanerem CAN się nie udało wyświetliło się TEN POJAZD NIE OBSŁUGUJE TEJ FUNKCJI. Vag Com 311.2 i 409.1 wywaliły napis NOT AVAILABLE (NIEDOSTĘPNE) to w jaki sposób zwiększyć te obroty?


Chciałem zwiększyć wolne obroty w mojej B7 ALZ 1,6. Skanerem CAN się nie udało wyświetliło się TEN POJAZD NIE OBSŁUGUJE TEJ FUNKCJI. Vag Com 311.2 i 409.1 wywaliły napis NOT AVAILABLE (NIEDOSTĘPNE) to w jaki sposób zwiększyć te obroty?

Drodzy koledzy, kolego kresek, kolego lukaszooo ...

Przyznaje sie do bledu :hi: tak obroty mozna zminic w b7 w sterowniku edu16 - ta opcja dziala tak samo jak w b5 czy w b6.

Jednoczesnie nie odstaje od mojej wersji - iz nie da sie ... juz wyjasniam.

Zakres mozliwy zmiany obrotow w b7 to 840-900 obr/min. Ta opcja jak najbardziej dziala.

Jesli natomiast owi spece ... o ktorych mowilem wczesniej nie byli w stanie podniesc obrotow, to dlatego, ze obroty byly juz podniesione do maximum czyli do 900 obr/min. Podniesienie obrotow z tego zakresu za pomoca vag/VCDS juz nie jest mozliwe. Dlatego wspomnialem o zmianie map, oraz grzebanie w dawkach.

Jednym slowem -przepraszam.

Dziekuje za wyrozumialosc.

Jak wejść w tą adaptację? Kanał 002? u mnie wywala Not Available

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem zwiększyć wolne obroty w mojej B7 ALZ 1,6. Skanerem CAN się nie udało wyświetliło się TEN POJAZD NIE OBSŁUGUJE TEJ FUNKCJI. Vag Com 311.2 i 409.1 wywaliły napis NOT AVAILABLE (NIEDOSTĘPNE) to w jaki sposób zwiększyć te obroty?

Chciałem zwiększyć wolne obroty w mojej B7 ALZ 1,6. Skanerem CAN się nie udało wyświetliło się TEN POJAZD NIE OBSŁUGUJE TEJ FUNKCJI. Vag Com 311.2 i 409.1 wywaliły napis NOT AVAILABLE (NIEDOSTĘPNE) to w jaki sposób zwiększyć te obroty?

Drodzy koledzy, kolego kresek, kolego lukaszooo ...

Przyznaje sie do bledu :hi: tak obroty mozna zminic w b7 w sterowniku edu16 - ta opcja dziala tak samo jak w b5 czy w b6.

Jednoczesnie nie odstaje od mojej wersji - iz nie da sie ... juz wyjasniam.

Zakres mozliwy zmiany obrotow w b7 to 840-900 obr/min. Ta opcja jak najbardziej dziala.

Jesli natomiast owi spece ... o ktorych mowilem wczesniej nie byli w stanie podniesc obrotow, to dlatego, ze obroty byly juz podniesione do maximum czyli do 900 obr/min. Podniesienie obrotow z tego zakresu za pomoca vag/VCDS juz nie jest mozliwe. Dlatego wspomnialem o zmianie map, oraz grzebanie w dawkach.

Jednym slowem -przepraszam.

Dziekuje za wyrozumialosc.

Jak wejść w tą adaptację? Kanał 002? u mnie wywala Not Available

kolego a w jakim celu chcesz to zrobić?? Jeśli obecnie przy ustawieniach nazwijmy je "domyślnymi" coś jest nie tak, to może lepiej szukać przyczyny, a nie iść na skróty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem zwiększyć wolne obroty w mojej B7 ALZ 1,6. Skanerem CAN się nie udało wyświetliło się TEN POJAZD NIE OBSŁUGUJE TEJ FUNKCJI. Vag Com 311.2 i 409.1 wywaliły napis NOT AVAILABLE (NIEDOSTĘPNE) to w jaki sposób zwiększyć te obroty?

Chciałem zwiększyć wolne obroty w mojej B7 ALZ 1,6. Skanerem CAN się nie udało wyświetliło się TEN POJAZD NIE OBSŁUGUJE TEJ FUNKCJI. Vag Com 311.2 i 409.1 wywaliły napis NOT AVAILABLE (NIEDOSTĘPNE) to w jaki sposób zwiększyć te obroty?

Drodzy koledzy, kolego kresek, kolego lukaszooo ...

Przyznaje sie do bledu :hi: tak obroty mozna zminic w b7 w sterowniku edu16 - ta opcja dziala tak samo jak w b5 czy w b6.

Jednoczesnie nie odstaje od mojej wersji - iz nie da sie ... juz wyjasniam.

Zakres mozliwy zmiany obrotow w b7 to 840-900 obr/min. Ta opcja jak najbardziej dziala.

Jesli natomiast owi spece ... o ktorych mowilem wczesniej nie byli w stanie podniesc obrotow, to dlatego, ze obroty byly juz podniesione do maximum czyli do 900 obr/min. Podniesienie obrotow z tego zakresu za pomoca vag/VCDS juz nie jest mozliwe. Dlatego wspomnialem o zmianie map, oraz grzebanie w dawkach.

Jednym slowem -przepraszam.

Dziekuje za wyrozumialosc.

Jak wejść w tą adaptację? Kanał 002? u mnie wywala Not Available

kolego a w jakim celu chcesz to zrobić?? Jeśli obecnie przy ustawieniach nazwijmy je "domyślnymi" coś jest nie tak, to może lepiej szukać przyczyny, a nie iść na skróty.

Obroty spadają mi do ok 600 jak wyżuce na luz. Obroty powinny być od ok 750 do 850 ja mam 705-736. Login 12233 mi nie wchodzi. Jaki może być do silnkia ALZ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem zwiększyć wolne obroty w mojej B7 ALZ 1,6. Skanerem CAN się nie udało wyświetliło się TEN POJAZD NIE OBSŁUGUJE TEJ FUNKCJI. Vag Com 311.2 i 409.1 wywaliły napis NOT AVAILABLE (NIEDOSTĘPNE) to w jaki sposób zwiększyć te obroty?

Chciałem zwiększyć wolne obroty w mojej B7 ALZ 1,6. Skanerem CAN się nie udało wyświetliło się TEN POJAZD NIE OBSŁUGUJE TEJ FUNKCJI. Vag Com 311.2 i 409.1 wywaliły napis NOT AVAILABLE (NIEDOSTĘPNE) to w jaki sposób zwiększyć te obroty?

Drodzy koledzy, kolego kresek, kolego lukaszooo ...

Przyznaje sie do bledu :hi: tak obroty mozna zminic w b7 w sterowniku edu16 - ta opcja dziala tak samo jak w b5 czy w b6.

Jednoczesnie nie odstaje od mojej wersji - iz nie da sie ... juz wyjasniam.

Zakres mozliwy zmiany obrotow w b7 to 840-900 obr/min. Ta opcja jak najbardziej dziala.

Jesli natomiast owi spece ... o ktorych mowilem wczesniej nie byli w stanie podniesc obrotow, to dlatego, ze obroty byly juz podniesione do maximum czyli do 900 obr/min. Podniesienie obrotow z tego zakresu za pomoca vag/VCDS juz nie jest mozliwe. Dlatego wspomnialem o zmianie map, oraz grzebanie w dawkach.

Jednym slowem -przepraszam.

Dziekuje za wyrozumialosc.

Jak wejść w tą adaptację? Kanał 002? u mnie wywala Not Available

kolego a w jakim celu chcesz to zrobić?? Jeśli obecnie przy ustawieniach nazwijmy je "domyślnymi" coś jest nie tak, to może lepiej szukać przyczyny, a nie iść na skróty.

Obroty spadają mi do ok 600 jak wyżuce na luz. Obroty powinny być od ok 750 do 850 ja mam 705-736. Login 12233 mi nie wchodzi. Jaki może być do silnkia ALZ?

Ja mam ten sam problem.Tym kodem 12233 nie mogę zalogować się i nie mogę nigdzie znaleźć informacji jaki może być inny login do mojego silnika BWE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Potrzebował bym hasło do logowania do silnika ALF 2.4 PB+GAZ Avant 1998 potrzebne do zwiększenia obrotów. Przepustnica wyczyszczona przepływomierz preczyszczony zaadaptowane. A zdążą się ze gaśnie obroty spadają. Obroty mam 800 a chciałbym z 1000 lub   1100. Spadki obrotów z 800 do 200 i potrafi zgasnąć.

 

haslo wcześniej wypisane nie pasują . Z góry dzięki.

Edytowane przez BananKK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, BananKK napisał:

Witam. Potrzebował bym hasło do logowania do silnika ALF 2.4 PB+GAZ Avant 1998 potrzebne do zwiększenia obrotów. Przepustnica wyczyszczona przepływomierz preczyszczony zaadaptowane. A zdążą się ze gaśnie obroty spadają. Obroty mam 800 a chciałbym z 1000 lub   1100. Spadki obrotów z 800 do 200 i potrafi zgasnąć.

 

To jest login do silników TDI, zapytaj w dziale PB o Twój problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...