Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rodzaje PCV, Niejasna sprawa ;)


mastiv1990

Rekomendowane odpowiedzi

Udalło mi sie ustalic ze najnowszy numer PCV to 06F 129 101 R
i pytanie czy on ma 2 zaworki czy jeden?
Zauważyłem ze kazdy z tych PCV ma inny numerek w prawym dolnym rogu:
To jest wersja z lirerka R i u góry na rancie jest napis HPA
06f-129-101-r--.jpg

A drugi ma literke P i napis u góry RSV i zobaczcie ze ma cyferkę 261OwkQJRorL._SL1500_.jpg
Stoję przed wymianą PCV i chce wymienic tez BT jednak wersje tez sa dwie

06D103213G
WYMIARY WG ETKA:
55x35x35 prod od 01/09/2014
108297_x800.jpg
oraz
06D103215a/

WYMIARY WG ETKA 183x80x48 prod od 01/01/2015
06D103215A.jpg
WG ETKI do Silnika BWE pasuje Wariant,
Odma 06F 129 101 R a BT 06D 103 213 G


I nareszcie Pytanie, czy odma z literka R ma dwa zaworki czy jeden?
Co do BT nie mam pojecia jak to mozliwe ze rożnia się wymiarami...?

Co o tym myslicie?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wnikałem w to jakie oznaczenia ma zawór. Dobrany został po vinie z końcówką R. Kupowałem w lutym więc pewnie będzie najświeższy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Kolego mastiv1990 zawór PCV nr 06F 129 101 R ten najnowszy posiada dwa zaworki obok prostokątnego jest okrągły. Daj znać Kolego jak wymienisz PCV i ten BT jak autko będzie się sprawować.

Pozdrawiam

Edytowane przez Madox123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie a do BPG jaki zawór i nr uszczelki pod zawór i ta rurka ??

To powinno pomóc w dobrze PCV :

http://shopdap.com/2-0t-fsi-pcv-valve-failure-how-it-sounds-and-more/

Pozdrawiam

Edytowane przez bartekzks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Was

gdzie mogę dostać zawór pcv do silnika BWT 2.0T b7 oprócz aso?

mój jest chyba niesprawny, bo w rurce łączącej go z kolektorem jest pełno oleju, no i w kolektorze też...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko polecam zawór ASO, przerabialem już wiele i tylko z tym jest pewność że usterka zzniknie:) cena nie jest aż tak straszna ok 120-150zl ;) uszczelka 28zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

POD ZAWÓR PCV 06F 103 483 E uszczelka 28 zł pokaz gdzie kolego !! ta uszczelka około 90-99 zł w ASO kosztuje niestety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli znasz dokładne numery części to taniej będzie tu http://getem.pl/

Edytowane przez afroo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chce wymienic tez BT

Kolego i jak? jakieś zmiany po wymianie tej rurki?

U siebie odkręcając gumową rurę między filtrem powietrza a turbo zauważyłem, że z tej metalowej rurki wycieka dużo oleju prosto w turbinę. Na jakiej zasadzie działa ta rurka i do czego dokładnie służy?

jestem właśnie po wymianie PCV (295zł w aso... :( razem z uszczelką) bo stary pcv puszczał olej do dolotu. dodatkowo dmuchając w stary czuć było, że przepusza, a nowy działał tylko w jedną stronę.

w sieci znalazłem takie coś:064015.jpg

czy zalany olejem dolot jest spowodowany uszkodzeniem tego zaworka?

Edytowane przez darek181289
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uratował mnie ten temat, wymieniłem tą odmę i falowanie obrotów wraz z morderczym śniącym mi się po nocach piskiem znikło. Dziękuje kolego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

mam założone:

PCV: 06F 129 101 P

BT: 06D 103 215 A

Zauważyłem, że robi mi się straszne podciśnienie w silniku, że nie mogę rękami otworzyć korka wlewu oleju na zgaszonym silniku... dodatkowo chyba zassało uszczelkę miski, bo leje się olej z tamtąd..

czy to jest spowodowane nowymi PCV i BT? stary pcv ma końcówkę E. wczoraj na próbę założyłem goły BT bez zaworka i zaczęło telepać silnikiem na jałowym. Czy jest sens wracać do starego PCV?

druga sprawa:

chcę się pozbyć oleju w dolocie i założyć oil cath tank:

czy zaślepienie wyjścia z pcv do kolektora jak na filmie będzie miało jakieś konsekwencje oprócz tego, że odpowietrzenie skrzyni korbowej będzie działać tylko podczas doładowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zachodnik portalach aukcyjnych duzo tego sprzedaja czasem maja tylko 1 wyjscie np forge (w tym masz 3)podobno dolot po tym czysty i spokoj raz na zawsze z awariami pcv .jak auto przepala duzo oleju to pewnie tez dolot bardziej zasyfiony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy dalej najlepiej wymienic PCV na taki z końcówką R?

Chciałbym załatwić sprawę kompleksowo, więc od razu zapytam co oprócz samego zaworu nalezy tam wymienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.05.2018 o 16:19, LUKENSZ napisał:

Czy dalej najlepiej wymienic PCV na taki z końcówką R?

Chciałbym załatwić sprawę kompleksowo, więc od razu zapytam co oprócz samego zaworu nalezy tam wymienić?

Albo najnowszy z ASO - tu dobiorą Ci odpowiednią końcówkę po vin - albo usunąć całkiem, decyzja należy do Ciebie.

Oprócz samego pcv można wymienić uszczelkę, która swoją drogą kosztuje niewiele mniej od samego zaworu. Przewody warto posprawdzać, czy nie są gdzieś uszkodzone. Przy montażu/demontażu lubią popękać, a swoje też kosztują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie wymieiam, jak znowu padnie (a z tego co tu czytam to jest taka szansa) to wtedy będę wyślał. Zaopatrzę się też w te przewody ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...