Skyliner89 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 (edytowane) Stare diesle zostaną w garażachJeśli Sejm zaakceptuje propozycje Platformy Obywatelskiej, to władze miast będą mogły tworzyć ekosfery, do których nie wjadą te samochody, które powodują największe zanieczyszczenie środowiska, zapowiada "Rzeczpospolita". W zależności od wieku pojaydz zostaną podzielone na cztery klasy ekologiczne, zobrazowane za pomocą specjalnej kolorowej naklejki. Bez ograniczeń będą mogły się poruszać tylko te z najwyższą klasą. Właściciele aut z silnikami diesla, zarejestrowanych przed 1997 r. w ogóle nie wjadą do ekostref. Samochody zarejestrowane między 1997 r. a 2001 r. wjadą tylko do niektórych punktów miasta.Źródło: Moto.OnetOde mnie: NIE GŁOSOWAĆ NA POPIS Edytowane 29 Kwietnia 2015 przez Skyliner89
asmaxx Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Co do głosowania : http://www.latarnikwyborczy.pl/ Jak przejdzie, a pewnie przejdzie jak nic się nie zmieni to rowerek/tramwaj itp. Ważne, że rządowe limuzyny są wymieniane na czas. By żyło się lepiej !
udiyane Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 I trzeba iść na wybory a nie mówić,że zrobię im na złość nie głosując.PiS i PO przy niskiej frekwencji sami się wybiorą i dalej będziemy żyć w tym państwie z dykty.
asmaxx Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 A propo wielkiego finału:) https://www.youtube.com/watch?v=MbfsdC1Pxlc
griga-st Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Pewnie mnie zadziobiecie, ale ja myślę ze zamysł jest dobry. Zycie w miastach jest już nie do zniesienia,a mój ulubiony Kraków jest jednym z najbardziej zadymionych miastem w Europie... Chcemy być cywilizowanym państwem, to musimy coś z tym zrobić. U nas wbrew logice kupuje się raczej stare trupy z potężnym motorem jak nowsze z bardziej oszczędnym silnikiem. Ale... Wszędzie w Europie gdzie w prowadzono plakietki działa sprawnie komunikacja miejska: metro, tramwaje, autobusy, kolejka podmiejska. I za to powinni się mości panowie w pierwszej kolejności zabrać. PS. Ja jeżdżę do pracy dwadzieścia sześc kilometrów w jedna stronę rowerem, a na deszczowe i zimne dni mam Smarta. Asmaxx, scena genialna. Mostowicz napisał to końcem lat dwudziestych i do tej pory nie zmieniło się nic... Rządzili już WSZYSCY. Polecam na dobranoc lekturę "Folwarku zwierzęcego"Orwella .
s3marek Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Ja to bym zaczął od usunięcia z miast naszych super nowoczesnych autobusów które to robią zasłonę dymną za sobą zamiast wycackanych 1.9 tdi z lat 90 które zazwyczaj jeszcze mają się całkiem dobrze.
rav14 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 w najbardziej zatłoczonych miastach rzeczywiście istnieje problem smogu i taki przepis mógłby być zasadny. aczkolwiek nijak ma się on do przeciętnej kieszeni kowalskiego, którego to nie będzie stać na zakup bardziej eko pojazdu. dlatego cieszę się bo mam 1.8t EURO4 spełnia
cabanmat Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 (edytowane) Kolejny powód aby nie głosować 10 Maja na PO Ja głosuję na Kukiza... Edytowane 29 Kwietnia 2015 przez cabanmat
marekg Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 (edytowane) A możecie pisać na temat zamiast od razu płakać o polityce? Nikogo nie obchodzi kto na kogo ma zamiar głosować i dlaczego. Tym bardziej, ze nie będzie to miało abolutnie żadnego wpływu na ograniczenia dla starych klekotow. Takie ograniczenia siła rzeczy musza się W Polsce niebawem pojawić i nie będzie tu miało znaczenia kto rządzi w kraju. A już na Boga, na pewno nie będzie miał nic do powiedzenia w tym temacie Prezydent RP. Cabanmat, nawet twój idol sam otwarcie przyznaje, ze tak na prawdę to on jako ten prezydent wiele nie nawojuje.. Wiec po jaką cholerę się nakręcasz jeden z drugim? Ograniczenia się pojawią już niedługo i na pewno zacznie się od ścisłego centrum dużych miast, tam gdzie samorząd będzie chciał ograniczyć ruch kołowy. W takich miejscach już teraz średnie jest sens poruszać się samochodem. Jazda za starym klekotem, który i fizycznie i moralnie jest już trupem nie należy do przyjemności. Czy się to komuś podoba czy nie, te auta bedą szybko znikały z dróg. Do tego dojdą pewnie wyższe ubezpieczenia lub inne szykany. Wszystko po to żeby nakłonić do wymiany samochodu na nowszy. A przy okazji może oszczędzimy tez trochę nasze płuca. Jakoś nikomu w Europie głowa z korony nie spadła od jazdy pandą po mieście zamiast rozklekotanym autem segmentu premium. Tylko Polak ma z tym problem chociaż jest jednym z ostatnich w Europie którego stać na takie auto. Z reszta jesli nie ekologia powsadza większość z nas w tańsze auta powszechnych marek to zrobią to ubezpieczenia, podatki czy koszty serwisu. Dokładnie tak samo jak to ma już miejsce na zachodzie. I nie powstrzyma tego żadne przedwyborcze dziarmolenie tego czy innego kandydata. Edytowane 29 Kwietnia 2015 przez marekg
Skyliner89 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Jeżeli chodzi o Kraków to jest wina przede wszystkim ludzi co palą w piecach co popadnie... Niskie płace, szukanie oszczędności i kółko się zamyka. W jakimś stopniu diesle też mają wpływ na zanieczyszczenia powietrza, ale nie aż tak. Tutaj cały czas chodzi o pieniądze... Jak wydoić kasę, bo kierowcy to najbardziej dojna KROWA.Akurat ja mam ponad 20 km do pracy i dojazd komunikacją miejską to tragedia i męka. 2 godziny straty, a samochodem jadę 20 min.To nie przejdzie. Chyba, że będzie dofinansowanie do nowych samochodów i zwiększą płacę, ale to jest mało prawdopodobne.
Majkeltaker Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Smog powstaje w wyniku: 85% dym ze starych pieców 7% dym z samochodów 7% inne zanieczyszczenie więc dalej wierzmy, że to diesle nas trują. Poczytajcie sobie ile CO2 emitują nasze stare diesle a ile te nowe benzyny-różnica nie będzie zbyt duża....
cabanmat Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 (edytowane) marekg Jak zwykle nic Ci nie pasuje i Twoje wywody i przemyślenia na cały ekran... Myślisz, że ktoś ma siłę i czas to czytać ?! Pozdrówki Panowie https://www.youtube.com/watch?v=vrMU7fnUvrA Edytowane 30 Kwietnia 2015 przez cabanmat
Dev Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Kolejny powód aby nie głosować 10 Maja na PO Ja głosuję na Kukiza... Jest tak samo zdrowo stuknięty jak Ty
swiezak84 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 @cabanmat ja przeczytalem. i te wywody maja wiecej sensu niz Twoje. ja jestem jak najbardziej ZA takim pomyslem. tylko zmienilbym kryteria przyznawania tych naklejek. przeciez ten sam silnik w jednym modelu auta byl produkowany przez kilka lat wiec nie bedzie tak ze auto z 97r jest bardziej ekologiczne od tego z 96 skoro ten sam silnik siedzi...
trepek Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Zamiast rocznika powinni patrzeć na normę spalin jaką spełnia dany samochód.
lukaszr Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Panowie, wiecie dobrze, że wycieczki polityczne i rozmowy na ten temat zawsze i w każdym towarzystwie kończą się źle - każdy ma prawo do swoich wyborów i niech tak zostanie. Nie poruszajcie proszę tych tematów, bo na 100% skończy się to kłótnią.
Majkeltaker Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Tylko jak nie poruszać takich tematów, kiedy jest wielu kierowców posiadających diesla a których nie stać na zakup nowszego auta. Ja żeby zarobić na swoje wymarzone audto pojechałem za granicę(i tylko dlatego bo miałem szczęście) a teraz nie mam pieniędzy by sprzedać(maks 8-9 może bym wziął) i dołożyć na nowsze auto. Takich jak ja jest wielu. A największe kontrowersje dzieli ten podział. Ja na przykład uważam że przed podbiciem dowodu na przeglądzie powinno odbyć się badanie jakości spalin i na tej podstawie przyznawać naklejki, bo co bardzie truje? 5 letnia benzyna lub diesel, co całą drogę kopci na czarno czy zadbane 15-20 letnie auto, które nie ma takiego problemu
Chadury89 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Tylko jak nie poruszać takich tematów, kiedy jest wielu kierowców posiadających diesla a których nie stać na zakup nowszego auta. Ja żeby zarobić na swoje wymarzone audto pojechałem za granicę(i tylko dlatego bo miałem szczęście) a teraz nie mam pieniędzy by sprzedać(maks 8-9 może bym wziął) i dołożyć na nowsze auto. Takich jak ja jest wielu. A największe kontrowersje dzieli ten podział. Ja na przykład uważam że przed podbiciem dowodu na przeglądzie powinno odbyć się badanie jakości spalin i na tej podstawie przyznawać naklejki, bo co bardzie truje? 5 letnia benzyna lub diesel, co całą drogę kopci na czarno czy zadbane 15-20 letnie auto, które nie ma takiego problemu Zgadzam sie z tym, o tym samym pomyslalem
Viwaldi Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 O czym tu gadać. Czy my możemy dorównywać z mieszkańcami zachodnimi?. W niektórych krajach są dopłaty do złomowania starego auta aby kupić nowe, a i nowe samochody dla przeciętnego zjadacza żab czy kiełbasek nie są tak horrendalne jak dla nas. Ile czasu musi pracować Franek czy Niemiec a ile Polak przy zarobku 2500/ m-c?
marekg Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 (edytowane) Norma euro jest najcześciej stosowanym kluczem co do klasyfikacji wjedzie - nie wjedzie. Jeżeli ustawodawca postanowi stworzyć swoją odrębna klasyfikację nie związana z normami eko to będzie wtedy bzdura. Spodziewam się, ze przy opracowywaniu szczegółów właśnie norma euro stanie sie kluczem. Paweł , powiem ci więcej, tdi emituje mnie co2 niz benzyniak. Co z tego jednak, ze wywala rakotwórcze związki azotu, przy których co2 to gaz rozweselający. Najłatwiej wziąć się za samochody wiec kierowcy idą pierwsi do dojenia. Inaczej i tak nigdy nie będzie. Tylko jak nie poruszać takich tematów, kiedy jest wielu kierowców posiadających diesla a których nie stać na zakup nowszego auta. Ja żeby zarobić na swoje wymarzone audto pojechałem za granicę(i tylko dlatego bo miałem szczęście) a teraz nie mam pieniędzy by sprzedać(maks 8-9 może bym wziął) i dołożyć na nowsze auto. Takich jak ja jest wielu. A największe kontrowersje dzieli ten podział. Ja na przykład uważam że przed podbiciem dowodu na przeglądzie powinno odbyć się badanie jakości spalin i na tej podstawie przyznawać naklejki, bo co bardzie truje? 5 letnia benzyna lub diesel, co całą drogę kopci na czarno czy zadbane 15-20 letnie auto, które nie ma takiego problemunormy eko jaka otrzymało twoje auto w momencie wyjazdu z fabryki nie przeskoczysz. Była euro 3 a teraz jest 5 czy już 6? Nawet najbardziej zadbane auto z euro 3 nie spełni dzisiejszych wymogów. Ale zgadzam się, ze oprócz normy powinny być kontrole jakości spalin i ocena. Tylko czy aby na pewno każdy z nas jest gotów? Bo coś czuje ze jak wprowadza rygorystyczne kontrole stanu technicznego to podniesie się lament, ze Polaków nie stać na jazdę sprawnymi samochodami. Pominę już fakt, ze takie moje avb ma euro 3 i więcej nie dostanie nigdy. Przy gorszych wynikach testu mogłoby poleciec tylko w dół.O czym tu gadać. Czy my możemy dorównywać z mieszkańcami zachodnimi?. W niektórych krajach są dopłaty do złomowania starego auta aby kupić nowe, a i nowe samochody dla przeciętnego zjadacza żab czy kiełbasek nie są tak horrendalne jak dla nas. Ile czasu musi pracować Franek czy Niemiec a ile Polak przy zarobku 2500/ m-c?Nie trzeba kupować nowego samochodu. Wystarczy dostosować wymagania do możliwości i nie kupować leciwego audi, BMW czy tam czego jeszcze dla pustego szpanu (i tak wątpliwy przy nastoletnim samochodzie) a wziąć coś na co portfel spokojnie pozwala. Marzenia to jedno a rzeczywistość to drugie. Edytowane 30 Kwietnia 2015 przez marekg
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się