Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem przy przyśpieszaniu w Audi A4 B5 1.8T ANB


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Podczas jazdy w trasie pojawił się pewien problem:

Podczas mocnego przyśpieszania na 2, 3 oraz 4 biegu, mniej więcej od 4000 obrotów w górę, zdarza się, że coś... jak by to ująć... przydusza/przyhamowuje silnik. Tak jakby 'egzaminator' dosłownie przez 1-2 sekundy muskał hamulec gdy przyśpieszacie, wiecie o co chodzi ;) Ciężko to opisać.

Po tych 1-2 sekundach auto przyśpiesza dalej bez problemu. Ogólnie nie uważam aby autu brakowało mocy o ile nie pojawiają się te szarpania.

A pojawiają się spontanicznie, coś w stylu na 15-20 przyśpieszeń - 1-2 wykazuje takie symptomy.

2 tygodnie temu brat zlokalizował problem z N75 - oba kable były urwane 

Zalutowaliśmy (a raczej nasmarkaliśmy cyną, bo dojście trudne, a grot gruby) i błąd N75 zniknął, po czym wykonaliśmy logi

Obecnie niestety nie mam dostępu do kabla VAG.

Poczytałem trochę o tych szarpaniach przy przyśpieszaniu i niestety litania jest długa:

- pompa paliwa?

- cewki?

- N75?

- DV?

- WG?

- przepustnica?

- nieszczelności w układzie dolotowym?

Rozumiem, że to może być dosłownie wszystko?

Check engine się nie świeci, poprzednio też się nie świecił. Jedyne błędy jakie VAG wykrywał to N75 (zniknął po przylutowaniu kabli) oraz coś związanego ze sterownikiem ABS.

Z góry dzięki za jakieś wskazówki!

Opublikowano

Logi byś musiał zrobić.u mnie takie przyduszenie występuje od 2 tys jak jadę jak emeryt. ANB och to dopiero zacznie się :P

Opublikowano

Jasne gdy tylko będę miał kabel od razu porobię testy, te które podałem mają 2 tygodnie, jakiś marny procent szansy na to, że pojawiło się nagle coś innego istnieje ^^

Po cichu liczę, że to "tylko" cewki zapłonowe, wszak ten log z 18 kwietnia nie wskazuje na problemy z przepływem ani przeładowaniem.

U mnie coś takiego się pojawia daleko od jazdy emeryckiej, bardziej w zakresie 80 - 140 na 3 biegu / 120 - 160 na 4 czyli tam gdzie najlepiej ciągnie...

A usterka nie ukrywajmy jest niebezpieczna, bo występuje przed/podczas wyprzedzania.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Cewka by się odzywala z wysokiego biegu ale z niskich obrotów.

Opublikowano

walczyłem u siebie z szarpaniem przy przyspieszaniu które pojawialo sie powyżej 4000 obr i to nie zawsze jednak nie doszedłem do tego co jest przyczyną po pewnym czasie szarpanie zaczeło się też pojawiac na niższych obrotach wiec zaczołem szukać cewki,nieszczelność itp jednak zero rezultatów i postanowiłem podleciec do kumpla zeby podpiąc kompa błedów brak i tak od słowa do słowa i doszliśmy do wniosku podmiany świec i szarpanie znikło może i u ciebie to pomoże wykręc i zobacz w jakim są stanie

Opublikowano

Dzięki za wskazówkę, tak zrobię. Na najbliższy weekend mam zaplanowaną wymianę odmy (bo olej z niej cieknie) i sprawdzanie szczelności dolotu, bo też zacząłem już planować sprawdzenia/wymiany wszystkiego po sznurku. Zacznę więc od świec!

Opublikowano

Na Twojej liście możliwych winowajców brakuje przepływomierza powietrza.

Nie wykluczałbym jego winy.

Wg. Mnie cewki odpadaja.

Opublikowano

Fakt nie napisalem o nim ale w glowie oczywiscie tez siedzi. Wszystko wyjasnia logi i 'slynne' ~120g/s przy 5000 prawda?

W logach sprzed 2 tygodni przy 5000 widnieje 108 / 113 g/s dlatego przeplywka nie byla u mnie narazie na radarze ;)

Opublikowano

DV i N75 możesz wyciągnąć bo są to łatwe rzeczy do sprawdzenia.

Opublikowano

W sensie wyciagnąć i potestować bez nich i sprawdzić czy szarpanie znika czy wyciągnąć i w jakiś sposób sprawdzić poza autem?

Ps: Dzis / jutro powinienem mieć sprawny kabel, zrobie logi: 001, 002, 004, 020, 031, 034, 115. Będzie mam nadzieję dużo więcej wiadomo.


Ok mam logi. Wykonałem ich 9, trzy razy wykonując sprinty na 3 biegu od 2000 do 6000 rpm.

Szarpnięcie pojawiło się tylko podczas pierwszego sprintu mniej więcej w okolicach 4300rpm i zostało uwiecznione na logach.

Ponad to po szarpnięciu pojawił się błąd:

16487 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too High

P0103-35-10---Intermittent

Poniżej wyniki logów z krótkim komentarzem moich spostrzeżeń:

http://vaglog.pl/log_216518.html

Blok 001: Oxygen sensor wystrzelil na 18 wlasnie w momencie kiedy zaczelo mi szarpac silnikiem.

Blok 002: W tym samym momencie, przeplywomierz oszalal i wystrzelil z 66 g/s na 171 g/s, a potem w wartosci ponad 200 co jest totalnie niemozliwe...

Blok 004: Temperatury OK.

http://vaglog.pl/log_216517.html

Blok 020: Niepokojące cofanie zapłonów, wartości anwet do 9.0. Praktycznie brak jazdy na 0.0...

Blok 031: Dziwne skoki lambdy od 0.6 do 0.1 lub 0.2. Poza tym mniej więcej 0.70 czyli jakby mieszanka zbyt bogata.

Blok 034: Katalizator ladnie sie grzeje, wszystko OK

http://vaglog.pl/log_216516.html

Blok 115: Turbina wstaje na dobre przy 3000rpm - troszke nie za pozno? Doladowanie nie przekraczajace 0.5 bara, czy auto nie jest w trybie awaryjnym?

Blok 026: 4 cylinder odstaje troche napięciem od pozostałych.

Blok 118: N75 działa jak należy.

Podsumowując:

Przepływka oszalała, razem z nią lambda i w tym momencie zaszarpało silnikiem. Jeszcze nie sprawdzałem dolotu, jak po jego sprawdzeniu znow tak bedzie (lub jesli nie ma nieszczelnosci) rozumiem, ze sciagac nowy przeplywomierz? ;)

Martwi mnie to permanentne cofanie zaplonu. Jak kolega wyzej sugerowal - mam mozliwosc podmiany swiec na inne. Czy to raczej wina cewek?

Opublikowano

Narazie wymien przeplywke na org. Boscha.

Opublikowano

halo i jak sytuacja się rozwineła? co z autem?

Opublikowano

Wystapily pewne problemy ze sciagnieciem wlasciwej przeplywki (za pierwszym razem przyszla za duza, to mnie nauczylo podchodzic z dystansem do "katalogow internetowych" jednak jak sie czegos nie wyjmie i nie spisze numeru to mozna sie naciac ;/) czekam na dostawe ;)

Opublikowano

i jak tam ?

Opublikowano

Wciaz czekam =) Jak tylko dostane i zamontuje, zrobie logi i dam znac!

Opublikowano

Mam podobny problem jak opisał Zola18. Na początku powyżej 4000 obrotów, a niedawno przy ruszaniu i czasem nawet na innych biegach. Ja celuje, że to wina pompy paliwa, albo przepływomierza, ale sprawdzę też świecę. Dopiero w tym tygodniu postaram sie wybrać do mechanika. Dam znać co i jak.

Opublikowano

Niestety na nowej przepływce szarpie dalej. 450zł psu w dupe. A 1.8T to mial byc taki udany i niezawodny silnik...

Logow jeszcze nie mam, bede mial prawdopodobnie w piatek, na pewno wkleje.

To co wiem to to ze mam napinacz/lancuch do wymiany, bo lubi dzwonic nawet na cieplym silniku. Moze slabe napiecie lancucha powodowac szarpanie na wysokich oboratch? Bede pewnie szedl w tym kierunku jesli logi nie pokaza czegos jednoznacznie. Choc poprzednie jednoznacznie pokazaly, ze przyplyw powietrza zwariowal, a teraz na nowym Boshu szarpalo i tak.

Opublikowano

Sprawdź ciśnienie oleju, jeśli będzie zbyt niskie to napinacz może nie działać właściwie. Powodem jest standardowo zawalony syfem smok w pompie olejowej.

Opublikowano (edytowane)

Jakies dane co do prawidlowych wartosci?

Ksiazka "Audi Sam Naprawiam" podaje:

Bieg jalowy: 1 - 3,5 Bar

3000 obrotow: 5 - 7 Bar

Link: http://scr.hu/4ay/8iiqg

Edytowane przez Unf
Opublikowano

Nowa przeplywka za 450 zł? W takim razie nie ori

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...