Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie jedzie na zimnym silniku/przerywa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siema, już nie dawno opisywałem tutaj podobny problem jednak niestety nic z tego.

Otóż od pewnego czasu po trasie jakoś nieco ponad 160km przełączając z gazu na benzynę silnik zamulił i zaczął szarpać. Następnego dnia rano, po odpaleniu silnik zaczął drżeć, spadał z obrotów aż całkiem zgasł, po następnym odpaleniu trzymałem go na gazie aż się zagrzał, po nagrzaniu trzymał wolne obroty jednak zanim to się stało strzelał z wydechu. Po próbie ruszenia przerywa i nie chce jechać, dopiero gdy faluję pedałem gazu tak aby coś się wkręcał na wyższe obroty zaczyna jechać. Problem ten pojawia się tylko na zimniejszym silniku, po całkowitym nagrzaniu jest wszystko okej oprócz zamulania na niskich obrotach przy ruszaniu (Automat).

Wymieniony czujnik temperatury, odma, sonda lambda, nie dostaje lewego powietrza, wyczyszczona przepływka i przepustnica. Sprawdziłem też ciśnienie na pompie paliwa (3,5 bar). Filtr paliwa wymieniony.

Dodam, iż problem nie pojawia się gdy odpalę go na gazie, tylko na benzynie. Myślałem też że to wina wtrysków więc wymieniłem całą listwę z wtryskami (na używane ale sprawne). Pewnego czasu do paliwa dolałem środek STP do czyszczenia wtrysków i zatankowałem paliwa na stacji Shell. Jeżdżąc przez 2 dni na paliwie problem znikł lecz po przełączeniu na gaz na parę kilometrów i znowu na paliwo jest to samo.

Podpiąłem Audi pod Vag'a, na okrągło pokazuje "Przerwanie pracy sterownika", orientowałem się co nieco w tej sprawie, znajomy mechanik uznał, że może to być wina sterownika i mam go zaprogramować u osoby która się tym zajmuje. Ktoś ma jakieś propozycje co jeszcze ewentualnie to może być?

Opublikowano

Podaj kody błędów. W ten sposób będzie łatwiej o diagnozę.

Opublikowano

Jutro będę miał kompa to podam kody.


Kod błędu - 18020 -Źle zakodowany moduł sterowania
-Nieciągły


Błąd ten pokazuje za każdym podpięciem pod Vag'a.

Opublikowano

Coś masz nie tak z ECU. Zresetuj go VAG-iem lub odłącz mu aku na noc i rano zrób adaptację z kluczka i wtedy zobacz czy pomoże :)

Opublikowano

Jeśli nic nie robiłeś z modułem to sprawdź przy okazji czy niema wilgoci oraz czy kostki nie zaśniedziałe. Jak to mówią nie zawadzi a pomóc może.

Opublikowano

A można wiedzieć jak zrobić tą adaptacje z kluczyka? :)

Opublikowano

Podłączasz aku. wyłączasz wszystkie odbiorniki prądu (typu: radio, światełko itd.) i nic nie dotykając (czyli skrzynia na luz i nogi przy fotelu :P ) przekręcasz zapłon czekasz ok 1 min wyłączasz zapłon, czekasz ok 20 - 30 s. i po tym czasie odpalasz go (nadal skrzynia na luz i nogi przy fotelu), po odpaleniu daj mu się rozgrzać żeby sonda zaczęła pracować i wszystko :) Po odpaleniu może ci falować, ale to normalne :)

Opublikowano

Niewiarygodne, serio pomogło. Audik normalnie odpalił, potrzymał sobie wyższe obroty i spadł na około 850 i trzymał. Po przejażdżce na paliwie zero muła, po przełączeniu na gaz wszystko okej i z gazu na benzynę zero szarpnięć. Dzięki chłopaki, tylko teraz pytanie, z jakiego powodu właśnie takie coś się stało?

Opublikowano

Czasami tak jest że LPG porozwala ustawienia w sterowniku i reset czyni cuda :) Najważniejsze że pomogło :)

Opublikowano

Niestety, po wczorajszym dniu dziś rano znowu to samo. Chyba jednak czas oddać auto do specjalisty aby wgrał wszystko na nowo :)

Opublikowano

zrób ponownie reset, pojeździj troszkę na PB i zobacz czy problem powróci jeżeli nie to problemem jest instalacja LPG i potrzebna jest jej regulacja :)

Opublikowano

No więc wczoraj zrobiłem reset, wszystko normalnie odpaliło itp. Przejeździłem ponad 100km na PB, nie załączając gazu, dziś rano odpalił też normalnie gdyby nigdy nic. Więc wychodzi tak jak mówiłeś, instalacja jest do regulacji ale tutaj tworzy się pytanie. W jaki sposób się to dzieje?
Rozumiem że resetując komputer usunę mu z pamięci tak jakby gaz więc czy po przełączeniu na gaz auto dostaje go do pamięci i po przełączeniu na PB miesza się z gazem i przez to są takie skutki?

Opublikowano

Nie :) Chodzi tutaj że sterownik LPG robi sobie mapy LPG na podstawie map PB, lecz jak jest źle ustawiony LPG to rozwala mapy PB i dlatego taka magia się dzieje :)

Opublikowano

Szybki przykład, jeśli Lambda stwierdzi zbyt bogata mieszankę ecu utnie paliwa i jest ok, na gazie gdy jest za bogata mieszanka labda tnie dawkę lecz dawka gazu steruje steropnik lpg który nie jest z nią połączony i dlatego stare instalacje potrzebują częstych regulacji. Instalacje nowoczesne czyli potocznie nazywane "fazy ciekłej" wprowadzają nowe oblicze gazu bo gaz w postaci płynnej podowany jest na.zwykle wtryski sterowane przez ecu i taka instalacja jest całkowicie bez obslugowa.

Opublikowano

Tak więc wczoraj zjawiłem się u najlepszego z gazowników w moich okolicach. Od razu wiedział o co kaman. Zdecydowałem się na sekwencję a dokładnie na Stag'a 4 z 5 letnia gwarancją :)

Opublikowano

Stage 4 to czwarta generacja i jest dalej na parowniku. Poczytaj sobie o 5 generacji i fazie ciekłej lub płynnej, jak narazie zwykly czlowieek może tylko o tym poczytać bo mało kto to montuje i koszta kręcą się ok 5 tyś.

Opublikowano

Myślę, że jest to bezsensowne rozwiązanie do mojego Audi :) Gdyby było o 10 lat młodsze to pewnie bym sie zastanowił.

Opublikowano

ale poczytać warto

Opublikowano

No fakt. Ale to już inny temat tak więc dzięki wam wielkie za pomoc :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...