bart3kk Opublikowano 7 Maja 2015 Opublikowano 7 Maja 2015 (edytowane) Witam. Pacjent to B6 BEX z 2004 r. Auto kupiłem w listopadzie, podłączałem vaga i nie było żadnych błędów. Teraz gdy zrobiło się ciepło zauważyłem, że nie działa klima. Cały czas świecił się ECON, więc pojechałem na nabicie klimy. Po nabiciu ECON gaśnie, lekko przygasają obroty ale nic nie chłodzi. Dzisiaj odstawiłem auto na warsztat i powiedzieli, że sterownik od wentylatorów jest walnięty. Foto sterownika: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/591d5d5181c9aad9.html. Jak sprawdzić czy sterownik ten działa poprawnie i czy ma on wpływ na załączenie się klimy ? Wydaje mi się, że na załączonym silniku wentylatory kręcą się normalnie a na vagu nie ma żadnych błędów. Ewentualnie co jeszcze może być przyczyną nie chłodzenia i co mogę sam sprawdzić ? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam Edytowane 7 Maja 2015 przez bart3kk
rafal9119 Opublikowano 7 Maja 2015 Opublikowano 7 Maja 2015 Mam to samo klima nabita wszystko ładnie pieknie. ECON gaśnie, słychać buczenie i lekko zmienia sie charakterystyka pracy silnika. ale nic po za tym w środku nadal ciepło leci. dodam tylko że po właczeniu klimy wiatrak sie nie kreci a jest na 100% sprawny. bede musiał po niedzieli do speca jechać niech obluka
bart3kk Opublikowano 7 Maja 2015 Autor Opublikowano 7 Maja 2015 (edytowane) Sprawdziłem jeszcze raz wiatraki i przy załączonym ECON stają, a gdy wyłączę ECON to startują. Dodam też, że auto było załączone 15 min z klimą na full a rurki od klimy w podszybiu w ogóle nie są zimne. Czyżby zatarta sprężarka ? A może zerwane sprzęgło ? Jak to sprawdzić ? Ktoś może polecić dobry i tani serwis klimy w okolicach Lublińca/Częstochowy ? Edytowane 7 Maja 2015 przez bart3kk 1
krisssx Opublikowano 9 Maja 2015 Opublikowano 9 Maja 2015 Co do klimy 3 opcje 1 Sprawdzić sprezarke i sprzegielko 2 clinatronic 3 sterownik silnika
metik Opublikowano 15 Maja 2015 Opublikowano 15 Maja 2015 Co do klimy 3 opcje 1 Sprawdzić sprezarke i sprzegielko 2 clinatronic 3 sterownik silnika Dodam jeszcze , że jeżeli wentylator rusza przy włączeniu klimy to może być elektrozawór na sprężarce..... często one padają , a sprawdzając sprzęgło zobaczyć czy się kręci całe ....tak w skrócie
bart3kk Opublikowano 17 Maja 2015 Autor Opublikowano 17 Maja 2015 A co załącza sprężarkę w roczniku 2004 ? Bo dowiedziałem się, że nie ma u mnie sprzęgiełka ani elektromagnesu i sprężarka chodzi caly czas. A gdy by była zatarta to pasek by poszedł albo by piszczał tak ?
Wihajster Opublikowano 17 Maja 2015 Opublikowano 17 Maja 2015 elektrozawór włacza sprezarke.Zdejm pasek osprzetu i obróć kolem pasowym sprezarki.Jezeli pracuje ciezko lub sie zacina to sprezarka zatarta.
metik Opublikowano 17 Maja 2015 Opublikowano 17 Maja 2015 A co załącza sprężarkę w roczniku 2004 ? Bo dowiedziałem się, że nie ma u mnie sprzęgiełka ani elektromagnesu i sprężarka chodzi caly czas. A gdy by była zatarta to pasek by poszedł albo by piszczał tak ? Przyjżyj się pracy koła pasowego , musi się kręcić całosć , jeżeli się kręci całość to ok , jeżeli "środek" stoi w miejscu a kręci sie same koło pasowe z paskiem to masz uwalone sprzęgło sprezarki. Powinieneś też sprawdzić elektrozawór odpinając wtyczkę od elektrozaworu i podłączyć żarówkę 12V malej mocy, max. 12Wattów. Jeżeli po włączeniu klimy nie zapali to znak że wina leży gdzie indziej. Sprężarkę załącza sterownik klimatyzacji po otrzymaniu wszystkich niezbędnych informacji z innych czujników i elementów wykonawczych
Lukasz_N Opublikowano 17 Maja 2015 Opublikowano 17 Maja 2015 (edytowane) Przyjżyj się pracy koła pasowego , musi się kręcić całosć , jeżeli się kręci całość to ok , jeżeli "środek" stoi w miejscu a kręci sie same koło pasowe z paskiem to masz uwalone sprzęgło sprezarki. Kolego w 2004 r nie ma żadnego sprzęgła na kompresorze, więc koło pasowe zawsze będzie się kręcić razem z wszystkim. W tych rocznikach sprężarka załączna jest elektrozaworem, który upuszcza lub podnosi ciśnienie na kompresorze. Edytowane 17 Maja 2015 przez Lukasz_N
Czepa Opublikowano 17 Maja 2015 Opublikowano 17 Maja 2015 Sprawdź kostkę przy sprężarce idą tam dwa przewody u mnie jeden był urwany po zalutowaniu sprężarka ruszyła
metik Opublikowano 17 Maja 2015 Opublikowano 17 Maja 2015 Przyjżyj się pracy koła pasowego , musi się kręcić całosć , jeżeli się kręci całość to ok , jeżeli "środek" stoi w miejscu a kręci sie same koło pasowe z paskiem to masz uwalone sprzęgło sprezarki. Kolego w 2004 r nie ma żadnego sprzęgła na kompresorze, więc koło pasowe zawsze będzie się kręcić razem z wszystkim. W tych rocznikach sprężarka załączna jest elektrozaworem, który upuszcza lub podnosi ciśnienie na kompresorze. Kolego .... poczytaj troszkę o sprzęgłach stosowanych w różnych sprężarkach a szczególnie w tych sterowanych elektrozaworem .... są tam zastowane sprzęgła zrywalne , np takie http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/pl/p/SPRZEGLO-ZRYWALNE-kompresora-klimatyzacji-AUDI,-VOLKSWAGEN,-montowane-w-sprezarkach-NIPPONDENSO-7SEU16C-Sprzeglo-kompletne-do-autoklimatyzacji/2842.... po drugie zasada działania elektrozaworu jest inna niż podnoszenie i upuszczanie ciśnienia w kompresorze pozdrawiam
Lukasz_N Opublikowano 18 Maja 2015 Opublikowano 18 Maja 2015 To chyba się nie zrozumieliśmy. Sądziłem, że masz na myśli sprzęgło elektromagnetyczne, które załącza kompresor
bart3kk Opublikowano 23 Maja 2015 Autor Opublikowano 23 Maja 2015 No i po temacie, przyczyna znaleziona. Sprzęgło zerwane, sprężarka zatarta. W środku kupa drobnego żelastwa a tłoki trzeba było młotkiem wybijać. Szukam nowej używanej :/ Co jeszcze wymienić oprócz sprężarki ? Jeszcze jedno. Czy jeśli miałem zamontowaną sprężarkę 8E0 260 805 BA to czy będzie pasować sprężarka z innymi literkami na końcu czy szukać konkretnie tego samego oznaczenia ? Silnik 1.8T BEX 2004 r Sprężarka, osuszacz, filtr wymienione, układ wypłukany i klima chodzi jak ta lala Pozdro i dzięki za odpowiedzi
metik Opublikowano 23 Maja 2015 Opublikowano 23 Maja 2015 No i po temacie, przyczyna znaleziona. Sprzęgło zerwane, sprężarka zatarta. W środku kupa drobnego żelastwa a tłoki trzeba było młotkiem wybijać. Szukam nowej używanej :/ Co jeszcze wymienić oprócz sprężarki ? Jeszcze jedno. Czy jeśli miałem zamontowaną sprężarkę 8E0 260 805 BA to czy będzie pasować sprężarka z innymi literkami na końcu czy szukać konkretnie tego samego oznaczenia ? Silnik 1.8T BEX 2004 r Sprężarka, osuszacz, filtr wymienione, układ wypłukany i klima chodzi jak ta lala Pozdro i dzięki za odpowiedzi Ciesze sie , że sie udało ....z tym płukaniem to jest tak , że mozę być problem ze skraplaczem , bo z racji jego budowy (równoległa a nie szeregowa) nie da się go dobrze wypłukać , miejmy nadzieje , że w momęcie zatarcia sprężarki , sprzęgło zostało szybko zerwane i spełniło swoje zafdanie nie puszczając za dużo opiłków do układu .... pozdrawiam
michuuuuu Opublikowano 24 Kwietnia 2020 Opublikowano 24 Kwietnia 2020 Podłącze się pod temat. Moje autko to audi A4 B6 1.9tdi 130KM 2002r AWX od jakiegoś czasu gdy odpalę samochód i załączy się klimatyzacja ze sprężarki słychać okropny pisk. Trwa to dosłownie 15-30 sekund i przechodzi i wszystko działa normalnie. Klima chłodzi aż milo. Mam nowy pasek klimatyzacji i napinać. Jak otworzyłem maskę i spojrzalem podczas tego pisku na pasek to zauważyłem że on się kręci natomiast blokuje się na te kilkanascie sekund rolka sprężarki. Po czym puszcza i kręci się normalnie. Pisk jest spowodowany tarciem paska po zablokowanej rolce. Co może być przyczyną takiego zachowania sprężarki ?? Dodam że dzieje się to tylko po odpaleniu auta.
MaTeo85 Opublikowano 24 Kwietnia 2020 Opublikowano 24 Kwietnia 2020 może to być początek zacierania się sprężarki klimy.
MaTeo85 Opublikowano 24 Kwietnia 2020 Opublikowano 24 Kwietnia 2020 jeśli się zaciera to już za późno, zawczasu wymienić, ale żeby mieć pewność trzeba by sprawdzić u fachowca co tam się dzieje jak wyglądają ciśnienia HP i LP w momencie pracy układu jak i startu kiedy takie objawy masz, a to tylko u klimiarza dobrego. Jak tu było by OK to ewentualnie odciągnąć czynnik i sprawdzić co się dzieje z dyszą dławiącą czy jest czysta, pytanie kiedy osuszacz był ruszany ostatni raz, ile czynnika w układzie można wcześniej podpiąć vcds i zobaczyć jakie są parametry przy starcie układu itp.
michuuuuu Opublikowano 24 Kwietnia 2020 Opublikowano 24 Kwietnia 2020 Dziękuję za odpowiedź. Jeżeli chodzi o ilość czynnika to jest na pewno ok bo robiłem full przegląd 3 tygodnie temu. Dławik i osuszacz nowe tak jak pasek klimy i napinacz. Stary dławik czysty bez opiłków. Osuszacz miał datę 2015 więc był wymieniany rok przed moim kupnem. Jutro podepne się pod kompa. Wszystko dosłownie wszystko śmiga aż miło dzisiaj sprawdzałem temperaturę jaką wmucha w kabinie na low i jest -9 C. Tylko ten paskudny dźwięk przy odpaleniu...
MaTeo85 Opublikowano 24 Kwietnia 2020 Opublikowano 24 Kwietnia 2020 -9? To coś jest nie tak... Warto na dobry początek zdjąć pasek i ręcznie pokręcić kołem pasowym sprężarki czy chodzi gładko i bez żadnych oporów czy hałasów.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się