Sevvv Opublikowano 8 Maja 2015 Opublikowano 8 Maja 2015 (edytowane) Witajcie. Od kilku tygodni jeżdżę A4 B7 2.0TDI z multitronic i DPF. Nurtują mnie dwie kwestie odnośnie tego silnika. Kilka dni temu zalałem prawie do pełna zbiornik. Przerwałem po zalaniu 45 litrów. Trochę paliwa jeszcze było więc i tak by zaraz był pod korek. Wskaźnik pokazywał pełny zbiornik. Po przejechaniu 100 km wskazówka paliwa była prawie już prawie na pierwszej białej kresce. Co ciekawe jeździłem spokojnie, może 4-5 razy trochę mocniej przycisnąłem. Zajechałem na stację po 104 km od ostatniego tankowania i teraz dolałem już do pełna. Okazało się, że weszło 16 litrów. Czy jest to możliwe, żeby ten silnik miał aż takie spalanie? Dzisiaj znowu dolałem po 100 km i weszło 10 litrów. Druga kwestia jest taka, że przy hamowaniu silnik dalej trzyma obroty. Po zahamowaniu potrafi je jeszcze przez około 1-2s utrzymać ~2RPM. Czy jest to normalny objaw? Zdarzyło mi się, że zapaliła się kontrolka DPF, ale przepaliłem jadąc autostradą przez około 30-40km na trybie S przy 3k RPM i na razie jest spokój. DPF wymaga wymiany czy jeszcze się na nim pojeździ? Czy może mieć on również wpływ na to, że auto czasem się dławi przy przyśpieszaniu? Na koniec mam jeszcze pewien problem z resetowaniem się FIS. Po mniej więcej 3 godzinach postoju się resetuje. Gdzieś wyczytałem, że to może być spowodowane akumulatorem, który należałoby wymienić. Dzięki z góry za pomoc Pozdrawiam Edytowane 8 Maja 2015 przez Sevvv
MaciejK Opublikowano 8 Maja 2015 Opublikowano 8 Maja 2015 10l to wcale nie jest tak dużo. Mieszkam w szczecinie i spalanie 10-11l to norma po miescie. W trasie jest juz lepiej niż 6-6,5l. Fis nr1 resetuje się po jakimś czasie natomiast fis 2 pokazuje caly dystans.
Pawelkiwi Opublikowano 8 Maja 2015 Opublikowano 8 Maja 2015 Tankowanie po 100km celem pomiaru zużycia paliwa nie jest miarodajnym wyznacznikiem spalania. Błędy w dystrybutorach, różne dystrybutory, mały dystans (jak włączyło się dopalanie PDF to ma duży wpływ). Spalanie 10l w tym silniku i skrzyni to norma. Sprawdzaj spalanie globalnie tzn. od tankowania do tankowania i porównaj ze wskazaniami z FIS. Powinny być podobne. Jak nie są skoryguj u mechanika wskazania. DPF i jego zapełnienie a w ogóle jego diagnostykę poprzez komputer też u mechanika. W dzisiejszych samochodach większość tych spraw załatwia diagnostyka + mechanik który to ogarnia.
Sevvv Opublikowano 9 Maja 2015 Autor Opublikowano 9 Maja 2015 Ok dzięki. Zrobię jak mówicie. A jakieś sugestie co do tych obrotów?
thommeck Opublikowano 10 Maja 2015 Opublikowano 10 Maja 2015 Panowie ale bez przesady. Ja tez często stoję w korkach i na mieście cieżko było mi wejść na spalanie powyżej 9l kiedy wszystko było sprawne. Za miastem średnio 5,8l, przy bytowaniu było 6,5. Teraz pali mi podobnie jak piszecie, ale mam porównanie i słyszę oraz czuje ze coś sie dzieje. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Brdm Opublikowano 11 Maja 2015 Opublikowano 11 Maja 2015 10l/100km po miescie nie jest zadziwiajacym wynikiem... U mnie po odpuszczeniu gazu tez przez jakies 1-2s czuc ze silnik nie schodzi z obrotów. Dopiero wlasnie po okolo 1-2s czuc ze obroty zaczynaja malec
Sevvv Opublikowano 11 Maja 2015 Autor Opublikowano 11 Maja 2015 Dzisiaj rano znowu jechałem to miałem pełny zbiornik (wg wskazówki), a jak wracałem z pracy to wskazówka była w połowie między kreskami. Coś nie bardzo chyba z dokładnością u mnie jest. FIS też ma swoje przeboje. Stoję na światłach a on pokazuje np chwilowe spalanie 12l/100, albo ruszam rano pokazuje dystans 800km, a jak wracam to już zjeżdża do 620. (do pracy nie mam więcej niż 30km). A jeśli chodzi o obroty to często mam tak, że im bliżej do zatrzymania tym obroty lecą trochę w górę. Nie jest to jednak szczególnie uciążliwe.
Brdm Opublikowano 11 Maja 2015 Opublikowano 11 Maja 2015 Panie poczytaj torchę na temat wskazań FIS i dopiero panikuj... stoisz w miejscu czyli dystans 0km spalanie jakieś tam jest... skoro nie pokonujesz drogi a silnik pracuje to chyba logiczne ze w jednostkach l/km tak będzie ... oplne np. maja tak ze na postoju pokazuja spalanie w l/h a reanault ma opcje chwilowego spalania po przekkorczeniu chyba 20km/h. Ciesz się że jeszcze nie widizałeś chwilowego spalania w granicach 90l/100km tez tak możesz mieć i nie będzie to nic dziwnego. A dystans jaki możes zpokonac do tankowania jest liczony na podstawie średniego/chwilowego spalania ... jeżeli pierwszy odcinek pokonałeś i średnia wyszła np. 12l/100km dystans pokazął się np. 500km. ale jak będziesz jechał w taki sposób że spalanie średnie będzie w granichac np. 7l/100km to dystans się wydłuży i będzie np 800km. Dystans zalezy od sposobu jazdy
Sevvv Opublikowano 11 Maja 2015 Autor Opublikowano 11 Maja 2015 Nie zrozumiałeś. Jeżeli dodam gaz i za chwilę hamuję to fis nie zdąży zrzucić do 0.0 l/100km, tylko zostaje tak jakby ostatnia wartość chwilowego spalania przez co również momentalnie rośnie średnie spalanie. Gdy dojeżdżam przez dłuższy czas bez dodania gazu to się zeruje. A to, że silnik na postoju pobiera paliwo to chyba logiczne coś około ale nie np. 18l/100km bo FIS nie ogarnia...
SotoM Opublikowano 11 Maja 2015 Opublikowano 11 Maja 2015 (edytowane) VAG. gr 015 i tam masz spalanie na b.j - chyba 3 okienko - u mnie spalanie na b.j na fisie mam 19L jak robiłem silnik i motr sie nagrzewał to widziałem 25L nie jezdzij patrząc na spalanie chwilowe bo mulisz motor aby widziec 5L a tak naprawde ten silnik wpiepsza ci to paliwo przez to ze mulisz go na wysokich biegach. jazda na 1200rpm oszczednosci po miescie ci nie przyniesie. ja tez tak jezdziłem i myslałem ze sprzedam to auto 13L a przestawiłem tylko na dystans i zacząłem jexdzic swoim stylem i zszadłem nagle na 8L. Edytowane 11 Maja 2015 przez SotoM
Pawelkiwi Opublikowano 13 Maja 2015 Opublikowano 13 Maja 2015 SotoM: Miałem dokładnie to samo. Patrzenie na FIS-a i jazda na najmniejsze spalanie = zamulanie. Ostatnio skasowałem FIS-a na autostradzie, średnia prędkość 170km/h, dystans 90km, średnie spalanie 8,5l. Sam byłem zdziwiony że tak mało. Po mieście średnia ok 10l - przeważnie korki. To że fis pokazuje przy hamowaniu silnikiem 0.0l - tak powinno być, to że czasem pokazuje inną wartość = błąd w oprogramowaniu tego ustrojstwa.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się