Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Obniżanie... Sportowe czy Gwint ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich ;)
Mam kilka pytań odnośnie obniżenia B5 ;)
Moja A4 posiada felgi 18" i wydaje się być terenowym samochodem :decayed: Dlatego zamierzam coś z tym zrobić :D
I tak... Myślałem nad dwiema opcjami:

- Założenie zawieszenia sportowego MTS -40mm

- Zakup jakiegoś taniego i dobrego gwintu do 500zł (Co może być nie lada wyczynem :grin: )

I tu moje pytanko, którą opcję lepiej rozważyć na nasze drogi?
Mieszkam w terenie gdzie, często zdarzają się dosyć duże dziury i nie chciałbym zahaczać podwoziem.
W tej chwili do podwozia jest 16,5cm więc jest spokojnie, a nie wiem co byłoby z MTS.
Proszę Was o pomoc i nawet jakieś oferty zawiasów w dobrej cenie :wink:

Poniżej wrzucę kilka fotek jak to się prezentuje w stanie obecnym :)

7d8769a901a9ff27med.jpg

cbbf5cea5cb954d9med.jpg

7ffcd62102727c31med.jpg

7ffcd62102727c31med.jpg

Edytowane przez igor.gieralt
Opublikowano

Siemka.

Mi tak siadła fura świeżo po założeniu KITU MTS -40 i 17'.

http://zapodaj.net/cf1c4258998ec.jpg.html

Wcześniej na 16' i 1BA było tak:

http://naforum.zapodaj.net/8e50c2b46704.jpg.html

Teraz po ponad 1000km siadł z centa niżej.. Jak dla mnie jest jeszcze komfortowo. Na 1BA była bajka, teraz twardo, ale stabilnie :) w zakrętach bajka.. Ogólnie polecam ten KIT na tą chwilę..

Ostatnio na spocie, jechałem na gwincie FK automotiv (ten za tysiaka) na kołach 18' i powiem Ci, że komfort porównywalny jak na moim MTS. Jeżeli znajdziesz dobry gwint w rozsądnej cenie to chyba byłbym za gwintem. Chociaż do codziennego odpychania (jak w moim przypadku) w zupełności wystarczy mi mój MTS...

Opublikowano

Myślałem nad dwiema opcjami:
- Założenie zawieszenia sportowego MTS -40mm

- Zakup jakiegoś taniego i dobrego gwintu do 500zł (Co może być nie lada wyczynem )

Oba pomysły są słabe :)

MTS włożysz, wszystko super ale co jak za jakiś czas zacznie pukać stukać albo sie wyleje? To nie są dobre jakościowo kity ;)

A gwint żeby kupić no to musisz jeszcze dozbierać czy to na markową używke czy też nówke z niższej półki.

Moja rada jest taka, żebyś dozbierał troche kasy i kupił coś porządnego bo inaczej będziesz żałował prędzej czy później. Skąpy płaci 2 razy

Opublikowano

Mamy w swojej ofercie kity, również MTSa, jednak jeśli u kogoś pojawiają się jakiekolwiek rozważania z cyklu "kit vs gwint" to zawsze nakierowuję go na to drugie ;) Z całym szacunkiem ale Twoje auto zdecydowanie potrzebuje obniżenia :wink: Mogę Ci sprzedać kit ale nie mogę Ci wprost go polecić, bo nie wiem jakie są Twoje preferencje - czy np nie założysz go i nie uznasz że jest za nisko/za wysoko i będziesz delikatnie mówiąc niezadowolony z zakupu.

W gwincie wiadomo że wszystko możesz dokładnie dopasować pod swoje preferencje. Przy czym wspomniane przez Ciebie 500 PLN to albo za trupa albo po długich modłach może trafisz na kogoś kto nie wie co sprzedaje...

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedzi ! :D

@sk8rudex Bardzo ładnie prezentuje się Twoje Audi ! :wink: Świetna felga i wg mnie takie obniżenie byłoby dla mnie wystarczające. Nic nie zahacza podczas normalnej codziennej jazdy ? ;)

@misiek95 Dlatego tak się zastanawiam... Mam ofertę używki MTSa, wiem ,że stan jest ok. A co do gwintu to rzeczywiście coś dobrego jest ciężko kupić w tej kasie, a syfu nie chcę ;) A jakąś inną opcję byś mógł podpowiedzieć? Może jakieś markowe springi czy coś ? :wink:

@Trewor86 Tak jest jak mówisz! :D Moje Audi to tragiczna koza jak na razie :decayed: Nie mam pojęcia jakby to było z doborem wysokości dlatego się poważnie zastanawiam. Ciężko mi wydawać dużą ilość kasy jak na razie, dlatego nie wiem czy jednak nie zainwestuje w kit'a. Ale jeszcze wszystko może się zmienić :wink:

Opublikowano

@Trewor86

87!!!!! :P

Powiem Ci szczerze że w ogólnopojętym temacie zawieszeń siedzę teraz bardzo dużo. Nie mówię że znam się na wszystkim, ale jednak trochę tych telefonów czy maili się ogarnia :wink: I jeśli chodzi o tzw "spasy" to nikomu ne mógłbym z czystym sumieniem polecać tzw stałego obniżenia. Owszem, taki kit na -30 czy -40 poprawi prezencję auta, ale żeby dojść do ideału to jednak lepiej pokręcić samemu tymi nakrętkami w gwincie... :wink: MTS za swoją cenę jest dobrym wyborem. Pomijając te najwyższe półki jak Bilstein to w stosunku jakość/cena fajnie wypada AP. Z tym że nie widzę w jego ofercie kitów, tylko gwinty.

Opublikowano

Przepraszam za pomyłkę :grin: Wiadomo, też się boję o to czy auto wyglądałoby dobrze na tym -40. Ostatnio czytałem na temat gwintu i jest napisane przykładowo od 25-60mm. Czy to jest zakres obniżenia? czyli najwyższe położenie tego gwintu to jakby -25mm wysokości fabrycznego zawieszenia? ;) I drugie pytanko czy wgl pchać się w używane zawiasy ? ;)

Opublikowano

Ostatnio czytałem na temat gwintu i jest napisane przykładowo od 25-60mm. Czy to jest zakres obniżenia?

Dokładnie


czy wgl pchać się w używane zawiasy ?

Jest to spora loteria, ale też nie mogę powiedzieć że to jakieś mega zło. Sam kilka razy kupowałem używany zawias i tylko w jednym przypadku tylne amory umarły mi w zasadzie w miesiąc. Ale ten gwint kosztował mnie wtedy 300 PLN :P

Opublikowano

Widzę w takim razie, że loteria jak w moim przypadku z felgami :P Jednak te okazały się w porządku i służą :wink: Rozglądałem się za gwintem używanym KW, FK, TA-Technix no i z MTS-u, ale ciężko cośkolwiek zauważyć poza wyglądem :grin: Różnią się one jakoś znacznie komfortem i jakością ? I czy ten kit z MTS jest twardy czy bardziej miękki ? :wink: Widzę, że mam do czynienia ze znawcą i dobrym doradcą dlatego pytam :wink:

Opublikowano

Widzę, że mam do czynienia ze znawcą i dobrym doradcą dlatego pytam

Poniosło Cię :grin:

MTS to budżetówka, więc wiadomo że do konstrukcji wyższych półek nie przystaje. Z kitami nie miałem osobistych doświadczeń, bardziej z gwintami. I jeśli o te chodzi to MTS dla mnie osobiście trochę za mocno piłeczkuje. Ale to serio zależy też od wyczucia w d***e :grin: Aczkolwiek biorąc pod uwagę koszt zakupu to trzeba uznać ten produkt za przyzwoity.

Opublikowano

Haha :D Mocne słowa o wyczuciu, wezmę sobie je do serca :P Jeszcze sie zastanowie, ale teraz to juz pewnoe nad gwintem. Bede szukal jakiegos lekko uzywanego FK bo KW to pewnie za wysokie progi ;) Dziękuję bardzo wszystkim za pomoc :) Jeśli ktos mialby jakies ciekawe oferty gwintow prosze o kontakt ;)

Opublikowano (edytowane)

Miałem kilka aut z glebą, i raz jeden jedyny kupiłem taki ala MTS. Miałem Kadeta i tam gleba MtS po miesiącu wyleciało, wpadło zawieszenie WEeitec i H&R i od tamtej pory trzymam się marki, Teraz z tyłu mam KW a przód weitec. Nigdy zamienników, zawsze marka, nie żałuj pieniędzy a będziesz Zapomnij o komforcie, odłóż kasęi kup orginał KW albo H&R..

Edytowane przez fifek-1985
Opublikowano

Co możesz kolego powiedzieć więcej o tym weitecu ? ;) Twarde to bardzo ? :P Zależało mi na tym żeby auto było troszkę twardsze bo jak się przekroczy 130 km/h to fabryczny zawias dziwnie czuje droge i buja całym samochodem :decayed:

Opublikowano

Co powiem o weitecu? Zawias malina, twardszy a jednak komfortowy, w zakrętach sztywny.

W drodze do pracy7 mam taki mały slalom pomiędzy dziurami. Na oryginale pięknie wybiera na weitecu też jednak sztywność jest odczuwalna, Teraz objeżdżam slalomem i auto prowadzi się precyzyjnie i ma mniejsze przechyły, ogólnie polecam.

Acha moj weitec jest od V-ki dlatego siadł 30mm teraz szukam do 1.8t tak by siadło koło 40-50mm

Opublikowano (edytowane)

Ludzie ciągle pytali mnie o amory MTS. Czasem nie było dnia żeby ktoś nie zapytał o to co o nich sądzę. Wiecie co w końcu zrobiłem? Wymontowałem swoje KW V2 (leży jeszcze weitec oraz h&r) i zamówiłem u Mapeta komplet nowych amorów MTS za 500zł (gwara 2 lata bez żadnych problemów realizowana, jak coś zacznie pukać czy wyleje reklamujesz). W kącie leżały nówki springi H&R (zielone do avanta) obniżenie 60/40. Założyłem ten wynalazek i tył ustawiłem na talerzykach do samego dołu (żeby tył siadł na równo z przodem). Efekt przeszedł moje oczekiwania bo auto siadło jak malina. Gleba konkretna i wszystko równo stoi. Od montażu przejechałem ok 1500km i wstępnie jestem w szoku. Amory w tej kasie powinny jechać 2x gorzej. Kupowałem je z myślą o odstawieniu na półkę po tygodniu testów ale jak na razie sobie jeżdżą i nie mam zamiaru ich demontować ( bo mi się nie chce ;) ). Auto jest twardsze niż na używanych amorach weiteca ultra gt (al-ko) nic nie podskakuje na nierównościach , dziury są dość dobrze wybierane. Auto jedzie bardzo pewnie. W ogóle jest duuużo lepiej niż na gwincie TA (też testowałem nowy). Nie wiem kiedy amory wyleją wiem za to, że mam 2 lata gwary i żaden z kompletu 4szt nie pukał i chyba już pukać nie zacznie.

Dam Ci dobrą radę. Jeśli chcesz szukać u nas używanego gwintu w cenie 500-700zł to życzę powodzenia i sobie daruj. Ktoś sprzeda Ci minę. Amory będą ciekły , tłoczyska będą miały wżery i w ogóle zawias może trafić się wybity. Montując taki gwint nawet nie dowiesz się jak taki nowy się sprawował bo ten używany nie będzie miał z nim nic wspólnego. Nie radzę też kupować używanych amorów MTS tylko kup nowe w sprawdzonym sklepie tam gdzie sprzedawca nie będzie robił Ci problemów z reklamacją. Czyli te 500zł które masz przeznacz na nowe amory i szukaj do tego sprężyn. Nie z kompletu MTS tylko czegoś z wyższej półki typu właśnie H&R , eibach , kaw czy weitec. Auto będzie prowadziło się dosyć dobrze a Ty będziesz spał spokojnie bo masz nowe amory i możesz je reklamować. Przy tym budżecie to jedyne mądre wyjście z sytuacji. No ale to tylko moje zdanie i moja propozycja. Handluje używanymi zawiasami z niemiec i wiem ile miałem wałków, szczególnie u Nas w polsce gdzie nikt prawdy nie mówi. Pisze Ci to abyś oszczędził sobie rozczarowania.

Co do obniżenia. Jest ono na tyle bezpieczne i skromne, że gwint nie jest Ci potrzebny. Na zimę auta nie będziesz musiał podnosić. Musisz tylko trafić z doborem sprężyn aby auto siadło równo i jest git. W razie czego służę pomocą na pw gdybyś miał wątpliwości. Chłopaki wiedzą ile sprężyn w swoim aucie przerobiłem i coś tam już wiem :grin:

Edytowane przez Mesiah
Opublikowano (edytowane)

@fifek-1985 Dzięki wielkie kolego za informację ;)

@Mesiah Tobie również dziękuję za ten jakże obszerny post :D Chyba jednak już zdecydowałem i posłucham właśnie Twojej rady, skoro mówisz że to -40mm wystarczy i nie będę miał problemów ;) Jeszcze tylko pytanko o te sprężyny h&r 60/40. To jest jakaś regulacja wysokości czy jak ? ;) Nie jestem zbyt zorientowany dlatego przy okazji pytam :)

Edytowane przez igor.gieralt
Opublikowano

h&r 60/40 to jest obniżenie przód/tył w zestawie.

Opublikowano (edytowane)

Przód jak siądzie tak siadzie bo nie ma regulacji ale tylne amory MTS mają regulacje wysokości talerzykiem (tak jak np weitec ultra gt). Odbezpieczasz pierścień i regulujesz talerzyk góra dół. fabrycznie jest ustawiony na środku czyli to tak jakby wysokość seryjnego amora. Możesz podnieść o 2 stopnie (co Ci się raczej nie przyda) oraz opuścić o 2 względem serii. 1 stopień to 1cm czyli możesz ugrać sobie 2cm a to dużo. Na dole masz foto:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/d091e6ac7289f832.html

Co do 60/40 to jest to po prostu oznaczenie względem przód/tył obniżenia serii w mm. Tobie wystarczy 40/40 jako obniżenie całoroczne. Ja niby jeżdżę zimą na ok 60/50 ale mam dobre warunki wkoło komina.

Edytowane przez Mesiah
Opublikowano

W takim razie bez zastanowienia wezme tego MTSa ! ;) Myślałem że jest to stałe zawieszenie tylko i wyłącznie -40mm :) Dzięki wielkie za info Panowie ! :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...