zbychzz Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Opublikowano 17 Sierpnia 2009 ciekawe co by się stało gdybyś wyjął bezpiecznik od abs'u ?
kapete Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Pewnie za mało się znam, więc proszę żebyś mi wyjasnił wpływ bezpiecznika od ABS na przeniesienie napędu.
ajax Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Na forum jest mnostwo informacji na temat quattro, do tego w internecie. Wystarczy poszukac... Przytocze troche info, zeby wyjasnic pare kwestii.. Quattro to paped 4x4 staly, mechaniczny oparty na torsenie. Nie ma opcji rozpiecia ktorejkolwiek z osi. Maksymalne roznice rozdzialu momentu dla quattro 3 generacji ( wiekszosc naszych niuniek, bo z tego co pamietam dopiero S4 B7 mialo 5 i teraz najnowsze modele - moge sie mylic ) to 25 <-> 75 ( 5 moze juz 100 ;() Quattro posiada mechanizm, ktory sprawdza czy obie osie sa obciazone, jezeli stosunek obciazenia jest zbyt maly lub jedna nie jest wcale to NAPED NIE JEST przekazywany na zadna os. Przerobione przeze mnie w praktyce itd. Stad jak podniesiemy tyl samochodu to nie pojedziemy nigdzie... nie wiem, dlaczego zastosowano takie "zabezpieczenie" - moze po to, zeby ktos nie probowal jezdzic bez walu albo przednich polosi Quattro a mechanizmy roznicowe to dwie osobne historie. Torsen rozdziela naped przod-tyl, jezeli chodzi o rozdzielenie na kola jednej osi to tylko mechanizm roznicowy + systemy ESP, ASR itd. Bardzo dlugo szukalem w internecie i nigdzie nie znalazlem informacji, zeby audi montowalo kiedykolwiek elektroniczna blokade dyferencjalu. Malo samochodow ma takowy mechanizm ( np, Evo, Subaru ) a systemy elektroniczne w seryjnych samochodach to marketing i dzialanie ABS-u + automatycznego przyhamowywania kola, ktore ma zmniejszona przyczepnosc. Ktos pytal o szpere. Tak, mozna zamontowac, ale w dyferencjale ( w quattro x 2 ) a nie torsenie. Ja na podstawie info z netu wstepnie wybralem sobie Qaife na torsenie - uliczna szpera mechaniczna z max rozdzialem 15 <-> 85. Niestety koszt spory, montaz P&P w przypadku mojego samochodu ( sa dedykowane ) Jezdzilem dwa lata oska, w Quattro zrobilem 13kkm - coz moge powiedziec? Sam nie wiem, bo slow mi brak Moc 2.7 BiT + quattro w ciasnych zakretach to niezapomniane wrazenia. Wiadomo, do evo troszke mu brakuje, ale porownujemy z oska. Utrzymanie drozsze ( ze wzgledu na skomplikowane tylne zawieszenie ), za to mina pasazera na zakrecie - bezcenna P.S. Czekam na zime
woj-o Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Opublikowano 19 Sierpnia 2009 poprawcie mnie jak nie prawda ale w audi przekładnia torsen jest tylko na międzyosiowym mechanizmie różnicowym. Na obu osiach już są chyba zwykłe hipoidalne mechanizmy różnicowe (stąd potrzeba wspomagania się ESD żeby je przyblokować)
Dev Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Opublikowano 19 Sierpnia 2009 dobrze miarkujesz, EDS jest nie tylko od tego aby blokować mechanizmy różnicowe na osiach ale tez aby oddziałowywac na mechanizm międzyosiowy jakim jest torsen, który wbrew swojej doskonałości nie jest w 100% samoczynnie blokowany
stempel72 Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Opublikowano 20 Sierpnia 2009 A jak to jest z blokowaniem mechanizmów różnicowych w RS ? W instrukcji jest napisane, że blokada włącza się automatycznie po kilku chwilach, jak jedno z kół tej samej osi straci przyczepność. Czyli wniosek z tego że to blokowanie mech. różnicowego istnieje w Q?
Dev Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Opublikowano 22 Sierpnia 2009 jeżeli jest na torsenie to powinna działac natychmiast a nie po chwili w RS-ie widziałem na tylnej osi też torsen-a zresztą topowe modele A8 miały to w standarcie Kolega Ajax pisze tutaj o Quaif-ie, to bardzo dobre rozwiązanie ale kosztowne ok 4000pln ale Quaif sprzedaje swoją przekładnie "gołą" tzn, bez zadnych śrub, podkładek, uszczelnień, lożysk i oleju ja bym skłaniał sie tutaj do Peloquins-a, jest tanszy i oferuje wszystko to co jest potrzebne do montażu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się