Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż GTB1756VK z 2.7TDI do Audi A4 B6 2.5 TDI BCZ


cartophel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Na początku słowem wyjaśnienia - doskonale zdaje sobie sprawę, że są lepsze silniki, bardziej podatne na modyfikacje, jednak mimo to chciałbym zostać przy tym. Zależy mi na tym ponieważ dysponuje naprawdę zdrowym egzemplarzem - chodzi o auto z mojego opisu.

Jest to egzemplarz z 2004 roku o oznaczeniu BCZ, tak więc ma już fabrycznie lepsze wałki i rolkowe popychacze.

Samochód jest w rodzinie od 7 lat i ma sprawdzony, realny przebieg 133.000km, samochód na bieżaco serwisowany i garażowany, jego stan mechaniczny jest idealny. Przy 104.000 została wymieniona turbina i zrobiony rozrząd w międzyczasie wymieniona została też sprężarka od klimy i alternator. Samochód jest zadbany i doinwestowany więc nie wchodzi w grę zamiana na inny tylko z powodu silnika.

Modyfikacje chciałbym zacząć od programu a w międzyczasie zgromadzić części na poważniejszy tuning.

W dalszych planach mam wymianę turbosprężarki na gtb1756vk z 2.7TDI , oczywiście przerobionej na podciśnienie. Wiem, że flansza jest inna ale można zaadaptować kolektor od 2.7TDI albo jego cześć. Zamiast bocznych intercoolerów jeden FMIC, plus odpowiednie orurowanie.

Najwięcej wątpliwości mam odnośnie strojenia i pompy. Z tego co wiem BCZ ma wydajną pompę 3 tłoczkową i wtryski z większymi otworami, problemem natomiast jest soft pompy który posiada blokadę. Czy znajdę w Polsce kogoś kto ogarnia dobrze strojenie tego silnika i będzie w stanie ominąć tą blokadę? Na ile można by wystroić taki silnik po powyższych modyfikacjach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zamontować, kiedyś gdzieś miałem fotki takiego setu

Tu masz fotki z założonym GT28 garret

20130205_003.jpg?img=img1280

20130205_001.jpg?img=img1280

20130202_006.jpg?img=img1280

20130923_001.jpg?img=img1280

20120508_002.jpg?img=img1280

20150220_009.jpg?img=img1280

auto ma 330km w tej chwili ale na turbo gt30

Edytowane przez Kowi87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za wszystkie odpowiedzi, bardzo mnie cieszy, że jest jakiś odzew :)

@adifek - odezwę się na priv

@marcin 4x4 - gtb1756vk mnie zainteresowało bo liczyłem, że da się przeszczepić trójnik na którym siedzi ta turbina w 2.7TDI, co bardzo ułatwiłoby montaż. Jednak już po przejrzeniu paru zdjęć można zauważyć, że mocowania tego trójnika są zupełnie inne i raczej nie podejdzie do 2.5TDI bez rzeźby. Na seryjnych wtryskach po odblokowaniu pompy można liczyć na jakieś 210-220 koni, do tylu gtb17 spokojnie wystarczy a przy tym będzie wstawać lepiej niż seryjna turbina.

@Kowi87 Hehe, aż tak grubo iść nie zamierzam, kojarzę ten projekt, to auto diffas'a z TDIclub, przeczytałem jego temat od deski do deski :) Jakbyś znalazł jakieś fotki setupu z GTB17 lub miał jakieś rady, to będę wdzięczny.

Z tego co znalazłem wynika, że podstawą grubszych modów jest wymiana wtryskiwaczy a właściwie ich końcówek. Pasują końcówki od cummins'a o oznaczeniu dsla143p970. Mają 8 otworów 16um zamiast seryjnych 6 i powinny wystarczyć do jakiś 300 koni. Przy ich zastosowaniu ciśnienie otwarcia trzeba ustawić na 260 bar inaczej są nierówne obroty jałowe.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :) jeszcze się odezwę w tej sprawie. Orientujesz się jak z jego pasowaniem do 2.5?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam też się interesuje modem w tym silniku obecnie auto diffas'a dysponuje mocą 340 koni 628 nm załączam filmik

zapomniałem i nie mogę znaleść ile wytrzyma nm tip tronic

w przyszłości kiedy $$$ pozwolą planuje właśnie wtryski dsla143p970 turbo hybryda gt20 ale najlepszą opcją droższą była by GTB 2260VK

chciałbym dobić do 250 koni maks.


widzę że coraz więcej w ostatnich czasach zainteresowanie jest 2.5 tdi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam tez sie interesuje taka zmiana turbiny ktoś coś próbował już??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam to i ja cos napisze, jestem w posiadaniu 2.5 tdi rowniez bardzo zdrowe mam zrobiony przelot na 2.75 i bylem ostatnio na programie ale nic sie nie dalo ugrac bo nie mogli przeskoczyc pompy czy ktos to ogarnia w pl czy trzeba zmieniac na ta z literka K od 180 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

059 130 106K

Ja jestem w trakcie przekladki takiej pompy nie wiem czy to wypali bo bardzo informacji nie ma na tem temat zeby sie nie okazalo ze obroty faluja albo inne cuda

Edytowane przez kalbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzymam kciuki - jak się uda to będę grzebał u siebie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygrzebalem jeden temat w sieci gdzie gosc opisywal, ze przelozyl pompe oznaczenie silnika BFC czyli pewnie pompa 106J na taka 106K i wszystko bangla wiec jestem dobrej mysli chyba ze pompa okaze sie trefna bo kupilem uzywke. Tuner z HP Performance tez mi mowil zeby taka pompe wkladac i powinno dzialac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy w VCDS jakoś mogę odczytać numer pompy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz dobre oko to z prawej strony pompy stojac przed autem. W Vcds chyba silnik i grupa 50 jak pamietam ale lepiej poszukaj w sieci zeby sie upewnic.

Pompa zamontowana zrobilem dzis kodowanie i auto odpalilo morda sie cieszy testy wieczorem bo jeszcze nie jezdzilem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygrzebalem jeden temat w sieci gdzie gosc opisywal, ze przelozyl pompe oznaczenie silnika BFC czyli pewnie pompa 106J na taka 106K i wszystko bangla wiec jestem dobrej mysli chyba ze pompa okaze sie trefna bo kupilem uzywke. Tuner z HP Performance tez mi mowil zeby taka pompe wkladac i powinno dzialac.

Jak tam postęp prac? coś udało się wydłubać?

ps. masz gdzieś link do tego opisu zmiany pompy w BFC na tą z końcówką K ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nieźle! ale mam jeszcze kilka pytań:

napisz jak poszła wymiana - czy to jest P&P + adaptacja do ECU? (jak wyciągnąłeś PIN?)

rozumiem ze teraz jak masz VP44 z końcówką K to każdy tuner może swobodnie bawić się mapami bez żadnych blokad?

czy jak kupię przykładowo taką pompę (http://allegro.pl/show_item.php?item=6349021593) to mimo ze w opisie mam info że zamontowali nowy sterownik to nadal pompa jest odblokowana?

robiłeś już program?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa różni się jakimiś szczegółami wizualnymi ale montaż jest p&p nie musisz nic przerabiać. Przed montażem pompy 106K należy się podpiąć kablem do auta i wydobyć PIN z IMMO chyba, że takowy masz, można z zegarów albo bezpośrednio z pompy. Jest to cztero cyfrowy numer jak masz już PIN zakładasz pompę z końcówką K robisz adaptacje poprzedzając pin 0 i powinno śmigać. Auto pewnie będzie miało problem z zapaleniem wiec najlepiej odpowietrzyć wtryski. Do wyciagnięcia pinu trzeba specjalny kabel VCDS nie da rady. Z nową pompą każdy jeden tuner zmieni mapy. Pompa z linku będzie działać jak jest nowy czysty sterownik to się automatycznie powinien adoptować do samochodu. Program miałem robiony przed wymianą pompy i tak jezdziłem, teraz jak jest nowa wydajniejsza pompa program wszedł automatycznie. Muszę jechać na korektę i sprawdzić ile wyszło bo seria pokazała potencjał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...