cartophel Opublikowano 13 Maja 2015 Opublikowano 13 Maja 2015 Witam serdecznie, Na początku słowem wyjaśnienia - doskonale zdaje sobie sprawę, że są lepsze silniki, bardziej podatne na modyfikacje, jednak mimo to chciałbym zostać przy tym. Zależy mi na tym ponieważ dysponuje naprawdę zdrowym egzemplarzem - chodzi o auto z mojego opisu. Jest to egzemplarz z 2004 roku o oznaczeniu BCZ, tak więc ma już fabrycznie lepsze wałki i rolkowe popychacze. Samochód jest w rodzinie od 7 lat i ma sprawdzony, realny przebieg 133.000km, samochód na bieżaco serwisowany i garażowany, jego stan mechaniczny jest idealny. Przy 104.000 została wymieniona turbina i zrobiony rozrząd w międzyczasie wymieniona została też sprężarka od klimy i alternator. Samochód jest zadbany i doinwestowany więc nie wchodzi w grę zamiana na inny tylko z powodu silnika. Modyfikacje chciałbym zacząć od programu a w międzyczasie zgromadzić części na poważniejszy tuning. W dalszych planach mam wymianę turbosprężarki na gtb1756vk z 2.7TDI , oczywiście przerobionej na podciśnienie. Wiem, że flansza jest inna ale można zaadaptować kolektor od 2.7TDI albo jego cześć. Zamiast bocznych intercoolerów jeden FMIC, plus odpowiednie orurowanie. Najwięcej wątpliwości mam odnośnie strojenia i pompy. Z tego co wiem BCZ ma wydajną pompę 3 tłoczkową i wtryski z większymi otworami, problemem natomiast jest soft pompy który posiada blokadę. Czy znajdę w Polsce kogoś kto ogarnia dobrze strojenie tego silnika i będzie w stanie ominąć tą blokadę? Na ile można by wystroić taki silnik po powyższych modyfikacjach?
Kowi87 Opublikowano 15 Maja 2015 Opublikowano 15 Maja 2015 (edytowane) Możesz zamontować, kiedyś gdzieś miałem fotki takiego setu Tu masz fotki z założonym GT28 garret auto ma 330km w tej chwili ale na turbo gt30 Edytowane 15 Maja 2015 przez Kowi87
cartophel Opublikowano 15 Maja 2015 Autor Opublikowano 15 Maja 2015 Dziękuje za wszystkie odpowiedzi, bardzo mnie cieszy, że jest jakiś odzew @adifek - odezwę się na priv @marcin 4x4 - gtb1756vk mnie zainteresowało bo liczyłem, że da się przeszczepić trójnik na którym siedzi ta turbina w 2.7TDI, co bardzo ułatwiłoby montaż. Jednak już po przejrzeniu paru zdjęć można zauważyć, że mocowania tego trójnika są zupełnie inne i raczej nie podejdzie do 2.5TDI bez rzeźby. Na seryjnych wtryskach po odblokowaniu pompy można liczyć na jakieś 210-220 koni, do tylu gtb17 spokojnie wystarczy a przy tym będzie wstawać lepiej niż seryjna turbina. @Kowi87 Hehe, aż tak grubo iść nie zamierzam, kojarzę ten projekt, to auto diffas'a z TDIclub, przeczytałem jego temat od deski do deski Jakbyś znalazł jakieś fotki setupu z GTB17 lub miał jakieś rady, to będę wdzięczny. Z tego co znalazłem wynika, że podstawą grubszych modów jest wymiana wtryskiwaczy a właściwie ich końcówek. Pasują końcówki od cummins'a o oznaczeniu dsla143p970. Mają 8 otworów 16um zamiast seryjnych 6 i powinny wystarczyć do jakiś 300 koni. Przy ich zastosowaniu ciśnienie otwarcia trzeba ustawić na 260 bar inaczej są nierówne obroty jałowe. 1
adifek Opublikowano 15 Maja 2015 Opublikowano 15 Maja 2015 Gdybyś potrzebował ten trójnik od gtb17 to dam ci za free
cartophel Opublikowano 15 Maja 2015 Autor Opublikowano 15 Maja 2015 Dzięki jeszcze się odezwę w tej sprawie. Orientujesz się jak z jego pasowaniem do 2.5?
floron777 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Opublikowano 15 Stycznia 2016 witam też się interesuje modem w tym silniku obecnie auto diffas'a dysponuje mocą 340 koni 628 nm załączam filmik zapomniałem i nie mogę znaleść ile wytrzyma nm tip tronic w przyszłości kiedy $$$ pozwolą planuje właśnie wtryski dsla143p970 turbo hybryda gt20 ale najlepszą opcją droższą była by GTB 2260VK chciałbym dobić do 250 koni maks. widzę że coraz więcej w ostatnich czasach zainteresowanie jest 2.5 tdi
s4bus Opublikowano 25 Marca 2016 Opublikowano 25 Marca 2016 Witam tez sie interesuje taka zmiana turbiny ktoś coś próbował już??
kalbi Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Witam to i ja cos napisze, jestem w posiadaniu 2.5 tdi rowniez bardzo zdrowe mam zrobiony przelot na 2.75 i bylem ostatnio na programie ale nic sie nie dalo ugrac bo nie mogli przeskoczyc pompy czy ktos to ogarnia w pl czy trzeba zmieniac na ta z literka K od 180 ?
lukone Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Opublikowano 17 Kwietnia 2016 jaki jest pełny numer tej pompy od 180 ?
kalbi Opublikowano 5 Maja 2016 Opublikowano 5 Maja 2016 (edytowane) 059 130 106K Ja jestem w trakcie przekladki takiej pompy nie wiem czy to wypali bo bardzo informacji nie ma na tem temat zeby sie nie okazalo ze obroty faluja albo inne cuda Edytowane 5 Maja 2016 przez kalbi
lukone Opublikowano 5 Maja 2016 Opublikowano 5 Maja 2016 Trzymam kciuki - jak się uda to będę grzebał u siebie
kalbi Opublikowano 5 Maja 2016 Opublikowano 5 Maja 2016 Wygrzebalem jeden temat w sieci gdzie gosc opisywal, ze przelozyl pompe oznaczenie silnika BFC czyli pewnie pompa 106J na taka 106K i wszystko bangla wiec jestem dobrej mysli chyba ze pompa okaze sie trefna bo kupilem uzywke. Tuner z HP Performance tez mi mowil zeby taka pompe wkladac i powinno dzialac.
kalbi Opublikowano 2 Czerwca 2016 Opublikowano 2 Czerwca 2016 Jak masz dobre oko to z prawej strony pompy stojac przed autem. W Vcds chyba silnik i grupa 50 jak pamietam ale lepiej poszukaj w sieci zeby sie upewnic. Pompa zamontowana zrobilem dzis kodowanie i auto odpalilo morda sie cieszy testy wieczorem bo jeszcze nie jezdzilem
lukone Opublikowano 12 Lipca 2016 Opublikowano 12 Lipca 2016 Wygrzebalem jeden temat w sieci gdzie gosc opisywal, ze przelozyl pompe oznaczenie silnika BFC czyli pewnie pompa 106J na taka 106K i wszystko bangla wiec jestem dobrej mysli chyba ze pompa okaze sie trefna bo kupilem uzywke. Tuner z HP Performance tez mi mowil zeby taka pompe wkladac i powinno dzialac. Jak tam postęp prac? coś udało się wydłubać? ps. masz gdzieś link do tego opisu zmiany pompy w BFC na tą z końcówką K ?
kalbi Opublikowano 25 Lipca 2016 Opublikowano 25 Lipca 2016 Tak pompa siedzi w samochodzie i zafifala az milo
lukone Opublikowano 26 Lipca 2016 Opublikowano 26 Lipca 2016 nieźle! ale mam jeszcze kilka pytań: napisz jak poszła wymiana - czy to jest P&P + adaptacja do ECU? (jak wyciągnąłeś PIN?) rozumiem ze teraz jak masz VP44 z końcówką K to każdy tuner może swobodnie bawić się mapami bez żadnych blokad? czy jak kupię przykładowo taką pompę (http://allegro.pl/show_item.php?item=6349021593) to mimo ze w opisie mam info że zamontowali nowy sterownik to nadal pompa jest odblokowana? robiłeś już program?
kalbi Opublikowano 26 Lipca 2016 Opublikowano 26 Lipca 2016 Pompa różni się jakimiś szczegółami wizualnymi ale montaż jest p&p nie musisz nic przerabiać. Przed montażem pompy 106K należy się podpiąć kablem do auta i wydobyć PIN z IMMO chyba, że takowy masz, można z zegarów albo bezpośrednio z pompy. Jest to cztero cyfrowy numer jak masz już PIN zakładasz pompę z końcówką K robisz adaptacje poprzedzając pin 0 i powinno śmigać. Auto pewnie będzie miało problem z zapaleniem wiec najlepiej odpowietrzyć wtryski. Do wyciagnięcia pinu trzeba specjalny kabel VCDS nie da rady. Z nową pompą każdy jeden tuner zmieni mapy. Pompa z linku będzie działać jak jest nowy czysty sterownik to się automatycznie powinien adoptować do samochodu. Program miałem robiony przed wymianą pompy i tak jezdziłem, teraz jak jest nowa wydajniejsza pompa program wszedł automatycznie. Muszę jechać na korektę i sprawdzić ile wyszło bo seria pokazała potencjał.
Maksior88mzv Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Pytanko mam do tego tematu Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się