BeyerBrown Opublikowano 27 Maja 2015 Opublikowano 27 Maja 2015 (edytowane) Najlepiej by było w przedziale 13,9-14,4V, acz regulator dopuszcza też 13,5-13,6V Chodzi mi o napięcie na akumulatorze, jakie jest na jego zaciskach. No i nie zaszkodzi też zobaczyć jakie napięcie widzi sterownik ECU (można podejrzeć VCDS-em). Jak pow. 13V to jest OK i nie tu tkwi problem. Sprawdź czy klemy się nie grzeją. Zimne luty mogą powstać na skutek wibracji i starzenia się spoiny na styku np. płytki z obwodami elektrycznymi (PCB) a złączem wiązki kablowej albo pomiędzy PCB a elementem elektronicznym. Widać je pod dużym szkłem powiększającym, najlepiej pod mikroskopem. Tu masz kilka przykładów jak to może wyglądać: https://www.google.pl/search?q=zimny+lut&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=JYRlVd3eHIGpUu6ygagM&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1920&bih=943 Dobrze by było gdyby na sterownik rzucił okiem ogarnięty elektronik, bo niektóre wadliwe połączenia są bardzo słabo widoczne. Na przypał to można podlać wszystkie spoiny specjalnym topnikiem i ponownie przelutować http://www.expressit.pl/porady-komputerowe/zimne-luty-pod-gpu/ Edytowane 27 Maja 2015 przez BeyerBrown
ivan1982 Opublikowano 27 Maja 2015 Opublikowano 27 Maja 2015 (edytowane) Kąty masz w normie nie są idealne ale nie mają wpływu na moc. Szukaj w takim razie w podciśnieniu zdarza się że gazownicy zakładając gaz namieszają i utrata jest znacząca. W moim przypadku samochód rozwijał z ledwością 170 kucy na hamowni. Po wpięciu podciśnień jak należy wróciło wszystko do normy Zobacz też co się dzieje z czujnikiem G40 mnie zastanawia co kolega napisał odnosnie podciśnienia i gazowników jak upewnic sie ze mi nie skopali jaie i gdzie powinny byc podane wartosci ? Edytowane 27 Maja 2015 przez ivan1982
jacek2121 Opublikowano 30 Maja 2015 Autor Opublikowano 30 Maja 2015 Witajcie, sprawdziłem u siebie katy i jest 6,7,15,16. Dalej wywala błąd zle ustawienie walka rozrządu wydechowego. Jakie konsekwencje mogą być takiego ustawienia? Ps pytanko jak szybko nagrzewa wam się silnik do 90st? Bo ja np odpale rano i po przejechaniu zaledwie 1km już mam 90 czy to normalne?
ivan1982 Opublikowano 31 Maja 2015 Opublikowano 31 Maja 2015 no nie to nie normalne zeby 1km sie juz nagrz\ał u mnie musze troszke pojechac zeby sie nagrzał jaka to grupa do pomiaru katów ?
jacek2121 Opublikowano 31 Maja 2015 Autor Opublikowano 31 Maja 2015 (edytowane) Grupa 93. Trochę źle się wyraziłem dlatego edytuje chciałem zapytać co może być przyczyną tego że się tak szybko nagrzewa tym bardziej że z temp jest wszystko ok trzyma idealnie cały czas 90st nawet w korkach nic nie wzrasta wentylatory się włączają prawidłowo Edytowane 31 Maja 2015 przez jacek2121
Robero321 Opublikowano 31 Maja 2015 Opublikowano 31 Maja 2015 Kilometr to norma po wyjechaniu z garażu zazwyczaj też mam po kilometrze półtora nagrzany z tym że podkreślam samochód w garażu gdzie minimalna temperatura zawsze jest + 15 stopni
jacek2121 Opublikowano 1 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2015 A nie to w takim razie z tym wszystko ok bo też trzymam w garażu przeważnie, dziś np samochód stał pod blokiem Rano było 13.5 stopnia i przejechałem ponad 2km przez miasto i dopiero było 90 . A teraz panowie co z tymi kątami zrobić? Kombinować Żeby dojść do wartości bliskich zeru czy zostawić? Moim zdaniem moc jest prawidłowa jeszcze jak bd jechal na przegląd gazu to może wjade na chamownie zobaczę ile kobyl zostało.
BeyerBrown Opublikowano 1 Czerwca 2015 Opublikowano 1 Czerwca 2015 Jak Ci wywala błąd wałków to trzeba to ogarnąć, a jak robić to porządnie U mnie nagrzewa się po paru minutach... sprawdź wskazania czujnika G2 i G62 czy są zbliżone. Z dokładnością do 3st.C Przy czym trzeba mieć na uwadze fakt, że to trochę ściema z tą wskazówką stojącą pionowo (90st.C) bo ona wskakuje na tę pozycję już przy zaledwie 80st.C. Jest to po prostu początek tzw. temperatury roboczej silnika, a właściwą temperaturę - 104-108st.C płyn osiąga nieco później (i cały czas wskazówka ani drgnie). Tak ma być Rozgrzanie oleju to osobna historia
jacek2121 Opublikowano 4 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 4 Czerwca 2015 no tak wiadomo, że trzeba powiedzcie mi czy jazda z takim błędem może nieść ze sobą jakieś konsekwencje?? Bo dopiero pod koniec czerwca bd jechał na ustawienie??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się