Mesiah Opublikowano 20 Maja 2015 Opublikowano 20 Maja 2015 Panowie jaki jest mniej więcej prawidłowy pobór prądu auta na postoju? Nawet nie wiem czy dobrze mierzę. Wszystko podłączone jak na filmiku niżej: Po ustawieniu na mierniku 20m/10A wartości wahają się w zakresie 0.01 do 0.02 a po kilku sekundach stabilizują się na 0.02 i zostaje już tak aż do samoczynnego wyłączenia miernika (bodaj ok 15 min). Według mnie wygląda to bardzo dobrze ale napięcie w aku (nowa sztuka 70ah) gdzieś uchodzi. Albo wina akumulatora albo pobór zaczyna się gdzieś po dłuższym postoju. Po naładowaniu aku Boschem C7 (chciałem wykluczyć problem z altkiem) jego napięcie przez noc spada do 12.6-12.7v. Po jego podłączeniu do auta i zostawieniu na 2-3 dni napięcie wynosi ok 12.1-12.2 i po kolejnych 2 dniach spada poniżej 12v co dla aku za dobrze nie robi raczej. Co do ładowania to na jałowym biegu wynosi ono ok 14.35 ale po rozgrzaniu silnika spada do ok 14.1. Pod pełnym obciążeniem i rozgrzaniu (grzanie szyby, dmuchawa na maksa, światła drogowe, oświetlenie wnętrza i radio) plasuje się w przedziale 13.7-13.9 zależy jak mu się chce. Silnik 1.8 ADR fabrycznie Valeo 90A ja założyłem Boscha 120A.
Fazii Opublikowano 20 Maja 2015 Opublikowano 20 Maja 2015 Prawidłowy pobór prądu na zamknietym aucie powinien nie przekraczac 100mA Wygląda że wszystko jest w miarę ok
Mesiah Opublikowano 20 Maja 2015 Autor Opublikowano 20 Maja 2015 Więc co aku ma fohy? Może faktycznie pobór zaczyna się po jakimś czasie i nie zawsze? Jeśli tak to będzie trudno to zdiagnozować.
Mesiah Opublikowano 20 Maja 2015 Autor Opublikowano 20 Maja 2015 No niby tak. Po prostu jakoś wbiło mi się do głowy, że napięcie nie powinno spadać poniżej 12.5. Jak po takiej akcji podłącze go do ładowania to trwa to całą noc jakby faktycznie był mocno niedoładowany.
Lukasz_N Opublikowano 20 Maja 2015 Opublikowano 20 Maja 2015 To, że masz nowy akumulator ze sklepu to jeszcze nic nie znaczy. Jeśli stał na półce długi czas, to masa czynna opadła i nie będzie trzymał prawidłowo napięcia. Sprawdzałeś jakie miał napięcie w sklepie na półce? Najlepiej naładuj aku do pełna, nie podłączaj do auta i po 2 dniach sprawdź napięcie. Jeśli znacząco spadło, to aku złom.
Mesiah Opublikowano 20 Maja 2015 Autor Opublikowano 20 Maja 2015 Aku przyszło świeże bo schodzą na bieżąco z hurtowni. Po pełnym naładowaniu i zostawieniu aku na 2 doby napięcie spadło do 12.58. Nie wiem co by się działo po dłuższym czasie. Wiem tylko, że te dwie 2-3 doby wystarczą aby w aucie ten sam aku zszedł do 12.2 i mniej.
kapete Opublikowano 21 Maja 2015 Opublikowano 21 Maja 2015 Stawiam na akumulator. Miałem podobne objawy jak ty. Nie jeżdżę dużo, więc raz w tygoniu (jeżeli akurat nie jeżdżę) podłączam go na pół dnia na ładowanie. Po pełnym naładowaniu, po 3-4 dniach napięcie na aku jest ok 12,9 V, po tygodniu ok 12,5-12,6.
Mesiah Opublikowano 25 Maja 2015 Autor Opublikowano 25 Maja 2015 No to u mnie jest nieporównywalnie niższe. Myślę, że 100% pewności będę miał po przełożeniu aku do innego auta. Mam na działce mojego woła roboczego astre f 1.7d. Tam nie ma co prądu pobierać. Wrzucę aku na parę dni i się okaże. Dobra panowie coś jest nie tak z moją B5. Mam w astrze f stary aku 64ah (varta w wersji marketowej pod nazwą bodaj perion). W oplu nigdy nawet po tygodniu stania prąd w tym aku nie spadał poniżej 12.55. Wczoraj wrzuciłem go do do B5. Jak go wkładałem miał dokładnie 12.58. Dzisiaj czyli po ok dobie zajrzałem żeby zmierzyć napięcie i aku ma już 12.14. Nie ma opcji żeby się sam tak rozładował. B5 wpierdziela mi prąd po jakimś czasie. Nie wiem jakim ale na pewno nie wcześniej niż po pół godziny. Skoro varta 64ah klęka po 1 dobie a nowy Banner 72ah wytrzymuje 3-4 żeby spaść do takiego pułapy to znaczy, że jest ok z aku. Jak ugryźć temat? Wyjmować pojedynczo bezpieczniki i obserwować? Tylko, że w takim tempie zajmie mi to rok aby wszystkie sprawdzić bo auto muszę zostawić minimum na na noc aby zaobserwować spadek prądu.. I jeszcze jedno. Przed kupnem nowego aku kupiłem większy altek. Miałem valeo 90A a włożyłem Boscha 120A. Nie wiem czy auto miało pobór przed wymianą altka na nowy. Po prostu wtedy jeszcze tego nie zauważyłem. Ogólnie kupiłem go w super stanie ale od początku wydawał mi się podejrzany. Jak silnik jest zimny (zaraz po odpaleniu) ładuje bez obciążenia ok 14.40 i ok 13.9-14 na obciążeniu (światła , radio, dmuchawa, podgrzewanie itp). Wystarczy jednak żeby auto pochodziło z kwadrans na postoju i napięcie bez obciążenia oscyluje w granicy 14-14.10 a pod obciążeniem spada nawet do 13.5. Tak jakby bosch w miarę rozgrzewania tracił parametry. Czy odpięcie przewodu plusowego od alternatora pomoże zdiagnozować mi pobór prądu w aucie? Możliwe, że na wyłączonym aucie alternator pobiera jakiś prąd? Dla mnie nie trzyma się to kupy bo nawet jeśli by pobierał to od razu a nie po jakimś tam czasie.
Lukasz_N Opublikowano 25 Maja 2015 Opublikowano 25 Maja 2015 Jak diody w regulatorze padły, to alternator może ciągnać prąd na postoju i rozładowywać aku. Obwód alternatora nie jest zabezpieczony bezpiecznikiem, więc możesz spróbować odpiąć przewody i sprawdzić jak się będzie zachowywać pobór.
Mesiah Opublikowano 26 Maja 2015 Autor Opublikowano 26 Maja 2015 Taki był zamysł. Altek już odłączony i jutro się okaże co wyniknie. Czy przez uszkodzone diody altek nie pobierałby prądu od razu? U mnie największym problem jest pobór po nieokreślonym czasie. Od podłączenia miernika i przez następne 15 min jest ok bo na poziomie 0.02. Gdyby pobór był za wysoki od razu to już bym pewnie znalazł winowajce. Ok więc tak. Altek nie pobiera prądu, to coś innego. Nowy aku w astrze po dobie spadł z 12.71 na 12.70 więc to nie wina aku tylko audi. Coś żre prąd i koniec.
Lukasz_N Opublikowano 26 Maja 2015 Opublikowano 26 Maja 2015 To nie pozostaje Ci nic innego jak rozłączanie po kolei obwodów zabezpieczonych, a jak nic nie znajdziesz, to trzeba zajrzeć do tych bez bezpiecznika.
Mesiah Opublikowano 28 Maja 2015 Autor Opublikowano 28 Maja 2015 (edytowane) Panowie chyba znalazłem Szukałem różnych dziwnych rzeczy. Zaczynałem już nawet winić alternator. Pobór nie zaczynał się jak auto postało dłużej tylko "chyba" dopiero jak je zamknąłem. Wczoraj wpadłem na pomysł, że odłączę jedyną rzecz która nie była w aucie fabrycznie. Mianowicie centralny zamek z pilota. Podłączyłem jakąś chińską centralkę z dwom pilotami (allegro ok 100zł). Po nocy z 12.6 napięcie na aku wzrosło do 12.65 Nie wiem jeszcze o co chodzi z ta centralką ale na 99% źle ją podłączyłem mimo to, że działała poprawnie. Sama centralka raczej tak prądu nie ciągnie. Edytowane 28 Maja 2015 przez Mesiah
siwy26 Opublikowano 29 Maja 2015 Opublikowano 29 Maja 2015 No to u mnie jest nieporównywalnie niższe. Myślę, że 100% pewności będę miał po przełożeniu aku do innego auta. Mam na działce mojego woła roboczego astre f 1.7d. Tam nie ma co prądu pobierać. Wrzucę aku na parę dni i się okaże. Dobra panowie coś jest nie tak z moją B5. Mam w astrze f stary aku 64ah (varta w wersji marketowej pod nazwą bodaj perion). W oplu nigdy nawet po tygodniu stania prąd w tym aku nie spadał poniżej 12.55. Wczoraj wrzuciłem go do do B5. Jak go wkładałem miał dokładnie 12.58. Dzisiaj czyli po ok dobie zajrzałem żeby zmierzyć napięcie i aku ma już 12.14. Nie ma opcji żeby się sam tak rozładował. B5 wpierdziela mi prąd po jakimś czasie. Nie wiem jakim ale na pewno nie wcześniej niż po pół godziny. Skoro varta 64ah klęka po 1 dobie a nowy Banner 72ah wytrzymuje 3-4 żeby spaść do takiego pułapy to znaczy, że jest ok z aku. Jak ugryźć temat? Wyjmować pojedynczo bezpieczniki i obserwować? Tylko, że w takim tempie zajmie mi to rok aby wszystkie sprawdzić bo auto muszę zostawić minimum na na noc aby zaobserwować spadek prądu.. I jeszcze jedno. Przed kupnem nowego aku kupiłem większy altek. Miałem valeo 90A a włożyłem Boscha 120A. Nie wiem czy auto miało pobór przed wymianą altka na nowy. Po prostu wtedy jeszcze tego nie zauważyłem. Ogólnie kupiłem go w super stanie ale od początku wydawał mi się podejrzany. Jak silnik jest zimny (zaraz po odpaleniu) ładuje bez obciążenia ok 14.40 i ok 13.9-14 na obciążeniu (światła , radio, dmuchawa, podgrzewanie itp). Wystarczy jednak żeby auto pochodziło z kwadrans na postoju i napięcie bez obciążenia oscyluje w granicy 14-14.10 a pod obciążeniem spada nawet do 13.5. Tak jakby bosch w miarę rozgrzewania tracił parametry. Czy odpięcie przewodu plusowego od alternatora pomoże zdiagnozować mi pobór prądu w aucie? Możliwe, że na wyłączonym aucie alternator pobiera jakiś prąd? Dla mnie nie trzyma się to kupy bo nawet jeśli by pobierał to od razu a nie po jakimś tam czasie. witam cię kolego własnie miałem ten sam problem i wymieniałem wszystko pokolei słuchając innych mechaników i forum a własnie winny był rozrusznik również robiłem rózne pomiary i inne duperele
Mesiah Opublikowano 29 Maja 2015 Autor Opublikowano 29 Maja 2015 Rozrusznik brał prąd? Co było dokładnie uszkodzone?
Lukasz_N Opublikowano 30 Maja 2015 Opublikowano 30 Maja 2015 Niemożliwe żeby rozrusznik pobierał prąd z aku na postoju.
siwy26 Opublikowano 30 Maja 2015 Opublikowano 30 Maja 2015 Rozrusznik brał prąd? Co było dokładnie uszkodzo na bank to rozrusznik a dokładnie elektromagnes odpowiada on nie tylko za to ze rozładowuje aku ale jeszcze coś i wiem jedno ze forum przeczytałem całe,a nikt niewiedział ze to to, a jaki masz silnik u siebie
Lukasz_N Opublikowano 30 Maja 2015 Opublikowano 30 Maja 2015 Rozrusznik brał prąd? Co było dokładnie uszkodzo na bank to rozrusznik a dokładnie elektromagnes odpowiada on nie tylko za to ze rozładowuje aku ale jeszcze coś i wiem jedno ze forum przeczytałem całe,a nikt niewiedział ze to to, a jaki masz silnik u siebie Napisz coś więcej, bo aż wierzyć mi się nie chce żeby rozrusznik rozładowywał aku na postoju. Jedyna opcja to zwarcie w kostce stacyjki i wtedy teoretycznie może dawać zasilanie na bendix.
rafal9119 Opublikowano 30 Maja 2015 Opublikowano 30 Maja 2015 Czyżby twój zachwalany BANNER padał???u mnie varta już 3 rok smiga i zero spadków napiecia
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się