Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rozwalona Turbosprężarka- przyczyny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, dzisiaj ruszając pod górkę dałem więcej gazu, było słychać tak głuchy huk i auto zaczęło kopcić.. zdjąłem nogę z gazu i auto pracowało chwile na luzie.. potem zgasiłem i chciałem odpalić jeszcze raz, ale kręcił bardzo ciężko, po czym odpalił..

Pojawiły się znowu kłeby dymu..i nierówna praca. Zgasiłem auto, otworzyłem maskę i moim oczom ukazał się chyba najgorszy widok:

http://zapodaj.net/c32f9682d4e6f.jpg.html

http://zapodaj.net/a27ad0f2aa5e1.jpg.html

Chciałbym Tylko się was spytać jakie mogą być tego przyczyny?

Auto miało moc.. czyli turbina działała..

jedyne co ostatnio zauwazyłęm to luz góra-dół na wirniku i chyba lekko zaczął brać olej..

ale żeby tak nagle ???

Opublikowano

Prosta sprawa, dodałeś więcej gazu wirnik zaczął pompować mocniej uderzył w krawędź turbiny i się rozpadła, jest więcej możliwości ale skoro piszesz, że miała już luz to słabo świadczy, kupuj używke no i profil uzupełnij bo niewiadomo z jakiego to klekota

Opublikowano

Uzupełniony.

Kolego, wczesniej na trasie dodawłem w palnik i nic się nie działo !

Własnie dziwna sprawa.. i dlaczego aż tak mocno ją rozwaliło? myslisz, ze mogły odłamki wpaść do silnika? czy ciśnienie wydechu wydmuchało wszystko na zewnątrz?
Wiem, ze turbina świstała ale nie jakoś tragicznie, mocy auto miało i nie narzekałem, spalanie 5,5 l wiec norma.. jedynie ostatnio przy pałowaniu oleju zaczynał brać i czasem w dolocie tez go trochę było..

Opublikowano

W dolocie olej zawsze masz, nie zgadniemy bezpośredniej przyczyny ale skoro miała już luz to dlaczego wczesniej nie zareagowałeś?

Opublikowano

Każda turbina ma luz, pytanie tylko jak duży był ten luz.

Opublikowano

no jak rozłupało ją na pól to napewno mały nie był

Opublikowano

ciekawe czy do silnika czegos nie zaciagnelo przy takich uszkodzeniach :kwasny:

Opublikowano

Po drodze jest intercooler więc myślę, że na jego żebrowaniu się mogło coś zatrzymać.

Opublikowano

Rozebrałem kolektor wydechowy i dolotowy.. przy EGR znalazłem jeden mały opiłek alu.. w kolektorach obu już nie.. wszędzie pełno oleju...

Jestem załamany.. :(

Opublikowano

Nie ma sie co przejmować. Ładuj turbo z AWX i zrób chipa, bedziesz zadowolony;)

Opublikowano

Ale własne nie wiadomo, czy więcej opiłków się tam trafiło do cylindów..

Typek mi kazał świece powykręcać i przepalic go bez świec by olej wydmuchał, cały dolot do czyszczenia..

oleju.

Przy okazji sprawdził mi wałki rozrządu i są podobno w bardzo dobrym stanie.. auto ma 285tysi.. i turbo chyba od nowości.. dziwi mnie w sposób jaki to się rozwaliło..

ogólnie w EGR dużo nagaru było jak i kolektorze dolotowym..

Opublikowano

Nie musisz kropkować ;) to żadna tragedia, nagar w egr i kolektorach zawsze bedzie, wyczysc to ladnie i laduj nowa suszare

Opublikowano

A opłaca się wstawiać Turbo od AWX ? z tego co czytałem to wystarczy tylko redukcje kupić (na allegro za 65zł dostępna) i poza tym wszystko śmiga..

Aha.. jeśli chce to większe turbo to wtedy muszę kogoś poprosić żeby mi ustawił komputer na nowo pod nowe turbo? czy bez remap można jezdzic? bo ogólnie chciałem robić czip.. ale póki co nowe turbo mi zabierze dużo kasy..

Myślę nad używanym, nie regenerowanym z auta rozbitka

A zmiana kolektora ssącego jest opłacalna? czy zostawić obecny, seryjny?

Opublikowano

zostaw obecny, kup awx i znajdz kogos kto zrobi mape i bedziesz zadowolony

Opublikowano

A opłaca się wstawiać Turbo od AWX ? z tego co czytałem to wystarczy tylko redukcje kupić (na allegro za 65zł dostępna) i poza tym wszystko śmiga..

Aha.. jeśli chce to większe turbo to wtedy muszę kogoś poprosić żeby mi ustawił komputer na nowo pod nowe turbo? czy bez remap można jezdzic? bo ogólnie chciałem robić czip.. ale póki co nowe turbo mi zabierze dużo kasy..

Myślę nad używanym, nie regenerowanym z auta rozbitka

A zmiana kolektora ssącego jest opłacalna? czy zostawić obecny, seryjny?

Zagadaj do usera Juby_p jest z Płocka i zajmuje sie modyfikacjami silników. Powinien mieć dobre turbiny z awx/avf i odrazu zrobi Ci chipa.

Opublikowano

Hybryde najlepiej wstawic.

Jak chcesz to pw albo dzwon

Opublikowano

A jeśli od razu nie przeprogramuje się mapki po zmianie na AWX to auto przez to będzie więcej spalało i będzie bardziej mułowate?

Opublikowano

nie będzie mułowate, od awx mozna wstawić od taki i bedzie czuć lekki przyrost mocy aczkolwiek bedzie trochu kopcic

Opublikowano

A po remap to "lekkie kopcenie" zniknie? :D
Ogólnie najlepiej jeśli byście mi polecili kogoś z forum z okolic ŁODZI od zmapowania, bo do Kolegi z Płocka będzie mi ciężko zabrać auto taki kawał drogi nie jadąc nim.

Opublikowano

Po chipie przestanie kopcić, ale to też zależy w ile KM celujesz.

Z hybrydami różnie bywa, może Ci się trafić że późno będzie "wstawać".

Ktoś na forum pisał, że w dobrym stanie turbo AWX będzie nawet lepiej wstawać od seryjnej turbiny (GT 1749) montowanej np. w AFN i chyba taka też jest w AJM - ktoś by musiał potwierdzić.

Wysłane z mojego GT-I9100

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...