Aleksanderr Opublikowano 22 Maja 2015 Opublikowano 22 Maja 2015 Witam, borykam się z kłopotem turbosprężarki. Cała akcja była na przełomie listopada gdy musiałem zrobić rozrząd, dodatkowo wpadłem na pomysł by naprawić turbinę bo miałem wrażenie że nie działa. W sumie tak pomyślałem bo już 0.5mln na blacie Oddałem auto do mechanika, mechanik powiedział że turbo do wymiany bo nie stwarza ciśnienia. Zgodziłem się z nim, pokazywał mi na komputerze że jednak ma racje. okej wymieniamy rozrząd turbinkę zaciski itp. Po odebraniu auta nie bylo różnicy w jeździe. tak samo muliło jak wcześniej. pojechałem na reklamacje. powiedzieli że źle podłączyli wężyki podciśnienia i dlatego auto muli. Coś tam pozmieniali. Ale nadal to nie było to. Pojechałem znowu sprawdzili komputerowo egr. Powiedzieli że egr działa. Gdy byłem kolejny raz sprawdzili szczelność w układzie. Okazało się że układ jest szczelny. Wszystko działa jak należy a turbina gwiżdżę bo niektóre tak mają. Zrezygnowałem już z tego mechanika zacząłem sam dochodzić. Wyczytałem na forum by kupić nowe wężyki podciśnienia. Tak zrobiłem nadal gwiżdżę i nie jedzie. Zaślepić egr. Tak zrobiłem również bez różnicy. Macie jakieś pomysły co może być jeszcze nie tak ?
maniekaudia4 Opublikowano 22 Maja 2015 Opublikowano 22 Maja 2015 turbo masz założone regenerowane czy jakaś używka ? jeśli posiadasz kabel najlepiej zrób log dynamiczny gr 011 turbiny zawór n75 może nie działać prawidłowosprawdź kąt wyprzedzenia wtrysku i dawkę paliwaEGR jeśli sprawny lepiej ograniczyć vagiem
mantix Opublikowano 22 Maja 2015 Opublikowano 22 Maja 2015 Sprawdź czy Ci się WG domyka, a najlepiej zrób logi 11 i 08, wtedy można zobaczyć ile dmucha i ocenić czy z przepływką wszystko ok.
Aleksanderr Opublikowano 22 Maja 2015 Autor Opublikowano 22 Maja 2015 Turbo regenerowane. Kąt wtrysku prawidłowy, dawka również. Uśmiechnę się do kolegi może zrobi mi logi
Hezen Opublikowano 22 Maja 2015 Opublikowano 22 Maja 2015 (edytowane) Turbina na WG jest mniej awaryjna niż ta na VNT. Jeśli dolot szczelny i przepływka bedzie w porządku a silnik zamula to najczestszym problemem powiązanym z turbiną to niesprawny N75. Podrpnij vaga, sprawdź błędy i podaj logi o które prosił kolega wyżej. Wysłane z mojego GT-I9100 Edytowane 22 Maja 2015 przez Hezen
Aleksanderr Opublikowano 22 Maja 2015 Autor Opublikowano 22 Maja 2015 (edytowane) Na logi odślepić egr ? Czy zostawić zaślepiony. W sumie dzisiaj go zaślepiłem więc pewnie się nie zastał. Wszystkich błędów nie pamiętam ale jeden utkwił mi w pamięci. Czujnik temperatury paliwa - wskazuje zawsze -20 stopni albo lepiej. Podobno jakiś gość dał jakiś opornik by lepiej odpalał w zimę . Ale wątpię by to miało związek z turbiną Troszkę zamieszałem teraz więc ponawiam pytanie Na logi zostawić zaślepiony EGR czy od ślepić Edytowane 22 Maja 2015 przez Aleksanderr
Bartollo Opublikowano 22 Maja 2015 Opublikowano 22 Maja 2015 Egr nie ma nic do ciśnienia doładowania wiec mozesz zostawić zaślepiony.
Aleksanderr Opublikowano 22 Maja 2015 Autor Opublikowano 22 Maja 2015 Dzięki wielkie Czekam na kabel Może się doczekam od funthomas18
maniekaudia4 Opublikowano 23 Maja 2015 Opublikowano 23 Maja 2015 Ograniczenie użycia EGR znalezione w necie i sprawdzone u mnie w audi silnik jakby żwawszy po tym zabiegu Jeśli ktoś chce się pobawić: w tym celu na VCDS wbijamy 01-engine następnie login, podać 12233 dalej adaptacja, kanał 03 zmieniamy wartość ze 128 na max (w moim wypadku 154), dajemy test i save jeśli sterownik zaakceptował wartość. ----------------------------------------------------------------------- egr można sprawdzić w basic settings grupy 003 egr widać na statycznym logu po prostu będą większe wskazania przepływu powietrza a mniejsze użycie % egr
Bartollo Opublikowano 23 Maja 2015 Opublikowano 23 Maja 2015 Lepiej jest go zaślepić fizycznie tzn blaszką.
mantix Opublikowano 24 Maja 2015 Opublikowano 24 Maja 2015 Fizyczne zaślepienie jest pewne, bo jeśli zaworek przepuszcza to programowe ograniczenie i tak nic nie daje.
Aleksanderr Opublikowano 30 Maja 2015 Autor Opublikowano 30 Maja 2015 (edytowane) Kabelek już mam, udało się uporać z vagiem. Pokazują mi się dwa błędy. 2 Faults Found: 00539 - Fuel Temperature Sensor (G81) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent 00553 - Mass Air Flow Sensor (G70) 31-00 - Open or Short to Ground Logi postaram się jutro wstawić ale od przepływki turbo raczej by nie gwizdało Pierwszy raz robiłem logi, mam nadzieje że o to chodziło zaznaczyłem bloki potem kliknąłem log>start>stop na 4 biegu prawie od dołu do 4k. Jak coś źle zrobiłem proszę o poprawkę Błąd od przepływki nie wraca:) Edytowane 30 Maja 2015 przez Aleksanderr
xork Opublikowano 30 Maja 2015 Opublikowano 30 Maja 2015 Nie jestem specem ale jeśli egr przepuszcza najwięcej spalin na wolnych obrotach (zaraz po uruchomieniu) to mniej tych spalin przepływa przez turbinę (?) Zaślepienie ma odwrotny wpływ więc może jakiś wpływ na prędkość wirnika może mieć (tak ja to sobie wyobrażam). Mi po czyszczniu geometrii nie tyle gwiżdźe co wydaje takie westchnięcie po odpuszczeniu gazu. Mi to sie nawet podoba . Trochę tego powietrza tam przelatuje więc ma co gwizdać. Jak mi gumową rure zdmuchneło z turbiny to myślalem że sie zes....,akurat w kanale pod spodem byłem i wtedy świst rzeczywiście wyraźny był.
Aleksanderr Opublikowano 31 Maja 2015 Autor Opublikowano 31 Maja 2015 Znaczy mi nie na tyle gwiżdże co słychać że gdzieś powietrze ucieka. Spróbuje to nagrać może jutro.
Hezen Opublikowano 31 Maja 2015 Opublikowano 31 Maja 2015 (edytowane) Jak podczas jazdy słychać dzwięk "odrzutowca" to szukaj nieszczelnosci w dolocie. Xork, ilość spalin przelatujących przez turbinę nie ma znaczenia bo sterowanie odbywa się przez VNT. Wysłane z mojego GT-I9100 Edytowane 31 Maja 2015 przez Hezen
Aleksanderr Opublikowano 31 Maja 2015 Autor Opublikowano 31 Maja 2015 Wklejam jeszcze raz bo coś przestało działać Dodaje link: http://www.tinypic.pl/8ktym3c7xq20
maniekaudia4 Opublikowano 1 Czerwca 2015 Opublikowano 1 Czerwca 2015 (edytowane) po grupie 001 widać, że w tabeli trzeciej Napięcie z czujnika przesuwki regulacyjnej wynosi od 2,34V do 3,48V prawidłowa wartość powinna być od 1,35V do 2,10Vczyli powyżej tych wartości co oznacza zimny silnik lub za małą wydajność pompy wtryskowej jaki masz ustawiony kąt wyprzedzenia wtrysku grupa 000 tabela 2 i dawke paliwa grupa 001 tabela 2? temperatury paliwa grupa 000 tabela 9 wszystkie wartości podaj na rozgrzanym silniku)moc auta nie bierze się z samego powietrza 00539 - Fuel Temperature Sensor (G81) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent podaj wartości kąta wyprzedzenia wtrysku , dawki paliwa, temperatury paliwa 00553 - Mass Air Flow Sensor (G70) 31-00 - Open or Short to Ground wyczyść przepływomierz Edytowane 1 Czerwca 2015 przez maniekaudia4
Aleksanderr Opublikowano 1 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2015 Podaje dalsze info Błąd przepływki się nie pojawia. Obstawiam że pojawił się raz jak chciałem zobaczyć czy innaczej jeździ na odłączonej
Bartollo Opublikowano 1 Czerwca 2015 Opublikowano 1 Czerwca 2015 Walnięty czujnik temp paliwa (pod pokrywką nastawnika ) bądź z jego obwodem. Za wysoka dawka (powinna być 3.2mg ) i kąt wtrysku do regulacji (51-55 w zablokowanych nastawach ) i problem jest jak kolega wspomniał z napięciem na Czujniku RSW.
Aleksanderr Opublikowano 1 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2015 Dzięki panowie daliście mi zagadkę na kolejny tydzień a ja głupi myślalem że to n75 Czy ten czujnik temperatury paliwa bardzo zmieni wartości w innych podzespołach. Powiem chętnie że dał bym sobie z nim spokój bo na uszczelnieniu pompy wtryskowej mówili że jest jakiś opornik i nie chcą go ruszać, więc może ja też go zostawię Z dawką paliwa dam sobię radę z kątem wtrysku już gorzej, bo nie mogę znaleść na forum jak ustawić kąt wtrysku , a co do RSW to ja dopiero się dowiem co to jest:) Jak zrobię jakiś postęp dam znać ale czy to wszystko ma znaczenie w syczeniu z turbiny...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się