Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Gwiżdżąca Turbina w 1z (AFF)


Aleksanderr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, borykam się z kłopotem turbosprężarki. Cała akcja była na przełomie listopada gdy musiałem zrobić rozrząd, dodatkowo wpadłem na pomysł by naprawić turbinę bo miałem wrażenie że nie działa. W sumie tak pomyślałem bo już 0.5mln na blacie :) Oddałem auto do mechanika, mechanik powiedział że turbo do wymiany bo nie stwarza ciśnienia. Zgodziłem się z nim, pokazywał mi na komputerze że jednak ma racje. okej wymieniamy rozrząd turbinkę zaciski itp. Po odebraniu auta nie bylo różnicy w jeździe. tak samo muliło jak wcześniej. pojechałem na reklamacje. powiedzieli że źle podłączyli wężyki podciśnienia i dlatego auto muli. Coś tam pozmieniali. Ale nadal to nie było to.

Pojechałem znowu sprawdzili komputerowo egr. Powiedzieli że egr działa.

Gdy byłem kolejny raz sprawdzili szczelność w układzie. Okazało się że układ jest szczelny. Wszystko działa jak należy a turbina gwiżdżę bo niektóre tak mają. Zrezygnowałem już z tego mechanika zacząłem sam dochodzić. Wyczytałem na forum by kupić nowe wężyki podciśnienia. Tak zrobiłem nadal gwiżdżę i nie jedzie. Zaślepić egr. Tak zrobiłem również bez różnicy.

Macie jakieś pomysły co może być jeszcze nie tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbo masz założone regenerowane czy jakaś używka ?
jeśli posiadasz kabel najlepiej zrób log dynamiczny gr 011 turbiny
zawór n75 może nie działać prawidłowo
sprawdź kąt wyprzedzenia wtrysku i dawkę paliwa
EGR jeśli sprawny lepiej ograniczyć vagiem


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy Ci się WG domyka, a najlepiej zrób logi 11 i 08, wtedy można zobaczyć ile dmucha i ocenić czy z przepływką wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo regenerowane.

Kąt wtrysku prawidłowy, dawka również.

Uśmiechnę się do kolegi może zrobi mi logi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina na WG jest mniej awaryjna niż ta na VNT.

Jeśli dolot szczelny i przepływka bedzie w porządku a silnik zamula to najczestszym problemem powiązanym z turbiną to niesprawny N75.

Podrpnij vaga, sprawdź błędy i podaj logi o które prosił kolega wyżej.

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na logi odślepić egr ? Czy zostawić zaślepiony. W sumie dzisiaj go zaślepiłem więc pewnie się nie zastał.

Wszystkich błędów nie pamiętam ale jeden utkwił mi w pamięci. Czujnik temperatury paliwa - wskazuje zawsze -20 stopni albo lepiej. Podobno jakiś gość dał jakiś opornik by lepiej odpalał w zimę :facepalm: . Ale wątpię by to miało związek z turbiną :) Troszkę zamieszałem teraz więc ponawiam pytanie :) Na logi zostawić zaślepiony EGR czy od ślepić :)

Edytowane przez Aleksanderr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Egr nie ma nic do ciśnienia doładowania wiec mozesz zostawić zaślepiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ograniczenie użycia EGR
znalezione w necie i sprawdzone u mnie w audi
silnik jakby żwawszy po tym zabiegu

Jeśli ktoś chce się pobawić:
w tym celu na VCDS wbijamy 01-engine
następnie login, podać 12233
dalej adaptacja, kanał 03
zmieniamy wartość ze 128 na max (w moim wypadku 154), dajemy test i save jeśli
sterownik zaakceptował wartość.
-----------------------------------------------------------------------
egr można sprawdzić w basic settings grupy 003
egr widać na statycznym logu po prostu będą większe wskazania przepływu powietrza a
mniejsze użycie % egr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fizyczne zaślepienie jest pewne, bo jeśli zaworek przepuszcza to programowe ograniczenie i tak nic nie daje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabelek już mam, udało się uporać z vagiem. Pokazują mi się dwa błędy.

2 Faults Found:

00539 - Fuel Temperature Sensor (G81)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)

31-00 - Open or Short to Ground

Logi postaram się jutro wstawić :) ale od przepływki turbo raczej by nie gwizdało :)


Pierwszy raz robiłem logi, mam nadzieje że o to chodziło :) zaznaczyłem bloki potem kliknąłem log>start>stop na 4 biegu prawie od dołu do 4k. Jak coś źle zrobiłem proszę o poprawkę :)

Błąd od przepływki nie wraca:)

35d8cdaa2cfff.jpg

Edytowane przez Aleksanderr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem specem ale jeśli egr przepuszcza najwięcej spalin na wolnych obrotach (zaraz po uruchomieniu) to mniej tych spalin przepływa przez turbinę (?) Zaślepienie ma odwrotny wpływ więc może jakiś wpływ na prędkość wirnika może mieć (tak ja to sobie wyobrażam). Mi po czyszczniu geometrii nie tyle gwiżdźe co wydaje takie westchnięcie po odpuszczeniu gazu. Mi to sie nawet podoba . Trochę tego powietrza tam przelatuje więc ma co gwizdać. Jak mi gumową rure zdmuchneło z turbiny to myślalem że sie zes....,akurat w kanale pod spodem byłem i wtedy świst rzeczywiście wyraźny był.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy mi nie na tyle gwiżdże co słychać że gdzieś powietrze ucieka. Spróbuje to nagrać może jutro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak podczas jazdy słychać dzwięk "odrzutowca" to szukaj nieszczelnosci w dolocie.

Xork, ilość spalin przelatujących przez turbinę nie ma znaczenia bo sterowanie odbywa się przez VNT.

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po grupie 001 widać, że w tabeli trzeciej
Napięcie z czujnika przesuwki regulacyjnej wynosi od 2,34V do 3,48V prawidłowa wartość powinna być od 1,35V do 2,10V
czyli powyżej tych wartości co oznacza zimny silnik lub za małą wydajność pompy wtryskowej

jaki masz ustawiony kąt wyprzedzenia wtrysku grupa 000 tabela 2 i dawke paliwa grupa 001 tabela 2?

temperatury paliwa grupa 000 tabela 9 wszystkie wartości podaj na rozgrzanym silniku)

moc auta nie bierze się z samego powietrza

00539 - Fuel Temperature Sensor (G81)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent podaj wartości kąta wyprzedzenia wtrysku , dawki paliwa, temperatury paliwa

00553 - Mass Air Flow Sensor (G70) 31-00 - Open or Short to Ground wyczyść przepływomierz

Edytowane przez maniekaudia4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaje dalsze info :)

cxnvgykujhzp_t.jpg

cxnvgykujhzp.jpg


Błąd przepływki się nie pojawia. Obstawiam że pojawił się raz jak chciałem zobaczyć czy innaczej jeździ na odłączonej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walnięty czujnik temp paliwa (pod pokrywką nastawnika ) bądź z jego obwodem. Za wysoka dawka (powinna być 3.2mg ) i kąt wtrysku do regulacji (51-55 w zablokowanych nastawach ) i problem jest jak kolega wspomniał z napięciem na Czujniku RSW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie daliście mi zagadkę na kolejny tydzień :) a ja głupi myślalem że to n75 :glupek2:

Czy ten czujnik temperatury paliwa bardzo zmieni wartości w innych podzespołach. Powiem chętnie że dał bym sobie z nim spokój bo na uszczelnieniu pompy wtryskowej mówili że jest jakiś opornik i nie chcą go ruszać, więc może ja też go zostawię:)

Z dawką paliwa dam sobię radę :) z kątem wtrysku już gorzej, bo nie mogę znaleść na forum jak ustawić kąt wtrysku :kawa:, a co do RSW to ja dopiero się dowiem co to jest:) Jak zrobię jakiś postęp dam znać :lazy: ale czy to wszystko ma znaczenie w syczeniu z turbiny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...