gracek89 Opublikowano 30 Maja 2015 Opublikowano 30 Maja 2015 po regeneracji glowicy kompleksowej wymianie na nowe części komponentow tj. walek hydraulika panewki śruby uszczelniacze itd. po zamontowaniu glowicy oczywiście na nowych śrubach walek rozrzadu za żadne skarby nie chce obrucic sie by mozna bylo ustawic rozrzad na znaki. a dziwne jest to gdy sruby glowicy popusci sie to walkiem mozna obrócić. od razu mowie wszystkie czesci sa wedlug oem. a pacjent to audi a4 b6 1.9tdi awx 2001r. co moze byc przyczyna takiej anomalii.?? prosze o konkretne podpowiedzi. aha i jeszcze zawory i prowadnice nie sa po kolizji wszystko jest nowka dotarta
piotrsob1 Opublikowano 30 Maja 2015 Opublikowano 30 Maja 2015 Jeżeli to czy wałkiem rozrządu da się obracać zależy tylko od tego czy głowica jest dokręcona czy nie, to jest problem z dokładnością powierzchni przylegających do uszczelki albo samą uszczelką : - krzywa płaszczyzna bloku silnika - krzywa płaszczyzna głowicy - niejednakowa grubość uszczelki pod głowicę ( mało prawdopodobne ) - niedokładnie oczyszczona górna powierzchnia bloku To parę rzeczy które przyszły mi do głowy, jeżeli któraś z nich albo kilka na raz występuję u Ciebie, to po dokręceniu głowica się wichruje i blokuje wałek rozrządu
gracek89 Opublikowano 30 Maja 2015 Autor Opublikowano 30 Maja 2015 ale czy to mozliwe by taki kawal aluminium ulegal pod paroma srubami az tak by gorna jej czesc sciagala
piotrsob1 Opublikowano 30 Maja 2015 Opublikowano 30 Maja 2015 Przecież to nie są muterki M5 tylko śruby mocujące głowicy
karolas123321 Opublikowano 30 Maja 2015 Opublikowano 30 Maja 2015 Problem jest pewnie z popychaczami zaworowymi. Może olej z nich nie jest wycisniety i zawory opierają sie o 1 tłok. Przeciesz na to wskazuje, jak zluzujesz śruby głowica, ma możliwość sie unieść.
piotrsob1 Opublikowano 30 Maja 2015 Opublikowano 30 Maja 2015 No myślę że do takiej próby to kolega nie ustawił tłoków w GMP, albo jego pobliżu
gracek89 Opublikowano 30 Maja 2015 Autor Opublikowano 30 Maja 2015 GMP to znaczy tlok 1cylindra w maxymalnym wysunieciu?
gracek89 Opublikowano 1 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2015 ale co to ma do rzeczy bo przeciez i tak po przykreceniu głowicy mozna krecic walkiem 2 razy a nawet sie powinno zakrecic wiec tak czy siak jak zawor mialby sie oprzec to i tak by sie oparl o tlok . to co ta ustawienie GMP i dopiero przykrecanie glowicy po jego ustawieniu?
piotrsob1 Opublikowano 1 Czerwca 2015 Opublikowano 1 Czerwca 2015 (edytowane) ale co to ma do rzeczy bo przeciez i tak po przykreceniu głowicy mozna krecic walkiem 2 razy a nawet sie powinno zakrecic wiec tak czy siak jak zawor mialby sie oprzec to i tak by sie oparl o tlok . to co ta ustawienie GMP i dopiero przykrecanie glowicy po jego ustawieniu? Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem co do tej pory w temacie napisano , powinieneś wtedy zrozumieć o co biega, bo nikt tu nie karze ustawiać GMP Edytowane 1 Czerwca 2015 przez piotrsob1
Viksc Opublikowano 20 Grudnia 2016 Opublikowano 20 Grudnia 2016 (edytowane) Jak się temat rozwiązał? Bo mam podobne objaw tylko w 1.8t i póki co wałek ssący nie chce się obrócić i już dwa kliny z koła rozrządu się urwał...,lecz nie próbowałem luzowac głowicy czy wtedy się obruca, jakaś rada? Możliwe że powoduje to źle ustawienie gmp? Edytowane 20 Grudnia 2016 przez Viksc
jaro1768 Opublikowano 20 Grudnia 2016 Opublikowano 20 Grudnia 2016 Panewki mogą być za ciasne i stąd taki problem.
Viksc Opublikowano 20 Grudnia 2016 Opublikowano 20 Grudnia 2016 (edytowane) Czyli wina tego co robił głowice? Jutro będę mialkolejne kółko warte 160zł i bede jeszcze raz od podstaw składał walki, nie chciałbym znów urwać klinu na kółku... Jakiś pomysł co z tym zrobić jak spróbować obrócić walkami by zapobiec zerwaniu klinu? Czy nic się tym nie zrobi i trzeba targac głowice znów do,, fachowca ''?? Chodzi o panewki czyli to co trzyma walki? Czy panewkami nazywasz coś w środku głowicy? Zacząłem też obwiniac napinacz wałkow że coś z nim nie halo i jutro będzie inny wsadzony by obalić blokowanie przez niego prosiłbym o odpowiedź w temacie Edytowane 20 Grudnia 2016 przez Viksc
b.s.bartez Opublikowano 23 Grudnia 2016 Opublikowano 23 Grudnia 2016 Panewki- wałek się po nich ślizga. Zamontuj wałek bez popychaczy i zobacz jak się obraca. Powinieneś taż zmierzyć czopy wałka rozrządu i skręcone panewki (wałek wyjęty) i porównać luz. Jednak po twoich pytaniach widzę że sam tego nie zrobisz
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się