Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] 1.9 TDI - kąt wtrysku po raz kolejny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

tematów o kącie wtrysku mnóstwo ale ja szukam odpowiedzi na konkretną kwestię. W ostatnich dniach zrobiło się trochę chłodniej i mój tolek zaczął strasznie cieżko zapalać przy temperaturach 5-7 stopni po nocy. I zapala jakby nie równo na każdym garku. Pierwsza myśl - świeczki. Ale świeczki niby nie grzeją w takim zakresie temperatur. Zapiąłem więc vaga aby sprawdzić kąt wtrysku. No i co - niby OK. 54-60 w 000 w MB. W BS wartość 44-47 czyli niby też w miarę przyzwoicie. Ale pomyślałem chwilę, rzuciłem okiem na ostatnie logi robione z 2 miesiace temu i widzę, że wartości dla MB się nie zmieniły. Za to wartość w BS miałem ustawioną wcześniej na ponad 50. Czyli nastawnik sam zmienił wartość kąta w nastawach podstawowych? I jeszcze jedno pytanie - niechcący wyłączyłem motor przy zapiętym vagu. Jak załaczyłem zapłon po chwili to wartosć kąta w grupie 000 pokazała się 38. Co oznacza ta wartość przy załączonym zapłonie ale nie pracujacym motorze? :mysli: Bo 38 do dość mocno opóżniony kąt.

uzupełnij profil

Opublikowano

Podaj typ silnika

Opublikowano

Nastawnik nie zmienia statycznego kąta wyprzedzenia wtrysku... nic nie powinno go zmieniac w Basic Settings...

Owszem wartosc moze spaść np. ze wzgledu na wyciagajacy sie pasek rozrzadu... aczkolwiek nie powinna..

Sprawdz czy VP jest dobrze dokrecona...

Pozdr

Opublikowano

hmm, no właśnie. A co oznacza wartość kąta przy włączonym zapłonie ale zgaszonym motorze?

ps. czyżby pasek już mi się wyciągnął po 8 tysiącach od wymainy :mysli: No sprawdzę jeszcze faktycznie czy koło pompy się nie poluzowało.

ps. powiedzcie mi jeszce jak to jest w końcu z tymi świeczkami. Przy jakiej temperaturze grzeją? Bo kontrolka zapala sie na ułamek sekundy chyba zawsze nawet jak świecie nie grzeją :mysli: Bo dziś po nocy ( u nas 6 stopni) znowu cieżko załechatał i chwilę nierówno chodził (objaw jakby nierówno garki zapalały)

Opublikowano

Sorry koledzy, że się powtarzam ale w innym wątku nikt nie chciał mi odpowiedzieć :confused4: Pytanie po raz kolejny o kąt wtrysku - przyspieszyłem u siebie statyczny kąt z około 44 do 65 w BS w celu poprawy odpalania. Po tej operacji niestety wartość kąta w MB też mi sie zwiększyła do około 65-67 także teraz w grupie 004, czyli w stopniach, na biegu jałowym na rozgrzanym silniku mam 2,0-2,2 BTDC przy wymaganym 1,3 BTDC? Wcześniej miałem prawie idealnie koło 1,3 BTDC a wartość w gupie 000 była w granicach tych magicznych 50. Dlaczego tak się zrobiło? Bo już teraz sie gubię - kręcenie pompą zmienia statyczny kąt wtrsyku, a na biegu jałowym kąt jest jest sterowny przez ECU, tak? W każdym razie ruszyłem delikatnie tylko pompą a zmieniły się wartości zarówno w BS jak i MB. Co zrobić żeby mieć w BS ponad 60 a w MB np. 50?

Opublikowano

Co zrobić żeby mieć w BS ponad 60 a w MB np. 50?

Chyba jest to nie wykonalne,poniewaz sterownik moze przyspieszyć zapłoń a nie opóźnić.

Opublikowano

czyli rozumiem, że w odwrotną stronę można to zrobić czyli ustawić sobie w BS kąt późniejszy a ECU w trakcie pracy powinno go przyśpieszyć do wartości wymaganej?

Opublikowano

Właśnie tak,dlatego mimo za późnego kata w BS,w MS masz prawidłowy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...