Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wypadanie zapłonów na 3,4 i 7,8 + grzechotka z okolic sprzegła rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Jak w temacie, wypadają zapłony na najczęściej na 3 i 7, ale ostatnio i na 4 i 8... Auto jeździło normalnie po zakupie, następnego dnia coś zaczeło lekko popukiwać/klekotać nierównomiernie z okolić sprzęgła/rozrządu... Dźwiek jakby coś się poluzowało i drgało... Co jakis czas jakby wypadał zapłon na jednym cylindrze. Wymieniłem olej Lique moly HT 5w40. Zdjąłem kolektor dolotowy, wymieniłem zaworki zwrotne w bloku, zrobiłem mod karbonowych klapek... wymieniełem świece (NGK takie jakie są przewidziane). Po skończeniu auto miało ciężko zapalić i nie pracowało jakby na wszystkich cylindrach. Pojechałem się przejechać, jak wróciłem to silnik telepał się na wolnych. Dźwiek klekotania/grzechotanie stał się głośniejszy. Domyślam się że klekotanie/grzechotanie to pęknięty ślizg... Czy to rozrząd porozciągany taki efekt powoduje, wypadania zapłonów (random misfire) ? Po rozgrzaniu obroty podnoszą się do 1000-1200 i silnik sam zaczyna dodawać sobie gazu tak do 2000obr i spadaja znów na 1200 i tak sobie faluje mięzdy 1000 a 2000... pomysł jakis ?

Co do jazdy przyśpiesza normalnie i nic nie szarpie do końca obrotomierza.

Edytowane przez niebieski708
Opublikowano

Cewki sprawdzałeś? co do rozrządu to u mnie przy wymianie dwa ślizgi się rozpadły przy demontażu, z rozrządem bym nie zwklekał.

Opublikowano (edytowane)

No właśnie drugi komplet nowych świec, cewki podmieniane z innego auta. Na wtorek jestem z kolegą na rozrząd umówiony... Będziemy sami robić ;-) to tylko silnik, czyli nic skomplikowanego.

Edytowane przez niebieski708
Opublikowano

niebieski708 wypożycz sobie blokadę do ustawiania rozrządu :wink: bo bez tego nie poskładacie dobrze :P

Opublikowano

Nie wiem czy kupic czy pożyczyć... Zastanawia mnie, co tam jest tak skomplikowanego że wszyscy sie tak tego boją... :-P

Zastanawiam się czy nie poprawić tego bubla który audi zrobiło nazywajac rozrządem...

Ktoś wie czy napięcie napinaczy ma jakieś połączenie z zmiennymi fazami (chodzi czy mocniej sie napinają itd) ? Czy tylko napinają łańcuch? Bo jeśli jest to tylko napięcie łańcucha to bezproblemu można zlikwidować dziwne dźwięki podczas zapalania auta.

Opublikowano

Na alledrogo można wypożyczyć, kupić też możesz jak będziesz wymieniał rozrządy :wink: co poprawy bubla daj znać jak poszło, bardzo mnie to ciekawi, nie wiesz czy ktoś już wymienił rozrząd bez zrzucania silnika? w 3.0 tdi oponowali to bez zrzucania :wink:

Opublikowano

Z tego co widziałem to da się bez wyciągania, ale jest bardzo ciasno... Skrzynie trzeba wyciągnąć i tak.

Jedyne czego się boję to tandetnych materiałów z jakich audi zrobiło niektóre element po wiązki. Rozpadają się w rekach.

Opublikowano

A ty będziesz zrzucał silnik ?

Opublikowano

Tak, nie chce mi się tam miedzy tymi wężami i kablami przepychać...

Blok 093 pokazał 9, -10 więc chyba sporo przedstawione...

Tak, nie chce mi się tam miedzy tymi wężami i kablami przepychać...

Blok 093 pokazał 9, -10 więc chyba sporo przedstawione...

Po rozgrzaniu 11, -8

Wypadanie zapłonów tylko na 3 i 7(implausible signal)

Opublikowano

Przy jakich przebiegach mniej wiecej wymieniacie rozrząd? Bo ja mam lekko ponad 160tyś realnego

Opublikowano

Ja jak już wspominałem wymieniałem rozrząd przy 250 tyś. i jak się okazało w sam raz :wink:

Opublikowano

Ja mam niby 215 tyś.(ciężko powiedzieć czy oryginalny) Ale raczej napewno rozpadł się ślizg i myślę o wymianie całego tak na przyszłość.

Opublikowano

Jak masz jeden rozwalony to prawdopodobne że więcej jest w podobny stanie, powiedz mi jeździsz tak z tym ślizgiem?

Opublikowano

Nie, auto stoi od czasu napisania wątku.

Opublikowano

To dobrze, daj znać w jakim stanie masz rozrząd jak rozbierzesz.

Opublikowano

W tym aucie wymiana rozrzadu jest możliwa tylko po wyjęciu całego silnika, niestety nie ma żadnego dojścia do wszystkich podzespołów, ja wymieniłem kpl. Rozrzad przy 213 tys km a poprzedni właściciel robił coś przy przebiegu 124tys...kupa roboty,czasu,nerwów no i oczywiście pieniędzy...radzę nie oszczędzać bo skutki mogą byc katastrofalne...

Należy pamietać o odkręcania wszystkiego z odpowiednia siła kluczem dynamometrycznym....to tez ma znaczenie...

Opublikowano

Auto kupiłem miesiąc temu i miałem nim jechać w podróż poślubną... Niestety auto jeszcze poczeka aż wrócę... Tak mi się przypomniało,że ostatnio zaczął mi 3ci bieg przy wrzucaniu zgrzytać... Synchro padło? Może ktoś wie od czego skrzynie pasują?

Opublikowano

Auto kupiłem miesiąc temu i miałem nim jechać w podróż poślubną... Niestety auto jeszcze poczeka aż wrócę... Tak mi się przypomniało,że ostatnio zaczął mi 3ci bieg przy wrzucaniu zgrzytać... Synchro padło? Może ktoś wie od czego skrzynie pasują?

Kolego s4 to sportowy wozik w nadwoziu a4, wszystko zależy od tego kto i jak wcześniej traktował ten samochod..a prawda moze byc różna, jaki masz przebieg i ile dałeś za eske,tak z ciekawości..?

Z tym wypadaniem zaplonow sobie poradziłeś?

Mi kiedy wypadało zapałony, zacząłem od świec, pozniej cewek na które padło podejrzenie a suma Summarum,skończyło sie rozrzadem w ASO bo nikogo zaufanego nie miałem zeby zostawić bez obaw samochod....co do twojej skrzyni,mógł paść synchronizator....to nie pociagneloby aż tak po kieszeni....

Opublikowano

niebieski708 czemu chcesz skrzynie zmieniać, może wystarczy synchro wymienić i korzystając z okazji resztę bym przejrzał :wink:

Opublikowano

Podróż przesunięta na nastepny tydzień ;-) cewki i świece zmienione wyszło że rozrząd rozrząd. Co do synchro to nie wiem jaki koszt, czasem cześć tyle cskrzynia ;-) krzynia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...