Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Quattro - olej w tylnym moście


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jak wygląda sprawa smarowidła do mechnizmu różnicowego w skrzyni A4 B6 quattro (skrzynia GBC). ETKA podaje dla tej skrzyni G052911A2 w ilości 2,5litra.  W tej skrzyni mechanizm różnicowy korzysta z tej samej oliwy co podałem wyżej czy trzeba lać jakiś specjalny? Ta skrzynia ma 2 korki spustowe - jeden do spuszczenia oleju skrzyni, drugi korek jest własnie od mechanizmu różnicowego, Dobrze rozumiem że po spuszczeniu oleju po odkręceniu pierwszego zleci 2litry, a pozostałe 0,5litra jest w tej drugiej części?

 

 

Dobrze godosz nie inaczej[emoji16]Jak bedziesz wlewal to rób to bardzo powoli bo musi sie przelewać do Torsena. Jak tylko przyspieszysz wlewanie to zaraz zacznie olej z powrotem sie wylewać przez otwór. Zeby sie mury waliły 2.5L ma wejść a na upartego wciśniesz nawet 3L

Co do oliwy ja mam zalanego Shell Spirax S4 75w90 z norma vw501.50 i jakos to się tam kręci [emoji3]

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

 

Opublikowano
11 godzin temu, Patrykjagoda napisał:

Do a4 b8 również tylny most quattro można zastosować wyżej wymienione oleje? widzę że oryginalny nie koniecznie musi być wlany:) różnica w cenie jest duża a taki lm czy inny jeśli się nadaje to trzeba wymienić:)

taki sam olej jak wlewamy do B6 możesz wlać czyli odpowiednik G052145

Opublikowano

Troche odgrzewam kotleta ale musze zapytać bo sie pogubiłem.. Nada się to do dyfra EUB?

28235827_1724099334314218_9182418_n.jpg

Opublikowano

jo

Opublikowano
jo

No i wszystko. Dzięki zalewam
Opublikowano (edytowane)

Dev, koleżanki, koledzy - u mnie pojawiło się śliwienie z torsenu - podejrzewam uszczelniacz na wyjściu na tylny most - powiedz mi jaki i ile oleju wchodzi do torsenu ? skrzynia moja ma oznaczenie GBC.

no i jaki tam idzie uszczelniacz?


w dyfrze wymieniałem uszczelnienia i olej na wakacjach - wszystko z nim jest ok.

mam jeszcze jeden kłopot z samochodem a mianowicie mam uczucie jak bym przyczepę ciągnął - żaden hamulec nie trzyma, koła 15" zimówki, sprawdzam felgi po przejechaniu około 30-40 km i wszystkie zimne.

czy to może być któreś łożysko- jak sprawdzić? 

z góry dziękuję za pomoc. 

Edytowane przez Pawci_o
Opublikowano

 

 

 

 

 

 

Dev, koleżanki, koledzy - u mnie pojawiło się śliwienie z torsenu - podejrzewam uszczelniacz na wyjściu na tylny most - powiedz mi jaki i ile oleju wchodzi do torsenu ? skrzynia moja ma oznaczenie GBC. no i jaki tam idzie uszczelniacz?  

 

 

 Do całej skrzyni wchodzi 2,5L tam jest torsen połączony z reszta ale ma osobny korek spustowy. Ja w tej skrzyni mam shell spirax s4g 75w90 i jest super jak za ta kase bo nawet w duże mrozy poniżej -10 nie ma problemu z biegami[emoji3] a jesli chodzi o oryginal to jest G052911

Co do uszczelnienia sprawdz sobie w etka online a z tą "przyczepa" to zobacz czy masz dyfer ETQ bo może masz inny i są różne przełożenia pomiędzy skrzynią a dyfrem.

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opublikowano




kłopot z samochodem a mianowicie mam uczucie jak bym przyczepę ciągnął - żaden hamulec nie trzyma, koła 15" zimówki, sprawdzam felgi po przejechaniu około 30-40 km i wszystkie zimne.
czy to może być któreś łożysko- jak sprawdzić? 
z góry dziękuję za pomoc. 

Możliwe również ze musisz sie przyzwyczaić bo quattro stawia opór w porównaniu do oski [emoji16]


Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
2 godziny temu, MemberA4 napisał:

 

 

 

 

 

 

 

 Do całej skrzyni wchodzi 2,5L tam jest torsen połączony z reszta ale ma osobny korek spustowy. Ja w tej skrzyni mam shell spirax s4g 75w90 i jest super jak za ta kase bo nawet w duże mrozy poniżej -10 nie ma problemu z biegamiemoji3.png a jesli chodzi o oryginal to jest G052911

Co do uszczelnienia sprawdz sobie w etka online a z tą "przyczepa" to zobacz czy masz dyfer ETQ bo może masz inny i są różne przełożenia pomiędzy skrzynią a dyfrem.

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

tak tak mam dyfer ETQ - to już weryfikowałem - graty na przekładkę miałem z 1 autka ale mimo to weryfikowałem czy wszystko jest ok.

z biegami nie mam żadnego problemu - skoro piszesz że torsen i skrzynia to jeden olej to sprawdzę jaki mam obecnie stan.

 

 

 

 

 

 

 

 

Opublikowano
1 godzinę temu, MemberA4 napisał:


 


Możliwe również ze musisz sie przyzwyczaić bo quattro stawia opór w porównaniu do oski emoji16.png


Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
 

heh, no wydaje mi się że na letnich 205/55/R16 lepiej się zbierał i nie miałem tego efektu z przyczepą - być może muszę się przyzwyczaić - jeszcze posprawdzam hamulce i łożyska.

Opublikowano
 
Jednym korkiem wlewasz a dwoma zlewasz. Z torsena 0,5l powinno zlecieć. Potem wlewaj powoli zeby do torsena tez sie przelalo.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
heh, no wydaje mi się że na letnich 205/55/R16 lepiej się zbierał i nie miałem tego efektu z przyczepą - być może muszę się przyzwyczaić - jeszcze posprawdzam hamulce i łożyska.
A jak się toczy na luzie to czuc podczas zatrzymywania ze coś go trzyma? Ja tak miałem ostatnio z klockami które spaliłem. Po kilku hamowaniach puchły i gdy sie powoli toczyłem na luzie to czułem że go od razu cos zatrzymuje nie bylo płynnego zatrzymania z toczenia tylko delikatne szarpnięcie bo hamulce zaczęły trzymać.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
28 minut temu, MemberA4 napisał:

A jak się toczy na luzie to czuc podczas zatrzymywania ze coś go trzyma? Ja tak miałem ostatnio z klockami które spaliłem. Po kilku hamowaniach puchły i gdy sie powoli toczyłem na luzie to czułem że go od razu cos zatrzymuje nie bylo płynnego zatrzymania z toczenia tylko delikatne szarpnięcie bo hamulce zaczęły trzymać.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
 

Dokładnie ten efekt mam ale nie zawsze - raz jest tak że nie ma tego efektu a raz występuje, być może to właśnie to - jakie masz teraz klocki ?

Opublikowano
Dokładnie ten efekt mam ale nie zawsze - raz jest tak że nie ma tego efektu a raz występuje, być może to właśnie to - jakie masz teraz klocki ?
A jakiegoś ICERa teraz mam i juz mi nie trzymają hamulce.
Tak jak piszesz mi tez nie za każdym razem trzymały. Ale np to odczuwałem jak sie zatrzymywałem na pochylym na swiatlach to auto kilka sekund stalo i dopiero po tym czasie zaczelo sie staczac do tylu. Taki efekt opuźnionego odpuszczania klocków byl.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
2 minuty temu, MemberA4 napisał:

A jakiegoś ICERa teraz mam i juz mi nie trzymają hamulce.
Tak jak piszesz mi tez nie za każdym razem trzymały. Ale np to odczuwałem jak sie zatrzymywałem na pochylym na swiatlach to auto kilka sekund stalo i dopiero po tym czasie zaczelo sie staczac do tylu. Taki efekt opuźnionego odpuszczania klocków byl.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
 

ja mam tarcze i klocki ATE, przed przekładką na Q nie miałem tego efektu - teraz się pojawił jak by coś go trzymało no i spalanie mam zwiększone przy przyspieszaniu no i przy normalnej jeździe też - wychodzi mi teraz około 6,8-7l - mam chip na 156 KM - nie pamiętam ile Nm. cały czas mam wrażenie jak by coś go trzymało - zacznę od sprawdzenia hamulców ( ostatnio na przeglądzie wyszło że lewe przednie koło słabiej hamuje - będę miał okazję rozebrać wszystko, wyczyścić przesmarować prowadnice i złożyć na nowo - ocenię stan klocków) jak będę miał auto na podnośniku to spróbuje obracać kołami może w tedy coś pokaże...

dziś zauważyłem że jak jadę ze stałą prędkością to słychać jakiś taki dziwny dźwięk z tyłu - porównywalny do wycia tylnego mostu - cichy.

Opublikowano
A jakiegoś ICERa teraz mam i juz mi nie trzymają hamulce.
Tak jak piszesz mi tez nie za każdym razem trzymały. Ale np to odczuwałem jak sie zatrzymywałem na pochylym na swiatlach to auto kilka sekund stalo i dopiero po tym czasie zaczelo sie staczac do tylu. Taki efekt opuźnionego odpuszczania klocków byl.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka


To bardziej spuchniety przewód hamulcowy niż coś z klockami. BTW spalanie jak piszesz poniżej 7l to chyba dobry wynik jak na q ;p
Opublikowano (edytowane)

koledzy bądźcie tak dobrzy i podajcie mi jaki ma numer ten uszczelniacz do skrzyni GBC.

Edytowane przez Pawci_o
Opublikowano
44 minuty temu, misiek95 napisał:

To bardziej spuchniety przewód hamulcowy niż coś z klockami.

raczej nie, miałem kiedyś ostre hamowanie ze 140 do zera tak że wszystkie 4 koła na absie leciały, wtedy też spaliłem przednie klocki i od tamtego momentu to się stało. Wymieniłem klocki i jest już ok a na tamtych widać że nie wytrzymały nacisku i temperatury

47 minut temu, misiek95 napisał:

BTW spalanie jak piszesz poniżej 7l to chyba dobry wynik jak na q ;p

to wszystko zależy jak się jeżdzi i gdzie :) teraz mi trochę wzrosło i oscyluje ok 8L na jeździe po mieście ale to dlatego że czasem za mocno naciskam pedał gazu

 

Opublikowano
6 minut temu, Pawci_o napisał:

koledzy bądźcie tak dobrzy i podajcie mi jaki ma numer ten uszczelniacz do skrzyni GBC.

01E409400  40x52x9

Opublikowano

Informacja dla potomnych : w dyfrze EUB koszt wymiany simmeringow połosi 2x13zl. Czas 10 minut

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...