Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Quattro - olej w tylnym moście


miro_x

Rekomendowane odpowiedzi

koledzy zabieram się za wymianę uszczelniacza  w skrzyni biegów, odkręciłem wał od skrzyni i mam tam taki korek - jak go zdjąć żeby dostać się do uszczelniacza?

 

proszę o pomoc,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się to zdjac - czy muszę odkręcać cały torsen ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się to zdjac - czy muszę odkręcać cały torsen ?

caly torsen nie tylko ta czesc ktora go zakrywa z flanszą od walu. Tam jest chyba 8 albo 10 srub na torx

A jaka zakladales skrzynie ze piszesz o zaslepce? GBC jak dobrze pamiętam?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.03.2018 o 21:44, MemberA4 napisał:

caly torsen nie tylko ta czesc ktora go zakrywa z flanszą od walu. Tam jest chyba 8 albo 10 srub na torx

A jaka zakladales skrzynie ze piszesz o zaslepce? GBC jak dobrze pamiętam?

 

 

tak skrzynia GBC - chodziło mi o zaślepkę na tym kołnierzu- okazało się że po zdjęciu tego kołnierza trzeba odkręcać tylny dekiel skrzyni - po jego odkręceniu wyszedł mi cały torsen wraz z wałkiem na wierzch, w kolejnym kroku zdjąłem torsen i został sam wałek z delkem - aby wyjąć wałek trzeba wyjąć pierścień segera i delikatnie wybić wałek - później wymiana uszczelniacza i na prasie zaprasować wałek - założyć seger i torsen... już drugi tydzień jeżdżę po wymianie i jak na razie jest ok - muszę jeszcze sprawdzić olej poziom oleju w skrzyni biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w dyferencjale EUB powinno się lać olej do momentu przelania, czy tyle ile powinno być wg etki? Myślałem że te 0.8 wystarczy a zapakowalem litr i nie przelalo się otworem wlewowym

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, misiek95 napisał:

Czy w dyferencjale EUB powinno się lać olej do momentu przelania, czy tyle ile powinno być wg etki? Myślałem że te 0.8 wystarczy a zapakowalem litr i nie przelalo się otworem wlewowym

wlewasz do przelania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Dev napisał:

wlewasz do przelania

To na oko jeszcze z pół litra. Nijak się to ma do etki;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie wyczytałes że EUB ma poj 0,8?

1,5L to prawidłowa ilość oleju w tym dyfrze i etka dobrze podaje

Edytowane przez MemberA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, MemberA4 napisał:

Gdzie wyczytałes że EUB ma poj 0,8?

1,5L to prawidłowa ilość oleju w tym dyfrze i etka dobrze podaje

gościu w aso skody mi tyle podał na podstawie etki(chyba) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie warto z nimi gadać lepiej się dopytywać na forum ;)

ja kiedyś tez jak zacząłem się pytac w ASO o pewne części to wywalali na mnie oczy i musiałem im w telefonie według numerów pokazywać o co mi chodzi :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, MemberA4 napisał:

nie warto z nimi gadać lepiej się dopytywać na forum ;)

ja kiedyś tez jak zacząłem się pytac w ASO o pewne części to wywalali na mnie oczy i musiałem im w telefonie według numerów pokazywać o co mi chodzi :P

właśnie mi gość odpowiedział na dużo pytań i wydawał się kompetentny :) olej właśnie uzupełniłem, mam nadzieje że nie zaszkodziło dyfrowi te kilka dni z niedoborem oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czyli do dyfra i skrzyni manualnej GJW ten sam olej wlać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, jolley napisał:

Panowie czyli do dyfra i skrzyni manualnej GJW ten sam olej wlać?

jo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam i niewiem. Tez wymienilem olej w dyf. Na 80w90 audi a4 b5 2000r weszło prawie 2l

Teraz niewiem czy to odpowiedni olej taki doradzono w sklepie nic nie halasuje chyba jest ok. A torsen jest w dyf czy w skrzyni? 

20180915_091929.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze slyszalem ze w dyf. Jest jakis maly filter oleju i zeby go odkręcić potrzebny jest taki łamany klucz ale ja tam nic nie znalazlem mize ktos podpowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Kadziela1986 napisał:

A torsen jest w dyf czy w skrzyni? 

Jak sobie zrobisz to będziesz mieć w dyfrze

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zamówiłem na wariata 5l Fuchs Sintofluid 75w80. Teraz im więcej czytam tym bardziej wychodzi na to że do dyfra powinien być olej 75w90. Lać tego Fuchsa i nie brać do bani czy będzie za rzadki do dyfra? Zakładam, że do skrzyni będzie bdb. Ogólnie nie chciałbym żeby mi coś huczało itp. Do zestawu mam jeszcze dwie strzykawki dodatku xado ex120 do skrzyń biegów i dyfrów

Edytowane przez Randor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie odpowiem. Zrobiłem mały wywiad.Do skrzyni idzie sintofluid 75w80. Jako nieliczny mimo gl-5 pasuje do naszych skrzyń i nie zniszczy synchronizatorów. Teoretycznie to olej wyższej jakości niż ravenol mtf 2. Do dyfra ma być sintopoid 75w90. To tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...