Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BRD] tryb awaryjny po umyciu auta


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

dzieki za pomoc, jutro zabiore sie do tego jeszcze raz z mlotkiem i wd-40, nie mam czasu szukac na allegro sciagaczek, od czwartku u nas ma padac a wolal bym znowu tego nie zalac

Opublikowano (edytowane)

Porządnie spsikaj jakimś smarowidłem (np. wd-kiem 40) mocowanie ramienia i zostaw na jakiś czas. Późnij wykorzystaj młotek z patentu z tego filmiku

Powodzenia! Daj znać jakie efekty :) Edytowane przez alpha_jack
Opublikowano

dzieki wielkie za pomoc :D


wycieraczki udalo mi sie zdjac sposobem z filmiku, wielkie dzieki :D ale potem cos mi wyskoczylo i nic wiecej nie dalem rady zrobic, tak wiec jutro dalej bede dobieral sie do tej skrzynki. Dam znac czy cos tam znalazlem


udalo mi sie dzisiaj zdjac obudowe kompa, uszczelka faktycznie byla dziwnie wgnieciona od strony podszybia ale nie bylo widac od srodka zadnych zaciekow, chyba ze wystarczy wilgoc po umyciu auta zeby zaczal wariowac. uszczelnilem cala pokrywe do okola masa uszczelniajaca podobna do sylikonu

Opublikowano

Jedź na myjnie i będzie wiadomo, czy pomogło :decayed:

Opublikowano

na myjni jeszcze nie bylem bo caly czas u mnie pada, ale mimo deszczu sie nic nie dziej tak wiec jest szanca, jak jutro dalej bedzie padac to i tak pojade na ta myjnie juz z czystej ciekawosci :decayed:

Opublikowano

pierwsze co, to sprawdz droznosc kanalu odplywowego z podszybia.

bywa ze kanaly sa zapchane i po myciu/deszczu, robi sie basenik, ktory wlasnie sprzyja wszelkiego rodzaju nieszczelnościom.

kanaly sa 2, jeden pod akumulatorem drugi pod serwem hamulcow.

Opublikowano

wczoraj caly dzien padalo, dzisiaj tez a auto pod robota stalo, co prawda do 120km/h sie nie mialem gdzie rozpedzic (bo przy tej predkosci zawsze sie wlaczal tryb awaryjny) ale nic sie nie dzialo po drodze z roboty. Dzisiaj tez troche padalo i tym kanale jest sucho

Opublikowano

Czyli raczej jest dobrze :decayed::thumbup1:

Opublikowano

widac ze Twój pomysl z uszczelnieniem kompa pomogl, ale pewny bede dopiero po myjni :P Jeszcze musze skorzystac z Twojej rady zaslepienia EGR blaszka z otworem 7mm bo mam problem z szarpnieciami przy spokojnej jezdzie o ktorym kiedys pisales

Opublikowano

Do BRD 7mm to za mało, będzie walił błędem , zacznij od 9mm.

Przeczytaj dokładnie wątek:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/242914-szarpie-podczas-przyspieszania/

odnośnie silników 16V, bo płaska kryza potrafi blokować w nich EGR :decayed:

Trzeba dać wypukłą, jak montujesz przy EGR-ze, jak przy chłodnicy spalin, to może być płaska.

Patent pomaga tylko , jeżeli EGR w pozycji zamkniętej jest szczelny, i nie zgłasza błędów w działaniu :naughty:

Opublikowano

no to postaram sie zamontowac przy chlodnicy bo wypuklej sobie sam nie zrobie. To jest to miejce wejscia tej rury do chlodnicy spalin? Jestes pewien ze 7mm wywali blad? co masz na mysli mowiac "Patent pomaga tylko , jeżeli EGR w pozycji zamkniętej jest szczelny, i nie zgłasza błędów w działaniu" ja od niedawna grzebie w swoim aucie wiec musisz mi wybaczyc takie pytania :P

Opublikowano

Możesz zacząć i od 7 mm, jak przy spokojnej jeździe będzie się zaświecał "check" i będzie błąd zbyt małego przepływu przez EGR, to rozwiercaj co 0,5 mm aż ten błąd przestanie się pojawiać :) .

Kryza pomaga, jeżeli EGR-owi brakuje precyzji działania, ale jak jest ewidentnie zepsuty, to nie pomoże :decayed:

Opublikowano

PIOTRSOB1 jestes wielki, umylem dzisiaj auto, spelnilem wszystkie warunki do wpadniecia w tryb awaryjny, 120km/h, 5 bieg i wszystko ok :) wielkie dzieki. Odnosnie tej zaslepki EGR to jak sie pojawi check to za karzdym razem bede musial jechac na kompa skasowac blad ? cheeck sam nie zgasnie chyba

Opublikowano (edytowane)

Błąd będzie zapisany w pamięci ECU silnika, a kontrola gaśnie sama bodajże po trzech cyklach odpalenie - gaszenie, jeżeli tylko błąd się w tym czasie nie powtórzy :decayed:

Obecność błędu zbyt małego przepływu przez EGR w pamięci kompa nie ma wpływu na moc silnika przy kolejnych uruchomieniach motoru, tak że śmiało możesz eksperymentować :hi::decayed:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

dzieki bardzo za pomoc, od poniedzialku zaczne testy :naughty:

Opublikowano

Mała poprawka, jak założysz kryzę ze zbyt małym otworem i zapisze się błąd zbyt małego przepływu przez EGR, to na desce rozdzielczej nie wywala checka, tylko zaczyna migać kontrolka świec żarowych.

To tak dla ścisłości :)

Opublikowano

ok, dzieki, mam jeszcze jeden problem, moze jest zwiazany z tym EGRem. Na zimnym silniku jak odpale auto i stoi sobie odpalony to czasami czuc dosyc odczuwalne i nieregularne szarpniecia (bujniecia) na boki, dodam ze po wcisnieciu sprzegla nic sie nie zmienia

Opublikowano (edytowane)

Odnośnie ostatniego problemu, to normalka w PD-kach, większość tak ma :decayed:

Pokaż logi grup 13,18 i 23 robione o chwilki przed uruchomieniem motoru, przez kilka minut .

Analizując je można powiedzieć coś więcej, co jest przyczyną i czy warto w tym grzebać, bo nie jeden już pół osprzętu silnika wymienił, a poprawy nie widać :hi::naughty:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Jak pokazać logi, nie qmam, sorki

egr byl czyszczony jakos w lutym razem z kolektorem, myslisz ze bede musial jechac na czyszczenie czy bedzie jeszcze ok, raczej do wolnych kierowcow nie naleze i kozystam z mocy silnika :decayed:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...