Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AFN] Nie odpala i nie świeci się kontrolka od świec


kicaj112

Rekomendowane odpowiedzi

Na plaku chodzi normalnie gdy odpali?

Jeśli tak to masz zapowietrzony układ paliwowy.

Zacznijmy od błędów:

00626 - Glow Plug Indicator Light (K29) - Lampka kontrolna nagrzewania świec żarowych. Sprawdź żarówkę w liczniku, jeśli spalona to już będziesz wiedział dlaczego Ci kontrolka na balacie nie świeci.

Ewentualnie docisnąć kostki licznika.

00550 - Regulacja kąta początku wtrysku, może jest jak goldi pisze że ścina Ci klin na wale - najlepiej błąd skasować, spróbować odpalić i zobaczyć czy ponownie się pojawił.

00532 - nap. zasilania - sygnał za duży lub za mały.
- uszkodzony alternator
- przewody lub złącza wtykowe do komputera sterującego klimatyzacją.
- uszkodzony przekaźnik elektr. J317 zacisku nr 30 (gdzie to jest to nie mam pojęcia-zapewne tam gdzie większość przekaźników)

01117 - sygnał obciążenia zacisku alternatora - niezrozumiały sygnał.
- uszkodzony alternator
- uszkodzony regulator napięcia

Jeśli padł Ci regulator napięcia to musisz kupić nowy, jest on zintegrowany ze szczotkotrzymaczem, ale najpierw sprawdź połączenie przewodów przy alternatorze - przeczyść zaśniedziałe styki.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba że te wszystkie błędy są spowodowane oslabieniem akumulatora czyli spadkiem napięcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo gdzieś instalacja dostała wilgoci lub ma zaśniedziałe klemy.

Niech sprawdzi miernikiem napięcie akumulatora, również przy odpalaniu.

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na plaku chodzi teraz jeszcze raz sprawdzałem. Wtryski odkręciłem i leci z nich paliwo. Te błedy to chyba przez akumulator bo już słaby jest. najdziwniejsze jest to że jeżeli podam mase na pin 86 w przekaźniku 219 to zapala na 2 tłoki i zaraz gaśnie. a co jeżeli podał bym plus na zawór w pompie? mogę tak? albo tam gdzie dochodzi paliwo do pompy podpią bym wężyk i przez niego z jakiegoś naczynia podał ropy?


A skąd ECU bierze mase? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej daj plus na zawór na pompie i niech cie nie zmyli lecące paliwo na wtryskach zalales filtr paliwa jak pisałem.Mozesz rownie dobrze podać osobno paliwo na pompe z butelki ale zrób jak pisałem wyzej ja kiedyś dwa dni walczyłem z autem Posprawdzalem wszystko rozrząd co tylko moglem a zmylilo mnie lejace wtryski a co się okazało w filtrze paliwa nie było a na wtryskach leciała resztka paliwa dobra spadam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak podałem plus na pompę autko pali od strzała i chodzi. Czyli ropa dochodzi. Dioda od kontrolki świec jest ok sprawdzałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli problem leży w ECU.


Jak podałeś napięcie na zawór N109 to zasiliłeś ECU od drugiej strony. Sterownik ożył, ale zapewne w trybie awaryjnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem identyczny problem w 1.9 tdi tylko w audi 80

Tak samo po podaniu napięcia na pompę odpalał.

Nie świeciła się w ogóle kontrolka świec.

Okazało się że przekaźnik miał zimne luty w środku.

Wymieniałeś przekaźniki na nowe czy używki, jak na używki to sprawdź jeszcze jakim innym lub podmień na chwile od kogoś.

Sprawdź także wtyki pod przekaźnikiem czy nie są zaśniedziałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak narazie doszedłem do tego ze na pinie 47 od ECU jest słabe napięcie więc wina leży gdzieś w kaflach ;)

Doszedłem już do tego ze z prądu który dochodzi do stacyjki auto pali a już gdy wychodzi kabel żółto czarny z niego nie zapala. Stacyjke zmieniałem na nową sprawną sprawną. Styki czyszczenie dalej to samo. Wie ktoś gdzie idzie ten przewód żółto czarny z stacyjki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ma i to duzo. Mialem taka sama sytuacje ze nie odpalal i sie nie laczyl ze ze sterownikiem i okazalo sie ze zrobily sie zimne luty na kosciach wlutowywanych do ECU i nie odpalal. Podmien sterownik albo jedz do firmy co Ci chipowala zeby przelutowali jeszcze raz kosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<a href=http://zapodaj.net/cd762a2ee50ac.jpg.html>DSC_0451.JPG</a>

Może mi ktoś powiedziec gdzie idą te 2 kable zlółto czarne? ewentualnie jakiś schemat

to jest pin nr 30 w stacyjce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pinie 30 to masz czerwony przewód, który jest plusem z akumulatora. Z tego co widać na zdjęciu to te dwa przewody wychodzą z pinu 75. Jest to chyba sterowanie plusem przekaźnika odciążającego X.

Edytowane przez Lukasz_N
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 albo 18. Już nie pamiętam dokładnie. Napięcie na tym pinie 75 powinieneś mieć po przekręceniu stacyjki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plus jest tam. Nie mam przekaźnika o takich numerach. Nad nogami kierowcy mam 204, 370, 202, 389 w puszce gdzie jest CPU są 219, 370, 53. Czyli z tego co mówisz oba te żółte idą do tego samego przekaźnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W głównej skrzynce masz na dole 6 gniazd. W pierwszym z lewej powinien być ten przekaźnik. Chyba 53.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...