biggman Opublikowano 11 Czerwca 2014 Opublikowano 11 Czerwca 2014 (edytowane) Podsumowanie: biggman napisał: W związku że zabrałem się w swoim aucie za przegląd klimy zostawię tu kilka pomocnych informacji dla reszty forumowiczów Jeżeli chodzi o wymianę osuszacza jest kilka szkół. Jedni piszą żeby nie wymieniać, jeśli układ nie był rozszczelniony. Drudzy zalecają tak jak w ASO wymianę co 2 lata. Wydaje mi się że prawda jest po środku i warto od czasu do czasu wymienić osuszać. Wyciąga on wilgoć z układu a zatem chroni sprężarkę. Układ klimatyzacji nie jest w 100% szczelny, zatem osuszacz z czasem się zużywa, a kulki w nim zawarte pęcznieją. Osuszacze występowały w 2 rodzajach. 1. Dla aut nr VIN do 8E-3-285000 NR OEM: 8E0820193C zmieniony na 8E0820193R Zamiennik HELLA/BEHR numer: 8FT351 197-761 Cena około 80-90zł 2. Dla aut nr VIN od 8E-3-285001 NR OEM: 8E0820193P Zamiennik HELLA/BEHR numer: 8FT351 198-771 Cena około 80-90zł Do tego warto kupić w ASO oringi 2szt. Cena około 2zł, według ETKI były 3 rodzaje:7H0820749 do 8E-2-3500008E0260749A od 8E-2-350001 do 8E-3-2850004E0260749C od 8E-3-285001 Przy okazji warto wymienić zawór rozprężny/dyszę dławika nr OEM: 8E0820177 plus oring OEM: 8E0260749. Dławik pełni funkcję filtra, jeżeli na starym dławiku znajdziecie sporo opiłków może to być znak o kończącej się sprężarce. Zamiennik HELLA/BEHR 8UW351 233-091 (kolor żółty 0.062"/1,574mm). Cena około 8zł. Był też zamiennik HELLA/BEHR ale już nie widzę go w ofercie 8UW351 233-141 (kolor pomarańcz 0.057"/1,448 mm). Cena około 10zł. kamil-vag napisał: Takie coś znalazłem w ELSA: "Do modelu roku 2001 montowano przepustnice zabarwione na żółto (średnica otworu / przewężenie 1,54 mm). Od modelu roku 2002 montowane są barwione na czerwono (pomarańczowo) przepustnice (średnica otworu / przewężenie 1,42 mm). Zmiana przepustnicy w przypadku tego samochodu nie powoduje zmiany ilości napełnienia środka chłodniczego R134a." ETKA podaje numer dyszy rozprężnej 8E0820177 i jest nawet zdjęcie, że jest ona z jednym oringiem: Ale w 2016 wycofano dyszę z jednym oringiem i zastąpiono ją nr 8E0820177A, która ma już 2 oringi: Tu macie spis przyłączy i oringów dla VINu powyżej 8E-3-285 001: Klima A4 B6 - Przyłącza - Oringi.pdf Autor postu napisał: Witam. czeka mnie nabijanie i odgrzybianie klimy bo juz 2 lata nie byla robiona..i mam pytanie ogolnie auto posiadam 4,5 roku i jesczze nie wymienialem osuszacza i dławika. lepiej wymienic to i to przed nabiciem i miec nowe czy nie ma koniecznosci wymieniania tego? pozdrawiam Edytowane 4 Czerwca 2017 przez kamil-vag
tomekhxc Opublikowano 12 Czerwca 2014 Opublikowano 12 Czerwca 2014 lepiej wymienic , ostatnio wymienialem u siebie i klima smiga az milo
szakal222 Opublikowano 12 Czerwca 2014 Opublikowano 12 Czerwca 2014 Jakie koszta ? Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2
hidden22 Opublikowano 12 Czerwca 2014 Opublikowano 12 Czerwca 2014 pisalem do dzika z forum osuszacz hella 86zl dławik NRF 8zl ---------- Post dopisany at 10:13 ---------- Poprzedni post napisany at 10:13 ---------- tomekhxc jakiej forimy wkaldales osuszacz i dławik?
tomekhxc Opublikowano 12 Czerwca 2014 Opublikowano 12 Czerwca 2014 osuszacz taki co dzik ci proponuje hella a dlawik juz nie pamietam ale 9 zeta dalem za niego
hidden22 Opublikowano 12 Czerwca 2014 Opublikowano 12 Czerwca 2014 a z wymiana jak to wygalda idzie wykrecic go od dolu czy trzeba sciagac zderzak?
tomekhxc Opublikowano 13 Czerwca 2014 Opublikowano 13 Czerwca 2014 a z wymiana jak to wygalda idzie wykrecic go od dolu czy trzeba sciagac zderzak?wyciagasz lampe od strony pasazera ,slizg tez mozesz odkrecic, i masz dostep do osuszacza,nie potrzeba demontowac zderzaka
kiko79 Opublikowano 13 Czerwca 2014 Opublikowano 13 Czerwca 2014 w ASO pytałem o wymianę osuszacza, powiedzieli mi, że jeśli auto nie miało dzwona a klima jest szczelna i nie ma przesadnych ubytków czynnika to wymiana tego filtra w naszych warunkach klimatycznych nie jest konieczna. Najlepszym testem jest odparowanie szyb. Jeżeli szybko wyciąga wilgoć to znaczy że osuszacz jest w dobrej kondycji. Ryzyko niewydolności osuszacza rośnie też z częstością wymiany/uzupełniania czynnika. Czynnik bardzo szybko chłonie wilgoć (co przy uzupełnianiu lub nieszczelnościach jest chyba naturalne) i wtegy osuszacz ma co robić . Więc jeżeli serwis klima stwierdza że nie ma nieszczelności w układzie, a ubytki czynnika są na akceptowalnym poziomie to wymianę osuszacza można sobie darować. Niby nie kosztuje dużo, ale po co płacić za wymianę czegoś co jeszcze działa
marekg Opublikowano 13 Czerwca 2014 Opublikowano 13 Czerwca 2014 Kiko od kiedy osuszacz wpiety w zamknięty obieg czynnika wyciąga wilgoć z wnętrza pojazdu?
edekxp Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Kiko od kiedy osuszacz wpiety w zamknięty obieg czynnika wyciąga wilgoć z wnętrza pojazdu? Właśnie Za parowanie szyb odpowiada np zapchany filtr kabinowy a nie osuszacz
sebaa Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 A odpowiada Nie bezpośredni, a odpowiada. Partaczom w ASO pewnie chodziło o to, że jeśli osuszacz będzie zapchany, to klima będzie miała słabą wydajność. A skoro będzie słabą wydajność, to dłużej zajmie przy włączonej klimatyzacji odparowanie szyb. Ale ich rozumowanie jest proste. Po co gościowy sprzedać osuszacz za 150 zł jak można później sprzedać kompresor za 1500 zł, który padł przez zapchany osuszacz... Osuszacz wymieniać jak najbardziej! Szczególnie, że niektóre auta mają już kilkanaście lat z niewiadomą historią.
cabanmat Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Panowie a co tak z praktycznego punktu widzenia da nam wymiana osuszacza i dławika ? Co zyskamy ?
sebaa Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 To samo co wymiana oleju, płynu chłodzącego czy rozrządu. Osuszacz ma skończoną zdolność wyłapywania wilgoci(wody) z czynnika i powyżej pewnej wartości już nie wyłapuje, a woda krążąca w układzie jest bardzo niebezpieczna. Wilgoć do czynnika dostaje się z każdą ingerencją w układ (naprawy, dobijanie czynnika) lub przez drobne nieszczelności. Na dławiku masz filtr, który się zapycha. Zapchany filtr, to mniejsza wydajność klimy i większe zużycie kompresora.
cabanmat Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Yhmy... a co do marki osuszacza i dławika to jakie polecacie ? BEHR ? Sprawa jest na tyle niewygodna, bo koledzy piszą że jest dużo zachodu z wymianą osuszacza ?
turzol Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Ja wymieniałem u siebie osuszacz i dławik przy dużym serwisie klimy. Padło u mnie podejrzenie, że zatarta jest sprężarka więc zakupiłem te elementy układu. Skończyło się na tym, że sprężarka była zdrowa (zła diagnoza poprzedniego zakładu zajmującego się klimą) i w zasadzie nie było potrzeby wymiany osuszacza, ale majster który siedzi w tym od lat stwierdził, że jego wymiana na pewno nie zaszkodzi. Stary osuszczacz rozciął i pokazał mi wkład pochłaniający wilgoć. W środku były jakby kulki, z których większość stwardniała i poczerniała więc tak czy siak kończył swój żywot.
cabanmat Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Będzie jakaś różnica między zamiennikiem a ori Audi osuszaczem i dławikiem ?
Kshyhu87 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 W działaniu pewnie nie za to w kosztach spore :-) ori osuszacz u gajosa kosztuje 20x tyle co hella jeśli dobrze widziałem :-P
turzol Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Będzie jakaś różnica między zamiennikiem a ori Audi osuszaczem i dławikiem ? Behr = ori, dławik ja akurat kupowałem w ASO bo mam pod nosem a potrzebowałem na szybko.
szakal222 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Jakie koszta w aso Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2
cabanmat Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 No ja u siebie zlokalizowałem osuszacz Dostęp jest mega utrudniony, ale da się zrobić... Nie udało mi się odczytać firmy osuszacza... jedyne co to tylko Made in Japan na zielonym pasku, ori ? Po tym przykładzie wnioskuję że siedzi oryginalny osuszacz Audi
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się