Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BRD] Przeciąganie obrotów


roxerxc90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od razu zaznaczam że nie wiem czy w dobrym dziale zamieściłem temat.

Problem jest taki, w zasadzie to nie wiem czy to problem. Audi A4 B7 silnik 2.0TDI BRD z 6 manualem przebieg 217000 km

Przy zmianie biegów w momencie wciskania sprzęgła, obroty silnika zamiast maleć, delikatnie jeszcze wzrastają, tak mniej więcej o 200-300 obrotów na około pół sekudy, po czym maleją. Tak chyba nie powinno być? Im dynamiczniej się przyspiesza, a w zasadzie zmienia biegi, tym ten wzrost obrotów jest większy i analogicznie gdy mniej. Co to może być?

Edytowane przez roxerxc90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze zbyt pozno puszczasz gaz?

mysle, ze na dzien dobry podepnij auto do VAGa, zrob komplet logow, sprawdz bledy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czujnik położenia pedału sprzęgła. Jak jest walnięty tak właśnie się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbyt późne odpuszczanie gazu odpada, w moim Vito i Lagunie biegi zmieniam dokladnie w taki sam sposob i nie ma z tym żadnego problemu. Czujnik położenia przez vaga sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stalo sie to nagle?

Byłeś na jakiejś porządnej diag.silnika?

Tak vagiem można spr.czuj.pedału sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik można sprawdzić w VCDS ale dokładnie nie pamiętam czy to było w silniku czy liczniku, napewno w którymś z tych i na 100% była to grupa 006. W jednym polu są zera i jedynki (coś na podobę: 001011) i jak wciskasz sprzęgło lub hamulec a czujnik jest sprawny to zera zmniejają się na jedynki. Inne sprawdzenie to gdy auto ma tempomat. zazwyczaj jak czujnik sprzęgła lub hamulca jest uszkodzony to nie da się uruchomić tempomatu.

Edytowane przez grami121
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tempomat jest, działa wszystko w nim, sprzeglo elegancko caly układ odłącza. A czy to stalo się nagle? Nie wiem, auto ojca nie dawno go kupił i tak juz w nim bylo, wg niego to nie byl problem, no ale przy zmianie biegów to troche męczące a i sama jazda nie jest ani troche płynna :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepompujcie układ hydrauliczny sprzegła swierzym płynem - tak z 0,5L wyciagnijcie. mało który mechanik wymienia płyn a przede wszystkim uzytkownicy o to nie dbaja a jak zmieniaja to o wysprzegliku zapominają... nie spotkałem sie z czyms takim wiec ja bym od tego zaczał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy "niesprawnie działający" układ EGR może miec na to wpływ? Jest właśnie bląd apropo tego układu, wg bloków pomiarowych można wywnioskować to samo.

Edytowane przez roxerxc90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jaki błąd?

Oczyście, że może być związane.

Nudne jest powtarzanie każdemu z osobna aby w przypadku problemów robić diagnostyke i zamieszczać wyniki dla ułatwienia uzyskania porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a pedal przyspieszena idzie plynnie czy sie przycina. moze potencjometr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...